un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Când te sună curierul = serviciu oferit clientului

6 Sep 2013  ·

GÂNDURI  ·

13 comentarii

dhl_logoSă vă povestesc una tare cu o livrare prin DHL.

Pe la ora 19 seara mă sună un domn de la serviciul clienți și-mi spune că m-a căutat astăzi un curier la adresa declarată, dar nu m-a găsit. Mai exact, nu i-a răspuns nimeni la interfon, așa că a plecat.

Ca o notă personală, se mai întâmplă. Multe invitații la diverse lansări și evenimente vin pe email, dar unele sunt trimise și în plic. De multe ori, expeditorul nu mă anunță “bă Radule, vezi că-ți trimit ceva prin curier”, ci aflu de asta abia când mă sună curierul să mă întrebe dacă mă găsește la respectiva adresă, că are ceva pentru mine.

Și asta, pe bună dreptate, i-am zis și eu domnului de la DHL. Că nu m-a sunat curierul, altfel îi spuneam că nu sunt acolo și îl rugam să revină peste 3 ore.

“Ah, ne pare rău, dar curierii noștri nu sună destinatarii”
“Păi… de ce? Fan Courier, de exemplu, sună întotdeauna ca să verifice că mă vor găsi”
“Da, dar acesta nu este un serviciu pe care-l oferă și DHL

Serios? Eu am avut mereu impresia că acei 3 cenți cheltuiți de firma de curierat pe un apel nu sunt un serviciu oferit clientului, ci de fapt metoda curierului de a face o mare economie de timp și carburant. Dacă vine până la mine, caută parcare, găsește adresa și nu-i răspunde nimeni, tocmai a pierdut 15 minute și a consumat inutil niște benzină.

Nu este un serviciu pentru client, ci din contră, un beneficiu pentru firmă!

Situația s-a rezolvat elegant. Domnul de la telefon mi-a spus că va menționa că solicit să fiu contactat telefonic data viitoare, dar că totuși este la latitudinea curierului dacă mă va și suna. Acesta m-a sunat și m-a găsit.

Ca o mențiune, nu reproșez nimic DHL-ului, mai ales că au urmat procedura lor. Alături de TNT, sunt cei mai profesioniști curieri cu care am lucrat vreodată. A fost un moment în care mi-au transmis în 24 de ore o ofertă completă pentru curierat în 40 de țări, inclusiv zone “complicate”, și când a fost chiar de trimis paleții au venit și au ambalat și etichetat alături de noi. Cu altă ocazie, am solicitat la ora 12 în dispeceratul din România ridicarea unui colet din Olanda; la ora 16 deja era ridicat și a doua zi îl aveam în țară. Doar că politica “să sunăm întâi este un serviciu” e o bazaconie care nu-i dezavantajează decât pe ei; eu pot sta liniștit și curierul vine de 30 de ori, până când mă găsește, dacă nu vrea întâi să dialogăm și să cădem de acord.

    13 comentarii

  1. Eu comand frecvent de pe un sait din anglia tzoale care vin prin DHL. M-au sunat de absolut fiecare data.

      (Citează)

  2. Si eu am folosit serviciile dhl si pe mine ma sunau de fiecare data !

      (Citează)

  3. UPS face/făcea la fel. Probabil au prea multă motorină și trebuie să mai scape de ea.

      (Citează)

  4. DHL-ul nu suna, nu am inteles nici pana acum, de ce ?!

    Situatia mea:

    Asteptam DHL-ul pentru o livrare importanta, in localitate de provincie, la 100 KM de primul nod de disptributie DHL. Dar masina DHL vine personal oriunde este nevoie, doar platesti pentru asta !

    Intamplator lipsesc de la adresa de livrare pret de 10 minute. Cand revin, tocmai atunci gasesc aviz lipit de usa (semnat cu 3 minute in urma) cum ca am fost cautat de DHL, fara numar de contact al agentului, numai numarul de centrala Bucuresti. Instinctiv ma uit pe geam afara poate il vad pe om. Nimic.

    Zic: nici o problema, este in zona si sun numarul de centrala de Bucuresti. 15 minute stau sa ascult toate povestile lor + timpul de asteptare pana sunt preluat. Comunic patania si cer numarul agentului. “Aceasta informatie nu se ofera !” Idioti puteti fi, zic in mintea mea, omul a venit special 100 de KM si nu pot comunica cu el. Dispeceratul ma pune in asteptare pana iau legatura cu omul, dupa 5 minute revin si se scuza dar curierul a parasit localitatea, se alfa deja la o distanta de 20 de KM, revine maine !

    Pentru mine alta zi de stat acasa si de asteptat dupa galbena, pentru dansii un dute-vino de 400 KM, pentru un plic, pentru ce ?! Pentru ca nu se deranjeaza sa te sune un minut !

    In acea dupamasa am ramas pur si simplu tampit incercand sa inteleg o idee din standardul de calitate (dar de mediu – poluare/etc) pe care probabil compania in poarta trufasa pe antet !

      (Citează)

  5. Asta inseamna sa ai manageri cretini intr-o companie. Cand tu pentru 15-20 de euro/luna cat costa un abonament cu minute nelimitate (sau daca nu nelimitate macar mii de minute) preferi sa consume angajatii tai sute de litrii de motorina in plus doar ca sa caute clientul inseamna ca esti un manager dobitoc.
    Nu e vina agentilor, probabil ca multi suna de pe telefoanele lor. Daca o sa il intrebati pe un pacalici de manager de ce nu le da telefoane o sa va spuna ca au avut dar vorbeau mult in interes propriu. Pentru ca boul in loc sa se gandeasca la cat pierde ca nu le da telefoane se gandeste ca agentii ii incarca lui cheltuielile cu convorbiri persoanele. La multe firme din Romania e mai rau ca la stat, credeti-ma.

      (Citează)

  6. Surprinzator, nu ma asteptam de la DHL. Firmele locale, mult mai mici, suna mereu in prealabil.

      (Citează)

  7. DHL nu face economie de timp si carburant. Cazul meu:

    Comand acum doi ani niste carti de pe Amazonul japonez, ca in alta parte nu se gaseau, iar Amazonul japonez nu trimite incoace decat cu cea mai rapida si scumpa optiune. Cum pe Amazon nu poti specifica mai multe adrese cu instructiuni intre ce ore esti gasit la una sau la alta, DHL avea doar adresa mea de acasa. Vin cartile in Romania, si, fiind expediate din afara UE, ma suna DHL sa-mi spuna ce mai aveam de platit in plus, moment in care le spun ca doresc sa mi le aduca la serviciu, aflat, ca si adresa de domiciliu, in Bucuresti.

    La care onor DHL imi raspunde ca nu se poate, ca schimbarea remiterii se taxeaza cu 15 euro (asta dupa ce le mai dadusem 40 pentru doua carti amarate). Pardon? Cu ce se justifica aceasta taxa, avand in vedere ca pachetul meu nici nu plecase de la ei si nici nu se schimba destinatia spre alta localitate, ca atunci as fi inteles ca au cheltuieli suplimentare? Cand le-am zis ca Fedex la o comanda anterioara mi-a facut acest serviciu fara sa taxeze, mi-au zis ca nu, la ei se plateste.

    Le-am zis ca n-am cum sa fiu acasa intre orele in care livreaza ei in ziua in care aveau sa livreze si au preferat sa faca economie (!) de carburant si timp trimitand curierul sa aduca pachetul la adresa mea de acasa unde nu se afla nimeni atunci, de a trebuit sa iau eu legatura cu ei sa stabilesc o alta zi.

    Deci? Servicii de calitate.

      (Citează)

  8. Eu nu le plang consumurile inutile, doar politica mioritica, nu e treaba mea, eu am fost doar destinatarul, in povestea de mai sus.

    Probabil ca isi permit, dupa cum veti vedea in povestea de mai jos, in care am fost pus in situatia de a fi destinatarul:

    Era luni la pranz cand primesc un plic si sarcina de a face pe dracu’ in 4 ca acel plic sa ajunga pe o strada dintr-un cartier din Barcelona (Spania). Trebuie sa va spun ca la momentul respectiv ma aflam intr-un sat transilvanean, fara semnal GSM !

    Primul gand imi fuge la DHL, fara nimic la indemana, zbor cu masina si cu plicul in primul oras mare aflat la 100 KM distanta. Dupa o ora si jumatate sunt la usa sediului DHL. Nu conta pretul, doar timpul ! Agentul ma preia, se vede ca isi da silinta, se grabeste sa completeze actele, are miscari bruste, ma ajuta … ma ajuta sa terminam cat mai repede cu formalitatile ca sa prindem masina care este deja in parcare si se pregateste sa plece spre Otopeni (Aeroport), are ora fixa de plecare, ora 14:00, nu-si permite nici 5 minute de intarziere dar agentul sigileaza plicul galben DHL si imi taie chitanta cu 5 minute inainte de ora de plecare a dubei ! 280 RON vreo 64 in EURO daca ar fi sa calculam si garantia ca dimineata este acolo ! E ora 14:00 fix si pana la Barcelona sunt vreo 2.900 KM rutieri, in cel mai bun caz 3 zile (si 3 nopti).

    Am AWB-ul si urmaresc parcursul de pe o aplicatie oarecare pe smartphone. Ma ingrijorez ca de abia la 18:30 ajunge la punctul de sortare din Otopeni, abia la 19:45 paraseste Romania in zbor, ajunge in Bologna (Italia) pe la 23:00 noaptea, la 02:00 noaptea ajunge in Leipzig (Germania)- dar stai ca destinatia plicului meu e cu totul in alta parte a Europei ! … La 06:00 dimineata este pe El Prat, aeroportul din Barcelona, orasul e aproape si nu foarte mare … la 08:00 e pe masina curierului de distributie prin oras iar pe la 10:00 dimineata, destinatarul semneaza electronic (cu stylusul pe PDA), de primire !!!

    Cu tot cu ora castigata prin schimbul de fus orar, au trecut vreo 22 de ore iar plicul meu, din satul fara semnal GSM, este pe alt meridian ! Cei drept, cu costuri pe masura, pentru clientii ocazionali, fara contracte sau volume mari de carat, DHL isi face treaba, prestigiul pe plan international se pastreaza si mi-e drag cand vad cate un punct galben in marea de avioane albe de pe vreun aeroport dar nu inteleg nici pana azi politica tembela de la noi (bineinteles) cu sunatul, la care face referire articolul asta.

    Cred ca nu mai este nevoie sa va spun ca destinatarul de la Barcelona, a fost sunat de agentul de pe masina, cu 15 minute inainte de ajungerea la usa imobilului …

      (Citează)

  9. FAN Curier rullz. E acelaşi om de 3 ani desemnat pe zona mea. Super de treabă.

      (Citează)

  10. Nu ştiu cum de ai avut norocul acela cu TNT, dar eu nu i-am văzut bine niciodată. Ba din cauza curierului care vorbea la telefon în timp ce-mi preda coletul, ba pentru că semna în locul meu pentru primirea pachetului, ba pentru că spunea că ajunge în 40 minute, dar se dovedeau a fi vreo 3 ore.

    Fan Courier mi se pare mult mai ok.

      (Citează)

  11. Gabriel Purice-Sandu

    07/09/2013 la 5:02 PM

    @Mihai: de pe ce site iti iei?

      (Citează)

  12. Propun sa le dam un email clar celor de la DHL in care sa le spunem clar ca unii dintre angajati nu suna.De lene probabil…

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus