un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Două vorbe bune despre articolele scrise

27 Mar 2014  ·

TEHNOLOGIE  ·

3 comentarii

Confessions of an ex-tech journalist” este un articol foarte bun. După cum puteți concluziona citindu-l, și la alții este moda articolelor scoase pe bandă rulantă.

Câteva paragrafe trebuie discutate mai în detaliu:

The fact that you want articles about your company (or your clients) does not constitute newsworthiness, and disseminating pitches that meet none of those criteria is likely a waste of time.

Asta aș vrea să o învețe și toate agențiile de PR de la noi. Primesc zilnic multe comunicate, toate trimise cu scopul (chiar dacă nedeclarat direct) de a ajunge și pe blog. Înainte de a trimite un astfel de comunicat, dragi expeditori, aș vrea să vă întrebați:

– Ce anume din acest comunicat este de interes pentru cititorii blogului nwradu.ro?

Pentru că de multe ori nu este nimic de interes. Lansări obscure, realizări ale companiilor în alte țări (!), evenimente accesibile doar unor nișe foarte mici sau chiar unor grupuri restrânse, preluări de afaceri, prezentări de mașini de spălat, oportunități pentru studenți șamd.

Scriu 2-3 articole pe zi pe acest blog. Nu dau, ca alții, copy/paste la tot ce vine pe email, așa că de ce aș ocupa unul dintre cele 2-3 articole zilnice cu ce-mi spui tu? Este de interes pentru marea masă a cititorilor acestui blog? Este în ton cu preocupările lor, ale mele, cu subiectele anterior abordate?

Nu știi care este profilul cititorilor mei? Nici eu, că nu-i cunosc personal, dar îi descopăr interacționând cu ei în comentarii. Văd reacții la articole, fac sondaje etc.

Sigur, multe comunicate sunt interesante pentru mine, ca bârfă. Mă țin la curent cu “the big picture”. Dar în mai puțin de 10% din cazuri sunt atât de interesante încât să și transmit mai departe, iar acele cazuri se potrivesc de obicei pe idei mai vechi de-ale mele și mă ajută să conturez un articol mai mare.

Industria PR-ului ar trebui un pic regândită. Probabil că la finalul lunii ei dau raportul către client și spun “uite, am trimis 10 comunicate diferite despre voi“. Clientul, în schimb, ar trebui să întrebe “și câte au fost și de interes pentru cei cărora le-ați trimis?“.

***
Al doilea citat este din categoria “dezavantajele Internetului”

The need for speed and volume is primary driven by one thing — pageviews. Pageviews are what sell advertisements, and advertisements are what keep most online publications running — particularly the small independent ones. Are they a good barometer for quality? No, but the reality of online journalism is that you need pageviews to survive.

In a perfect world, important stories would attract the most pageviews, but that is not the world we live in. Miley Cyrus and cat videos get more pageviews than stories about homelessness or healthcare. To write the stories you want, you have to feed the machine. And the machine likes junk food.

Puneți asta în contextul în care cititorii unui blog preferă reclame tradiționale, nu articole publicitare. Reclamă tradițională înseamnă bannere, overlay-uri care-ți blochează articolul cu publicitate, redirecționarea paginii către un “acest mesaj publicitar dispare în 15 secunde” și tot așa, metode care mie mi se par intrusive și deranjante.

Articolele publicitare, pe de altă parte, îți aduc oricum o informație nouă, că s-a lansat un produs, că un magazin are o ofertă, că am testat un serviciu și iată impresiile mele despre el. Le poți și ocoli ușor, că doar au titlu și un paragraf descriptiv pe pagina principală. Dar nu, advertorialele sunt de porc!

feat_rhodos_mare_pozitie

    3 comentarii

  1. Frumos ar fi ca astfel de mesaje sa le trimiti tuturor celor care-ti trimit astfel de comunicate, nu sa le transformi in articole. Eu ca si cititor nu ma intereseaza cum interactionezi tu cu agentiile de pr si de ceea ce se-ntampla in spatele cortinei. Pe mine ma intereseaza sa mi se ofere continut de calitate. Iar articolul de mai sus are ca target cateva sute de oameni care lucreaza in pr.

      (Citează)

  2. Blogurile pe care le citesc eu sunt o sursă de păreri, informații subiective – mă interesează părerea unei persoane (cu a cărui gândire sunt de multe ori de acord) despre un subiect. Daca vreau informația in formă relativ brută, sunt destule site-uri reciclatoare de comunicate (i.e. site-uri cu știri din IT). Decizia de cumpărare cine crezi că mi-o influențează cel mai mult?

    Puțin offtopic, problema mea e cu publicațiile online mari care nu dau decât titluri bombastice cu un comunicat de presă sau transcriptul vreunui interviu de politician / vedetă și acelea alese cu grijă în funcție de “echipa” politică (vezi fondatori de partide).

    în orice caz, noi știm din lecția despre capitalism că cel mai mult are de câștigat cel care satisface cel mai bine dorințele publicului. Iar publicul primește ce merită.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus