un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Ceva e greșit în vânzarea de bilete de avion

18 Aug 2015  ·

TURISM  ·

40 comentarii

Mi-am cumpărat un bilet de avion pentru octombrie, Londra (woohoo, e orașul meu preferat, abia aștept să revin). Așa că am ales să zbor ca un boss – adică British Airways – și am căutat bilete pe marile site-uri românești de bilete de avion. Update: mai jos un punct de vedere și detalii despre cum lucrează agențiile.

Situația este cea de mai jos:

Vola Paravion Vivolis Site British Airways
316,5 € 313 € 318,79 € 303 €

Mai trebuie spus că eSKY.ro, la două ore după ce am rezervat deja biletul, încă nu mi-a afișat rezultate, dar căutarea este “în curs”, iar ceva numit SkyScanner.com nu mi-a găsit nimic, e ca și cum n-ar fi fost zboruri.

Acum, trebuie spus că majoritatea site-urilor îmi afișau că un bilet costă 303 euro, dar adăugau diferența până la valorile din tabel sub formă de “taxă serviciu”, care practic înseamnă profitul lor. Problema este că pot cumpăra biletul direct de pe site-ul B.A. la 303 euro, fără nici o taxă în plus, și obțin fix același lucru ca și de pe celelalte site-uri.

Nu, nu, greșesc. Pe site-ul British Airways am la dispoziție mult mai multe opțiuni, de fapt, chestii pe care altfel probabil le-aș fi aflat doar discutând cu un operator de la Vola, Vivolis sau Paravion sau despre care ar fi trebuit eu să știu că există și să le cer.

De exemplu site-ul B.A. îmi oferă și bilete mai ieftin, pentru care nu pot lua bagaj de cală, o opțiune ce lipsește de pe celelalte site-uri.

Mi se oferă și posibilitatea de a face upgrade la tipul biletului, plătind în plus pentru a putea să-l anulez ulterior, să-mi aleg locul în avion cu 48 de ore înainte șamd.
ba_bilet_1ba_bilet_2

Site-ul oficial îmi oferă și opțiunea de a rezerva biletul pentru 72 de ore fără a-l plăti, pentru o taxă de 5 euro, cât și de a-mi alege locul încă de acum, pentru vreo 20 de euro în plus. N-am cheltuit altceva decât cei 303 euro, dar îmi plac opțiunile suplimentare și oricum am făcut o economie de vreo 15 euro față de celelalte prețuri.
ba_bilet_3

Singurul avantaj real al site-urilor Vola, Paravion și Vivolis este că nu trebuie să plătesc pe loc, cu cardul bancar, ci pot merge ulterior la sediul lor pentru a achita cash sau transfer bancar sau ce-o fi.

Totuși, sunt 15 euro în plus. Eu am ales cea mai bună ofertă, nu la mine e problema. Problema este că în general companiile aeriene oferă site-urilor revânzătoare bilete le același preț la care mi-l oferă direct și mie, iar revânzătorii trebuie să adauge ceva în plus pentru profit, că au birouri, angajați și salarii de plătit. Aceste site-uri ar trebui să facă front comun și să spună “băi nene, noi vindem bilete pentru voi, dacă le dați direct clienților pentru 300 de euro, nouă dați-ni-l cu 280 de euro, ca să-l dăm mai departe 300 sau chiar 295, incluzând și profitul nostru în acei bani”.

Altfel, site-urile rămân utile doar pentru pachete turistice combinate și pentru cazare, unde-ți arată toate hotelurile frumos pe hartă și au discount-uri adevărate.

Update: Cristian Curus de la Vivolis mi-a trimis un email în care spun mai multe avantaje ale achiziției prin ei și au dreptate, uneori pentru 10 euro în plus merită să beneficiezi de ce spun ei:

Faptul ca o agentie de turism online ofera mai multe metode de plata nu este singurul avantaj pe care ti-l ofera plata unui comision catre acestea. Daca ar fi numai acest avantaj clientii nu ar mai rezerva prin agentii.
De exemplu, prin achiziția biletelor de pe Vivolis.ro exista o serie ceva mai mare de avantaje, pe care le notez mai jos, in ordinea importantei lor:
  • Informare şi suport pentru pasageri în cazul modificărilor de orar sau rută impuse de compania aeriana, care pot apărea după emiterea biletului. Agenții noștri vă vor contacta telefonic și prin e-mail pentru a vă oferi detalii în cazul în care compania face modificări la orarul de zbor după emiterea biletului de avion.
  • Asistență în cazul anulării curselor ca urmare a unei greve a companiei aeriene: agenția are dreptul și posibilitatea de a modifica biletele pasagerilor în aceste cazuri fără costuri suplimentare, operațiunea fiind realizabilă mult mai rapid de agenție decât prin compania aeriană aflată în grevă.
  • Asistență 24 de ore din 24: orice client vivolis.ro primește, în momentul achiziției, un număr de telefon prin care poate beneficia de asistență 24 de ore din 24, serviciu care nu este oferit de toate agențiile de turism sau de toate companiile aeriene.
  • Medierea discuţiilor între pasager, operatorul zborului şi aeroport
  • Acoperă costurile de emitere a biletului de avion
  • Asistenţă în situaţii ca: modificarea zborului, rambursarea costurilor pentru un bilet de avion neutilizat acolo unde este posibil
  • Consilierea şi asistenta individuală a fiecărui client cu privire la metodele de plată agreate şi la modul în care se realizează plata
  • Asistență pentru efectuarea operațiunilor de check-in online
  • Asistență pentru achiziționarea de servicii suplimentare biletului de avion – bagaje suplimentare, bagaje speciale etc.
Noi consideram ca primele trei puncte sunt cele mai importante.
In cazul modificarilor de zbor
Atunci cand un zbor este anulat sau se produce o modificare a orarului de zbor initial nu toate companiile permit ca pasagerul sa opteze pentru alte zboruri simplu, online (cum este cazul AirFrance – KLM, de exemplu). Si atunci solutia este sa suni la un call center care se afla in afara tarii, deci sa platesti costul unui apel international a carui durata poate ajunge si la 10-15 minute (chiar mai mult in unele cazuri). In cazul Vivolis, noi contactam clientii si ii anuntam de modificari, le spunem care sunt alternativele si daca acestea nu sunt agreate, discutam direct cu companiile aeriene pentru alte alternative, derogari etc.
In cazul unei greve
Anul trecut doua companii aeriene (una foarte mare si una medie ca marime) au avut mai multe greve repetate, iar in doua dintre acestea inclusiv call center-ul a fost deconectat. In cazul clientilor care si-au achizitionat biletele de pe site-ul companiilor solutia pentru a fi rerutat (modificare de ruta) pe alte curse ale altor companii se putea face numai la aeroport, in ziua plecarii cursei initiale (afectate de greva). In unele cazuri companiile aerine permit modificarea de bilete direct online, dar nu si in situatii in care sunt anulate zeci sau sute de zboruri si operatiunile lor sunt aproape blocate.
In cazul de mai sus agentia de turism IATA (cum este si OVI Travel care detine vivolis.ro) un agent va contacta clientul, il va anunta de greva si ii va explica alternativele de zbor. Agentia are avantajul de a procesa aproape instant rerutari sau modificari de curse in astfel de cazuri – ceea ce reprezinta un avantaj major pentru client. In momentul in care ceilalti clienti – care au achizitionat biletele de pe site-ul companiei – pot ajunge la aeroport si sa constate ca nu mai sunt locuri disponibile pe alte curse pentru rerutare.
Asistenta 24 din 24
Am avut cazuri in care clientii au avut nevoie de noi la ore tarzii din noapte. Un client a prins un viscol la New York si a avut nevoie de schimbarea rutei dupa ce zborul sau a fost anulat. Ne-a sunat aproape de miezul noptii – ora Romaniei – si a fost ajutat. La 2 dimineata s-a anulat si zborul pe care-l alesese si a fost ajutat din nou. O alta clienta a pierdut, din vina ei, conexiunea la Istanbul pentru Dubai si apoi Seychelles. Cu toate acestea am facut tot ce ne-a stat in putinta ca aceasta sa utilizeze biletul initial si sa plateasca o penalizare foarte foarte mica, desi in aeroportul din Istanbul i se spusese ca biletul dus-intors nu mai poate fi utilizat.
Bilete
Companiile aeriene incearca de ani de zile sa-si reduca costurile si sa creasca profiturile. Din pacate sunt foarte putine cele care mai au tarife dedicate pentru agentiile de turism – in general mai mici cu 5 – 10 euro fata de tarifele practicate pe site-urile proprii.
Puterea de negociere aici este destul de mica, chiar si in cazul unor mari jucatori de pe piata internationala – cum ar fi Expedia sau Travelocity – care la volumele de sute de milioane de euro vandute poate primesc comisioane care sunt sub 1% din partea unor companii aeriene, nu de la toate companiile ale caror bilete le vand.

LOW-COST versus BRITISH AIRWAYS

De ce am ales B.A. și nu Wizz Air sau Ryanair sau alte companii care fac Londra?

Simplu, la retur sunt forțat să vin cu British Airways, că mă întâlnesc cu Matilda în Londra, mai rămân niște zile pe acolo și revenim împreună în țară. Aș fi putut să revin cu altă cursă, tot low-cost, dar mi se pare aiurea.

Aș fi putut lua la dus low-cost și la întors British Airways, dar o simulare îmi spune că asta ar costa cam 52-60 de euro dusul cu low-cost și 260 de euro întoarcerea cu British Airways, în total cât biletul dus-întors cu British. Adaug la asta costul unui bagaj normal de mână (nu mai zic că B.A. mă lasă să iau două bagaje de mână) și unul de cală și ies chiar mai scump.

Mai ieftin ieșeam doar dacă luam low-cost tur-retur, unde cu WizzAir m-ar fi costat 235 euro cu bagaje incluse, cam la aceleași ore. Cu Ryanair n-am mai calculat, dar tot pe acolo. Problema n-ar fi fost doar că e ridicol ca eu să plec cu un avion și Matilda cu altul, dar am fi făcut-o și de pe aeroporturi diferite, Luton și Heathrow, ceea ce ar fi fost prea de tot.

A318_British_Airways_Airbus_A318_at_London_City_Airport

    40 comentarii

  1. Chiar asa “alte companii care fac Londra?”, ce e cu grapinismul asta ?

      (Citează)

    • A face este un verb cu foarte multe înțelesuri în limba noastră. De exemplu dacă spui că ai făcut o noapte albă nu înseamnă că ai adus lumină în întuneric, iar dacă spui că ai făcut pe cineva om nu înseamnă că ești Dumnezeu și l-ai creat pe Adam.

      Există, prin multitudinea de sensuri, și cel definit altfel “(urmat de un complement circumstanțial ce indică o direcție) A lua direcția; a se îndrepta; a apuca.”

      E ca atunci când cineva îți spune “am făcut drumul până la tine”. Să știi că nu se referă că au asfaltat drumul până la tine, ci că au venit până acolo.

        (Citează)

  2. British nu le vinde agentiilor biletul la acelasi pret la care il vinde pasagerului, agentiile sunt lacome si tampite si isi pun prea mult peste. Pe principiul daca tot ai prins fraierul, arde-l la pret.

      (Citează)

    • Banuiesc ca ai macar o idee minima despre cum se vand biletele prin agentiile de turism.

        (Citează)

    • Nope :)

        (Citează)

    • Companiile aeriene vand biletele agentiilor de turism cu 30 euro in plus fata de clientul direct. Comisionul agentiei este de 5 euro in medie la un bilet.
      Se doreste eliminarea agentiilor de turism de pe piata.
      Sunt curios cum te descurci tu sa iti cumperi un bilet combinat cu 2 companii aeriene, fara ajutorul unui agent de ticketing. Ca pe site nu gasesti.

        (Citează)

    • danspatarujr: Sunt curios cum te descurci tu sa iti cumperi un bilet combinat cu 2 companii aeriene, fara ajutorul unui agent de ticketing. Ca pe site nu gasesti.

      Cum adică, dus cu o companie și întors cu alta? Toate companiile vând și bilete de un singur segment.

        (Citează)

  3. Ai încercat ITA Software (by Google) pentru a căuta un preț bun? Problema lor este că nu vând bilete, trebuie sa mergi la o agenție unde să ceri exact acel bilet (pe baza la o lista lunga de coduri)

      (Citează)

  4. Plateai la paravion prin card ing si pac 4% reducere => 300.48 eur. Asa se face economie ;)

      (Citează)

  5. La Ryanair ieseai la maxim 100 euro, cu bagaj

      (Citează)

  6. True. Când am fost în Austria am folosit direct site-ul companiei Austrian Airlines din aceeleași motive.

    Apoi am descoperit monondo și doar asta folosesc acum. Ar fi interesant să faci o simulare de preț și la ei..

      (Citează)

  7. La sfarsitul articolului scrie: “Vrei să călătorești? Caută bilete de avion, cazare sau pachete turistice pe Vola, Vivolis sau Paravion.” oare nue e putin in contradictie….

      (Citează)

    • Text automat. Cine-a citit articolul aceasta o să caute și pe site-ul companiei, iar cine vrea avantajele unei agenții, va căuta acolo.

        (Citează)

  8. Sunt de acord cu tine Radu si cu Cristian, pe de alta parte insa o agentie de turism (fie ea si IATA) se va conecta la un GDS pentru a iti oferi un pret. Acest pret va fi din start (in foarte putine cazuri e egal) mai mare decat cel de pe site-ul oficial al unei linii aeriene. BA, Lufthansa (cei cu greva mentionata de Cristian) etc. vor incerca sa trimita pasagerul cat mai mult pe canalul direct (website-ul), ocolind costurile de procesare pe care la aduce un GDS. Modelele de distributie se schimba (greu , dar se schimba – vezi NDC).
    S-au facut multe imbunatatiri si in modul in care functioneaza un GDS insa sunt destule elemente care nu pot fi afisate si vandute precum pe site-ul oficial (de aceea ai vazut acolo mai multe optiuni).
    Aproape fiecare cuvant din lista lui Cristian incepe cu “asistenta” si aici platesti de fapt premiumul in pret, linistea de a stii ca vei fi ajutat indiferent de tipul problemei care apare. Acestea fiind spuse exista aplicatiiile linilor aeriene care sunt din ce in ce mai bune precum si faimoasa legislatie 261/2004 care vin sa ajute pasagerii afectati de greve, intarzieri, anulari etc.
    Long story short: depinde de experienta fiecarui pasager si de gradul de “bataie de cap” pe care este dispus sa il riste.

      (Citează)

    • nu. o agentie IATA (simplu de deschis, trimiti un angajat la training de citeva zile. instalezi softul) va folosi galileo sau amadeus. preturile sunt intotdeauna MAX preturile pe care le vezi tu pe orice site (inclusiv companie). apoi, se scad diverse discounturi pe care le iei tu ca agentie sau companie cu trafic mare. that’s all.
      Explicatia Vivolis bullshit. Orice linie aeriana ofera serviciile mentionate de ei si poti sa fi sigur ca intermediarul tau online se va caca pe tine daca ai vreo problema. folositi agregatoare pentru planuri de vacanta si apoi vedeti unde e cel mai bun pret, incluzind companiile aeriene direct. cieodata au pret mai bun citeodata nu. mai intra aici si anulari de bilete sau ne-comfirmari de plata, care pot sa ia aproape o luna la citiva idioti (i.e. travelopedia.ie/tel contact US).
      sa gasesti cel mai ieftin bilet pe o ruta e din pacate un skill pe care il dezvolti ca pe toate celelalte – utilizare intensa si invatare din greseli anterioare. nu exista sistem pe net la acest moment care sa iti garanteze gasirea celui mai bun pret pe o ruta.
      mult succes!

        (Citează)

    • Mihai: xplicatia Vivolis bullshit. Orice linie aeriana ofera serviciile mentionate de ei si poti sa fi sigur ca intermediarul tau online se va caca pe tine daca ai vreo problema. folositi agregatoare pentru planuri de vacanta si apoi vedeti unde e cel mai bun pret, incluzind companiile aeriene direct. cieodata au pret mai bun citeodata nu. mai intra aici si anulari de bilete sau ne-comfirmari de plata, care pot sa ia aproape o luna la citiva idioti (i.e. travelopedia.ie/tel contact US).

      Nu bullshit, exemplul său despre o companie care a închis call-center-ul pe perioada grevei este foarte elocvent.

      Sigur, la aeroport poți găsi rezolvări, dar ar fi bine să știi din timp sau să se ocupe cineva de asta. Poate că eu m-aș descurca pe site-uri și centre suport, dar average joe nu, mai ales în roaming și în engleză.

        (Citează)

  9. De “asistenta in cazul modificarilor de orar” se ocupa si Google. In momentul in care primesti in contul de gmail mailul de confirmare de la compania aeriana cu orarul de zbor Google tine minte si de exemplu cand eram logat si ma duceam pe Maps la aeroportul Henri Conada imi spunea data si ora plecarii.

    Am zburat in iulie in Italia, plecarea s-a decalat cu jumatate de ora, am primit notificare pe telefon cu acest lucru cam cu o ora si jumatate inainte (eram in taxi pe langa Piata Presei).

      (Citează)

    • Ne vorba doar de informare, este vorba de servicii de asistenta. Este vorba de posibilitatile pe care le ai dupa, in functie de modificare: poti cere un alt zbor, poti cere banii inapoi, nu poti cere nimic la sub 2 ore parca. Google nu face asta.

        (Citează)

    • Plus că nu te poți baza pe Google. Nu toată lumea are smartphone și stă cu ochii pe email sau Google Now.

        (Citează)

  10. nwradu:
    A face este un verb cu foarte multe înțelesuri în limba noastră. De exemplu dacă spui că ai făcut o noapte albă nu înseamnă că ai adus lumină în întuneric, iar dacă spui că ai făcut pe cineva om nu înseamnă că ești Dumnezeu și l-ai creat pe Adam.

    Există, prin multitudinea de sensuri, și cel definit altfel “(urmat de un complement circumstanțial ce indică o direcție) A lua direcția; a se îndrepta; a apuca.”

    E ca atunci când cineva îți spune “am făcut drumul până la tine”. Să știi că nu se referă că au asfaltat drumul până la tine, ci că au venit până acolo.

    Ai dreptate, dar presupun ca stii ca acest gen de exprimare este cel mai des folosit la cele care fac centura

      (Citează)

  11. nwradu:
    A face este un verb cu foarte multe înțelesuri în limba noastră. De exemplu dacă spui că ai făcut o noapte albă nu înseamnă că ai adus lumină în întuneric, iar dacă spui că ai făcut pe cineva om nu înseamnă că ești Dumnezeu și l-ai creat pe Adam.

    Există, prin multitudinea de sensuri, și cel definit altfel “(urmat de un complement circumstanțial ce indică o direcție) A lua direcția; a se îndrepta; a apuca.”

    E ca atunci când cineva îți spune “am făcut drumul până la tine”. Să știi că nu se referă că au asfaltat drumul până la tine, ci că au venit până acolo.

    Numai sa nu ne spui ca ai plecat la Anglia pa avion.

      (Citează)

  12. ” Așa că am ales să zbor ca un boss – adică “Turkish Airlines. Incearca numai un zbor pana la Istanbul, de 50 min si pe urma fa comparatie cu orice alta companie din UE catre orice destinatie din UE.
    British Airways sau mai corect spus tot ce zboara spre Londra sau, si mai corect spus, Heathrow, este absolut cel mai prost aeroport din punct de vedere al managementului (zboruri, bagaje etc.) din Europa. Daca ai mai fost stii cum este daca nu: orice plan ai avea trebuie sa il decalezi cu cel putin o ora. Cam cu atat este in medie timpul devansat indiferent daca este aterizare sau decolare. Devansat, cand esti in avion: fie te invarti in aer o ora fie ingheti in avion, pe pista, o ora. La intoarcere, daca ai norocul sa zbori de dimineata este bine, nu pierzi mult. Daca nu, poti considera ziua respectiva pierduta. Fie in drum spre aeroport fie in aeroport.

      (Citează)

    • Acum depinde, când o fi Ataturk la același nivel ca Heathrow vom face comparația. Până una alta, în mai am stat 20 de minute între aterizare și legarea la terminal pentru că tot dădeam prioritate la alte avioane sau unul din fața noastră făcuse pushback și… nu știu, l-am așteptat să plece. La decolare am fost 9 avioane în șir, am așteptat o grămadă să intrăm pe pistă.

      Tarom, nu Turkish, dar vorbeam de aeroport, nu de compania aeriană, așa că nu contează.

        (Citează)

    • avand in vedere ce scrie mai sus trebuie sa ma simt norocos, am zburat cu escala la Heathrow acum 2 zile (NY-Paris), escala a fost de 1h10min si totul fost perfect, de la bagaje, pana la fluiditatea deplasarii de la un avion la celalalt.

      daca tot vorbim de Ataturk, anul trecut mi-au pierdut bagajele acolo vreo 3 zile, prima oara de cand calatoresc, comunicare zero, a trebuit sa ii sun de vreo 10 ori pana mi le-au adus.

        (Citează)

  13. Companiile aeriene incearca de ani de zile sa-si reduca costurile si sa creasca profiturile. Din pacate sunt foarte putine cele care mai au tarife dedicate pentru agentiile de turism – in general mai mici cu 5 – 10 euro fata de tarifele practicate pe site-urile proprii.

    Trebuie sa fie cineva absolut nebun (in sensul medical al termenului) sau profund incompetent sa dea agentiilor de turism tarife sub cele practicate pe site-urile proprii acum, in era Internetului si a conectivitatii ieftine.

      (Citează)

    • Nu-i chiar așa. În general distribuitorilor mari le dai preturi sub cele de listă, ca ei să-și adauge profitul și să iasă la același nivel sau poate chiar mai jos decât ce oferi tu direct.

      E ca și cum ai zice că-n lumea Internetului n-ar mai trebuie să existe magazine online, că pot vinde direct importatorii marfa, online. Totuși, există.

      Netul asta nu e chiar așa magic. Noi, aici, suntem oameni de net, dar marea majoritate a populației nu este.

        (Citează)

  14. De obicei caut prima data pe skyscanner, cu IP de US imi arata bucuresti- londra la 230$ in octombrie pe weekend prelungit. La BA pe site imi arata 290 euro aceeasi data de plecare si intoarcere. De aici cele mai bune dealuri se gasesc pe orbitz, expedia, priceline, kayak daca ai chef sa iti deschida 100 de ferestre.

      (Citează)

  15. Eu as fi luat dusul cu Ryanair la vreo 50 de euro sau cat e nu doar pt. pret, dar si pentru a evita Heathrow-ul, locul unde stai o gramada dupa bagaje si uneori se pierd (mi le-au pierdut mie, de 2 ori chiar!).

    Prefer Stanstedul, departe de oras, dar iau trenul si ajung imediat unde am nevoie.

      (Citează)

    • Păi ieșeam la aceiași bani sau chiar mai scump dacă mergeam cu altceva la dus, plus că la un zbor de 3 ore mai cumperi și ceva de mâncare în avion, pe când BA include asta în preț.

      Mie-mi place Heathrow, iau direct metroul până unde am treabă.

        (Citează)

  16. nwradu: Cum adică, dus cu o companie și întors cu alta? Toate companiile vând și bilete de un singur segment.

    Commentul era directionat la gaelex.
    Ma refeream daca doresti sa zbori de la Iasi la Amsterdam.
    Vor fi 2 segmente pe zbor, Iasi – Bucuresti si Bucuresti – Amsterdam.
    Daca se achizitioneaza separat de pe siteul companiei aeriene, va fi nevoie ca pasagerul sa isi ridice bagajele la escala si sa faca din nou check in.
    Daca turistul apeleaza la o agentie de turism, ei vor putea sa ofere un bilet care sa il lase pe turist sa bea o cafea, in loc sa care de bagaje, bagajele sunt carate de personal de la un avion la altul.
    Desi sunt in strainatate inclusiv aparate automate de unde poti cumpara bilete de avion, inca sistemul nu a ajuns la performanta de a rezolva orice problema a transportului si sa inlocuiasca factorul uman. De exemplu un agent de turism iti spune si de ce vize ai nevoie, ce vaccinuri trebuie sa faci (pentru cei care se deplaseaza in afara europei).

      (Citează)

    • Si cum face agentia aia, plateste un chinez mic sa aiba grija de bagajele mele, sau cum? Cit timp e un zbor de linie, agentia nu poate sa faca absolut nimic in ceea ce priveste bagajale. Daca ai bilet sa zicem la Tarom: Iasi-Amsterdam cu escala la Bucuresti, bagajale iti vor fi livrate direct la Amsterdam. Daca spre exemplu zbori cu Tarom de la Iasi la Bucuresti si apoi cu KLM de la Bucuresti la Amsterdam pe un zbor fara code-share cu Taromul, va trebui sa iti iei frumos bagajul de cala la Bucuresti si sa-l dai la zborul de Amsterdam. Nici o agentie de voiaj de nicaieri nu va face asta pentru tine.

      O agentie poate fi utila daca ai nevoie de ceva zbor charter, altfel sunt utile precum igrasia.

        (Citează)

  17. Am folosit de catava ori http://www.airtickets24.com. Am folosit chiar si serviciul de alerta pe mail penrtu bilete sub un anumint prag de pret ( si am gasit bilete sub pretul low cost).

    Sunt putine companiile care ofera preturi decente pentru un singur segment (BA, Tarom -da) (KLM Lufthansa -nu). Pentru aste din urma un zbor dus e dublu la pret fata de un zborul dus-intors!!!

    Incet, incet, WizzAir iese din randul companiilor low-cost: ofera exact aceleasi servicii ca si companiile “normale” (deocamdata doar pentru zboruri directe)
    Statistic timpii de intaraiere (darorate intarzaierilor propriu-zise, anularilor si grevelor) sint cei mai mici la Wizzair.

    Continua sa ma uimeasca polita de preturi a TAROM:
    -pretul biletelor relativ constant asa incat sa fie mai scumpe pentru cei care vaneaza oferte speciale si nu au date si ore fixe pentru zboruri asa ca ajung in fnal cu bitele cu preturi relativ mici nevandute din cauza orarului neportrivit.
    – bilete mai scumpe decat la “partenerii” lor din skyteam pentru segmentul de zbor acoperit de Tarom

      (Citează)

  18. mufa:
    Si cum face agentia aia, plateste un chinez mic sa aiba grija de bagajele mele, sau cum? Cit timp e un zbor de linie, agentia nu poate sa faca absolut nimic in ceea ce priveste bagajale. Daca ai bilet sa zicem la Tarom: Iasi-Amsterdam cu escala la Bucuresti, bagajale iti vor fi livrate direct la Amsterdam. Daca spre exemplu zbori cu Tarom de la Iasi la Bucuresti si apoi cu KLM de la Bucuresti la Amsterdam pe un zbor fara code-share cu Taromul, va trebui sa iti iei frumos bagajul de cala la Bucuresti si sa-l dai la zborul de Amsterdam. Nici o agentie de voiaj de nicaieri nu va face asta pentru tine.

    O agentie poate fi utila daca ai nevoie de ceva zbor charter, altfel sunt utile precum igrasia.

    Bravo Mufa. 70 % de aici sunt aberatii. Handlingul pe aeroport este asigurat de o firma terta, nu de agentie si nu de compania aeriana.
    Banicajr asta cred ca se referea la ceva mai complex gen bucuresti – Melbourne unde ai si escala si mai schimbi si compania , in functie de alianta si de code-share se poate sa fi nevoit sa iti iei bagajul si sa il muti INSA acelasi bilet cu aceleasi companii luat prin agentie va fi doar mai scump, nu iti va muta bagajul :)
    Are si agentia atuurile ei pe piata din Ro doar ca nu sunt evidentiate aici si eu nu o sa le fac acest serviciu :)

    Pe de alta parte se stie ca daca zbori 3 ore cu avionul ai nevoie de o masa, la tine acasa mananci o ceafa cu cartofi la fiecare 2 ore.

    Si da, companiile care fac Londra suna de kkt, vorbesti de Maricica asa , aia care face trotuaru` sau de gigel de la 3 care are o rabla si face germania cu ea, limbaj de cartier / trotuar, British Airways si noi ce de aici suntem oameni ai internetului , ar trebui sa ne comportam ca atare .

      (Citează)

  19. Eu am cumparat de pe avion.ro. Pretul cu aprox 20% in plus fata de cat ar fi costat sa cumpar separat, dus blue, intors allitalia. Mi-au anulat cursa de cu allitalia, am primit un mail. Am sunat dupa 2 saptamani de curiozitate sa intreb ce varianta imi dau si mi au propus 1 zbor cu 2 escale sau unu cu 1 escala, la o zi diferenta. Asta pentru Roma, nu va imaginati ca mergeam pe alt continent. Singura varianta sa cer anulare si sa mi cumpar separat alt bilet. Au zis ca ei ca agentie online NU AU VOIE sa tina banii clientului deci trebuie sa imi caut eu ceva. In final am ajuns sa merg pana la Roma cu blue air dar cu 20% mai scump …

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus