blog demisec cu note fine de tehnologie

Urmăriți-mă pe Instagram și pe YouTube!

Un motor “în libertate”

Clock icon

12 Aug 2013

Tag icon

AUTO, TEHNOLOGIE

Comments icon

20 comentarii

Când am scris săptămânile trecute despre motorul Ecoboost de la Ford, cel de 1 litru și 125 CP, am primit mai multe întrebări la care nu am știut cum să răspund: “cât de fiabil este în timp?”, “la deal cu 4 persoane și bagaje mai trage?” șamd.

Am căutat pe net documentație despre testele făcute de Ford înainte că motorul este ready-to-manufacture. Toți producătorii fac teste pe sute de mii de kilometri și testare pentru îmbătrânire accelerată, ca să vadă ce se uzează și cum. Negăsind însă documentație despre acestea am făcut ceea ce era normal: am întrebat la Ford și, câteva zile mai târziu, am fost la Craiova chiar la fabrica de motoare, unde am discutat, întrebat, văzut cu ochii mei un test și lămurit de toate cu un inginer specialist în motoare și asigurarea calității.

Până pun eu cap la cap toate acele informații în ceea ce va fi partea doi a acestui articol, vă invit să vedeți mai jos cum arată un astfel de motor atunci când nu-i montat pe mașină. Sub capotă se vede doar un capac negru de protecție, dar la fabrică l-am putut vedea și filma pe toate părțile, m-am uitat în turbo-compresor, am văzut pistoanele și am ciocănit în pompa de benzină.

Cât despre cum trage la deal, weekend-ul trecut l-am arătat unor bloggeri cu care ne-am întâlnit la o prezentare. 4 în mașină, vreo 350 kg (eu, Ionuț Bălan, Bogdan Petre și încă cineva, oameni grei), am urcat un drum asemănător cu cel spre Poiana Brașov fără nici o problemă, depășindu-i pe alții, mașina înfigându-se excelent indiferent de cât de tare era urcarea.

Avantajul la mașini și motoare este că nu trebuie să mă credeți pe cuvânt. Aparatele foto și telefoanele poate că-s mai greu de arătat oricui ar vrea să le vadă, dar la mașini e simplu. Te duci la orice dealer Ford (îi găsiți pe ford.ro) și face un testdrive, gratuit și fără nici o obligație ulterioară. Poți să mergi și cu alți 3 și bagaje dacă vreți neapărat să repetați acest test.

Citiți și despre cum se testează aici.

    20 comentarii

  1. Bobina de inductie nu comanda bujia, ea doar creste curentul pentru a da scanteie. Comanda de scanteie este data de Ecu in functie de pozitia pistonului, pozitie care este citita de un senzor( delcou la masinile vechi).

    Filtru de ulei este alb si rotund. Chestia argintie din care ies 2 furtune este un radiator comun apa/ulei (gasit sub debumirea de termoflot pe opel-uri). Ajuta la racirea uleiului. Nu se schimba decat cand se sparge si se produce amestecarea uleiului cu apa.

      (Citează)

  2. @snake26

    Cred ca ai un mic delay intre sunet si video. La mine apare destul de clar cum Radu prezinta exact elementul alb (e mai mult gri) si rotund ca si filtru de ulei.

    Altfel, adaugirea ta la partea cu bobinele este corecta in sensul arhitecturii sistemului de management al motorului. In sensul prezentarii unei relatii cauza-efect, cum a zis Radu este de asemenea corect.

      (Citează)

  3. Ha…hahahahahaaaa! Unitatea de masura a performantei unui motor este blogger-ul la deal. Cel in discutie in articol are cam 4 bloggeri la deal, nu mai mult. Va dati seama ce face un motor de A8 sau S klasse?

      (Citează)

  4. george, îmi răspunde subtil la ce am zis eu, că cu 4 inși in mașină abia am putut urca dealul.

    radu, greșeala pe care o faci e sublimă: compari versiunea de top (125CP – 15.000€) cu versiunea normală (80CP – 12.000) și proiectezi rezultatele pe care le obții tu asupra întregului model. cere în teste o versiune de jos și spune-mi atunci despre ce și cum.

      (Citează)

    • @vali: nu compar, că nu știu ce-ai condus tu, ce deal și unde. De exemplu la Fiesta de 80 CP nu știu ce motor e pus (ca tehnologie, nu cifre).
      Eu zic doar ce-mi comentase cineva pe aici că la deal sau cu bagaje nu mai trage. Trage. Și apoi s-a zis că nu-i fiabil în timp motorul. Voi relata ce teste face Ford și decide fiecare dacă e ok sau nu.

        (Citează)

  5. ți-am zis ce am condus eu.

      (Citează)

  6. @vali – ecoboost de 1l are parca mai multe variante – natural aspirat de 65 si 80 de cai, si turbo de 100 si 125 cai. Cel de 125 de cai l-am vazut cuplat de regula cu o cutie in 6 trepte si de-aici o mare diferenta de performanta…

      (Citează)

  7. …și de aici putem incepe o discuție nouă despre alte lucruri pe care radu nu vrea să le înțeleagă.

      (Citează)

  8. eu l-am condus pe cel normal, de 80, nu pe cel turbo. de aia explicația ta de radio erevan a fost amuzanta.

    următorul pas in articolele astea: intreabă la ford câte de 80Cp și câte de 125CP au vândut. că nu știu câți dau 15K pe o buburuză cu motor de 1 litru.

      (Citează)

    • @vali: păi de asta am zis că mă miră ce zici. Dacă avea 80 cp, era motorul Duratec, altă tehnologie, alt cuplu, rezultate normale.

      De exemplu Duratec 1 litru 80 CP are 105 Nm cuplul motor.
      Ecoboost 1 litru 100 CP are 170 Nm cuplul.

      70% în plus! E diferență uriașă la accelerație.

        (Citează)

  9. Vali, Radu a făcut o suită de articole pe tema motorului de 1 litru Ecoboost de la Ford. Foarte interesante articolele, de altfel.
    Tu ai condus un Ford cu un alt motor, tot de 1 litru, dar aspirat. Acest motor condus de tine este vândut de Ford sub denumirea Duratec. Chiar, ar trebui să schimbi numele articolului respectiv (să pui Duratec în loc de Ecoboost în titlu) fiindcă induce lumea în eroare. Faptul că tu spui ca acel motor aspirat nu trage, nu este o surpriză și nu contrazice ceea ce spune Radu aici. În plus, nu prea are legătură cu articolele dedicate acestui motor Ecoboost, adică cu turbină.
    Tu ai condus altceva și normal, concluziile tale sunt diferite de ce spune Radu aici.

    Așa ca fapt divers: Am văzut anul trecut o statistică a motorizărilor de Golf 6 vândute în Germania. Spre surprinderea mea, cam 45% din vânzări erau reprezentate de motorizările aspirate de 1.4 și 1.6 benzină. 40% din vânzări erau diesel. Și doar 15% din vânzări erau pentru motoarele turbo pe benzină (acele 1.4 și 1.8 TSI). Dacă mai țin bine minte motorul de 1.4 și 80 CP avea cam 20% din vânzările totale. Și asta în Germania.

      (Citează)

  10. de la ford citire: “toate motoarele de pe fiesta nouă sunt ecoboost”.

      (Citează)

  11. Nope. De ce as vrea sa dau o tura cu masina? Nu intentionez sa-mi iau alta masina.

      (Citează)

  12. Lol @vali: faci test cu masina si nici macar nu stii ce motor are si care e diferenta dintre ala aspirat de 80 de cai si turbo de 100. Si mai spui de Radu ca da explicatii de erevan :))
    Pai ce pretentii sa ai de la un motor comparabil cu loganul chel 1.4 mpi? Si nu zice nimeni sa cumperi varianta de 125 cai la 15000, dar daca vrei performante decente mai pui 1000 si iti iei motorul turbo de 100 de cai, ca ala e premiat si laudat, nu cel aspirat de 80 :p

      (Citează)

  13. Nu vreau să par arogant sau rău, dar cai putere, condus sportiv, depășit în rampă, serpentine și altele sunt discuții deasupra capacității cilindrice de 1.5 l. Până la 1.5 l ți-ai cumpărat că asta e, voiai mașină nouă și nu ți-ai permis mai mult sau n-ai o familie de plimbat.

    Discuțiile legate de cuplu, cai putere și motorizări se poartă între oameni cât de cât pasionați care nu-și cumpără motor de 1 l. Apropo de asta, să se arate cel de pe aici care și-a manifestat intenția reală de a-l cumpăra. Dacă vrei să ai parte de taxe mai mici, cauți un motor până în 2 l. Ar fi mai corect ca aceste comparații să fie făcute între mașini de aceeași clasă, sau, cu mașini ford mai vechi. Eu am condus un fiesta 1.3 benzină din 2005 (70 sau 75 CP) și vă pot spune, fără să conduc eco bust ăsta, că sigur modelul nou trage mai bine – nu pentru că e premiat ci pentru că în fiesta de care spuneam stăteam, în timp ce restul circulau în jurul meu.

    În rest, impresii de sportivitate și raliu mai avem toți. Și eu mă simt bine când trec pe lângă un A6 al cărei șofer n-are chef de viață, dar asta nu-mi face nici mașina puternică și nici pe mine pilot.

      (Citează)

  14. @dam167:

    Iti dai seama ce sportive erau masinile de pe la inceputul secolului trecut, cu 3-5 litri si 50 de cai? Sau chinezariile de 3 litri?

    Altele sunt motivele pentru care masinile echipate cu motorul asta nu pot fi numite “sportive”, nu faptul ca motorul are o anumita cilindree.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, spune-ți părerea:

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verifică ce-ai scris. Dacă vrei să mai adaugi ceva, lasă un nou comentariu. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici, și fără mesaje doar de dragul URL-spam-ului. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt binevenite.

sus