un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Numarul de clienti pe telefonia mobila

18 Aug 2011  ·

GÂNDURI  ·

12 comentarii

ANCOM a prezentat public un raport privind situaţia operatorilor de telefonie mobilă şi cifrele merită analizate. Iată-le pe scurt mai jos:

  • Orange 10,4 milioane
  • Vodafone 7,6 milioane
  • Cosmote 5,2 milioane
  • RCS&RDS 1,3 milioane
  • Romtelecom 200 (da, două sute)
  • Zapp 0,1 milioane

Doi din cei şase operatori au avut de comentat. Astfel, Romtelecom a declarat că nu are doar 200 de clienţi, ci aproximativ 75.000 de clienţi pe reţeaua lor mobilă CDMA de date, numită Clicknet Mobile. Eu aş spune că şi 75.000 este un număr foarte mic de clienţi. Vorbim despre o reţea proprie construită pe 420 MHz şi care în 2009 se lăuda cu acoperire în peste 2300 de localităţi şi oraşe din România. Păi, la aşa cifre, dacă ai reuşit să atragi doar 75.000 de clienţi eu aş numi asta o investiţie proastă.

Vodafone a declarat că cifra de 7,6 milioane de clienţi include doar SIM-urile active pentru servicii de voce, la care ar trebui adăugați apoi utilizatorii de date, mobile sau fixe, pe cei cu abonamente doar de internet mobil şi alte câteva categorii. Astfel, ajung la 9,8 milioane de clienţi. Sună plauzibil şi e normal să iei în considerare şi toate modemurile USB şi SIM-urile de date din tablete şi alte dispozitive, pentru că toate aduc venit şi sunt clienţi. Poate că e vorba de acelaşi om, dar a optat să-ţi fie client şi pe voce şi pe date, deşi la acestea din urmă se putea duce la alt operator.

Partea pe care nu o înţeleg: există aceste diferenţe mari în raportările Vodafone şi Romtelecom. Culmea este că ANCOM-ul a folosit chiar datele puse la dispoziţie de operatori pentru a face aceste statistici, ceea ce te face să gândeşti în ce fel au fost prezentate datele respective. De exemplu nu se poate susţine că în mod voit nu au luat în considerare clienţii doar cu trafic de date, pentru că atunci ar fi scăzut şi cifrele Orange-ului, care mai mult ca sigur că are cam acelaşi procent de SIM-uri active doar pe date. Singurele explicaţii sunt ca fie ANCOM-ul n-a ştiut în ce format să ceară datele fie operatorii n-au ştiut să le ofere.

Lăsând acestea la o parte, acum câteva luni Vodafone a anunţat o scădere a numărului de clienţi cu vreo 300.000. Ulterior, Orange a anunţat aceeaşi scădere a numărului propriu de clienţi. Mă gândeam că a dat lovitura Cosmote şi vom regăsi la ei mai mulţi clienţi decât anul trecut. Eu mă aştept ca piaţa să tindă spre o împărţire egală între cei trei mari operatori, presupunând deci că la un moment dat Cosmote îi va ajunge pe ceilalţi din urmă.

Portarea numerelor, reglementările UE privind tarife maxime, dezvoltarea reţelei 3G de la Cosmote şi faptul că toţi operatori au cam aceleaşi preţuri şi oferte vor face ca diferenţele între ei să fie tot mai mici până la a dispărea de tot, iar alegerea să se facă strict bazat pe ce culoare îţi place sau pe cine îţi dă în momentul abonării o ofertă mai bună la vreun smartphone sau iPhone din viitor. Ei bine, după încă o lună şi Cosmote a anunţat că are un număr în scădere de clienţi, semn că poate doar e criza la mijloc şi s-au mai închis nişte abonamente, s-au făcut niște concedieri prin firme și s-au tăiat niște cartele de date.

via Hotnews.

    12 comentarii

  1. Dar nu i-a trecut numanui prin cap sa adune cifrele? Suntem 24 mil locuitori? Cu sau fara aia plecati afara? Serios daca mai suntem vreo 18 mil cu tot cu tiganii “necontorizati” ar fi bine…
    Si din astia, toti batranii, copii si vacile folosesc servicii GSM?

      (Citează)

  2. @octi. Dupa cum a zis si radu, e vorba de utilizatori nu de oameni. sunt multi care au 2 telefoane si se aduna de 2 ori

      (Citează)

  3. Sunt unii care au mai multe sim-uri. Multa vreme am avut 2 telefoane personale (unul era RDS), telefon de servici si modem pt internet mobil. Deci in statistica asta eu sunt mai multi (mai exact 4).

      (Citează)

  4. Wow, ce-a crescut diferenta intre vodafone si orange!!!

      (Citează)

    • @Mihai: tocmai asta zice si articolul, ca s-au numarat gresit. La Vodafone s-au numarat doar SIM-urile de voce, la Orange s-au numarat toate. La Vodafone ar trebui adunate sim-urile de date, telefonia fixa, datele fix etc ca sa se ajunga la numarul de clienti declarati de el. Numar care, apoi, fiecare si-l calculeaza cum vrea, dupa cum se vede.

      @DevHell: da, au fost cumparat, dar cred ca n-au terminat absorbtia unei firme in cealalta sau merg in continuare pe brandul Zapp pentru anumiti clienti.

      @octi: e suficient sa ai telefon personal si telefon de munca si deja esti numarat de doua ori in statistici. Sau mai sunt cei cu telefoane si pe Vodafone si pe Orange, unii au si un al treilea pe Cosmote.

      Eu sunt curios cati din cei 1,3 milioane de clienti RCS chiar folosesc uzual reteaua lor.

        (Citează)

  5. Zapp parcă a fost cumpărat de Cosmote

      (Citează)

  6. Am inteles acum

      (Citează)

  7. nevasta are 1 org, 1 cosmo si 1 voda… qed, daca unul din ei ar da 600 minute nationale, 500 in retea si 500 mb date la un pret care ar fi mai mic decat ce da pe toate 3, clar ar renunta la celelalte 2.

      (Citează)

    • Eu nu inteleg de ce niciunul nu ofera abonamente complet personalizabile. Cat vrei? 528 minute in retea, 140 minute nationala si 600 MB trafic? Te costa atat!

        (Citează)

  8. i-ar costa mult implementarea fiecarui client, adica acum au 5 tipuri de abonamente de ex., atunci ar avea cateva sute de mii.

      (Citează)

  9. Clientii nu sunt acelasi lucru cu unitatile generatoare de venit (serviciile). Un client poate avea mai multe RGU (Revenue Generated Units). De exemplu tu ai un telefon si o tableta 3G. Asta inseamna ca esti un client cu 2 RGU-uri.

      (Citează)

  10. eu cred ca fiecare companie ar trebui sa aibe oferte variate, adica daca clientul vrea 5000 de minute sa aiba posibilitatea sa semneze un contract ceva

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus