un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

8.640 lei/an un abonament de parcare în centru?

4 Mar 2021  ·

FOOD & LIFESTYLE  ·

63 comentarii

Vitalie Cojocaru are un post pe Facebook privind abonamentele de parcare pentru riverani în parcările Companiei Municipale Parking București din centrul orașului. Prețurile sunt exorbitante și, repet, sunt valabile pentru cei care locuiesc acolo și parchează mașina personală la domiciliul lor:

Abonamentul pentru riverani cu rezervare este:
Zona 0 – 8.640 lei/an
Zona 1 – 6.720 lei/an

Postul întreg este aici, cu tot cu informații suplimentare și hartă. În comentarii toți zic “ce bine, așa se va reduce traficul”. Probabil toți își închipuie că cei ce locuiesc în centru au Lamborghini făcut furând de undeva, desigur.

Mie ideea mi se pare greșită și tarifele foarte mari. Nu reduci traficul taxând la maxim oamenii care își parchează mașina acolo unde locuiesc. Acolo e casa lor, în centru. Unde să parcheze, la periferie?

Traficul îl reduci cu tarife mari pentru parcarea de o oră. Traficul îl reduci taxând puternic oamenii care vin temporar cu mașina personală în centru sau în alte zone aglomerate, că au treabă acolo. Le aplici un tarif mare astfel încât să-i faci să se întrebe “nu mai bine iau transportul în comun?”. Scopul fiind să ia transportul în comun (sau Uber, Lime, Citylink whatever) acolo unde există, iar mașinile să fie utilizate pentru călătoriile unde sunt necesare, de exemplu când mergi în 15 locuri sau la distanță sau te duci la mare.

Scopul n-ar trebui să fie reducerea numărului automobilelor, ci reducerea numărului de călătorii efectuate cu automobilul personal. Și sigur că, în timp, crescând utilitatea transportului în comun sau alternativ, mulți nu-și vor mai cumpăra automobile, dar va fi un efect secundar și destul de limitat, probabil.

Sigur că tarifele de parcare rezidențială sunt mici în rest. Eu plătesc 104 lei pe an la sectorul 4. O sumă rezonabilă ar trebui să fie poate și de 10 ori mai mare, dar până la de 80 de ori mai mare este cale prea lungă.

Personal nici nu văd cum astfel de tarife pot fi legale. Primăria de sector vrea 100 de lei pe o parcare rezidențială, dar primăria municipală vrea 8.000 de lei pe un loc de parcare, doar pentru că strada respectivă este în subordinea PMB? Prea bizar.

Momentan PMB pare că vrea să scoată mulți bani de la riverani, dar nu face nimic pentru a-i amenda pe cei ce parchează ilegal. Este fix ca în situația în care cresc impozitele și taxele oamenilor cinstiți, care le plătesc, dar pentru combatarea evaziunii nu se face mare lucru.

Rețineți însă această idee pentru viitor. Traficul și poluarea nu se reduc taxându-i la maxim pe cei ce dețin o mașină. Posesia o poți taxa prin impozite, de exemplu. Traficul și poluarea pot fi reduse “taxând” călătoriile, că acelea generează efectiv problemele orașului, iar asta se poate face prin tarif mare de parcare pe oră, prin încurajarea bicicletelor, trotinetelor și autobuzelor, prin taxă de intrare în centru, prin impozitarea diferențiată a motoarelor poluante șamd.

Proiectul ZACA este singurul lucru bun care ar fi putut ieși din primăria lui Firea. Elimina din start cele mai poluante mașini, le polua pe următoarele din top. N-a trecut, că un sondaj făcut pe Facebook a arătat că bucureștenii nu vor taxe mai mari, spre surprinderea tuturor celorlalți cetățeni care în general vor asta. Dacă ar avea ouă, Nicușor Dan l-ar relua și implementa acum. Ar lua o lovitură în popularitate și sondaje, dar are aproape 4 ani să o repare.

Am mers miercuri 5 km pe jos de la Șincai la Unirii, apoi la Palatul Copiilor și înapoi acasă. Poluare cruntă, am respirat greu și prin mască. Praf foarte mult. Praf gros la orice colț de stradă, pe mașini, pe trotuare. Îl identificați în fotografia de mai jos? Nu că se vede imediat ditamai stratul? Pandemia a stopat discuția privind cât de poluat este Bucureștiul, dar ar trebui reluată, că aia e treabă de primar, nu de medic.

    63 comentarii

  1. Așa-s unii oameni… Stai în centru? Platește dăte-n gm de bogătan împuțit. Chiar am auzit așa ceva…

      (Citează)

  2. Este vorba de tariful CU REZERVARE. Adica ai locul tau propriu si personal. 12 metri patrati de asfalt in buricul targului. La 3000 de euro/mp un pret mediu al terenului, cam cat ar trebui sa coste inchirierea lui in regim de exclusivitate?
    Fara rezervare costa de 6-8 ori mai putin.

    Ideea e simpla: trebuie sa il incurajeze pe riveran sa lase locuri libere și pentru vizitatori, care platesc 10 lei/ora. 10 lei/ora inseamna 160 lei/zi (7-23), adica 3200/luna, adica 38000/an, doar L-V. In contextul asta, riveranul scapa ieftin.

      (Citează)

  3. Abonamentele cu loc rezervat mi se par aiurea. E ca și cum ți-ai cumpăra teren public. Pentru cam 15m2 în zona centrală care sunt ai tăi nu mi se așa de mult. Ăia ce au standuri de ziare plătesc mai mult.

    Ce vreau să spun e că nu mi se pare corectă comparația, că un abonament cu loc negarantat nu costă așa mult. In Cluj preturile sunt de 400 lei pentru neriverani și 200 lei pentru riverani. Adică 4800 lei pe an respectiv 2400 lei pe an și nu a protestat nimeni din cauza asta.

    Ideea e că parcarea trebuie să fie cu plată peste tot unde e domeniu public. Nu ai străzi pe bani și apoi străzi gratuite unde se înghesuie toți.

      (Citează)

    • Nu protestează nimeni că prind doar riveranii. Și ai prioritate dacă ai mai avut etc. Oamenii “noi” nu prind. Asta e prima problemă la Cluj.

      A doua e că 100% din locurile de parcare din cartiere sunt cu abonament. Te duci până la cineva și nu există ideea că poți găsi loc de parcare marcat etc care să nu fie cu abonament, excepție cele 2-3 parkinguri care au locuri și pt vizitatori.

        (Citează)

  4. Ideea e buna, dar intr-adevar e cam mare pretul. Pe la 4000 ar fi ok.

    Si de asemenea ar trebui crescut si pentru cartiere, este inadmisibil sa platesti 25 euro pe an pt loc de parcare intr-un oras cum e Bucurestiul.

      (Citează)

  5. Taxa actuala in bucale, ptr un loc de parcare e jenanta. 100 lei per an, sa fim seriosi. Atat ar trebui sa fie minim pe-o luna, nu pe-un an. Si-apoi s-o faci brusc 8000, iar nu e ok. Este exagerat de mult. Da’ asa e la noi. Ori alba ori neagra. N-o iau si ei treptat. Hai anu asta 1000 lei, la anu mai crestem si tot asa. Si de la an la an poate se mai misca ceva. Mai lucreaza la o parcare, mai gandesc ceva la faza cu poluarea etc.

      (Citează)

  6. Dar cand te duci sa cumperi o garsoniera de 35mp la Universitate, de exemplu, intr-un bloc vai mama lui si proprietarul iti cere 65,000 euro cum ti se pare? Cine alege sa stea in centru isi asuma si ca preturile sunt la nivelul asta. Desigur, pentru cine nu isi permite, exista si alte zone in si pe langa Bucuresti.

      (Citează)

  7. Păcat ca nu a mai băgat firea zonele alea ca la Londra.
    Cine e acum primar? Are tot planul, pancarte, camere video tot ce vrei.
    Doar sa il finalizeze.

      (Citează)

    • Bogdan:
      Păcat ca nu a mai băgat firea zonele alea ca la Londra.
      Cine e acum primar? Are tot planul, pancarte, camere video tot ce vrei.
      Doar sa il finalizeze.

      Bineinteles ca nu, nu mai sunt, au fost demontate.

        (Citează)

  8. În prima poza, un parvenit oltenas. Altfel, preturi de 5 ori mai mari ca in Viena.

      (Citează)

  9. Stai să vezi jale când o să observe lumea că PMB prin CMPB pregătește tarife zona 1 în noi parcaje amplasate în zona 2.
    Adică o zi de parcare în alveolele de pe strada Mircea Vulcănescu, lângă spitalul Militar Central va costa 90-100 lei.
    Avizele sunt luate în 2019 deci asistăm la o continuitate în ceea ce privește jupuirea cetățeanului pardon protecția mediului.
    De ridicat mașinile parcate neregulamentar nici vorbă, o vreme va fi mai rentabil o amendă pe săptămână decât parcare plătită.

      (Citează)

    • Merita ma, nu stii ca acum daca ai treba prin oras trebuie sa te coste macar 200 de lei pe zi sa o rezolvi? Nu iti convine mergi in codru ca acolo e parcarea libera

        (Citează)

  10. numai pe mine ma deranjeaza impartirea asta centru vs restu’ lumii?
    la mine in cartier este mai aglomerat decat in centru la anumite ore (spre ex la ora 19:00).
    lumea se duce la mall sau la hipermarket nu in centru in ziua de azi. centrul are treaba cu mersul la munca si dus copiii la scoala.
    eu cred ca s-ar reduce traficul semnificativ construind scoli incepand cu cartiere dormitor aparute pe langa Bucuresti.

      (Citează)

  11. Sa vanda daca nu isi permit sa traiasca in centru!

      (Citează)

  12. Vezi discutia pe reddit pe tema asta.
    Oameni care nu stiu nimic despre nimic cu pareri, toxici mai ceva ca securistul votant psd doar ca sunt cu vreo 40 de ani mai tineri.

      (Citează)

  13. M-am oprit la “Scopul n-ar trebui să fie reducerea numărului automobilelor”. Ba da, unul dintre scopuri trebuie să fie reducerea numărului automobilelor. E oribil că, de cum ieși din casă, vezi mii de mașini – mașini pe stradă, mașini pe trotuare, mașini pe spații verzi, fierătanii nenorocite peste tot. Aș putea chiar îndrăzni să spun că una dintre principalele probleme ale Bucureștiului e numărul imens de mașini, raportat la suprafața orașului.

      (Citează)

  14. https://cmpb.ro/files/19/CMPB%20anunta%20modificarea%20deschiderea%20unor%20parcari%20-%2024.02.2021.pdf

    Pentru context. A luat amploare abia acum, cu 10 zile inainte. Desi sunt avizate si de mai mult de 2 ani.

    Oare anul trecut era an electoral si nu au vrut sa supere lumea?

      (Citează)

    • E cam scump abonamentul cu loc rezervat, in același timp abonamentul fără rezervare mi se pare foarte ok, și mai practic in general.

      In același timp nu am văzut str. Polonă așa de goală niciodată ca lunea asta. Au dispărut inclusiv mașini care cred că nu s-au mai mișcat de pe loc de ani întregi.

        (Citează)

  15. Coco:
    În prima poza, un parvenit oltenas. Altfel, preturi de 5 ori mai mari ca in Viena.

    Cand ai fost ultima oara in Viena?
    Ca acum 2 ani cand am stat acolo era ~250Eur/2ani numai dreptul de a parca mai mult de 2h in zona. Plus 2,5Eur/h intre orele 9-19 L-V.
    Deci un pulica care are masina ca sa crape vecinii de invidie (cam cum sunt prin cartiere in Bucuresti unde jumate din masini nu se misca cu lunile) ar fi platit 12 h x 25 zile x 2,5 Eur = 750 Euro/luna sau 9100 Euro/an pe dreptul de a parca in zona in care locuieste. NU PE LOCUL LUI REZERVAT.

      (Citează)

  16. Fără rezervare e 200 lei zona 0 si 100 lei zona 1. Foarte decent. Vrei bucata ta de pământ, plătești mai mult. Păcat ca nu fac asta în toate zonele din București.

      (Citează)

  17. Locurile rezervate ar trebui sa dispara sau ar trebui sa fie limitate cat mai mult prin ridicarea pretului, mai ales in zone aflate in zone cu acces general. Cel mai bun exemplu este sectorul 3, care este pur si simplu ingrozitor. S-au rezervat locuri la bulevard. Practic, pentru 100 de lei pe an, unii devin proprietari pe o bucata de teren in Bucuresti in timp ce ceilalti, majoritatea, nici sa vrea sa plateasca nu pot parca.

      (Citează)

    • Da, si eu sunt impotriva rezervarii. Poti parca, contra cost, oriunde gasesti liber. Ce-i aia sa ai locul tau, care sa stea liber in majoritatea timpului dar care sa nu poata fi ocupat atunci. Este si folosirea ineficienta a spatiului si a resurselor (politisti, masini de ridicare etc).

        (Citează)

  18. Ai ratat esenta dar o spun mai incolo, pana atunci teasing.

    Traficul îl reduci cu tarife mari pentru parcarea de o oră. Traficul îl reduci taxând puternic oamenii care vin temporar cu mașina personală în centru

    Asta e perspectiva unui om care locuieste in centru. Sa-i taxam pe ăilalți, io aicea locuiesc. Doar că nu-i corect. Corect e să-i taxezi pe toti pentru serviciul oferit, fie parcare fie locul pe stat la coadă pe stradă.

    Scopul n-ar trebui să fie reducerea numărului automobilelor, ci reducerea numărului de călătorii efectuate cu automobilul personal. Și sigur că, în timp, crescând utilitatea transportului în comun sau alternativ, mulți nu-și vor mai cumpăra automobile, dar va fi un efect secundar și destul de limitat, probabil.

    Nu traieste nimeni atat de mult sa se inchine la [d]efecte secundare, cand or aparea alea. Problema e simpla : In centru ( dar nu numai) strazile sunt congestionate si de masini pe strada dar si de masini parcate de n-ai unde sa arunci un ac, sau sa parchezi 10 minute, de tre’ s-o lasi aiurea si ilegal daca ai treaba. In timp ce unele dintre parcarile amenajate si subterane platite sunt destul de aerisite , desigur. Intr-un oras care ofera in zona 0 cel putin o paleta foarte larga de servicii de transport in comun. Destul de util. Care insa si ala ( cel de suprafata) e supus congestionarii, din cauza automobilelor personale in numar mare, fie in circulatie, fie oprite.

    Eu am alta perspectiva. Daca nu locuiesti in centru si ai treaba in centru s-ar putea sa nu ai optiunea de transport in comun, ca mai la margini e mai naspa. Prin urmare cam esti fortat sa vii cu rabla. Si nu ai unde, nici cu bani nici gratis.
    Pai ar fi cazul ca locurile sa se ocupe preferential pe care da mai mult.

    Sigur că tarifele de parcare rezidențială sunt mici în rest. Eu plătesc 104 lei pe an la sectorul 4. O sumă rezonabilă ar trebui să fie poate și de 10 ori mai mare, dar până la de 80 de ori mai mare este cale prea lungă.

    100 de lei e o suma mult prea mica, potrivita insa in cazul in care locurile de parcare publice abunda, nu-i concurenta pe ele si primaria face ceva bani, mai multi decat nimic. Daca insa e concurenta pe spatiul ala, altfel trebuie pusa problema. Asta e o apreciere subiectiva, ca 1000 de lei pe an e acceptabil, dar 8000 e mult. E mult pentru tine, pentru altu nu.

    Eu, cat am avut masina in Bucuresti, locuiam undeva pe la marginea unui sector. Fiind ca nu aveam buletin de Bucuresti nu puteam avea loc langa casa ( dar nici daca imi faceam, ca era cu rezervare si asteptare ani ( sau spaga), ca de aia nici nu mi-am facut), nici cu bani. A fost vorba la un moment dat sa se introduca un sistem de licitatie pentru locurile alea. Eu eram dispus sa platesc ca Guță, 1-2000 de euro pe an pentru un loc langa bloc; nu-i bai, altfel parcam undeva la 150m de locuinta. Desigur ca in centru nu prea ai optiunea asta, ca-i aglomerat si acolo. Din pacate nu s-a introdus.

    Rețineți însă această idee pentru viitor. Traficul și poluarea nu se reduc taxându-i la maxim pe cei ce dețin o mașină. Posesia o poți taxa prin impozite, de exemplu.

    Iliescu Likes this, pe turbosistemul “proprietatea e un moft”. Comunistule.
    Nu ai niciun motiv sa taxezi posesia in sine. Bunul ala a fost cumparat cu bani deja taxati. Ai o baza sa taxezi poluarea emisa in circulatie, ai o baza sa taxezi accesul la drumurile publice, ca asta-i un serviciu oferit. La fel cum este si parcarea pe un loc public. Pe astea le poti taxa. Desigur, unu’ ar putea spune ca E PREA SCUMP, el e sarac si sta in centru si nu vrea nici sa se mute, nici sa renunte la rabla. Ghinion. Rabla poa’ sa o tina, dar in garaj la el, sau in apartament, sau. Daca o tine pe domeniul public, e de bun simt sa plateasca.
    Ca e scump? Alegeri, boss. V-a oferit Firea sansa reala s-o faceti ieftin, ca de aia a retras ZACA ca era prea scump si semnalele de la locuitori au fost ca nu vor scump. Nici asa nu v-a convenit si ati votat Mucusor si n-o spun in ideea ca ati gresit, ca nu-i treaba mea, eu nu locuiesc acolo. Dar acuma platiti. Ce credeati ca scoate ala o bagheta magica si incepe sa rezolve probleme asa simplu si ieftin?

    Pandemia a stopat discuția privind cât de poluat este Bucureștiul, dar ar trebui reluată, că aia e treabă de primar, nu de medic.

    Pai tocmai s-a reluat, puneti mana si renuntati la rablele poluante, sau platiti, daca va permiteti. Esenta pe care ai ratat-o si a ratat-o si Vitalie, amator de reach si senzational este asta, pe care i-a transmis-o un fost coleg:

    Propietarii de masini mild-hibrid, hibrid si electrice au posibilitatea de a cere ecuson verde pentru parcare gratuita. A spus si asta directorul?

    Gurnalistul a confirmat ca da. Dar doar asa, intr-un comentariu.
    Ca urmare, nu vrei sa platesti 9000 la primarie? Ai optiunea sa-ti cumperi o rabla electrica sau hibrida. Sunt masini hibride noi si la 20,000 de Euro, exemplu aleator Toyota Auris. Decat sa dai
    1600 de euro pe parcare pe an, poti sa-i pui supliment la rata de leasing pentru o hibrida. Sau, ai posibilitatea sa cumperi o masina second hand hybrida, daca nu ai nici atata . Atentie, nici nu se cere macar electrica. Nu. Hi-brid. Atata si parchezi moca. Nu-ti convine, banu’ jos sau parcheaza la tine pe teren. Sau votezi Firea ( pe cineva care promite sa mentina status quo-ul ) – ai optiuni.

      (Citează)

    • Vedeți, el nu locuiește acolo dar oamenii aia sa plătească boss, ei nu știau cât de privilegiati sunt ca trăiesc în centrul Bucureștiului? Aia cu mașinile parcate fac poluare, se știe. Nu ai bani de mașină electrică, afara din centrul orașului jeg sărac ce ești. O garsoniera în Berceni nu îți mai place fraiere, ai tu bani de centrul Bucureștiului, pff

        (Citează)

    • Salut Pmk,
      Am locuit vreo 5 ani in centrul Bucurestiului – zona 0. Cat am locuit acolo NU am avut nevoie de masina pentru deplasarile in Bucuresti, desi uneori am avut la dispozitie o rabla. Frate-meu locuieste acum tot p-acolo.
      Cand merg la el nu am unde parca, desi as plati 100 de lei pe zi, daca as gasi un loc. De fapt, am si platit uneori 50, parcand undeva in subteran si nu banii au fost problema, ci distanta ( circa 12 minute pe jos). Daca ar avea disponibilitate la scara eu dau banul. Provincial, nici macar nu locuiesc permanent in Romania. Vrei sa parchezi tu? Sari tu cu banu, tata, daca nu e terenul tau acolo, ci e public. Pentru ce ai nevoie de favoruri, sau ca urmare al carui fapt izvoraste un drept de a parca gratis pe domeniul public, doar pentru riveranii aia care fac primii cerere la primarie si dau spaga?

      Mai mult, masina mea de condus prin Romania o tine un prieten pe la marginea Bucurestiului. Daca s-ar descongestiona locurile alea de parcare din centru, as plati eu 8000 de lei, sa-si ia frate-meu loc de parcare acolo in fata blocului si sa tin rabla mea acolo, eventual s-o foloseasca cand are nevoie. Momentan nu se poate ca nu e loc, bo$$. Sunt altii care au locurile alea ca alea rezervate sunt date pe spranceana, alea cu “best efort” se ocupa best effort, care vine primu’, normal.

      Un pic de organizare nu strica.

        (Citează)

    • Multă vorba saracia omului. 9000 de lei este mult. Nu poți avea pret dublu decat in dubai. Nu ai cum sa îmi justifici asta oricat de mult plange fractu dupa loc de parcare. Restul e gargară. Nu se poate cea mai saraca tara cu cea mai varza capitala cu cele mai mici salarii sa aiba cele mai mari preturi la parcare din lume ( nu toata lumea da 80% minim)
      Fractu isi permite din banii lui de roman sa dea 9000 pt parcare, ca am înțeles ca ai plati tu da nu toți avem frati în strainatate sa ne plateasca parcarea.

        (Citează)

    • Mult pentru tine. Ceea ce e foarte bine pentru mine. Asa si trebuie, sa fie considerat MULT, nu sa isi permita toti.
      Daca tu nu iti mai tii rabla acolo, pot s-o pun eu p-a mea. 9000 e un numar, eu nu am preferinte. Poate sa fie 1000 de lei , poate sa fie 100000 ( si in cazul asta renunt eu ca-i mult mai ieftin sa ma plimb cu taxi prin toata tara si iti poti parca tu masina de banii aia pe domeniul complet liber) . Daca cu 1000 de lei, de exemplu, exista suficienti oameni care nu-si mai permit rabla parcata pe strada eu sunt OK si cu asta. Dar probabil ca suma de 1000 nu era eficace.

      Nu ma intereseaza comparatii sterile cu Dubai si plm.
      Iti place mai bine in Dubai, vira acolo si ia-ti si masina. Orice oras are infrastructura capabila sa suporte un anumit trafic si un numar de masini parcate. Cand factorul de umplere se apropie de 1 asimptotic, se stabilesc taxe care urca asimptotic, pana cand congestia se rezolva.
      Sigur, puteau sa inceapa cu 1000 de lei, daca-s tot atatea masini sa urce la 2000 etc. Dar daca vor sa rezolve acum, au ridicat direct stacheta foarte sus si gata.

        (Citează)

  19. Mi se pare un preț bun pentru centru. Sigur, poți să îl scazi cu cât te îndepărtezi, dar ca început e ok. Scopul nu e doar să scazi traficul ci și să scoți mașinile de pe domeniul public. Minim 50% din mașinile din București ar trebui să dispară repede.
    Ca idee, o oră de parcare în Utrecht era 7 euro ultima dată când am parcat acolo. Și asta doar pe puținele locuri de parcare disponibile.

      (Citează)

    • Si mașinile electrice nu mai ocupa locuri de parcare și fac aglomerație?

        (Citează)

    • Ba da, motiv pentru care consider că pe termen lung ar trebui ca taxele să fie la fel și pentru ele. Pe termen scurt, deși mi se pare incorect, e necesar dacă vrei să împingi oamenii să le cumpere.

      Ideea e că eu văd taxele astea mai mult ca o metodă de a direcționa comportamentul oamenilor decât de a aduna bani la buget. Gen, vreau să cresc suprafața verde și aia dedicată pietonilor și bicicletelor, deci trebuie să scad suprafața dedicată mașinilor, deci trebuie să scad mașinile cu X%, deci taxe până scad mașinile cu X%. Detaliile se pot discuta, poți lua și alte măsuri în afara taxelor, poți (de fapt trebuie) să oferi alternative, dar ideea de bază rămâne.

        (Citează)

    • Ok, sunt de acord, care sunt celelalte masuri inafara cresterii taxelor. Eu vad ca asta este singurul lucru pe care fac ăștia. Oricum ar fi nu ai cum sa justifici preturi mai mari ca i dubai, sper ca nu e nevoie sa explic de ce.
      De ce 8000 de lei si nu 6000 sau 300 000? Cum a fost stabilita suma asta? Sau e scoasă asa din burta?

        (Citează)

    • Nu știu ce alte măsuri vor lua, că nu lucrez pentru ei. Pot să zic doar ce alte măsuri ar trebui să ia, din ce am văzut pe unde m-am plimbat. În general, evident că aș prefera să facă treaba asta după un plan coerent, integrat, dar îmi dau seama că s-ar putea să cer prea mult.

      Poți justifica foarte ușor prețuri mai mari decât în Dubai, pentru că scopul e diferit de Dubai. Sau cel puțin așa presupun, că n-am fost acolo. Aici, scopul nu e să iei bani de la oameni în funcție de cât își permit să plătească, ci să nu își permită să plătească. Nu știu cum au ajuns la 8000, eu aș fi făcut treaba asta treptat. 1000 în primul an, apoi vezi câte mașini au dispărut. Nu destule? OK, 2000 în al doilea an. Mai sunt? 3000. Înțelegi tu.

        (Citează)

  20. Ca idee în Dubai era 1000 euro abonamentul pe an la parcare. În Dubai, bine se știe ca romanul este mai bogat ca aia din Dubai.
    A se observa armata de jeguri carora prețul asta li se pare justificat. Jeguri care evident nu trăiesc în centru și care ar accepta orice nedreptate asupra altora dacă li se pare ca ajuta în anumite scopuri de ei agreate.
    Ca și obligativitatea încetării activități economice care îți pune pâine pe masa ca, nu – i asa, covid. Ca pașaportul de covid, ca multe altele.
    Asa trec tot felul de masuri, jeguri aplaudace exista peste tot

      (Citează)

    • bai jegule, e justificat pentru ca este locul tau si doar tu parchezi acolo. daca vrei sa parchezi oriunde gasesti loc liber, platesti 5 saorme. dar esti jeg si nu intelegi cum functioneaza.

        (Citează)

    • Ce rost are comparatia cu Dubaiul?In Berlin am platit 15 euro pe zi parcarea…sa inteleg ca cei din Berlin sunt mai bogati ca cei din Dubai?

        (Citează)

    • Cică ce rost are comparația intre abonamentul pe an de parcare in dubai vs București. Vorbim de abonament pe an desteptule, ce îmi zici tu de tarife pe zi.
      bine adevărul este ca dubai nu e București, tuciurii aia sunt niște săraci vs smecherii care au tupeul sa traiasca in centrul Bucureștiului

        (Citează)

    • hai sa comparam cu amsterdam unde eu platesc 568 euro pe an pentru loc NEREZERVAT. adica parchez unde gasesc si eu un loc in cartier si se intampla ca uneori sa fie la 5-10 minute de casa. pentru locuri REZERVATE exista parcari unde tre sa faci contract pe minimum 6 luni (unele vor 12 luni chiar) si te costa intre 300 si 600 de euro pe luna.

        (Citează)

    • costin:
      hai sa comparam cu amsterdam unde eu platesc 568 euro pe an pentru loc NEREZERVAT. adica parchez unde gasesc si eu un loc in cartier si se intampla ca uneori sa fie la 5-10 minute de casa. pentru locuri REZERVATE exista parcari unde tre sa faci contract pe minimum 6 luni (unele vor 12 luni chiar) si te costa intre 300 si 600 de euro pe luna.

      Pai ce sa compari destepule, ca si aici o sa dai 500 de euro. Hai acum sa calculam cat din salariul minim sau mediu inseamna banii aia in amsterdam si cat aici. Mai va și ofticați ca va fac proști. După aia sunt sigur ca poti compara densitatea pe metru patrat de oameni din București vs amsterdam si restul de servicii de transport oferite in București vs Amsterdam. Hai ca poți, doar te crezi inteligent

        (Citează)

    • Densitatea de oameni pe metru pătrat e dublă în București față de Amsterdam. Având în vedere că mașinile contribuie negativ la calitatea vieții într-un spațiu restrâns, ai zice că ar trebui să fie mai puține mașini în București decât în Amsterdam. Numărul de mașini la mia de locuitori e dublu în București față de Amsterdam.

        (Citează)

    • Nu stiu de ce ma mai chinui… Imi doresc sa ramana parcarea 50 de lei pe an si sa aiba fiecare familie cate 3-4 masini, sa va bucurati de orasul ala frumos si deloc aglomerat.

        (Citează)

  21. Daca 8000 de lei este pentru un loc rezervat, iar 2000 pentru dreptul de a parca in centru e ok. Ba eu as face si mai mult pretul unui loc rezervat. Ce-i aia, sa fie rezervat, e va si cum e al tau, ca nu mai poate parca nimeni pe el, nici macar cand e liber? Nu nenica, dai banul ca sa poti parca pe oricare din locurile libere, practic, daca locuiesti in zona, ai dreptul la un abonament care sa te scoata mai ieftin decat daca ai parca cu ora. Si atat. Eventual, scoate tu 10000 EUR pe an si atunci iti dam locul tau pentru care sa platim oameni sa verifice ca nu e ocupat, masini sa ridice eventualii contravenienti si sa construim parcari supraetajate pentru cei care au nevoie temporara sa parchee in centru (dar nu o pot face pe locul tau, ca e doar al tau).

      (Citează)

  22. Eu sunt de acord si sa platesc un abonament de 1000euro ca sa pot parca oriunde in Bucuresti.

      (Citează)

  23. In toate orasele civilizate, ca locatar, trebuie sa existe posibilitatea de a parca cu plata sau fara in apropierea locuintei.
    In Bucuresti in anumite zone nu ai cum, toate locurile sunt ocupate prin ADP si in plus nu exista parcari private. Atunci ori le lasi pe toate la liber si parchezi pe strada de resedinta (cum e in multe orase europene), ori ridici preturile/licitatii astfel incat oricine sa poate plati pentru un loc daca isi permite.

      (Citează)

  24. Sorin:
    Este vorba de tariful CU REZERVARE. Adica ai locul tau propriu si personal. 12 metri patrati de asfalt in buricul targului. La 3000 de euro/mp un pret mediu al terenului, cam cat ar trebui sa coste inchirierea lui in regim de exclusivitate?
    Fara rezervare costa de 6-8 ori mai putin.

    E mult prea mult pt un loc de parcare stradala, sub cerul liber chiar si in regim de exclusivitate. Doar nu cumperi locul in 5 rate anuale.
    Compar cu parcare subterana, in regim exclusiv, in zone 0 si 1, care costa de pe la €90/luna +TVA si poate merge pana la €125/luna + TVA, adica de la 6,250 lei/an pana la 8,700 lei/an. Nu te ploua, nu te ninge, loc largutz, temperatura 15-23C tot anul, paza, ideal!

    Numai un neinspirat putea veni cu preturile alea cuplate cu regim de exclusivitate.
    Iar pricingul nu trebuie legat de pretul/mp al zonei ci de pretul alternativelor, de cerere/oferta si de obiective sociale si de urbanism secundare urmarite (stringenta nevoii publice, descongestionare stradala, reducere trafic, poluare, etc, etc).

    Dar ce sa zic, pragmatismul nu a caracterizat niciodata natia asta. Nici macar pe unii dintre eminentii sai matematicieni! 😉

      (Citează)

  25. Tom: Numai un neinspirat putea veni cu preturile alea cuplate cu regim de exclusivitate.

    nu. Asta zici pentru ca ai impresia ca dorinta lor e sa dea locurile cu rezervare. Ori nu. Primaria nu are afacere de parcari

      (Citează)

  26. animaloo: nu. Asta zici pentru ca ai impresia ca dorinta lor e sa dea locurile cu rezervare. Ori nu. Primaria nu are afacere de parcari

    Nu, nici nu mi-a trecut prin gand.
    Zic asta pt ca am convingerea ca dorinta primariei este sa rezolve o problema, anume cea a parcarii in centru. Pt riverani dar si pt restul lumii cu treaba in zona

    Or, a o face exclusiva pt riverani intr-o zona cu trafic mare, o scoate din circuitul folosintei publice L-V pe timpul orelor lucratoare amplificand astfel penuria de parcare pt non riverani. Deci ii alieneaza pe non riverani.
    Doi, pretul ala ii pune pe fuga si pe riverani si cu asta e Game Over!

      (Citează)

  27. Guys, mi-e jena dar hai sa va zic totusi cat platesc eu taxa pe parcare in s6.

    66 lei. Pe an.

      (Citează)

  28. Orașul nu e adaptat la nevoile cetățenilor in era e priveste locurile de parcare. În Tokyo nu poti sa cumperi masina personala daca nu ai loc de parcare. E ceva exagerat, dar vine din aceeasi problema majora.
    În Londra prețurile sunt iar f mari, dar riveranii au locul lor de parcare și acolo pb e daca vrei sa mergi cu masina la serviciu și lucrezi in centru pt a sunt costuri f mari (taxa de centru+taxele de parcare).

    Nu stiu cum ar putea mari nr de locuri de parcare pe termen scurt. Pe termen lung cred ca ar trebui identificate soluții pt parcări at mai ample, inclusiv pt riverani. Nu e normal sa nu poti merge ca pieton, sa.nu ai unde sa parchezi masina, etc. Dar ca sa le împaci pe toate trebuie sa reglementeze si pt nevoile viitoare ceva indicatii. Unele blocuri noi au locuri pt vizitatori de ex, dar unde e deja construit trebuie găsită o soluție.

      (Citează)

    • KMean:
      Orașul nu e adaptat la nevoile cetățenilor inerae priveste locurile de parcare. În Tokyo nu poti sa cumperi masina personala daca nu ai loc de parcare. E ceva exagerat, dar vine din aceeasi problema majora.
      În Londra prețurile sunt iar f mari, dar riveranii au locul lor de parcare și acolo pb e daca vrei sa mergi cu masina la serviciu și lucrezi in centru pta sunt costuri f mari (taxa de centru+taxele de parcare).

      Nu stiu cum ar putea mari nr de locuri de parcare pe termen scurt. Pe termen lung cred ca ar trebui identificate soluții pt parcăriat mai ample, inclusiv pt riverani. Nu e normal sa nu poti merge ca pieton, sa.nu ai unde sa parchezi masina, etc. Dar ca sa le împaci pe toate trebuie sa reglementeze si pt nevoile viitoare ceva indicatii. Unele blocuri noi au locuri pt vizitatori de ex, dar unde e deja construit trebuie găsită o soluție.

      Singura metoda este scumpirea detinerii si utilizarii de auto in oras: impozite x3-x5, congestion charge, parcarea scumpa, vanzarea auto.doar in baxa dovezii detinerii de parcare poate fi o ruta interesanta, dublate de un enforcement draconic al incalcariilor si de construirea simultana de alternative (transport public, parcari smart, sensuri unice, semaforizare inteligenta, supraveghere video permanenta generalizata in tot orasul cu amendare automatizata.
      Orasul trebuie redat oamenilor cu ORICE PRET.
      Sigur, multi se vor agita, vor face icter mecanic, vor muri de inima rea. Dar copiii lor le vor supravietui si le vor multumi.

        (Citează)

    • Da ma, sa fie impozite cat sa platesti inca odata masina in 5 ani. E romania aici e plin de smecheri care își permit, nu?
      Și la ap si case frate, impozit 10% din valoare pe an, ia uite ma toti pensionarii au apartamente, ia sa nu isi mai permita sa le tina si sa le lase pentru șmecheri din astia de blog care își permit impozit 20% din valoare la masina si 10% pe casa. Sa plece la tara sau sa moara, sarantocii dreacu bosorogi infecti. Pe langa 2000 euro pe an loc de parcare. E romania nu vedeti ca deși suntem saraci inca o mai ducem. Asta trebuie reparat. Săriți cu taxe si mai mari pe bogatii astia de romani, nu ai avut cap sa faci minim 2000 de euro pe luna nu meriți sa trăiești in tara asta, cel mult nu la oras, nu? Ce dacă dai 50% din ce faci la stat, ce dacă la cele mai mici salarii din eu tu ai majoritatea preturilor aliniate. Ce dacă ma, tu nu intelegi ca sa ai masina e doar pt smecherii cu mii de euro pe luna, saracul dracu. Tu sa stai pe bicla sau in autobuzul covid palace, nu îți permiti 9000 pe an la parcare mergi cu trotineta jeg sarac

        (Citează)

  29. costin:
    pai asta e ideea, sa fie un pret prohibitiv ca toata lumea sa se indrepte catre locuri nerezervate.

    Inteleg perfect ideea si-s de acord.
    Totusi pretul, chiar daca e intentionat prohibitiv, nu trebuie sa fie absurd. Adica mai scump decat o parcare subterana “de lux” (curata, moderna, dotata, supravegheata).

    Altfel e mai simplu, mai intelept si mai corect fata de public sa nu oferi deloc optiunea de exclusivitate.

      (Citează)

  30. Giani Mucea:
    Densitatea de oameni pe metru pătrat e dublă în București față de Amsterdam. Având în vedere că mașinile contribuie negativ la calitatea vieții într-un spațiu restrâns, ai zice că ar trebui să fie mai puține mașini în București decât în Amsterdam. Numărul de mașini la mia de locuitori e dublu în București față de Amsterdam.

    A venit desteptul sa nu inteleaga nimic. Daca e dubla densitatea, hai sa comparam transportul in comun. Oare o fi la fel de dezvoltat. Cat sa duca o densitate dubla de oameni? Sau, hai sa comparăm inaltimea caselor si cam cate persoane ar trebui sa deserveasca o strada la ei acolo vs la noi unde sunt numai blocuri mari în unele părți. Dupa ce ca de la inceput comparatia este proasta, el platind 586 si acii fiind 400 pt loc nerezervat. Hai sa punem toate astea în balanta, cu salarii minime sau medii, cu corupția din amsterdam vs în București si sa vedem dacă ni se mai pare ok, comparativ, sa dai 9000 lei pe an.
    Cateodata zici ca nu aveti bun-simț sau aveti rea voința, altfel nu înțeleg cum puteti incerca sa justificati tot felul de comparatii jenante.Cum sa nu ti se para aiurea sa fie dublu ca în dubai?Ba,e dubai. Aia fac într-o săptămână cat noi într-un an. Cum poți sa justifici fara sa ai rele intenții sau sa fii un om de căcat
    Mai era un destept mai sus care compara cu prețurile din HK, parca cel mai scump loc de trăit din lume? Ce poți sa spui la prostia asta. Mai ales cică venind de la oameni care se cred deștepți.

      (Citează)

    • Idiotule. Credeam ca nu mai esti idiot si am vorbit cu tine ca si cand nu ai mai fi idiot, da plm, mai invat o data lectia.
      Masina e un mod costisitor si ineficient de a transporta o persoana, comparativ cu orice altceva. Asta pe langa faptul ca ocupa spatiu si polueaza.
      Ti-am zis de cateva ori ca scopul e sa elimini masinile, nu sa pui un pret pe care oamenii il pot plati, dar tu o dai inainte ca muta cu coruptie, scump etc. “Cat sa duca o densitate dubla de oameni?” Ce sa duca, cretinule? Daca transportul in comun nu duce, stiind ca e mai eficient si compact pe cap de vita furajata decat masina, crezi ca masina “duce”? Daca un sistem mai eficient (transportul in comun) e insuficient pentru indeplinirea unui scop (transportul vitelor de la TV la mall), de ce militezi pentru mentinerea unui sistem mai ineficient (masina), in loc sa-l elimini si sa il imbunatatesti pe primul?
      Iti zic eu de ce. Ca esti jigodie.

        (Citează)

  31. Aberat, efectiv aberant acest tarif pentru centru. Sa punem un pic in context, oamenii care chiar locuiesc in centru au nevoie de loc de parcare rezervat, pentru ca se bat cu miile de oameni care tranziteaza zilnic zona, dar nu locuiesc acolo. In cartiere, seara cand ajungi acasa mai gasesti doar masinile locuitorilor din zona (in mare parte), in centru insa la orice ora o sa gasesti mult mai multe masini ale celor care nu stau acolo (in vremuri normale, nu neaparat acum). Si pt cei care zic ca in centru n-ai nevoie de masina: in centru n-ai nevoie sa ajungi cu masina, adica tu care stai in alta parte poti linistit sa te duci cu metroul pana acolo. Dar amaratul ala care sta in centru poate lucreaza in Baneasa, poate trebuie sa schimbe 2-3 mijloace de transport pana la birou, o avea si el niste copii de lasat dimineata la gradinita sau la scoala, poate vrea sa plece si el intr-un concediu. Nu poti sa ii zici ca el n-are nevoie de masina, dar tu sa te duci in cartierul lui cu masina.
    Locuri de parcare dedicate pentru riverani, unde sa nu ai voie sa parchezi daca nu locuiesti in zona, chiar daca nu neaparat rezervate, sigur, dar sa fie semnificativa, nu 10 locuri per cartier.

      (Citează)

  32. Foarte bine . Un pret cam mare pentru bogatanu` din centru as putea spune , dar totusi e capitala si nu e obligatoriu sa ai masina pe spatiul public . Eliberezi din curte si bagi masina , mai tai putin din casa aia urata si faci garaj

    Toate preturile parcarilor trebuie sa creasca si trebuie taxate toate masinile , nu doar cele din parcari , toate locurile posibil trebuie marcate in rest doar stalpisori metalici peste tot .

    Taxa oxigen trebuia introdusa ,ca tria mult din masinile care tranzitau orasul . 70% dintre masinile din Bucuresti nu platesc taxe aici , stationeaza si polueaza insa aici . Cumva au dreptul si la parcari in defavoarea celor de Bucuresti .

      (Citează)

  33. Pmk:
    Da ma, sa fie impozite cat sa platesti inca odata masina in 5 ani. E romania aici e plin de smecheri care își permit, nu?
    Și la ap si case frate, impozit 10% din valoare pe an, ia uite ma toti pensionarii au apartamente, ia sa nu isi mai permita sa le tina si sa le lase pentru șmecheri din astia de blog care își permit impozit 20% din valoare la masina si 10% pe casa. Sa plece la tara sau sa moara, sarantocii dreacu bosorogi infecti. Pe langa 2000 euro pe an loc de parcare. E romania nu vedeti ca deși suntem saraci inca o mai ducem. Asta trebuie reparat. Săriți cu taxe si mai mari pe bogatii astia de romani, nu ai avut cap sa faci minim 2000 de euro pe luna nu meriți sa trăiești in tara asta, cel mult nu la oras, nu? Ce dacă dai 50% din ce faci la stat, ce dacă la cele mai mici salarii din eu tu ai majoritatea preturilor aliniate. Ce dacă ma, tu nu intelegi ca sa ai masina e doar pt smecherii cu mii de euro pe luna, saracul dracu. Tu sa stai pe bicla sau in autobuzul covid palace, nu îți permiti 9000 pe an la parcare mergi cu trotineta jeg sarac

    E mai simplu de atat, oricat te dai tu cu capul de pereti:

    Nu, nu toata lumea trebuie sa traiasca in Bucuresti sau in centru.
    Nu, nu toata lumea trebuie sa aiba masina si s-o parcheze in fata casei.
    Fiecare traieste unde si cum isi permite.
    Dar toti au dreptul sa traiasca sanatosi, linistiti, intr-un mediu civilizat.

    Se intampla in toata lumea civilizata, se va intampla si la noi.
    Probabil mai devreme decat mai tarziu.

    Se curata usor, usor.

      (Citează)

  34. Pmk:
    Ok, sunt de acord, care sunt celelalte masuri inafara cresterii taxelor. Eu vad ca asta este singurul lucru pe care fac ăștia. Oricum ar fi nu ai cum sa justifici preturi mai mari ca i dubai, sper ca nu e nevoie sa explic de ce.
    De ce 8000 de lei si nu 6000 sau 300 000? Cum a fost stabilita suma asta? Sau e scoasă asa din burta?

    O ultima interventie pe subiectul asta ca vad ca o tii langa prin mai multe postari cu comparatia cu Dubai.

    Mai zic o data, poate devine clar: pretul parcarii nu are legatura cu nivelul de trai, este perfect irelevant.
    Are legatura cu capacitatea fizica a orasului, a infrastructurii, de a gazdui in conditii de siguranta, de respect pentru spatiul alocat oamenilor, un numar X de automobile.
    Pretul creste pana cand numarul de platitori de parcare scade pana la nivelul la care infrastructura poate suporta.

    Sigur municipalitatea e datoare sa imbunatateasca transportul in comun si sa construiasca parcari pe cat e posibil/fezabil si in acelasi timp sa-i arda dureros pe cei care nu se conformeaza.

    Dar in scurt timp sper sa se ajunga si la noi la tendinta unde daca municipalitatea are 10M euro buget sa-i bage mai degraba in amenajarea unor spatii pietonale, parcuri, locuri de destindere decat in parcari sau facilitati pt detinatorii de auto care nu fac decat sa incurajeze fenomenul auto in aglomerari urbane.

      (Citează)

  35. Giani Mucea:
    Idiotule. Credeam ca nu mai esti idiot si am vorbit cu tine ca si cand nu ai mai fi idiot, da plm, mai invat o data lectia.
    Masina e un mod costisitor si ineficient de a transporta o persoana, comparativ cu orice altceva. Asta pe langa faptul ca ocupa spatiu si polueaza.
    Ti-am zis de cateva ori ca scopul e sa elimini masinile, nu sa pui un pret pe care oamenii il pot plati, dar tu o dai inainte ca muta cu coruptie, scump etc. “Cat sa duca o densitate dubla de oameni?” Ce sa duca, cretinule? Daca transportul in comun nu duce, stiind ca e mai eficient si compact pe cap de vita furajata decat masina, crezi ca masina “duce”? Daca un sistem mai eficient (transportul in comun) e insuficient pentru indeplinirea unui scop (transportul vitelor de la TV la mall), de ce militezi pentru mentinerea unui sistem mai ineficient (masina), in loc sa-l elimini si sa il imbunatatesti pe primul?
    Iti zic eu de ce. Ca esti jigodie.

    Tu il vezi ineficient, eu il vad necesar. In zona unde stau eu nu este metrou, desi biroul are un metrou foarte aproape. Prin urmare, singura solutie pentru mine in afara de masina este stb-ul sau uber-ul (dar uberul e la fel de ineficient nu?). Nu sunt fan condus in oras, ma plictisesc sa stau pe loc degeaba, fara sa pot citi/face ceva. Prin urmare am incercat sa utilizez autobuzul, in prima luna de cand m-am mutat aici. Si ghici ce?! In unele zile, dimineata nu incap in el, la propriu, nu am unde intra. Am incercat sa merg pe jos, fac aproximativ 45 de minute, pe vreme rea (foarte cald/frig, ploaie/ninsoare) nu se poate. Prin urmare, sunt obligat sa merg cu masina. Ca nu sunt animal sa ma inghesui ca o vita in autobuz. Tu sustii ca e normal sa ma oblige sa platesc 10 lei/ora prcarea la birou? Nu, nu e normal, ca eu nu am optiuni. Prin urmare, nu am incotro decat loc de parcare inchiriat la birou, ca acasa am cumparat. Dar cineva care nu isi permite o chirie lunara de 70-130 eur pe luna pe parcare, ce face? Se intoarce la comunism, inghesuindu-se in rata? Really? Asta e tot ce se poate? Si noi aplaudam asta? Asa spalati pe creier am ajuns sa aplaudam ca Firea/Nicusor pune caruta inaintea boilor, in loc sa asigure mai intai infrastructura necesara si apoi sa sanctionezi uzul masinii pentru ca ea devine un moft? In momentul de fata e necesara, la naiba. Nu vreau sa ma gandesc la cei care au si copii, ce naiba faci, inghesui plodu in ratb? Il indesi in babe? Cum naiba sa aplaudati asa ceva… my god. Sa-l trezeasca cineva pe Mucusor, ca eu dormeam cand l-am votat.

      (Citează)

    • Eu susțin că sunt prea multe mașini în București și că, prin diferite metode, ar trebui să fie mult mai puține. Pot discuta metodele alea, nu sunt legat de niciuna. Dacă știi tu un alt mod mai eficient să scapi de 50-75% din mașinile din București, super. Te susțin.

      În altă ordine de idei, evident că dispariția a 75% din mașini trebuie să fie cuplată cu dezvoltarea metodelor alternative de transport. În comun, bicicletă etc. Autobuze care să circule mai des, creșterea rețelei de metrou. Și dacă ai mai puține mașini, pe stradă, pe marginea ei și pe trotuare, poți foarte ușor să faci benzi speciale pentru autobuz. Autobuzul ăla ajunge la timp și nu se mai adună mulțimea în el, așa că ajungi și tu civilizat la muncă. Că nu prea se poate altfel, din păcate. Primul pas trebuie să fie dispariția mașinilor. N-ai cum să faci nimic altfel, pentru ca nu ai loc.

      Experiențe personale am și eu. Am stat și eu departe de metrou. Mergeam doar 25 de minute până la prima stație și apoi încă 40 până la birou. Și în metrou uneori mă înghesuiam și eu, că nici acolo nu e perfect. Și mi-am cumpărat și eu mașină, că se putea. Și m-am mutat mai aproape de metrou și de muncă, pentru că se putea și asta. Și apoi am constatat că, oricât de aproape m-aș muta și oricât de mișto ar fi mașina, tot într-un jeg gri, aglomerat, plin de mașini pe trotuar și noxe în aer trăiesc. Și că contribui și eu la jegul ăla. Și am plecat, fără mașină, în altă parte, unde era mai verde și erau mai puține mașini. Și mi-am dat seama că e mai bine acolo, tocmai pentru că sunt mai puține mașini.

      Mi-am mai dat seama de ceva. Dacă mă întrebai când trăiam în București, aș fi avut și eu aceeași părere ca tine și ca idiotul agresiv de mai sus. Să se dea parcări la toată lumea, să se lățească drumurile, să-mi iau mașină mai bună etc. Să fie și mai mult jeg, poate-poate, dacă e destul, nu o să mai arate a jeg. Gândire de campion.

        (Citează)

  36. Ar fi mai simplu daca ne-am uita la metoda Londra , ca tot suntem experti la a copia din Vest , pacat ca o facem doar pe jumate.
    Taxa city center, in Londra, acum 4 ani cand am stat acolo lucrand la un proiect, ca sa intri in zona 1, masinile aveau un tag pe parbriz, atasat la contul de card si hop ti se deduceau 9.5 lire si asta pe intervale orare nu platesti si te plimbi tu cand ti se scoala cauciucurile:). Asa ca, eu as sustine ideea de a avea o taxa de centru de minim 20 de lei….vrei sa intri, platesti si gata.
    Pe de alta parte as eficientiza si transportul in comun. Ca exemplu, sunt momente cand in statie vin 3-4 autobuze, chiar 2 acelasi numar, ceea ce mi se pare de tot rasul.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus