blog demisec cu note fine de tehnologie

bmw 540i xdriveDrivetest: noul BMW 540i xDrive, o limuzină de 340 CP cu tehnologie modernă.

Traseul metroului spre Otopeni a fost clar stabilit

Clock icon

30 Sep 2016

Tag icon

TURISM

Comments icon

22 comentarii

Fără vreo modificare substanțială față de ceea ce știam, însă acum traseul este stabilit de către CGMB prin aprobarea planului urbanistic zonal, așa că cele 12 stații sunt următoarele :

detaliu_harta_metrou

Linia de metrou are 14 km si 12 statii dintre care 9 in Bucuresti si 3 in judetul Ilfov. Traseul se desfasoara exclusiv in subteran. Pleaca din statia existenta  1 Mai, are peron comun cu Magistrala 4, dupa care se dezvolta catre cartierul Pajura, deservind zona Expozitiei, zona de la Gara Baneasa, Aeroport Baneasa, zona comerciala Baneasa cu o statie care se numeste Tokyo, in cinstea unui dintre finantatorii acestui proiect.

Alte statii sunt la ambasada Americii – Washington, statia Paris la Scoala Franceza, Statia Bruxelles la linia de centura si aici se incheie teritoriul administrativ al municipiului Bucuresti. Pe Ilfov avem 3 statii: la Primarie – Otopeni Centru, in zona Aqua Park – Statia IC Bratianu si ultima statie- Aeroportul Otopeni”, a declarat Ionel Oprea, director tehnic Metrorex.

Din păcate, termenul optimist de finalizare este 2021, deci magistrala M6 nu va fi gata până la Campionatul European de Fotbal din 2020, deși era una dintre condițiile pentru ca Bucureștiul să fie gazdă pentru 4 meciuri. Oricum nu aveam nici o speranță, iar un termen rezonabil nu m-ar mira să fie mai degrabă 2024, că întâi va fi o certă mare pe exproprieri de zeci de milioane de euro. Englezii construiesc în 3 ani un metrou de 120 km și 40 de stații, dar de asta unii sunt putere economică și alții nu.

De remarcat inconsecvența masivă în denumirea stațiilor, care nu sunt deloc intuitive. Mi-a plăcut mult în străinătate când găseam stații ce portă numele intersecției în care se află, fiind mult mai ușor să te orientezi pe acolo. Cu toată stima pentru finanțatorii japonezi, dar preferam să fie o stație clar numită mall Băneasa, nu Tokyo, sau Șoseaua de Centură, nu Bruxelles.

Nu are nici un rost să reținem tot mai multe astfel de denumiri echivalente. Sunt sigur că stațiile ar putea avea și un nume onorific sau ar putea fi decorate cu statui, panouri sau arhitectură pentru a informa lumea despre ceva mai mult decât zona în care se află.

În locul celor din Guvern, eu mai lungeam traseul cu o stație și duceam metroul și până la Therme, să fie. Și v-am mai spus teoria mea, M6 trebuia construit plecând de la Aviatorilor, pe diagonala Nord-Sud a orașului, că în situația aprobată acum harta devine un labirint.

Digi24 are un material despre exproprieri:


Vrei să călătorești? Caută bilete de avion, cazare sau pachete turistice pe Vola, Vivolis,Paravion sau Momondo.

    22 comentarii

  1. Radule, scrie ceva si de autostrada pitesti – sibiu.

      (Citează)

  2. Motivele “labirintului” sunt următoarele:
    1) O magistrală de metrou care ajunge la aeroport trebuie obligatoriu să conecteze aeroportul de gară în mod direct, nu cu schimbări de magistrale. De fapt, am senzația că asta e chiar una dintre condițiile împrumutului.
    2) La stația 1 Mai există o amorsă (un ciot de curbă la dreapta special făcut astfel încât să nu fie nevoie de întreruperea circulației pe timpul lucrărilor de legătură), ceea ce la Aviatorilor nu există.
    3) Dacă privești M4 în ansamblu, nu doar sub forma de acum, ea va străbate tot orașul pana la Gara Progresul, deci vor fi suficiente legături cu restul orașului.
    Nu zic că ăsta era traseul ideal, doar cel mai bun date fiind condițiile.

      (Citează)

    • Oare când va fi făcută și bucata care merge până la Gara Progresul?

        (Citează)

    • Să lege metroul de o gară :)) da, sună plauzibil dacă am avea și transport feroviar sănătatos. La noi CFR e pe butuci și multă lume folosește autobuze.

        (Citează)

    • Dar ce-i ăsta, principiul al doilea al lui Newton pentru metrouri?

      Poți uni de gară și prin schimbări de magistrală, care e problema? Momentan ai vreo 14 stații până la gară, pe partea cealaltă ai fi avut de mers la Victoriei și schimbat acolo pentru încă o stație. Dacă magistrala M2 este cea care străbate orașul și oferă conexiuni spre magistralele circulare, pe aia trebuia să fie și aeroportul, ca oamenii să se răspândească în diverse direcții pe traseu.

      Amorsa aia de care zici chiar nu contează în marea schemă a lucrurilor, nu faci nici 1% economie cu ea.

        (Citează)

    • Dar ce-i ăsta, principiul al doilea al lui Newton pentru metrouri?

      Pe scurt, da. Gândește-te la toate orașele din afară în care ai mers unde te-a lăsat metroul de la aeroport.

      Dacă magistrala M2 este cea care străbate orașul și oferă conexiuni spre magistralele circulare, pe aia trebuia să fie și aeroportul, ca oamenii să se răspândească în diverse direcții pe traseu.

      Exact. De-asta M6 va coresponda cu M1 la Basarab. Magistrala circulară din care te poți răspândi în tot orașul. În varianta ta cu capăt la Aviatorilor ai face fix același număr de schimbări până în Militari sau Titan, de exemplu.

      Amorsa aia de care zici chiar nu contează în marea schemă a lucrurilor, nu faci nici 1% economie cu ea.

      Nu e vorba de economie financiară. E vorba de organizarea lucrărilor astfel încât să impacteze minimal ceea ce există. Dacă ar fi să improvizeze o conexiune cu M2 la Aviatorilor, ar trebui oprită circulația spre Aurel Vlaicu și Pipera cel puțin pe un fir (într-un scenariu optimist) câteva luni bune. Zona aia e deja gâtuită și subteran și suprateran, nu se pot face așa lucruri.

      Pe principiul ăsta mă încontram cu un taximetrist care zicea că pe vremea lui Ceaușescu se făceau lucrurile imediat. Da, i-am zis, dar nu se ținea cont de nimic atunci în afară de “cincinalul în patru ani”. Săpătură deschisă pe mijlocul bulevardelor, curculație oprită, mineri aduși să sape, fără program și plată suplimentară pentru ore de noapte și weekenduri pentru muncitori, toate instituțiile supuse partidului care dădeau autorizații fără să pună la îndoială impactul asupra mediului, orașului etc. Dacă așa ai vrea să se construiască metroul azi, îmi pare rău, nu putem, am evoluat și se ține cont de nevoile cetățeanului.
      Dacă te interesează subiectul, caută să vezi cum a fost deviat Drumul Taberei la stația Parc de 3-4 ori pentru a săpa diversele spații fără să oprească tot bulevardul deodată.

        (Citează)

    • Flo, metrourile dinspre Basarab vor circula alternativ, 1 spre aeroport altul spre Străulești? Ca altfel nu vad cum nu schimbi la 1 mai.
      Mai logic mi s-ar părea ( urmând criteriul tău) sa fi făcut legătură la Basarab și sa nu se mai facă stație la Pajura.

        (Citează)

    • @Flo
      Viena nu are metrou de la aeroport la gara.
      Praga nu are metrou de la aeroport la gara.
      Berlin nu are metrou de la aeroport la gara.

      Si probabil mai sunt si altele.

        (Citează)

  3. In subteran? Dar de ce, nu era mai ieftin sa modernizeze linia CFR care leaga acum Gara de Nord de aeroportul Otopeni, sa puna trenuri din 10 in 10 minute si singura bucata subterana care sa fie construita de la zero sa fie de la halta pana la aeroport?

    Iar statia de la Otopeni unde va fi? Ideal ar fi fost sa fie undeva sub terminalul de plecari, dar nu cred ca se va intampla asta, aeroportul si asa e gatuit. Deja imi imaginez ca in cel mai fericit caz statia va fi undeva prin parcarea aeroportului.

      (Citează)

    • Din cate imi amintesc eu trenul de la Constanta spre Bucuresti astepta in Gara Baneasa ca sa mearga pe linia spre Gara de Nord era un Personal care nu stiu unde pleca la aceeasi ora. Poate ma insel dar nu cred ca exista infrastructura ferata ca sa-ti vina trenul din 10 in 10 minute de la Otopeni spre Gara de Nord. Ar bloca o buna parte din traficul feroviar ce iti vine/pleaca dinspre Gara de Nord.
      Daca vrei sa faci o alta linie cred ca suma exproprierilor este mult mai mare decat cea a metroului.

        (Citează)

  4. Lorelei:
    Flo,metrourile dinspre Basarab vor circula alternativ, 1 spre aeroport altul spre Străulești? Ca altfel nu vad cum nu schimbi la 1 mai.
    Mai logic mi s-ar părea ( urmând criteriul tău) sa fi făcut legătură la Basarab și sa nu se mai facă stație la Pajura.

    Probabil vor circula alternativ, dar mai multe spre aeroport decat spre Straulesti. Ca la Istanbul, unde sunt 3-4 metrouri la rand spre aeroportul Ataturk si abia dupa alea vine unul si spre cartier (M1A si M1B parca sunt la turci).

      (Citează)

  5. SW:
    Din cate imi amintesc eu trenul de la Constanta spre Bucuresti astepta in Gara Baneasa ca sa mearga pe linia spre Gara de Nord era un Personal care nu stiu unde pleca la aceeasi ora. Poate ma insel dar nu cred ca exista infrastructura ferata ca sa-ti vina trenul din 10 in 10 minute de la Otopeni spre Gara de Nord. Ar bloca o buna parte din traficul feroviar ce iti vine/pleaca dinspre Gara de Nord.
    Daca vrei sa faci o alta linie cred ca suma exproprierilor este mult mai mare decat cea a metroului.

    Ce treaba are cu Gara Baneasa? Eu ma refeream la actuala linie folosita pentru trenul spre aeroport, prin Mogosoaia. Acum face vreo 40 de minute (cu opriri de un minut in vreo 4 halte), dar cu modernizarea liniei, sunt sigura ca timpii pot scadea sub 20 de minute (fara opriri intermediare) si cu statie terminus la OTP.

      (Citează)

    • Problema asta e data de faptul ca nu ai o autoritate metropolitana de trasnport pentru Bucuresti. Acum CFR paseaza problema la RATB care o da la metrou care o da la primaria Bucuresti care o da la primaria Otopeni si la ministerul transporturilor. Si scenariul asta se repeta si cu pasajele de la intrarile din Bucuresti.

      Dupa mintea mea ar trebui sa ai singura autoritate ( companie ) care sa se ocupe de trenurile care leaga Bucurestiul de localitatile de la 4-60 km , metrou si transport de suprafata. Un singur abonament, un singur administrator o singura politica si mult mai multe posibilitati de a lega puncte din oras.

      Cred insa ca asta nu se va intampla in timpul vietii mele :( .

        (Citează)

    • Mi-ai dat minusul desi nu ai inteles nimic din ce am zis. Un singur lucru ai spus corect ca trece prin Mogosoaia TRUE. Linia aia desferveste doar trenului pentru aeroport ? NU . E singura linie ce trece pe la Aeroport merge mai departe spre Balotesti….(in sens MOGOSOAIA – OTP ) in sens invers tot aceeasi ajunge la Mogosoaia dar se uneste cu alta linie ce trebuie sa preia traficul aceeasi linie si dupa o ia spre Gara de NORD unde mai sunt alte linii. Cate peroane si cate linii ai functionale in Gara de NORD. Nu , un tren din 10 minute in 10 minute sa-ti plece trebuie sa o ocupe aceeasi linie (adica functionala decat aeroportului) Sa astepte trenul care vine sau trenul care pleaca nod-ul de la Mogosoaia ca altfel avem un accident ferovier fiind o singura LINIE(nu ai linie de tur si linie de retur). Eu vorbesc fezabil nu povesti…

        (Citează)

    • Si mie mi se părea mai logic trenul dar cum spunea H, nu există o entitate comună. De parca interesul e doar al Bucureștiului…
      Oamenii astia aveau o propunere interesanta http://ter-bucuresti.blogspot.cz/2009/01/linia-t1.html?m=1

        (Citează)

  6. @Flo
    Viena nu are metrou de la aeroport la gara.
    Praga nu are metrou de la aeroport la gara.
    Berlin nu are metrou de la aeroport la gara.

    Si probabil mai sunt si altele.

    Exact. Nu au metrou deloc până la aeroport. Dar orașele care au, îl au până la gară. Iar cele care nu au, au o gară de unde te ia un tren și te duce ghici unde! Tot la gară! :)
    Deci oricum o dai, legătura dintre aeroport și oraș trebuie să treacă pe la gară.

      (Citează)

    • Da, dar Roxana a zis-o foarte bine, există deja o conexiune feroviară între Gara de Nord și Otopeni. Aia trebuia modernizată, lungită cu un kilometru și gata, aveai legătură directă.

      Metroul putea fi gândit spre altă direcție.

        (Citează)

    • Nope, nu mergea.
      Linia aia e complet nemodernizată pe anumite porțiuni, iar pe celelalte e împărțită deja între traficul de călători și cel de marfă pe un singur fir. Ca să introduci o frecvență consecventă trebuie să aibă cale de rulare separată sau să faci compromisul la un tren la 45 de minute în sistem pendulă. Investiția în modernizarea liniei ăleia și adaptarea ei la cerințe s-ar ridica la o valoare destul de mare și n-ar răspunde decât uneia dintre probleme (aeroportul).

      Altă problemă pe care metroul o rezolvă și trenul nu, este fluxul de pasageri de pe traseu. Metroul va avea stații intermediare în puncte cheie care deja au foarte mulți angajați, plus că terenurile din zonă abia așteaptă un imbold să se umple și ele de clădiri de birouri, însă pe un DN gâtuit nu prea ai cum să susții mișcarea din loc a sute de angajați la ore de vârf.

      Stațiile sunt următoarele:
      Gara Băneasa – S-Park, Bucharest Business Park, plus noua clădire care se construiește în zonă.
      Aeroportul Băneasa – toată zona rezidențială de acolo care ar ajunge să fie conectată la toată rețeaua de metrou fără să mai stea cu autobuzul sau tramvaiul în trafic, plus clădirile de birouri dinspre pod.
      Tokyo – toată zona comercială de la mall Băneasa, Carrefour Feeria și Ikea plus Victoria Business Park.
      Washington – ambasada SUA, Băneasa Technology and Business Park și restul cartierului rezidențial care se construiește în zonă.
      Paris – Academia de Poliție, Liceul Francez, Willbrook Platinum.
      Plus toate celelalte stații din Otopeni, 10.000 de oameni care pot ajunge mai ușor la muncă și unde s-ar putea muta alți oameni din București fără să piardă timp cu transportul, practic transformând Otopeniul într-o suburbie perfect conectată cu orașul, așa cum există în afară.
      Fă o socoteală câți oameni ar beneficia de pe urma magistralei ăsteia de metrou și gândește-te că doar cei care merg la aeroport – nici 10% din ei ar folosi trenul.

      Per total, trebuie să înțelegi că scopul metroului spre aeroport nu e strict aeroportul, ci și alte probleme ce pot fi ușor rezolvate de magistrala asta.

      PS: Mai am un comentariu în moderare de vineri pentru că filtrul tău a avut senzația că am folosit un cuvânt urât…

        (Citează)

  7. Bai ritmul nostru este la fel cu al Americanilor… Ca tot ii idolatrizam noi atat ! Si la ei ce este facut de Stat sau de primarie tot la fel dureaza… ani si ani si ani…

      (Citează)

  8. iti dai seama cum era sa ajungi din otopeni la victoriei in linie practic in linie dreapta? vis!

      (Citează)

  9. Initial metroul trebuia sa ajunga pe langa Herastrau la casa Scanteii(asta prin anii 50′) dupa care s-a ajuns cu M2 pana la Pipera si a luat-o pe langa Herastrau in partea N-E, nu N-V. Ceausescu avea de gand sa faca urmatoarea statie la Otopeni (nu mai gasesc exact articolul unde citisem…ca deja existau planuri si sapaturi pentru linia Pipera-Otopeni).

    “Da, dar Roxana a zis-o foarte bine, există deja o conexiune feroviară între Gara de Nord și Otopeni. Aia trebuia modernizată, lungită cu un kilometru și gata, aveai legătură directă.
    Metroul putea fi gândit spre altă direcție.”
    Ca sa functioneze linia asta OTOPENI- GARA DE NORD la conditii de vest trebuie sa fie 2 linii una de dus una de intors si sa fie folosita decat de aeroport. Majoritatea liniilor de cale ferata din VEST – EST(CHINA , SINGAPORE, Dubai are metrou) ce unesc aeroportul cu centrul orasului sunt destinate decat aeroportului. Voi vreti o singura linie pe care nu o foloseste decat trenului aeroportului (ce nu este cazul la noi…ca o folosesc si alte rute)sa faca minuni si daca modernizezi 1 km cum zici tu Radu este imposibil sa dea randamentul dorit . Ca sa functioneze la conditii de occident trenul ala trebuie sa aiba infrastructura corecta si aici intra (2 linii , gara-aeroport si un singur tren functional pe liniile alea). Ca sa faci o gara la aeroport este aproape imposibil din moment ce intre linia ferata existenta si aeroport exista case iar m2 de teren pe acolo este la >250 euro.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, spune-ți părerea:

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verifică ce-ai scris. Dacă vrei să mai adaugi ceva, lasă un nou comentariu. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici, și fără mesaje doar de dragul URL-spam-ului. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt binevenite.

sus