un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Intarziere tehnologica

30 Mar 2009  ·

GÂNDURI, TEHNOLOGIE, TURISM  ·

2 comentarii

Vineri seară am plecat cu trenul la Sinaia şi m-am întors duminică seara. Am rămas uimit de lipsa de orice tehnologie (chiar şi rudimentară) din trenurile şi staţiile CFR, asta că tot scrisesem săptămâna trecută despre ce ar putea îmbunătăţi.

La dus am stat într-un vagon nou, din acela cu scaune ca de avion, dispuse câte două faţă în faţă şi culoar pe mijloc. Înghesuială groaznică la picioare. Problema a fost alta: nu ştiam unde sunt şi când ajung la destinaţie. Trenul mergea prin beznă iar gările în care oprea nu aveau nici o firmă luminoasă, nici un semn clar vizibil din vagon care să îţi spună unde eşti acum (sau dacă aveau, era unul singur şi dacă nu erai atent să-l citeşti când trece vagonul şi fereastra ta pe lângă el, tot degeaba). Eu am coborât la Sinaia, dar având în vedere că trenul mergea la Satu-Mare şi apoi la Budapesta, cu multe opriri pe drum, în toiul nopţii, bănuiesc că dacă pierzi şirul staţiilor, nu ştii exact a câta staţie este a ta, adormi şi te trezeşti după o oră sau pur şi simplu nu eşti atent la ce se întâmplă, habar nu ai unde ai ajuns. O metodă ar fi să întrebi în jur, dar poate nu ai pe cine. Iar aici nu e ca la metrou, dacă ratezi staţia să cobori la următoarea ca să te întorci. Mă gândesc acum că eu mergeam cu un Rapid care făcea doar staţiile mari, dar un Personal care opreşte în fiecare haltă din mijlocul câmpului, unde se urcă doar o babă cu câte o găină sub fiecare braţ şi care are şi 50 de staţii până la destinaţie cred că este criminal noaptea. Culmea este că în vagon aveam în capăt un afişaj cu LED-uri, ca la metrou. În loc să anunţe pe el ce staţie urmează şi la ce oră va ajunge în ea, scria doar destinaţia finală şi numărul trenului. Măcar eram informat că ajungea într-un final la Satu-Mare.

La venire trenul de Bucureşti a avut întârziere vreo 20 de minute. Stăteam pe peron şi nu ştiam ce se întâmplă. Cât de greu să fie să pui şi în gară un simplu afişaj cu LED-uri care să spună ce tren urmează să sosească şi ora la care e aşteptat? Eventual dacă are şi întârziere. Cred că ar fi neglijabil costul, că nu e mare tehnologie. Se mai făcea câte un anunţ prin difuzoarele staţiei, dar nu se înţelegea nimic. Iar trenul a fost groaznic de aglomerat pe culoar. Dacă nu ştiai din timp că în 15 minute ajunge în staţia ta (şi nu aveai cum să ştii, decât dacă aveai la tine lista de staţii, ora la care trebuie să ajungă în fiecare şi le bifezi ca la rebus etc), ca să te mişti din timp de la compartiment până la uşa vagonului, ratai coborârea.

Cred că pentru străini călătoria cu trenul prin România este infernul pe pământ. Nu mai zic că un Rapid făcea cu doar 7 minute mai puţin decât un Accelerat, pe aceeaşi distanţă. Care mai e diferenţa atunci?

    2 comentarii

  1. cateva posturi mai jos ziceai ca CFR este in pierdere si ca o sa desfiinteze un tren din sase.. pai si tu crezi ca in conditiile astea de criza le mai arde lor sa umble la tehnologie?
    Zi mersi ca trenul functioneaza si ca ajunge la destinatie cu intarzieri acceptabile, pentru statii ia-ti un GPS cu tine (sper ca functioneaza in tren).

      (Citează)

  2. Mai jos ziceam ca solutia pentru iesitul din criza este sa investeasca in trenuri si statii, sa le aduca la un standard omenesc. Abia dupa aceea cauti sa scoti profit. Pana nu oferi un serviciu de calitate nu te poti mira ca esti pe pierderi.

    Data viitoare nu mai zic mersi ca functioneaza, ci merg cu autocarul sau cu masina personala. GPS-ul nu functiona in primul tren, nici macar cu el lipit de geam. In al doilea tren mergea chiar si in centrul vagonului, intre munti… parca ar fi fost facut din carton trenul.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus