blog demisec cu note fine de tehnologie

Scurtă prezentare a noului Renault Captur

Clock icon

11 Jul 2013

Tag icon

AUTO, TEHNOLOGIE

Comments icon

14 comentarii

La #bizsmscamp m-am urcat în Renault Captur, că erau sponsori principali și au adus și câteva mașini. Puteți vedea mai jos cum arată lucrurile prin interior.


Captur este un Clio mai înalt, atacând o gamă ce are tot mai mare succes pe piață și pe care o abordează și alți producători. Ce mi-a plăcut însă la noul design Renault pentru Clio și Captur este influența aspectului exterior în interiorul mașinii.

Ați văzut că la multe mașini, o dată ce te sui în ele, nici măcar nu mai știi ce culoare au. Există o separare totală între design-ul exterior și cel interior. Renault rezolvă aceste lucruri introducând un pic de culoare în interior, în ton cu caroseria. De exemplu un Captur portocaliu pe dinafară are toate acele inserții portocalii în interior. Un Clio negru cu elemente exterioare roșii are roșu și prin interior. Aplaud mișcarea către un design unitar.

În rest, am apreciat la Captur calitatea bună a materialelor din interior, interfața în română din afișajul din bord și culorile calde ale acestuia, iar vedeta noii generații pare a fi sistemul R-Link din consola centrală. R-Link este practic o tabletă montată în bord, care-ți va permite sa te uiți la filme, să instalezi aplicații șamd. Nu știu în ce măsură poate fi customizată, dacă are Android sau ce limitări există, dar e un pas înainte pentru multimedia in mașini ieftine.

Altfel spus, nu credeam să văd prea curând un ecran atât de mare pe o mașină mică. Are, desigur, touchscreen, animații frumoase, informații detaliate. În cele două minute de butonare, mi-a plăcut.

Spațiul interior mi s-a părut suficient pentru șofer și pasagerii. Portbagajul, însă, părea infim.

N-am condus mașina și nici nu cred că voi avea ocazia, având în vedere că Renault n-are un renume pentru deschiderea către bloggeri. Nu mă pot pronunța la ținuta de drum și motorizări; cea în care m-am urcat era automată, o opțiune pe care tot Renault a adus-o mai demult spre segmentul ieftin.

Captur începe de la 12.800 de euro în varianta benzină 0.9 litri, un motor mic, turbo-alimentat și cu 90 de cai-putere, cu care ei vor să concureze Ecoboost-ul de 1 litru de la Ford. Mai sunt disponibile un diesel de 90 CP și unul pe benzină de 120 CP, transmisie automată, dar prețul a sărit deja la 16.500 euro. În cei 12.800 nu ai însă R-Link, nici măcar aer condiționat, dar primești elemente de siguranță suficiente. O mașină cu aer condiționat, senzori de parcare și roată de rezervă ajunge la 13.900 euro, îmi spune configuratorul lor.

Dacă vrei R-Link, pui obligatoriu și climatizare automată și ajungi la 15.250 euro cu echiparea medie. Detalii pe renault.ro

    14 comentarii

  1. Ce dracu e chiciul ala lucios de pe volan si consola centrala? Chiar in halul asta? Arata ca dracu. Si alte chestii lucioase. Zici ca ma masina pentru piranda.

      (Citează)

  2. La salonul auto de la Geneva arata mult mai bine.

      (Citează)

  3. Radu,
    Parca spuneai ca interiorul se asorteaza cu vopseaua masinii…
    Masina e vopsita in albastru iar prin interior are numai chestii portocalii !

      (Citează)

  4. @marius: Daca te uiti la fotografia cu numarul 16 ai sa vezi ca fotografiile din interior sunt facut intr-o masina portocalie, vezi stalpul ca e portocaliu :P.

      (Citează)

  5. Mie imi place cum arata bordul. Mi se pare frumos. In rest, consola centrala e prea ciudata.

    Si mi se pare de rau augur faptul ca deja era aprins indicatorul check engine, pare masina noua (adica sub un an).

      (Citează)

  6. @Dan, motor oprit, contact pus, orice masina are aprind becul de check engine. Pina si a ta, daca detii una. Ceea ce e normal.
    1. ca stii ca becul functioneaza, de fapt de asta se si aprind toate cind pui contactul si apoi se sting.
    2. normal ca e aprins, pentru ca nu ai inca presiune in motor si motorul nu functioneaza, deci martorul ala din bord spune ca senzorii dau informatii proaste. Sau ceva.

      (Citează)

  7. @jules
    1. abia acum am bagat de seama ca era motorul oprit – in restul pozelor e pornit.

    2. hai mai zi-mi de inca 3 ori cum e aprins becul ala cand e motorul oprit.

      (Citează)

  8. @Dan nu-ti mai spun nimic :) Doar ca e bine sa stii ca exista o logica a becurilor din bord :) Eu sint uneori mai siciitor.
    Pe linga subiect, samsarii de masini legau becul de airbag la un alt martor, ca sa para ca funtioneaza normal, desi airbagul nu mai exista. Becul de airbag se stinge singur si niciodata odata cu alte becuri din bord. La tractorul meu asa functioneaza. Si posibil si la alte masini.

      (Citează)

    • @jules: da, au toate o logică, dar parcă e greu să bagi și un mic circuit de întârziere a stingerii, dacă tot faci manevre la becuri.

        (Citează)

  9. @nwradu cine naiba stia fix de amanuntul asta? Circuit de intirzire presuppunea costuri suplimentare. Nu e bine pentru business.

      (Citează)

  10. @jules
    Stiu ca au toate o logica si stiu ca e normal sa fie aprins cand e motorul oprit; nu aveam nevoie de 3 explicatii suplimentare, un simplu “coane, e oprit motorul” era suficient ;). Dupa cum ti-am zis, n-am remarcat ca era oprit motorul.

      (Citează)

  11. @Dan Peace dude, ca deja trebuie sa dau vreo trei beri la diversi onlineri. Daca te bag si pe tine pe lista, cred ca o sa imi caut un alt doilea job. :) (oricum il caut, dar nu-l gasesc)
    Si poate tu imi erai vreun pustan pasionat de IT. De asta am scris mai mult decit era necesar :))

      (Citează)

    Alătură-te discuției, spune-ți părerea:

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verifică ce-ai scris. Dacă vrei să mai adaugi ceva, lasă un nou comentariu. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici, și fără mesaje doar de dragul URL-spam-ului. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt binevenite.

sus