un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Lidl organizează 5 zile de mese românești și lansează un nou slogan

4 Mar 2016  ·

GÂNDURI  ·

38 comentarii

Lidl deschide un restaurant. Temporar, durează doar o săptămână, dar Taverna Covaci din Centrul Vechi se închide publicului larg și redevine, între 9 și 13 martie, “La Iordache”, un loc celebru în Bucureștiul de altădată și unde se spune că au fost inventați mititeii.

Lidl face asta cu ocazia “săptămânii românești” (știți că au periodic tot felul de săptămâni cu oferte) și vă puteți înscrie pe site-ul special pentru a participa la un prânz sau o cină. Va găti chef Florin Dumitrescu (ex Masterchef și Hell’s Kitchen), care este imaginea Lidl în campaniile publicitare.

Locurile s-au dat de mult, probabil din primul minut. Vă puteți înscrie însă pe lista de așteptare pentru o anumită zi și oră, chiar dacă spune că nu sunt locuri, și veți fi sunați dacă cei înscriși înaintea voastră nu confirmă. Șanse sunt, zic eu, că vor fi multe anulări. Dacă nu vreți la restaurant, vă puteți înscrie pentru a câștiga vouchere valorice la Lidl.

Tot începând cu luna martie, Lidl are un nou slogan pe piață, “Meriți să fii surprins”. Prin produse de calitate, desigur, aș adăuga eu, și chiar n-am ce să le reproșez, am fost întotdeauna mulțumit cu ce-am cumpărat din Lidl, chiar dacă de câteva luni nu mai găsesc salamul cu alune pe care-l lăudam în alte articole. Burgerii ies buni.

Iată un spot manifest:

Apropo de săptămâna românească, am văzut câteva mezeluri din gama “Cămara noastră” și surpriză, conțin doar carne, sare și condimente, ceea ce rar vezi pe piață. Dacă citiți ingredientele din mezelurile preambalate sau din galantarele din comerț vă speriați de câte ciudățenii intră în ele. Îmi voi face un mic stoc.

    38 comentarii

  1. Poate daca ar avea mai multe produse facute local as cumpara mai multe de la ei. Nici macar laptele nu-i facut in Romania.

      (Citează)

    • Sunt multe produse românești în Lidl, cât despre brandurile proprii cred că asta e metoda lor de afaceri, produc centralizat pentru toată europa, ca să obțină prețuri mai mici. Ei vând mărcile lor proprii completate de produse populare din țară, de aia vezi și brânză de-a lor, dar și Hochland.

        (Citează)

    • http://m.digi24.ro/Stiri/Digi24/Actualitate/Sanatate/ANSVSA+Nu+exista+legatura+intre+branza+de+vaci+si+boala+bebelusi

      Vreo erata, ceva ceva retractarea a afirmatiei copiate de pe GIGI?

      Fie.i hartiile de rebranduire (???) usor de obtinut…

        (Citează)

    • Păi ce retractare? Credeam că a spus ministrul situația foarte clar: nu-i vreo dovadă că o situație este legată de alta, ci niște teste au găsit bacteria în brânza ălora. Cum brânza era deja cumpărată de oameni, au decis să anunțe public asta pentru a nu mai fi mâncată. Cred că în același mesaj ministrul spunea că nu e vreo legătură cu copiii.

      Dar a fost o minciună pe undeva? A inventat statul român rezultatele testelor, au încercat să găsească în țap ispășitor (deși era evident că anchetele continuă și că în paralel au spus că nu sunt legături clare cu bebelușii)?

        (Citează)

  2. Mesele sunt deja rezervate, probabil de angajati.
    Ce sens are sa faci ditamai campania si sa oferi 3 locuri la masa? :))

      (Citează)

    • Păi de ce presupui direct că sunt rezervate de angajați sau că ar fi doar 3 locuri?

        (Citează)

    • De ce ar ocupa cineva locurile cu angajați, când obiectivul campaniei este să crească notorietatea în rândul clienților?

      O companie mare nu funcționează așa. Funcționează pe bază de bugete, alocate fiecărei acțiuni, cu indicatori care trebuie atinși. Iar costurile cu angajații nu intră la marketing.

        (Citează)

  3. Sunt fan Lidl și merg des pe acolo. Cu tate acestea, nu pot să nu remarc faptul că aduc cartofi din Belgia, ceapă din Olanda și așa mai departe…

    Ce-i drept, au băgat – totuși – mere premium din România, delicioase.

      (Citează)

    • groaznic.

        (Citează)

    • Ce-i drept, au băgat – totuși – mere premium din România, delicioase.

      Da ! Am luat si eu intamplator si toti de acasa au zis wow. Zemoase, dulci si am zis ca in weekend trec sa mai cumpar 2kg.

        (Citează)

    • Lidl e hard discounter, e normal sa ia marfa de unde are pretul cel mai scazut. Targetul lor e lumea saraca si au un mod misto de a-si crea noi musterii, platesc si trateaza angajatii execrabil.

      Ca sa nu fiu acuzat de elitism, berea lor Perlenbacher la 2.50 e minunata [daca treci de capacul twist-off nefunctional]. La pret de Timisoreana la doza, scapi de porumb din dieta.

        (Citează)

    • Bine de știut.

        (Citează)

    • Robintel: Sunt fan Lidl și merg des pe acolo. Cu tate acestea, nu pot să nu remarc faptul că aduc cartofi din Belgia, ceapă din Olanda și așa mai departe…

      Asta-i starea agriculturii noastre, să nu crezi că duduie. Iar acolo unde se recoltează ceva, de obicei nu au un aspect prea plăcut, iar magazinele cer perfecțiune, că asta se caută la raft.

        (Citează)

  4. Au și schimbat spotul de la Radio, să se înțeleagă că e vorba de Lidl. În primele 2-3 zile am crezut că e vreo companie noua :)

      (Citează)

  5. au si lapte facut in RO: Pilos de 1.5% era facut de Napolact, acum e facut de Fabrica de Lapte Brasov, adica Olympus

      (Citează)

  6. nwradu:
    Sunt multe produse românești în Lidl, cât despre brandurile proprii cred că asta e metoda lor de afaceri, produc centralizat pentru toată europa, ca să obțină prețuri mai mici. Ei vând mărcile lor proprii completate de produse populare din țară, de aia vezi și brânză de-a lor, dar și Hochland.

    Cred ca procentul produselor locale este sub 30 %. Daca citesti etichetele mai toate produsele sunt produse in Polonoia Cehia sau Germania.

      (Citează)

  7. Anca:
    Mesele sunt deja rezervate, probabil de angajati.
    Ce sens are sa faci ditamai campania si sa oferi 3 locuri la masa? :))

    Tu asa ti-ai promova propriul brand, aducand la masa rudele si prietenii? :)))

      (Citează)

    • Da, aparent dacă vin la masă rudele și prietenii nu plătești tot mâncarea aia și bucătarul ăla, plus că iese publicitatea mai bună.

      Cam multă mania persecuției în țară…

        (Citează)

  8. Consoarta cumpara de la lidl frecvent si are placerea de a ma plimba cu ea pe acolo.

    Ce am observat de rau la lidl:
    – Nu au niciodata mai mult de 2 case deschise cu toate ca e coada pana in spatele magazinului
    -Nu au niciodata produsele pe care le trec in cataloagele de promotii. Am fost odata in 3 magazine din zona mea(de curiozitate mai mult) si in nici macar unul nu aveau telemea pilos la 400g de exemplu(asta sambata dupa amiaza in conditiile in care promo incepe sambata)
    – In unele magazine(baicului de ex.) era mizerabil, podea plina de apa cu noroi, chestii aruncate gramada etc.
    – Pana de putin timp nu aveau nici macar cosuri de mana. Acum au bagat cosuri pe care le tragi dupa tine si care sunt oribile(mai ales daca iei max 10 produse)

    Eu singur nu as merge in lidl niciodata, poate daca au un produs pe care chiar il vreau neaparat, altfel…

      (Citează)

    • -@alexandru. C. promoția nu începe sâmbătă ci este doar sâmbătă. Produsele au cca 40% reducere, așa că sunt mulți clienți care se duc dimineața și cumpăra cu baxurile, unii chiar cumpăra toată marfa de pe stoc
      – @robintel. Legumele și fructele trebuie să ajungă la aproximativ 200 filiale din toată țară (lidl este singurul magazin din România care are filiale în toate județele). Cati producători romani pot aproviziona zilnic tot timpul anului 200 magazine?
      – cat despre subiectul articolului, interesantă campania, cu sau fără angajați, e o abordare nouă

        (Citează)

    • Alexandru C.: – Nu au niciodata mai mult de 2 case deschise cu toate ca e coada pana in spatele magazinului

      Unde merg eu, la piciorul podului Mihai Bravu, se deschid și închid case foarte des, pe măsura clienților. Nu cred că am stat vreodată mai mult de 5 minute la coadă, ba chiar mă enervează casierii că taxează produsele mai repede decât apuc eu să le pun la loc în coș.

      Alexandru C.: – Pana de putin timp nu aveau nici macar cosuri de mana. Acum au bagat cosuri pe care le tragi dupa tine si care sunt oribile(mai ales daca iei max 10 produse)

      Da, și mie mi se părea dubios la început, dar nu m-am gândit prea mult la asta, ci am luat cărucior. Acum am văzut că sunt și coșuri în magazin.

        (Citează)

  9. ipo:
    Lidl e hard discounter, e normal sa ia marfa de unde are pretul cel mai scazut. Targetul lor e lumea saraca si au un mod misto de a-si crea noi musterii, platesc si trateaza angajatii execrabil.

    Ca sa nu fiu acuzat de elitism, berea lor Perlenbacher la 2.50 e minunata [daca treci de capacul twist-off nefunctional]. La pret de Timisoreana la doza, scapi de porumbdin dieta.

    Ai ceva date concrete despre nivelul salarial al angajatilor, sau vorbim asa, sa ne aflam in treaba?

      (Citează)

    • Am date indirecte provenind de la mai multi merchandiseri din piata. De la niste producatori de racoritoare si oemani de vanzari pe food & drinks. Din ce mi-au povestit salariile sunt mici, iar conditiile de lucru grele (nu se pot lua usor pauze, zile libere etc). Suspectez ca lucreaza cu o firma de leasing de personal, altfel cf legislatiei muncii ar fi greu sa concedieze rapid multi salariati. Semnul prost e ca ruleaza personalul foarte des, mai des se pare decat alte companii concurente.

      Lidl are o traditie sa-si trateze angajatii relativ prost, in incercarea de a reduce costurile la sange, dar sunt sigur ca un punct de start pentru o documentare pe tema e o cautare rapida pe Wiki la capitolul “criticism”.

        (Citează)

  10. Reclama aia este foarte, foarte buna!

      (Citează)

  11. ipo:
    platesc si trateaza angajatii execrabil.

    Dacă zice bine unde lucram.ro, Lidl oferă chiar cele mai mari salarii comparativ cu ceilalți retaileri de tip hypermarket

      (Citează)

    • Informatiile mele sunt de la merchandiseri de la alte firme (oamenii sa spunem Coca Cola, platiti de CCHBC, care lucreaza in hypermarketuri la stivuit, pus la raft, supravegheat insule etc), deci nu la prima mana de la oameni lucrand pt Lidl, vezi explicatia pe care-am dat-o mai sus. Nu bag mana in foc, poate exista si altii care platesc mai prost, e vorba si despre salariu vs ce se cere de la angajat.

        (Citează)

  12. Apropo’ de produsele din gama “Camara noastra” eu zic sa pozezi si ingredientele de la “Parizer taranesc cu piept de pui”. Dupa ce am citit advertorialul tau mi-am zis sa iau niste parizer mai “sanatos” si… Teapa, sta mai prost la ingrediente decat ala la vreo 6 lei/kilogramul.

      (Citează)

    • Mănâncă cineva parizer cu piept de pui?! De ce?

      Doi la mână, cum a intervenit în discuție? Ți l-am recomandat eu ca fiind natural sau ce?

        (Citează)

  13. Da, mananca, cei care mai vor sa diversifice si nu vor doar porc.

    Nu e vorba ca mi l-ai recomandat si nici nu te invinuiesc pentru calitatea produsului. Doar iti recomandam sa faci o poza si cu ingredientele parizerului. Daca nu da bine poti sa stergi comentariul meu si gata – oricum nu e primul nepublicat.

      (Citează)

  14. Multumesc pentru informatie. Eu m-am inscris totusi la sfatul tau si tocmai am fost sunat ca am fost selectat la un pranz gratuit impreuna cu sotia.

    Yuuuupiiiiii

      (Citează)

  15. Cum se numeste melodia din reclama ” Meriti sa fii surprins” ?

      (Citează)

  16. Legat de nivelul salariilor pot confirma ca este cel mai bun din retailul românesc.
    Legat de acțiunea lor de săptămâna trecută, eu consider că a fost un real succes. Am fost selectat pentru o cină cu soția sâmbătă seara. A fost foarte frumos, muzica live românească, mâncare foarte bună. Un singur minus dar posibil sa ma înșel, nu a trecut pe la mese Florin Dumitrescu sa stea de vorba cu lumea, sa întrebe cum a fost mâncarea etc.
    Foarte bine au gestionat cei de la Lidl și partea cu distribuirea imaginii invitaților în mediul online, ne-a pus sa semnăm înainte un acord prin care suntem de acord sa aparem în spoturile lor publicitare etc.

      (Citează)

  17. “surpriză, conțin doar carne, sare și condimente” nu mai fi asa naiv…asa scot si eu un produs super bio dar canci nu e dar toti pun botul si imi fac vanzare. si nu ma lua cu verificari , standarde and shit…la noi nu exista asa ceva, mai ales la/pentru nume maeri si grele

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus