un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

8 practici enervante pe Internetul romanesc

27 Feb 2010  ·

GÂNDURI  ·

16 comentarii

Tweet-urile multiple. Situaţia e următoarea: Persoana P scrie pe site-ul S şi gestionează şi contul de Twitter al acelui site, că aşa e la modă. Site-ul S dă un tweet despre cel mai nou post publicat. P dă şi el un retweet, de parcă cel iniţial n-ar fi fost scris tot de el, doar că de pe contul de “site”, nu de “om”. De exemplu un restaurant anunţă ce e la meniul zilei şi imediat patronul restaurantului dă şi el retweet la acel mesaj, deşi e clar că autorul fizic al mesajului, cel care l-a scris din tastatură, e aceeaşi persoană. Acelaşi lucru se întâmplă şi între soţi/iubiţi/rude, deşi aproape mereu, dacă îl urmăreşti pe unul, îl urmăreşti şi pe celălalt, că îi ia lumea la pachet. Metodele astea de retweet “intern” doar fac inutilă urmărirea unui anume cont, deoarece există un altul care repetă tot ce zice respectivul/respectivă.

Acelaşi conţinut distribuit pe toate mijloacele posibile. Ca o extensie a paragrafului de mai sus, mi se par foarte enervanţi oamenii care utilizează toate serviciile sociale posibile pentru a promova acelaşi conţinut. Sigur i-aţi observat. Scriu un post pe blog, au un plugin care automat anunţă noul post pe Twitter, apoi acest nou tweet este automat băgat ca mesaj în Facebook şi îi schimbă şi statusul pe Yahoo Messenger. De ce e enervant? Pentru că dacă am legătură cu o persoană şi pe blogul său şi pe Twitter şi pe Facebook şi pe Yahoo, înseamnă că ne cunoaştem cât de cât. Îţi voi citi postul pe blog, dar pe Twitter vreau să văd mici cugetări, atât cât încape în 140 de caractere, iar pe Facebook câte un update despre ce mai faci tu ca om, poate o fotografie sau ceva ce împarţi cu prietenii mai apropiaţi (ca eu aşa văd Facebook-ul). Nu vreau să văd acelaşi lucru de patru ori! Fiecare site are un scop al său. Aplaud decizia lui Darren Rowse de a folosi Facebook doar în plan personal [link]. Prea mulţi au cont pe Twitter şi Facebook doar ca să repete informaţia de pe blog.

“Submit to” către toate site-urile posibile. Încă mai văd pe multe bloguri, sub fiecare post, butoane pentru propus acel text pe Digg, Reddit, Fark, StumbleUpon, Mixx şi altele. Să fie acolo, că nu strică. În ochii mei tocmai a scăzut credibilitatea acelui blogger. Mi se pare la mintea cocoşului concluzia că un post scris în limba română nu va ajunge niciodată să fie votat pe site-urile menţionate mai sus, pentru că nu are cine să-l voteze. Butoanele sunt inutile chiar şi dacă scrii în engleză, deoarece nu toate posturile sunt suficient de bune pentru a ajunge în top pe Digg, de exemplu. Când ştii tu că ai scris unul de zile mari, ok, îl propui singur pe acele site-uri, dar posturi geniale nu scrie nimeni în fiecare zi. Dar buton de FTW.ro, alternativa românească, unde orice post în limba română ar putea fi votat? Da, în acest caz merge, dar cred că e în avantajul bloggerului respectiv să aibă un control mai bun la ce e propus pe FTW şi ce nu, pentru a-şi proteja imaginea şi renumele. Pe FTW.ro mă aştept să găsesc cele mai bune articole ale momentului, iar dacă X îşi pune acolo toate articolele, indiferent de calitatea lor, deja se cheamă spam. Vei scrie cândva un post foarte bun şi lumea îl va ignora pentru că s-a obişnuit ca toate ale tale să fie mediocre.

Feed-urile parţiale. Majoritatea consideră că prin feed-ul parţial îi forţezi pe cititorii RSS-ului să intre şi pe site, ca să îţi citească întreg articolul. Aşa câştigi nişte trafic şi măreşti numărul de afişări. Eu prefer să nu intru deloc pe astfel de bloguri. Până acum nu am citit nici un feed parţial al unui blogger român care să mă convingă să intru pe site pentru restul articolului. Luxul feed-ului parţial ţi-l poţi permite când 1) eşti mare şmecher recunoscut de toţi şi ai ditamai traficul şi numărul de vizitatori/zi sau 2) esti capabil să scrii atât de bine încât acel prim paragraf sau primele 300 de caractere, cât apar în feed-ul parțial, sunt super interesante și îmi captează interesul și trebuie neapărat să aflu continuarea. Pentru mine există 2-3 astfel de bloggeri, dar în cazul lor nu mai aştept oricum feed-ul, ci intru direct pe site pentru a citi ce e nou.

“Please RT”. Please spam. Dacă zici ceva interesant, o să dea lumea retweet. Dacă nu, nu şi gata.

Site-urile căpuşă. Uneori cauţi ceva pe net şi nu găseşti decât directoare, cataloage, agregatoare şi tot felul de site-uri care de obicei îţi interceptează căutarea şi te duc la o pagină în care caută şi ele acelaşi lucru, dar cu reclame în plus şi cu mult timp pierdut pentru tine. Căutaţi numele unei firme, una mai micuţă, care vinde tablă sau cară mobilă sau fabrică transformatoare. Veţi descoperi 30 de site-uri gen listadefirme.ro, ghiddeafaceri.ro, biznis.ro, cautafirme.ro şi multe altele care de obicei îţi oferă informaţiile doar dacă te înregistrezi şi eventual şi plăteşti ceva. Undeva pe a 3-a pagina de rezultate Google vei găsi chiar site-ul oficial al firmei căutate, deşi ar fi trebuit să fie primul returnat.

Prea multe statistici. Serios, de ce m-ar interesa să ştiu câţi utilizatori online ai în acest moment pe site? Câţi abonaţi la feed, câţi la email, câte comentarii ai strâns în ultimele 24 de ore sau ce Page Rank ai? E un fel de penis virtual şi ne măsurăm în câţi abonaţi ai prin FeedBurner? Sunt deja pe site-ul tău, citesc ceea ce ai scris, mission accomplished! Şi dacă îmi este util să mă abonez la email, o voi face indiferent că mai există alţi 2 abonaţi sau alţi 300.000.

Lipsa informaţiilor despre autor/site. Cine eşti. Ce vrea site-ul tău, ce obiectiv are, ce misiune. Dacă ai ceva experienţă pe domeniul sau subiectul despre care tocmai ai scris, atunci precizeaz-o într-o mică pagină “Despre mine”. În funcţie de asta eşti mai mult sau mai puţin credibil. Dă-mi un nume real, măcar un prenume, o fotografie, ceva care să mă conecteze un pic la persoana din spatele textului de pe ecran. Îmi aduc aminte de o campanie ING de promovare a Internet bankingului sau ceva aşa: expertul lor apărea mascat, cu faţa ascunsă, şi îşi dădea pseudonimul Sasha. Păi aşa vrei să-mi dai sfaturi despre banii mei, ba chiar vrei să ţi dau ţie, o bancă, pentru gestionare, când nu eşti în stare să-mi arăţi nici măcar chipul unui angajat?

De Flash-uri gigantice și reclame enervante nici nu mai zic…

    16 comentarii

  1. Ăia cu agregatoarele sunt miezul. Mi-ar place să fiu la o șezătoare din aia denumită pompos ‘seed camp’ să le ard o bastârcă in mufarină ălora care vin cu idei de genul ăsta.

      (Citează)

  2. despre tuităr, dig, feisbuc nu mă pronunț pen’că nu folosesc.
    DAR:
    – feed’ul incomplet îmi mănâncă nervii. cât o fi el de blogfazăr și tot îl înjur (în gând, că doar nu sunt nebun să mi’o fur) pen’ că folosește chestia asta.
    – pentru agregatoare (în special cele .ro) dau duminical acatiste să le arză focul iadului!
    – lipsa lui “cine sunt și ce voi” este hotărâtoare pentru viețuirea pașnică în feed’ul meu.

      (Citează)

  3. Nu vreau sa fiu rau dar te enervezi si singur? :) Ma refer la “Statistici” .. De ce trebuie sa faci topul ala cu cele mai citite post-uri de saptamana trecuta? Nu ar fi suficient sa-l tii doar pentru tine? Sau sa-l faci mai rar…poate la luna? Pentru mine ca cititor nu prea are relevanta..ca sa te citez “Sunt deja pe site-ul tău, citesc ceea ce ai scris, mission accomplished!” :) No offence, imi place blogul tau.

      (Citează)

  4. Nu prea e mare diferenta intre : What’s on your mind now? si What’s happening? :)

      (Citează)

  5. Si eu urasc feed-ul partial, mai ales ca de multe ori se intampla sa citesc din reader-ul de pe telefon. Odata ma apucasem sa sterg aproape toate blogurile cu feed partial.

    Scuza “profesionista” este ca diverse agregatoare iti fura direct continutul din feed-ul complet si lumea intra la ei in loc sa intre la tine. Asa o fi. Blogurile respective vor castiga cititorii ametiti care vin din Google, dar vor pierde altii ca mine.

      (Citează)

  6. Mie imi plac topurile saptamanale pentru cel mai citit articol. Mai ales ca exista si comentariul lui radu referitor la topuri.

      (Citează)

    • @Dan: acel top pe care il fac este pentru a scoate in evidenta unele articole pe care poate le-au ratat la vremea lor cititorii. Le iau pe cele mai citite, dar as putea la fel de bine sa intitulez acel post “poate ati ratat…” si sa dau o lista de 5 posturi pe care mi-a placut sa le scriu. Genul asta de posturi, cum se fac pe multe bloguri, mie mi se par o idee buna.

      Nu confunda cu statisticile agasante. Cate comentarii sunt acolo, cati vizitatori ai avut pe saptamana, etc. E o diferenta.

      De unele din punctele din post sunt si eu vinovat. Voua poate nu v-au sarit in ochi, dar eu le stiu mai bine. Sunt constient de greseala, stiu ca e o problema si intentionez sa o corectez, daca am timp.

        (Citează)

  7. Site-urile capusa, agregatoarele au luat un avant nemaipomenit. Spre exemplu la un search dupa numele meu, am luat aleator, apar indexat de zeci daca nu sute de agregatoare. Unele indexeaza update-urile din twitter, altele articolele de pe blog, unele comentariile. Google este “sufocat”.
    Putina curatenie nu ar strica.

      (Citează)

  8. Acum ca aam identificat cele 8 practici, cum facem sa le scoatem din obisnuinta?

      (Citează)

  9. Emilian Nedelcu

    08/03/2010 la 1:37 AM

    Comentez punctul doi.

    Urmareste clipul asta – http://www.youtube.com/watch?v=OHowmSf-eZ4

      (Citează)

    • Ce sa zic… de ce o face lumea e clar. Eu doar spun ca e si foarte enervant. Probabil ar trebui sa ne uitam la conturile unora mari (CNN, Jon Stewart, Coca-Cola, HTC, etc) si sa vedem cum procedeaza ei. Au si Twitter si Facebook si Myspace si de toate… le combina sau le utilizeaza in moduri diferite pe fiecare, functie de specificul site-ului?

        (Citează)

  10. cum scapi usor de reclame

    06/01/2012 la 8:12 PM

    Reclamele flash:Daca de pe acel pc nu te uiti la filme online, poti sa nu instalezi pluginul adobe flash player
    Toate reclamele:Poti instala ad blocker sau ad remover
    Eu am instalat pe google chrome Ad block si sint foarte multumit de el.

      (Citează)

  11. cum scapi usor de reclame

    06/01/2012 la 11:22 PM

    la adblock-ul din chrome exista optiunea “blocheaza anunt pe aceasta pagina”.Selectezi optiunea asta si apoi click pe relcama care te enerveaza si asa o faci sa dispara.

      (Citează)

  12. Exista vreo metoda prin care putem scapa de siturile-capusa?

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus