blog demisec cu note fine de tehnologie

Review: cameră auto Vico Opia 2, noul vârf de gamă al producătorului

Clock icon

5 Dec 2016

Tag icon

AUTO, TEHNOLOGIE

Comments icon

17 comentarii

vico_opia_2_07

Vico face camere auto bune, iar Opia 2 este modelul lor de top. L-am primit la testare de la camerevideoauto.ro și iată mai jos detaliile, dar, pe scurt, Opia 2 vine cu o calitate mai bună a imaginii, inclusiv în noapte, o rezoluție mai mare pentru înregistrare o serie de funcții bine gândite pentru mașină.

Specificații Vico Opia 2:

  • rezoluție maximă HDR 2560 x 1440 px la 30 fps,  face și 1920 x 1080 la 60 fps
  • obiectiv F/2.0, unghi de deschidere 160 de grade
  • ecran de 2 inchi
  • accelerometru integrat pentru detectarea șocurilor
  • alimentare prin mini USB
  • slot de card microSD, maxim 128 GB
  • opțional se poate atașa un filtru de polarizare și un modul GPS

Preț: 1.099 lei la camerevideoauto.ro

ACCESORII INCLUSE

Pachetul conține următoarele:

  • camera Opia 2
  • sistem de prindere în parbriz cu ventuză
  • sistem de prindere cu adeziv 3M
  • suportul pentru filtre de polarizare 52 mm
  • încărcător auto cu cablu de 4 metri lungime

Modulul GPS și filtrul de polarizare în sine, cel care se montează pe suportul inclus în pachet, rămân opționale și se achiziționează separat.

vico_opia_2_03

CUM ARATĂ CAMERA

Opia 2 nu arată diferit de modelul mai vechi Marcus 4. Pe față-i lentila și deasupra ei fanta de prindere a ventuzei. Pe lateral avem cele două porturi, încărcare și modul GPS, plus slotul de microSD.

vico_opia_2_35

vico_opia_2_32vico_opia_2_33

Partea din spate include ecranul color de 2 inchi și butoanele de sub el. Butoanele au diverse roluri, în funcție de meniul în care te afli, dar cel portocaliu trebuie remarcat: pornește o înregistrare de urgentă, adică adaugă 30 de secunde dinainte de apăsare și 30 de după într-un fișier separat, ce nu va fi șters. Este o funcție utilă pentru marcarea anumitor momente cheie.

Carcasa este din material plastic și pare bine închegată, chiar dacă nu extrem de rezistentă. Este o cameră gândită pentru parbriz și atât.

Ce-i important de reținut este că, la fel ca întreaga serie, Opia 2 nu are baterie integrată. Motivul dat de producător este că aceste baterii pot fi periculoase pe perioada verii, când temperatura unei camere din parbriz poate ajunge la 60 de grade în funcționare, așa că Opia 2 funcționează doar cu alimentare externă. Are în interior un capacitor ce înmagazinează suficientă energie pentru a opri înregistrarea și camera fără erori. Folosesc o cameră Marcus 4 de vreo doi ani și nu m-a deranjat niciodată acest sistem.

Ventuza este bună, a mea funcționează fără probleme de atâta vreme. Se lipește foarte bine, poate fi reglată în diverse unghiuri. Din experiență vă pot spune că probleme apar la temperaturi joase, ca la orice ventuză, iar soluția mea este să o țin în palmă sau lipită de picior vreo 30 de secunde înainte de a o lipi în parbriz.

Cablul de 4 metri al alimentatorului este așa de lung pentru a fi pozat în interiorul mașinii pe sub bord, pe lângă stâlpul parbrizului, parasolar și până la locul unde pui de obicei camera în parbriz.

Modulul GPS, care se achiziționează separat, este o mică piesă de plastic ce-ar trebui lipită undeva pe bord, poate la un colț, și are un cablu suficient de lung pentru a ajunge la cameră. Dacă-l ai, îți va afișa pe înregistrarea coordonatele GPS și viteza din acel moment. În plus, modulul GPS activează două noi funcții în cameră:

  • avertizarea la părăsirea benzii de circulație.
  • avertizare la o coliziune cu mașina din față.

Ambele funcții se fac prin analiza imaginilor, fără nici o legătură cu coordonatele GPS, dar producătorii spun că au nevoie să știe viteza autovehiculului înainte de a da avertizări de siguranță și așa justifică necesitatea modului respectiv. E o mică manevră din partea lor.

Ca să fie clar, funcțiile respective nu-s tocmai utile, mai ales că în România benzile nu sunt foarte clar trasate. Modulul GPS este însă util, că dacă se întâmplă ceva nasol vei putea dovedi și cu ce viteză circulai și exact unde.

Adaptorul pentru filtre de polarizare permite instalarea unor filtre de 52 mm. Dacă filmați în mod constant traseul vostru, un filtru va fi foarte util deoarece elimină reflexiile ce apar în parbriz de la interiorul mașinii sau din lumina soarelui. Diferența este foarte mare, imaginea finală va fi mult mai clară, ca și cum ați filma din exterior.

filtru polarizare în acțiune

Iată interfață camerei:

Puteți observa acolo alte două funcții ale camerei:

  • supraveghere în parcare: ideea este să lași camera în mașină, iar aceasta înregistrează automat dacă accelerometrul ei simte un șoc, de exemplu cineva care-ți lovește mașina.
  • detecție de mișcare: același principiu, dar camera înregistrează doar când detectează mișcare în scenă.

Funcțiile sunt utile, dar eu nu le-aș folosi, o cameră lăsată în mașină atrage hoții, plus că ar trebui ținută continuu sub alimentare.

CUM FILMEAZĂ OPIA 2

Filmează foarte bine. Are un senzor de 4 megapixeli cu rezoluție maximă 2560 x 1440 pixeli la 30 de cadre pe secundă sau 1920 x 1080 pixeli la 60 cadre pe secundă, plus un procesor ce poate face imagini HDR. Obiectivul este un F/2.0, procesorul include și diverse funcții de reducere a zgomotului.

Rezultatul este o calitate foarte bună a imaginilor în timpul zilei și una clară în timpul nopții. Camera nu face minuni, dar se descurcă foarte bine cu iluminat stradal sau în lumina farurilor.

În timpul zilei efectul HDR este cam prea puternic, dar asta nu-i important. Nu filmezi pentru un Oscar, ci pentru a avea imagini clare și bine expuse cu ce se întâmplă pe șosea în fața ta. Imaginile contre-jour, cu soarele în față, sunt bine surprinse, iar trecerea de la lumină puternică la întuneric (de exemplu intrarea într-un tunel) nu face probleme camerei, aceasta adaptându-se imediat.

Rezultatele în noapte sunt foarte bune, sursele de lumină au puțin blooming (efecte nedorite în jurul lor), calitatea detaliilor este mai mare decât la Marcus 4. Senzorul obține imagini mai luminoase decât Marcus 4, după cum se observă în ultima parte a filmului de mai jos.

Singurul lucru dubios este rezoluția de 2560 x 1440 pixeli. Diferență de calitate nu-i atât de mare, nu surprinzi mult mai multe detalii datorită rezoluției sporite. Personal aș înregistra mai degrabă la 1080p cu 60 fps, că pentru fazele rapide rata de cadre superioară este de dorit, dar depinde de situație. Pentru scene largi, distanțe mari, orice pixel în plus contează la detalii.

Despre microfon nu-s multe de zis: înregistrează foarte bine ceea ce se discută în mașină, cu o voce suficient de limpede.

Un lucru negativ: ca și la Marcus 4, nu poți seta numărul maxim de înregistrări de urgență. Sistemul este limitat la 10, apoi începe să le rescrie și pe acestea.

În cifre, clipurile video arată astfel:

  • 1920 x 1080 la 30 fps – 14,9 Mbps bitrate, în jur de 100 MB pe minut, fișier format .MP4, codec AVC cu sunet mono AAC.
  • 2560 x  1440 la 30 fps – 26,1 Mbps bitrate, în jur de 186 MB pe minut, fișier format .MP4, codec AVC cu sunet mono AAC.

CE E BINE

CE E RĂU

  • Calitate video foarte bună în aproape toate condițiile uzuale.
  • Funcția Emergency Recording este utilă, eu o folosesc des.
  • Accesorii utile.
  • Preț mare.

CONCLUZIE

Opia 2 este o cameră auto foarte bună dacă nu contează bugetul sau dacă circuli atât de mult încât investiția într-un echipament de top este astfel justificată. Opia 2 este mai bună decât Marcus 4; nu cât să justifice un upgrade, dar dacă vreți să alegeți unul dintre modele, mai bine alegeți direct Opia 2.

Preț: 1.099 lei la camerevideoauto.ro

    17 comentarii

  1. Cum adica “modulul GPS […] are un cablu suficient de lung pentru a ajunge la cameră” ?

    Serios, ca sa ai gps pe camera asta ai nevoie de inca in fir? La pretul de 300 euro? Uau.

    Bine macar ca lcd-ul l-au integrat in camera sa ca nu-l vand separat. :-))

    PS nu ca mi se pare util la ceva gps-ul pe camera, dar zic asa… deci un fir…

      (Citează)

    • La gopro ecranul se vinde separat și e mai scumpa…

        (Citează)

    • Problema mea e ca mai trebuie sa pui inca un fir in masina, nu ca se vinde separat. Probabil nu am exprimat suficient de clar aceasta idee.

        (Citează)

    • Comparația cu GoPro nu are rost, sunt gândite pentru lucruri diferite. Nu știu de ce nu include GPS direct, poate n-au mai avut loc în ea sau au vrut să poți scoate antena pentru alte aplicații.

        (Citează)

  2. Eu zic atat: Git2Pro la jumatae de pret. Fara GPS ce-i drept.
    (am trecut la ea de la DOD LS460W)

      (Citează)

    • da, dar git2pro nu e vanduta de camereauto.ro, intelegi?

        (Citează)

    • Git2Pro e un fel de copie de GoPro. Nu știu multe despre ea, ar merita comparată cu cea de la Xiaomi.

      Opia 2 este gândită strict pentru zona auto și pentru cei ce filmează non-stop și vor un produs cât mai bun. Sigur că-i scumpă, dar este printre cele mai bune din nișa ei.

        (Citează)

    • Nu contează ce copie este. Filmează în loop și o face foarte bine, are și stabilizare giro.

      Tocmai de asta am menționat ca veneam de la un DOD care este dedicata pentru mașini și foarte apropiata ca preț de Vico.

      Singurul dezavantaj e ca nu se vinde și local cu garanție oficiala, desi o aduc diverși băieți.

        (Citează)

  3. Se vede binisor noaptea.
    1000 de lei mi se pare mult pentru o camera video martor – pentru trafic. La ce ai nevoie cred ca te descurci cu mai putin. De obicei, in trafic nu trebuie sa dovedesti identitatea, gen, cine a fost cine , ci ce s-a intamplat.
    Asta se rezolva mult mai ieftin.
    Ce merita banii aia sunt optiunile :
    avertizarea la părăsirea benzii de circulație.
    avertizare la o coliziune cu mașina din față.
    pe care nu le primesti la nicio masina cu 200 de EUR , plus ca masinile maivechi nu au si gata.
    Sunt curios daca ai testat asta si daca functioneaza intr-un mod util ?

      (Citează)

    • Ca sa funcționeze în mod adecvat ar trebui sa avem străzi nu colecții de cratere și benzi șterse :)

        (Citează)

    • Mio are asa ceva pe camere de 500 de lei

        (Citează)

    • eu am mini 0805 si stie avertizare la parasirea benzii dar e un mare bullshit, da numai gherle.

        (Citează)

    • Nu funcționează foarte bine pentru că depinzi de vopseaua de pe șosea, iar la noi benzile sunt prost marcate. În plus, se văd doar pe vreme bună.

      Iar avertizarea de coliziune se bazează pe detecție de imagini, din nou nu foarte utilă în multe situații. Eu le țin dezactivate.

        (Citează)

  4. Wow, mie camerele vico imi sunt demonstratia clara ca publicitatea vinde chiar si un mocat. Nu ca ar fi neaparat vico = mocat, dar ca sa vinzi la 1100 de lei o camera auto FARA GPS, cand pana in 7-800 de lei ai tone de Mio MiVue, de ex, care filmeaza bestial, CU GPS, si ca pt GPS la vico trebuie sa iti mai iei o mizerie externa, alte antene, alte fire, alti bani, mi se pare chiar WOW!!

      (Citează)

    • Vorbim de parcă ai fi forțat să o cumperi. Ia un Mio, dacă ți se pare că funcționează mai bine.

      Lucrurile sunt ca la telefoane. Poți găsi unele foarte decente și la 1000 de lei. Vârfurile de gamă costă 3000 de lei. Fiecare își ia pe măsura nevoii și bugetului. S-ar putea însă ca, după un accident, să descoperi că pe camera X nu se vede în noapte plăcuța de înmatriculare a unei mașini, în timp ce pe camera Y s-ar fi văzut. La astfel de detalii mici se face diferența, că în amiaza mare sau pe un bulevard bine luminat orice filmează bine.

        (Citează)

  5. prea scumpa pentru ce ofera. si, cat de legala e garantia aia de 1 an ? sa fim seeiosi, se gasesc camere decente si la 250 de lei

      (Citează)

    • Eu am dat 40 usd pe a mea, cu tot cu transport. :-)) Ziua filmeaza toate suficient de bine. Diferenta e la filmare in low light si la fiabilitate.
      Dar pentru ce o folosesc eu, asta de 40 usd este f buna. Are si capacitor :-)

        (Citează)

    Alătură-te discuției, spune-ți părerea:

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verifică ce-ai scris. Dacă vrei să mai adaugi ceva, lasă un nou comentariu. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici, și fără mesaje doar de dragul URL-spam-ului. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt binevenite.

sus