un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Riscurile pe Transalpina

10 Jun 2013  ·

TURISM  ·

23 comentarii

Ceata si muntii FagarasEste vară și probabil că pe multi vă tentează Transalpina pentru un drum pitoresc prin munții patriei. Mă gândesc că ar trebui să știți și riscurile.

Drumul nu este încă oficial deschis. Mai exact, din ce-am aflat pe net, este vorba de porțiunea dintre Obârșia Lotrului și Ranca Transalpina, pe unde nu există marcaje, parapeți și celelalte necesare conform legii.

Acum nu sunt 100% sigur, dar din câte știu asta înseamnă că drumul nu este încă public. Iar dacă nu-i drum public, în caz de orice accident, oricât de mic, asigurările nu sunt valabile, nici RCA-ul (RCA-ul se pare că da, citiți acest comentariu, deși e posibil ca asiguratorul să dea apoi în judecată asiguratul pentru că a intrat pe un drum închis) nici CASCO, decât dacă ați cumpărat și pachetele suplimentare de asigurare pe drumuri “fantomă”.

Să nu aveți vreo surpriză pe acolo. Chiar și o tamponare ușoară poate însemna că plătiți voi toată despăgubirea și reparația, nu asiguratorul. Iar lipsa de indicatoare și parapeți trebuie să vă facă să conduceți cu mare atenție, ca să nu vă fure peisajul și să nu observați cumva vreo curbă, râpă, îngustare șamd.

Vorba unui deștept de pe forumul transalpina.biz:

Nu exista niciun risc de amenda… Vorbiti de parca e plina Transalpina de Politie care va asteapta pe voi… Sunt mii de masini zilnic pe Transalpina si nu e niciun poitist care sa va amendeze, nu va mai speriati atat!!!

Normal, dacă-i drum închis, încă nu l-a luat în primire Poliția. Nu amenzile sunt problema acolo.

Un status mai exact aici. Se speră că anul acesta se vor termina lucrările, dar șoseaua este construită de Romstrade, Nelu Iordache este la închisoare și fondurile ca fondurile, nu prea sunt.

    23 comentarii

  1. Eu am traversat transalpina pe vremea cand nu erau incepute lucrarile. Am oprit o masina de politie ce cobora de la Ranca si am intrebat daca se poate trece dincolo. S-a uitat la masina mea, si a zis ca merge, desi nici el nu parea prea sigur pe ce spune.

    A fost o aventura de neuitat dar a meritat. Nu stiu cum poti chema salvamontisti sus ca sunt zone in care nici macar radio nu mai prinzi, de semnal GSM nici nu mai vorbesc.

    Oricum am traversat vara si nu era urma de zapada.

      (Citează)

  2. Eu am fost anul trecut în primăvară și dacă nu ești un șofer redardat și ai și ceva experiență nu pățești nimic.

    Sunt 2 lucruri esențiale : nu te crede în fast&furios și păstrează distanța mai mare față de mașina următoare.

    Drumul este senzațional.

    Shameless plug la website pt. cine vrea să vadă poze.

      (Citează)

  3. Hmmm…e DN 67C, ceea ce inseamna ca nu e din categoria drum forestier,nu? Intreb si eu… Cred ca daca nu e oficial inchis (cu semne de acces interzis in capete) e in regula, e drum public.

      (Citează)

  4. Dpdv al poliției drumul nu este deschis circulației, dar nu sunt bariere care să te oprească, ba mai mult, anul trecut era asfaltat aproape 100%.

    Deci e ok poți să-l parcurgi dacă vrei, doar că pe ici pe colo nu sunt parapeți așa că dacă dormi la volan, s-ar putea să dormi pe vecie.

      (Citează)

  5. Atunci e asa cum zici tu…daca faci poc platesti din buzunar.

      (Citează)

  6. am fost si eu anu trecut. sunt semne de interzis si culmea, e si o tabla mare pe care scrie ca nu e deschis circulatiei publice. deci banuiesc ca nu e deschis circulatiei publice nu?

      (Citează)

  7. “din ce-am aflat pe net”
    “nu sunt 100% sigur”
    “din câte știu…”
    “cică sunt semne în ambele părți”

    Radu, pute de la o posta ca n-ai calcat acolo. De obicei iti documentezi f. bine articolele, dar cu asta ai dat-o in bara zdravan de tot. Si nicio asigurare nu te salveaza… decat cel mult scuze cititorilor si eventual apel la o sursa mult mai bine informata.

    Citesc cu placere articolele de tehnologie si ma intreb ce anume te-o fi impins sa dai sfaturi intr-o zona unde nici tu n-ai idee…

      (Citează)

    • Lol, nu “pute de la o poștă” că n-am fost acolo, ci chiar n-am fost acolo.

      Motiv pentru care am precizat clar, prin cele enumerate de tine, că vorbesc din auzite. Asta e o diferență mare față de alte 90% din site-uri care vorbesc din auzite, dar nu precizează asta. https://www.nwradu.ro/2013/02/atentie-cui-dedicati-timpul/

      Totuși, mă înșel? Este drumul deschis oficial traficului rutier?
      Cu ce-i diferit acest articol de altele în care citesc o știre și comentez ce mi se pare mie interesant pe baza ei, fără să fi fost prezent la fața locului lansării/războiului/insulei exotice?

      Pentru că dacă am dreptate și drumul nu este oficial “public” (mi se rupe în particular de Transalpina, eu vreau doar să știe oamenii implicațiile mersului pe un drum încă închis, oriunde ar fi el) și deci ceea ce spuneam despre asigurări RCA și CASCO e adevărat (în ale mele scrie mare că nu sunt valabile în afara drumurilor publice), cred că-mi datorezi tu mie scuze.

        (Citează)

  8. @Mihai FR:

    Am fost eu si informatiile din post si comentarii sunt adevarate.

      (Citează)

  9. @Radu: din intamplare, stiu foarte bine despre ce mancare de peste vorbim. Dar daca insisti pe pozitia asta, e “ok”. La buna vedere!

    PS: ca sa comentez in stilul articolului, da, din cate stiu, ai putea avea dreptate. Cica, cred.

      (Citează)

    • Păi din ce zice toată lumea, chiar am dreptate.

      Spune-mi dreptatea ta. Nu sunt semne cu accesul interzis? E valabil RCA-ul pe un drum închis circulației publice?

        (Citează)

  10. Mihai FR, aiurea atitudine mai ai! Daca stii ceva, zi ce stii si gata. Ce e cu fazele astea de gradinita? Daca sustii ca stii foarte bine, lumineaza-ne sau taci din start.

      (Citează)

  11. E vorba de principiu aici si ma surprinde ca iti/va scapa. E posibil sa o fi nimerit-o cu clauza de excludere din asigurari. Da, sunt semne care anunta caracterul inchis al drumului, pe ambele semne. Parapetii sunt pe jumatate montati, dar drumul este absolut perfect practicabil, desigur in conditii de atentie. E ciudat sa vorbesti totusi de pe canapea despre dificultatea unui traseu rutier neparcurs.

    “Desteptul de pe forum” raspundea unui alt forumist, care chiar despre Politie si amenzi intreba. De asemenea, daca ai cunoaste subiectul, ai afla ca iarna, desi drumul e inchis si, dupa stiinta ta, nu e luat in primire de Politie, ei bine, Politia blocheaza accesul nu doar pe portiunea inchisa, ci si pe portiunea oficial deschisa (Novaci-Ranca).

    Per total: drumul e practicabil si traversarea se face pe propriul risc, desigur. Dar asta presupune totusi mutarea fundului de pe canapea. Pentru acesti cititori, care fac si acest efort, o scurta poveste (mai degraba de vazut pozele): http://razvanpascu.ro/2012/05/10/romania-e-frumoasa-43-cum-am-deschis-sezonul-2012-pe-soseaua-transalpina .

    Aventura incepe unde se termina zona de confort. Iar scrisul pentru Google, in loc de scrisul pentru cititori… nu prea e scris.

    PS2: excelenta si ilustratia articolului, o poza cu label Sinaia. Nu ma indoiesc ca stii pe unde trece Transalpina, dar… na.

    Ocazie cu care blogul asta iese din bookmarks, dupa o lunga vreme.

      (Citează)

    • @Mihai FR: erai în spam.
      Nu am scris nicăieri despre dificultatea traversării. Nu mă interesează aceasta, avem mașini suficient de bune pentru orice drum din țara aceasta. Nu am spus nicăieri că ar fi curbe grele, rampe nasoale, îngustări sau gropi cât casa; și eu știu că drumul este complet asfaltat, dar nu-mi pasă. Articolul este strict despre implicațiile unui accident acolo și ce vor zice asigurările sau Poliția, în caz în care ai și nevoie de ei. Aceste riscuri este bine să le cunoască lumea, indiferent despre care drum public vorbim, pentru că, după cum spui chiar tu, “traversarea se face pe propriul risc”.

      Altfel, moare lumea în accidente și în oraș, n-am eu de ce să le zic să nu meargă pe Transalpina. Ar fi culmea, după ce am mers pe Transfăgărășan cu o Dacie 1310 din 1982, să mă tem acum de vreo curbă sau drum.

      Mai citește încă o dată articolul înainte să ajungi la alte concluzii.

      Cât despre imagine, am două posibilități: să fur poza unora cu Transalpina, ceea ce mi se pare o decizie proastă, sau să folosesc o imagine generică de-a mea pentru acel featured image, fișier care doar se numește Sinaia, dar nu este de acolo.

        (Citează)

  12. Poza facuta pe 11.05.2013 la Obarsia Lotrului:
    http://www.transalpina.biz/phpBB3/viewtopic.php?f=3&t=2&start=1360
    . Acelasi indicator se afla si la Ranca, doar ca acolo se pare ca au dat cu vopsea alba peste perioada.
    Iar pe site-ul administratiei nationale de drumuri DN67C e trecut la categoria ” Drumuri nationale pe care se efectueaza lucrari de reabilitari, modernizari, intretinere si reparatii” si in dreptul lui scrie:”Termen finalizare: 31.10.2013
    Variante ocolire: Inchiderea sectorului de drum este semnalizata corespunzator (indicatoare fig. F6-drum inchis sunt montate in urmatoarele pozitii kilometrice : km 34+500 – Ranca/GJ ; km 59+800 – intersectie cu DN 7A km 82+385 Obarsia Lotrului/VL ; km 61+160 – intersectie cu DN 7A km 81+025 Obarsia Lotrului/VL)” facand referire la panourile de mai sus : http://213.177.10.50:6060/itn/drumuri.asp

      (Citează)

  13. Eu am fost de doua ori. O data cand nu era nicio portiune asfaltata si am mers doar de la Sebes la Obarsia Lotrului,pentru ca dupa era chiar imposibil. Portiunea aceea mi-a luat aproape o zi intreaga :)) A doua oara, in 2011 (www.hailabord.ro/2011/11/povestea-nr200-transalpina-cu-masina-la.html‎). Atunci inca nu era asfaltat tot. Dar daca exista din Novaci indicator pana la Sebes (cu km afisati) sau invers de la Sebes spre Novaci, clar se poate trece si nu mai au ce spune! E indicator :)
    Bine de stiut: in Ranca nu exista iluminat stradal, chiar daca e statiune!

      (Citează)

  14. Imi permit si eu niste comentarii cu privire la asigurari:
    1. RCA – conform art 26 alin. 2 din Normele RCA aprobate prin Ordinul CSA nr. 14/2011 (http://www.legalis.ro/2011/12/08/noi-norme-privind-asigurarea-obligatorie-de-raspundere-civila-pentru-prejudicii-produse-prin-accidente-de-vehicule/) asigurătorul RCA acordă despăgubiri până la limita de despăgubire prevăzută în poliţa de asigurare RCA indiferent de locul în care s-a produs accidentul de vehicul – pe drumuri publice, pe drumuri care nu sunt deschise circulaţiei publice, în incinte şi în orice alte locuri, atât în timpul deplasării, cât şi în timpul staţionării vehiculului asigurat.
    Concluzie: RCA este valabil si pe Transalpina, deschisa sau inchisa cum o fi.
    2. CASCO – depinde de fiecare asigurator in parte, fiecare posesor de astfel de asigurare trebuie sa isi citeasca Conditiile de asigurare de pe polita proprie. Unele firme acopera pe polita standard circulatia pe drumuri nedeschise publicului, altele doar contra unei prime de asigurare suplimentare, altele deloc.
    Concluzie: la CASCO nu se poate generaliza, unii au acoperire pe Transalpina, altii nu.

      (Citează)

    • @LexusJoe: mulțumesc pentru comentariu, foarte edificator.
      Sunt curios totuși dacă ulterior asiguratorul RCA vine la asigurat și-i cere despăgubiri pentru că a condus unde nu avea voie.

        (Citează)

  15. … apare, totusi, si comentariul meu precedent, cu link inclus, sau… ?

      (Citează)

  16. Mda, deci vad ca n-au evoluat lucrarile prea mult de acu vreo doi ani cand am trecut pe-acolo.
    Pe atunci nu era niciun semn (sau nu mi-l amintesc eu) ca n-ar fi drumul deschis, e drept, nu era “deschis oficial” – urma sa fie in anul urmator. Mai erau vreo doi km de asfaltat, in rest arata foarte bine. Nici eu nu am prins zapada in miezul verii, dar stiu pe cineva care a nimerit o zi cu ploaie (n-am retinut daca plouase cu o zi inainte sau doar inainte sa treaca el pe acolo), respectiv a prins pe acel drum ceata foarte densa si periculoasa.
    Ce mai stiu, asta doar din auzite, ca toamna se inchide drumul – ma astept sa apara ceva bariere.

    In rest, e un drum senzational…

      (Citează)

  17. … deci LexusJoe demonstreaza ca de fapt articolul n-are dreptate. Foarte cool treaba asta cu soshal midia.

      (Citează)

    • Asta trebuia să faci și tu dacă știai ceva concret și-ți mulțumeam la fel de frumos. Dar tu ai dat-o că drumul e bun și se poate circula, deși nu despre acel aspect era vorba.

        (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus