un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Cicatricele din asfalt ascund bucle inductive

30 May 2014  ·

TEHNOLOGIE  ·

14 comentarii

V-ați întrebat vreodată ce sunt aceste urme pe asfalt? Le puteți întâlni acum în diverse intersecții sau înaintea unor bariere de intrare sau ieșire din parcări.

Se numesc bucle inductive. În cea mai simplă explicație, este o bucată de sârmă băgată în asfalt pentru a detecta trecerea autovehiculelor. În asfalt se taie cu flexul un mic șanț, adânc de câțiva centimetri, se introduce sârma și apoi se acoperă cu bitum. Urmele pe care le vedeți astfel sunt de fapt “cicatricele” respectivei operațiuni.

bucla_inductiva_1bucla_inductiva_2

Sistemul este foarte simplu ca principiu de funcționare și deci utilizat în toată lumea. Trecerea unui autovehicul, care este practic o bucată mare de metal, induce în buclă un curent electric, curent care este detectat de un alt circuit montat în vreo cutie de control din dulapuri stradale sau de pe stâlpi (observați din urmele de pe asfalt că un fir de la fiecare buclă ajunge la trotuar, de unde pleacă spre controllere). În fotografia mea, aceste bucle numără câte mașini trec prin intersecție, fiind probabil parte din sistemul de management al traficului.

Același sistem de bucle inductive este folosit în multe alte scenarii: parcări automate, ca să-ți ridice bariera când detectează o mașină în fața ei, radare automate, adică se pun două bucle în asfalt, la 20 de metri una de alta, și se măsoară timpul dintre declanșările lor, iar numărul mașinii este filmat de o cameră video pusă pe stâlp, numărătoare de mașini șamd.

    14 comentarii

  1. Din ciclul Uti-Swarco si sistemul de management al traficului din Buc:) Teoretic sistemul fluidizeaza traficul gestionand automat timpii de verde/rosu din intersectii. Prin facultate aflasem ca o era problema ce aparea cand in intersectie este un politist si lasa masini sa treaca pe rosu, sistemul numara flux mare de masini trecand pe rosu si intra intr-un fel de avarie.

      (Citează)

    • @bogdan: am fost cândva în dispeceratul de control, sunt permanent oameni care monitorizează totul din partea Poliției și dacă ar apărea o astfel de problemă ar apăsa pe “Ignore”. Sistemul permite astfel de intervenții.

      Ce nu permitea atunci când am fost eu era prioritizarea unor rute. De exemplu dacă pe camere se observă o ambulanță în trafic, să poată operatorul să dea verde până trece, dar să facă asta cu o apăsare de buton și eventual computerul să regleze apoi timpii spre normal. Singura posibilitate rămâne cu polițistul în intersecție.

        (Citează)

  2. Și ghici ce se întâmplă cu buclele inductive la fiecare reasfaltare?

      (Citează)

  3. Sa ne fereasca de radare cu bucla.

      (Citează)

    • @razorsbk: cam imposibil de ferit, mi se pare că cele de pe DN1 așa sunt. Poate doar dacă schimbi banda rapid, dar chiar nu știu distanța între bucle.

        (Citează)

  4. Nu ar trebui sa inducă niciun curent în bucla când trece mașina. Ar trebui doar sa se modifice inductanța bobinei echivalente.

      (Citează)

  5. mircea (primul)

    30/05/2014 la 2:52 PM

    @razor amenda pt viteza e doar o taxa pe care o platesti ca sa mergi repede. un fel de impozit, cu cat e valoarea mai mare, cu atat creste impozitul. eu asa privesc lucrurile si sunt impacat :D

      (Citează)

  6. @nwradu – sârma n-o fi scumpă, dar manopera de (re)montare nu-i chiar cea mai ieftină. Mai ales când se plătește din bani publici!

      (Citează)

    • @George: comparat cu reasfaltarea? E neglijabilă.
      În plus, manopera de remontare se face pe un deviz cu niște prețuri bătute în cuie dinainte. De cele mai multe ori, remontarea se face fără ca primăria să mai dea bani – îi faci fericiți doar pentru că ți-au dat la început contractul, nu mai le ceri alți bani că le pui o sârmă.

      Dacă ai știi câte lucrări se fac prin oraș pe gratis, doar că te roagă aia și tu ai interes să păstrezi sau să deblochezi cine știe ce alt contract mare… Lumea aia în care orice lucrare este facturată este una ideală.

        (Citează)

  7. @mircea

    Limitarile de viteza sunt facute nu pentru ca vrea cineva sa mergi tu incet asa degeaba. Sunt impuse pentru a salva oamenii de la accidente produse de prosti ca tine care cred ca amenzile sunt ”taxe pentru mers mai repede”.

      (Citează)

  8. mircea (primul)

    02/06/2014 la 1:56 PM

    dap, mi-am notat in carnetelul meu, sub rubrica “no fucks given”.

      (Citează)

  9. Imi aminteste de o faza cu mister Bean, care taraie o pubela pentru a iesi pe contrasens dintr-o parcare cu bariera :), desi s-ar putea sa fi fost un senzor de greutate acolo…
    Probabil ca principala misiune a acestor bucle inductive e sincronizarea traficului in timp real. Fain.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus