un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Cum sa faci atragator meniul unui restaurant

31 Dec 2009  ·

GÂNDURI  ·

1 comentariu

Un articol din New York Magazine (via BoingBoing) vorbeşte despre cum trebuie organizat meniul unui restaurant pentru a încuraja clienţii să consume şi preparate mai scumpe. E vorba despre lista efectivă de mâncăruri şi preţul lor, cea scrisă pe hârtie şi răsfoită de client atunci când comandă ceva.

Sunt sfaturi de bun simţ: să scoţi în evidenţă felurile foarte scumpe dar apetisante, să pui pe lângă ele acele preparate “best buy” al căror preţ va părea rezonabil comparat cu cel mare de lângă ele, să nu faci o simplă listă de mâncăruri scrise în stânga şi legate prin puncte de preţul pus în dreapta paginii, pentru că astfel clientul se va orienta spre ce găseşte mai ieftin şi alte astfel de trucuri.

Citindu-le, toate par logice şi atât de simple încât oricine s-ar putea gândi la ele. Acum întrebaţi-vă, în câte restaurante aţi găsit în meniuri o denumire chioară a preparatului şi nu o descriere de măcar câteva cuvinte a reţetei, care să-ţi facă poftă? Câte meniuri n-aţi văzut în care era mai uşor să urmăreşti preţurile din dreapta paginii şi să te decizi în funcţie de buget? Se pare că nu e așa simplu pe cât pare.

PS: tocmai mi-am dat seama, scriind postul, că meniul de la Hard Rock Cafe respectă în totalitate aceste sfaturi. Au chenare, au preparate prezentate cu scris mai mare, au şi câte o mică imagine, au preţurile scrise discret lângă produse. Se cunoaşte marketingul şi se cunoaşte că în lumea restaurantelor nu e suficient doar să convingi clientul să-ţi treacă pragul, ci e important şi să-l vrăjeşti să consume cât mai mult.

    1 comentariu

  1. am mancat la un restaurant in Baia Mare unde la fiecare fel de mancare era o povestioara cu din ce e si cum se face, dar cu cuvinte “mestesugite” ca sa zic asa

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus