un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Comunicatele de presă neinteresante dăunează tuturor

16 Apr 2015  ·

GÂNDURI  ·

4 comentarii

70% dintre comunicatele pe care le primesc pe email sunt inutile marii mase a cititorilor. Pe unele nici măcar nu le citesc, îmi dau seama din titlu că nu mă interesează. Am bănuiala că fie majoritatea firmelor care le trimit speră să-și mai audă numele pomenit pe net, fie agențiile de PR au de făcut cota lunară de comunicate și atunci inventează unele chiar și din piatră-seacă.

Trimiterea de comunicate pentru chestiuni lipsite de importanță sau de super-nișă are consecințe negative, pe termen lung, din mai multe motive.

Aproape întotdeauna astfel de comunicate sunt preluate numai de ziariștii și bloggerii “copy/paste”, cei care nu fac nimic altceva decât să republice ce-au primit, cuvânt cu cuvânt, fără cea mai mică urmă de părere personală asupra subiectului. Ei au stârnit, acum ceva ani, inclusiv discuțiile “vrem comunicate cu și fără diacritice, ca să-l alegem pe cel specific site-ului nostru”, iar de atunci o mare parte din comunicate vin, într-adevăr, în două fișiere, cu textul cu și fără diacritice. Aștept ca peste vreo doi ani să le dea direct agențiilor de PR acces la site-ul lor, că poate și apăsarea butoanelor Ctrl+C, Ctrl+V și Publish devine o chestiune prea dificilă.

Articolele făcute copy/paste din comunicate nu interesează pe nimeni. Nu le citește nimeni pe site-ul respectiv. Uitați-vă pe datele de trafic sau, dacă acestea nu prea mai au valoare, pe implicarea comunității în ele. Poate că pe unele le citesc oamenii, dacă publici primul, dar ce șanse sunt să fii mereu primul la publicare?

Consecințele sunt însă rele pe toate planurile. Google te va trage în jos, că vede același conținut ca și pe alte site-uri. Cititorii tăi normali văd și ei același conținut și pe alte site-uri și poate rămân să le citească pe acelea; dintr-o dată nu mai concurezi cu alții doar pe conținut, ci și pe forma în care-l prezinți – adică ce site arată mai bine, care are reclame mai puține sau este mai ușor de citit. Oferă-le în schimb un conținut de calitate și interfața nu mai contează în aceeași măsură – dovadă Daring Fireball sau alte bloguri ce zici că-s făcute pe tema default, dar au articole bune și zeci de mii de cititori.

Și mai este o chestie. Unde profiți tu, ca firmă, de pe urma acestor comunicate trimise pe bandă rulantă? Nicăieri. Din contră, la final de an vin vreo 10 jurnaliști și bloggeri copy/paste și-ți spun “băi, eu anul acesta am scris de vreo 15 ore de tine, dai și tu de-o ciungă?”. Practic tu, ca firmă sau agenție, le produci întreg conținutul acestor publicații, apoi îi și plătești pentru asta.

O altă consecință nasoală este că prea multe comunicate neinteresante induc ideea de spam. Sunt câțiva care trimiteau atât de des informări încât nu-i mai suporta nimeni, gen ProTV, Romexpo, Artmark și alții pe care mulți i-au marcat ca spam și atunci corespondența lor ajunge direct și în Spam-ul altora, că Gmail nu mai are încredere în emailurile tale. De exemplu de la Artmark am primit emailuri pe 23 și 27 februarie, apoi câte unul pe 10, 13, 18, 23, 25 si 27 martie. ProTV-ul are uneori chestii interesante de spus, dar după ce zilnic am primit într-o vreme comunicate inutile, nu i-am mai ascultat.

shutterstock_84794962

sursa foto: Businessman under huge wave of documents de pe Shutterstock.

    4 comentarii

  1. un cuvant: SPAM

      (Citează)

  2. Adevarul e ca in agentiile de PR accentul se pune pe volum, nu pe calitate. Eveniment, mapa de presa, piscot si apoi monitorizare. Comunicat, sunat la prieteni sa publice, monitorizare. Cam asa e in majoritatea agentiilor, din ce stiu eu si din cele mai mici, locale, si din retele. Cine face prezentarea pentru client mai frumoasa, ala ia pitch-ul.

      (Citează)

  3. da, dar printre ele pot fii si invitatii gratuite la film, lansari, prezentari.
    ceva, orice, moca.
    ce te faci, daca le pierzi ?
    drama !

      (Citează)

  4. ovidiu:
    da, dar printre ele pot fii si invitatii gratuite la film, lansari, prezentari.
    ceva, orice, moca.
    ce te faci, daca le pierzi ?
    drama !

    Nu, alea vin bine marcate!

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus