un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

De ce grevele profesorilor sunt mereu varza

23 Mar 2010  ·

GÂNDURI  ·

7 comentarii

Oamenii ăştia nu sunt în stare să facă o grevă aşa cum trebuie. Uitaţi-vă la cei de la Metrorex: i-a durut undeva că paralizează un oraş întreg, au făcut grevă şi ar fi făcut în continuare dacă nu îi obliga tribunalul să se întoarcă la muncă. Profesorii nu sunt niciodată aşa.

  1. Nu se vor trece note în cataloage. Aşa şi? După propria declaraţie a profesorilor, se vor face ascultări, se vor verifica teme, se vor da lucrări de control şi teze, notele vor fi trecute într-o agendă a profesorului şi comunicate şi elevului. Care e diferenţa deci? E clar că după încetarea grevei acele note vor fi trecute şi în catalog, deci acest prim punct de şantaj moral nu e bun.
  2. Nu se va intra la ore. Nu, dar orele pierdute acum se vor recupera după încetarea grevei, iar asta de obicei se face sâmbătă. De ce sunt siliţi elevii să vină sâmbătă la şcoală, pentru cine ştie câte săptămâni consecutive (într-o săptămână de grevă se pierd vreo 30 de ore), doar pentru că profesorii au avut chef de grevă? Profesorul n-a avut chef de ore în timpul săptămânii, pe motiv de bani, elevul n-are chef de ore în weekend, pe motiv de timp liber, că asta e “moneda” la acea vârstă.
  3. Se ţin orele normale, că materia e stufoasă şi profesorul n-are timp să o predea pe toată dacă face grevă. Asta e o dovadă că nici măcar profesorii nu sunt în stare să reducă din programa şcolară şi să sintetizeze din ce predau doar informaţia importantă. Asta în condiţiile în care se vorbeşte de reforma învăţământului şi de un alt sistem de predare şi învăţare decât turuiala verbală de acum şi toceala fără rost.

Cum să faci, ca profesor, o grevă adevărată? Cum să faci ministerul şi tot guvernul să tremure în faţa ta, să ştie că e nasoală rău situaţia dacă nu ţi se dă ceea ce ceri? Simplu. Te ţii de cuvânt. Faci grevă şi grevă rămâne. Nu cu note scrise altundeva, nu cu recuperări, ci cu repercursiuni reale şi grave. Îi convingi pe toţi că fiecare zi de greva privează generaţiile de elevi de informaţii importante, pentru că n-ai de gând să faci recuperări. Ţii greva cu 2 săptămâni înainte de bac şi zici că dacă până atunci nu primeşti salariu dublu, atunci nu intri la bac. Şi chiar nu intri, dacă nu ţi se dau banii. Au și cei din guvern copii si vor căuta rapid o soluție pentru binele lor, nu pentru ca le pichetezi poarta. Astea trebuiau făcute atunci când era aprobată legea măririi salariilor, promulgată de președinte și neaplicată de guvern, nu acum.

    7 comentarii

  1. radule, in mare parte ai dreptate. eu sunt profa de romana la un liceu din Galati. problema ce mai mare este ca in sistemul asta totul e varza. adica in primul rand profesorii nu sunt uniti. unii zic ceva si procedeaza invers. e ca atunci cand toti elevi din clasa se hotarasc sa chiuleasca si pleaca toti, iar apoi se intorc vreo 3 spunand profesorului ca ei au ramas ca sunt seriosi… exact asa e si la noi. totul se umfla, ca apoi sa rasufle pe undeva. apoi intervine coruptia: directorii, ca sa-si pastreze scaunul, pupa in fund pe mai marii lor (inspectorat sau guvern)… directorii au si ei copii in invatamant… care copii nu sunt titulari, si atunci intervine interesul. alta problema e santajul: ramaneti fara paine (pana si titularii au probleme, caci se micsoreaza nr. de ore si ramanem fara catedre). iar cel mai urat lucru este faptul ca ne invrajbesc (dezbina si ucide!). ni s-a dat salariul marit pe ianuarie, caci aveam decizia definitiva si irevocabila de la tribunal. dar pe februarie ni s-a luat mai mult decat ni se daduse (eu aveam 1000 de lei. am primit 1280 in feb., iar pe 12 martie salariul meu a fost de 680 lei) cu scuza: sorry, am calculat gresit… de oboseala! nimeni nu a fost sanctionat, cu toate ca nu e legal sa ne ia banii inapoi. abia acum actionam in judecata directorul. pare un subiect departat de articolul tau? de greva? sa stii ca nu e asa, caci tocmai nemultumirile si problemele din interior ne dezbina si nu putem sa devenim un grup compact care sa actioneze asa cum zici. Pe de alta parte avem si o constiinta care ne determina sa actionam in interesul elevilor (caci de asta am ajuns profesori… cel putin eu imi iubesc meseria si iubesc copiii, iar uneori trec peste binele meu, pentru binele lor) pentru ca MULTI dintre noi au copii elevi si nu vad decat in prezent, fara a se gandi la viitor.

      (Citează)

    • @docica: foarte bun mesajul tau, dar e cumva limitat la situatia ta si a scolii tale si a neintelegerilor din ea. Dincolo de ele sunt sigur ca toti profesorii sunt uniti prin faptul ca vor bani mai multi. Si ca unii au copii sau pile e valabil peste tot.

      Constinta care te determina sa actionez in interesul elevilor e problema aici… nu se impaca bine cu banii. Trebuie sa va decideti in grup: sunteti acolo pentru ca e o meserie sau pentru ca va plac copiii si vreti sa-i educati? Eu sper sa fie primul motiv, un om trebuie sa-si faca meseria pentru ca e platit pt asta. Daca e platit bine, o face bine.

      @andrei: ma gandeam la imaginile de aici si de asta R-ul in plus :P
      http://s.deceblog.net/post/428443535/ghiciti-bloggeritele-din-imagini

        (Citează)

  2. cuvantul corect este repercusiune, nu repercuRsiune

      (Citează)

  3. Bravo andrei, o descoperire epocala.
    Revenind la subiect, mai e o duda. Profesorii sunt in organizatii diferite. De la alea pleaca decizia de a face greva sau nu. Si cum sunt vreo 2-3, doamne ajuta.

      (Citează)

  4. Cum naiba sa fie uniti daca o parte din ei castiga peste 2000 de ron si alta in jur de 800 – 900 Ron iar munca prestata este aceeasi?
    M-am săturat de grevele astea. Până la urmă să pună osul la treaba şi apoi să ceară majorări salariale.
    Se recunoaşte că sistemul este imperfect, omul de la catedră este slab pregătit şi motivat, elevul are materii multe şi ore pe măsură. Dar nu se aduc soluţii ci doar gargară şi ciorne mâzgălite în prag de seară cu reforme futuriste dar fără aplicaţie practică.

      (Citează)

  5. tocmai, radu, ca nu e vorba de scoala mea, ci de toate scolile! peste tot este la fel, asta e problema. iar simi a punctat bine: sunt mai multe organizatii si fiecare trage pe spuza lui. si mai mult, totul se reduce la politic… totul e determinat politic. iar cu banii gandesti gresit. sunt tipuri diferite de meserii. unele se fac pentru bani, altele de amorul artei, altele pentru ca imbina compromisul cu placerea si tot asa. un pictor picteaza in primul rand de placere si apoi pentru bani, un scriitor la fel… un om care-si doreste sa educe si sa ofere un mod de viata unor copii o face de dragul omului si de cel al banilor. numai ca partea spirituala din meseria asta este tocmai iubirea pentru om. sunt fff multi profi slab pregatiti, sunt foarte multi “nebuni”, mai sunt si comunisti, dar sunt si destul de multi care chiar iubesc copilul si fac din meseria asta o arta. in acest caz, banul trece pe locul doi. din fericire eu sunt genul de persoana care nu crede ca poate trai cu aer. dar chiar si asa tot mai renunt uneori la mine si fac sacrificii pentru copiii mei.
    @emil: dintre toate tampeniile pe care le-am auzit cea cu orele multe e cea mai mare. iti place sa auzi ca elevii romani care se transfera la o scoala occidentala o fac intr-un an superior celui din tara? razi cand auzi cat de prosti sunt americanii, cat de slabe sunt scolile italiene sau spaniole (ca orice prost intra la facultatile lor)? ti se pare normal ca romanii sa fie olimpici la stiintele exacte? dar in schimb saracii elevi au materie multa! nuuuuu…. sunt ei mai slabi, mai lenesi, mai hi5-isti! japonezii au considerat ca au prea putine ore si au marit programul de la 5 la 6 zile pe saptamana (fereasca D-zeu sa le dea romanilor in cap asa ceva!) , iar noi nu stim cum sa le mai scoatem materii din orar! Inteleg ca scopul e sa cream oameni specializati, dar a fi specializat nu inseamna a fi analfabet sau incult. Macar sa scoatem materii pe care sa le inlocuim cu specialitati… dar noi incercam sa scoatem sportul din orar sau sa unim biologia cu geografia si fizica si sa o numim Stiinte ale naturii! eu nu-mi doresc sa traiesc intr-o tara in care invatamantul e asa de varza!

      (Citează)

  6. @docica nu cred ca vor pune in aplicare strutocamila numita Stiinte ale naturii. Cine sa predea cele trei materii laolalta? Bineinteles ca nu tu ai raspunsul la aceasta intrebare.
    Este unanim recunoscuta nevoia unei reforme. Sper sa se gaseasca si la noi o “ceata” de oameni capabili să ia nişte decizii cu adevarat de viitor. Din pacate se hotaraste si se noteaza pe ciorne idei coapte in creuzetul incins al unor cuconi sau cucoane fără de legătură cu realitatea.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus