un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Cele mai poluate zone din Bucuresti

26 May 2011  ·

GÂNDURI  ·

10 comentarii

Cercul MilitarDrumul Taberei, Berceni, Mihai Bravu şi Cercul Militar sunt cele mai poluate zone din Bucureşti, am aflat ieri. Singura zonă care pare stingheră în listă este Cercul Militar, clădire care, în ciuda traficului imens de pe cele două bulevarde care îl mărginesc, are totuşi în spate numai străduţe destul de liniştite şi parcul Cişmigiu aproape. În fine.

Ideea este că UE ne forţează să implementăm măsuri pentru reducerea poluării, iar autorităţile noastre sunt în urmă cu planul de activităţi. Ce chestie, a ajuns UE să ne forţeze să scădem poluarea, că noi singuri nu putem face paşi în această direcţie. Măsurile încă neimplementate ar fi:

  • interzicerea staţionării pe prima bandă şi rezervarea acesteia pentru autobuze, ambulanţe şi biciclete.
  • creşterea tarifelor pentru parcări.
  • spălarea străzilor cu jet puternic de apă pe sub maşini, acolo unde prima bandă este blocată de autovehicule parcate.

Mai sunt şi altele, le găsiţi pe Hotnews. Iată că uneori creşterea tarifului pe oră de parcare nu se face doar din dorinţa de a te jefui de bani, ci are alte scopuri ascunse, indirecte şi uneori prea puţin explicate publicului larg.

    10 comentarii

  1. Iti spun repede zece colegi sau cunostinte carora daca le atingi cat de putin (1 leu in plus parcarea sau 10 bani la litrul de benzina) capacitatea de a folosi non-stop masina pentru orice, e ca si cum i-ai priva de un rinichi. Lasa-i pe astia cu mai putina mancare sau apa, e acceptat, dar ia-le masinile si ai revolutie (de parca s-au nascut cu masina sub fund).

      (Citează)

  2. taxe de parcare de minimum 100 de lei lunar in bucuresti, nu 100 pe an cum e acum!!!!!!1

      (Citează)

  3. Ar trebui sa treaca prin zona Pipera – Barbu Vacarescu, la santierul de acolo sa vada poluare.

    Azi pe la 9 dimineata batea un vant pe acolo… fara sa exagerez, cu greu vedeam in fata din cauza prafului ridicat vant.

    Imi pare rau ca n-am filmat, dar mi-a fost mila de telefon.

    P.s. pentru romani, masina e un fel de picior.. nicio sansa sa vedem mai multi oameni pe biciclete, pe jos, sa se adune mai multi sa merga intr-o singura masina, sa nu mai parcheze fix in fata blocului, in fata intrarii in magazin, etc.

      (Citează)

  4. mi se pare ilogic să compari parcarea la bloc cu cea de la destinaţie. În primul caz, am maşină, OK, circul mai puţin cu ea, ca să reduc poluarea/ca să merg mai mult pe jos/din orice alte motive… dar maşina trebuie să stea undeva, nu ? “să nu mai parcheze fix în faţa blocului”… nu FIX, dar unde ? asta e o maaaare problemă/sursă de iritare pentru unii bucureşteni, să vină acasă şi să nu aibă unde parca. Locurile de parcare sînt în general date toate, faptul că li se creşte taxa nu rezolvă în nici un fel problema oamenilor, sînt doar nişte bani în plus îngiţiţi de către stat.

    Şi nu, să renunţi de tot la maşină (să o vinzi ca să nu mai ai nevoie să o parchezi) nu este o soluţie realistă, este o prostie.

    Din punctul meu de vedere, cred că edilii oraşului au DATORIA să construiască mai multe parcări de reşedinţă (subterane, supraterane, problema lor) chiar dacă nu au datoria să asigure oricărui om loc de parcare la destinaţie în centru, să zicem… sînt probleme total distincte şi trebuie tratate separat.

      (Citează)

  5. Mi se pare ciudat sa vad Drumu Taberei in top… in conditiile in care are foaaarte multe parcuri. :| Sau cel putin avea cat am stat acolo, poate s-au mai schimbat lucrurile recent si au transformat parcurile in…parcari!? Ce-i drept, are parte si de trafic infernal la anumite ore, poate si din cauza lipsei metroului.

    Big lol:

    “- eliberarea autorizatiei de construire numai cu conditia amenajarii locurilor de parcare pentru bicicleta”

    “- respectarea termenului limita pentru executarea lucrarilor edilitare, in special a lucrarilor de reparatii ale drumurilor publice.”

    P.S. dupa 20 de ani de Dr Taberei, acum stau in Militari intr-o zona de case… in care nu am cum sa ajung fara masina. Cel mai apropiat mijloc de transport in comun e la ~20-25 de minute de mers pe jos si e zona cu cei mai multi si mai agresivi caini maidanezi din Bucuresti (oh joy). Industria in care lucrez are total alt program (se lucreaza in special seara/noaptea), am mereu laptopu’ dupa mine, nu sunt karatista si nici sinucigasa, nu m-am nascut cu fundu’n masina, n-am nicio problema sa merg pe jos (traiasca anii de atletism/gimnastica pe care-i am la activ), deci… ce optiuni as avea ca sa ma deplasez zi de zi 15 km pana in centru si 15 inapoi? :)

      (Citează)

    • @alias: n-am fost eu clar. Propunerea initiala spune “cresterea tarifelor pentru parcarile de tranzit”, nu pt cele de resedinta. Ca veni vorba, in Londra o parcare de resedinta costa 400-600 de lire pe luna. La 400 era super-oferta scrisa mare pe blocul respectiv.

      @Pyuric: inteleg ca acum stai pe Uverturii pe la case? :P
      In cazul tau se justifica perfect masina, ca doar nu alergi intre evenimente cu RATB-ul.

      Mi se pare ca la biciclete se porneste invers. “eliberarea autorizatiei de construire numai cu conditia amenajarii locurilor de parcare pentru bicicleta”… pai mersi, asta inseamna sa pui in asfalt un suport de biciclete si gata. Pana acolo trebuie sa ai pe unde merge cu ele si eventual sa ai un motiv bun pentru asta.

        (Citează)

  6. Era bine daca stateam la Uverturii, deja consider ca acolo e civilizatie. :P Stau tot prin zona, dar langa Lacu Morii.

    Aia cu biclele m-a amuzat si pe mine maxim din acelasi motiv … Orasul asta e ecranizarea superficialitatii

      (Citează)

  7. @pyuric: in tarile civilizate, permisul de construire nu se elibereaza decat daca ai un anume numar de locuri de parcare (in functie de functiunea cladirii, suprafata, etc) si o suprafata pentru parcarea de biciclete. deci nu este nimic absurd, cam asa este peste tot.
    tocmai am depus un permis de construire pentru o cladire in bordeaux, 26 locuinte, cca. 2200mp de construit si… 39 mp de suprafata pentru parcare biciclete.

    in aceleasi tari civilzate inghesuiala (si nu neaparat poluarea) a impins oamenii sa foloseasca masiv bicicletele si scuterele. problema in romania este, dupa cum se zicea mai sus, ca romanul e mort fara masina, in principal o problema de status social, mai putin decat una practica.

      (Citează)

  8. e ceva mai complicat. exista un plan urban general (PUG), exista niste prevederi clare, insa si mii de variante (legale!) pentru a ocoli regula. cam asa au fost construite majoritatea cladirilor din Bucuresti.
    solul fiind foarte prost in Bucuresti, sapatul e si mai scump (sapatul e intotdeauna scump :)) si atunci investitorii vor faca orice numai sa nu face un parking.

    oricum, daca vreti sa va amuzati/revoltati cu ce trebuie prevazut intr-o cladire in Romania, cu mult mai interesant decat spatiul de biciclete e adapostul pentru bombardamente, obligatoriu pentru locuinte colective (cel putin era acum ceva timp).

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus