un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Câte Ferrari, Lamborghini și alte super-mașini sunt în România (plus ce modele electrice)

16 May 2024  ·

AUTO  ·

8 comentarii

Am luat și în acest an statisticile publicate de Poliție privind mașinile înmatriculate în România și am scos de acolo cifrele despre tot felul de supercar-uri și electrice. Datele sunt de la nivelul 31 decembrie 2023 (update: sursa).

Să le luăm pe rând.

SUPERCARS

Sunt 453 de modele Ferrari înmatriculate în România. Cel mai popular este California, cu 46 de bucăți (din care 5 sunt California T, varianta facelift cu motor turbo), urmat de Ferrari 458 cu 42 de bucăți. Un model mai nou, Ferrari Roma, vine tare din urmă cu 38 de bucăți.

Nici un Purosangue nu a fost înmatriculat până la 31 decembrie 2024 în România, deși sunt câteva în țară. Probabil au ajuns în 2024 sau au fost înmatriculate în acest an și vor apărea în statisticile ce vor fi lansate în 2025. Avem însă 28 de Ferrari 812, 10 GTC4 Lusso (într-un an a încercat și eMAG să vândă unul de Black Friday), două Laferrari și 21 de modele SF90, care este un plug-in hybrid cu 3 motoare electrice de 217 CP și un twin-turbo V8 de 780 CP. În funcție de cum se calculează calul putere (metric, imperial, frânare etc), ies chiar 1000 de cai într-un anumit sistem, nu că te-ai simți inferior dacă ar avea doar 990 CP.

Am zis că sunt două Laferrari? Am zis. Valorează minim 4 milioane de euro fiecare astăzi.

Lamborghini sunt 346 de bucăți. Modelul Urus conduce detașat lista, cu 209 bucăți în total.

Sunt urmate de Huracan (69 bucăți), Aventador (23 bucăți) și Gallardo (22 bucăți).

Aston Martin m-a uimit. Sunt nu mai puțin de 58 de modele DBX, dintre care 19 sunt ediția DBX707. Sunt SUV-uri care costă în jur de 300.000 de euro fiecare.

În total sunt 178 de Aston Martin înmatriculate, restul fiind diverse modele DB9, DB11, un Lagonda șamd.

“Doar” 28 de McLaren sunt în România. Remarcabile între ele sunt două McLaren 765LT Spider, despre care și Registrul Auto Român a dat un comunicat atunci când primul a trecut pe la ei, în 2022. Costă în jur de 400.000 de euro, are 765 CP și scoate suta în 2,4 secunde. S-au produs doar 765 de exemplare.

Porsche sunt multe, în jur de 13.226 mașini. Dintre ele sunt aproximativ 7.600 de Cayenne și 1.600 de Macan. În listă figurează și un Porsche GT, care acum costă mult peste 1 milion de euro din ce înțeleg.

Mercedes sunt în jur de 100.000 de autoturisme. Din păcate, sunt prost trecute în tabel, apar cu diverse typos, e mare confuzie cu unele modele AMG șamd. Greu de făcut niște totaluri bune.

Am găsit câteva zeci de AMG GT diverse ediții, inclusiv nouă GT Black Series, plus câteva zeci de AMG GT C, R și S.

Sunt în jur de 450.000 de autoturisme BMW înmatriculate. Două dintre ele sunt modelul BMW 600 Isetta, cel mai ne-bmw dintre toate, dar o surpriză plăcută în listă.

Greu de căutat și prin lista aceasta deoarece, ca și Mercedes cu AMG, și BMW aruncă în stânga și dreapta cu edițiile M și de multe ori sunt trecute greșit în tabel.

Par a fi însă 140 de BMW M2 și 275 de BMW M3, inclusiv unul CSL. Sunt 266 de M4 și 281 de M5, 127 de M6 și 94 de M8.

Apar în tabel și 59 de modele XM, dintre care 3 sunt trecute ca XM Label, deci bănuiesc că este vorba de ediția specială Label Red. Dacă modelul XM normal 653 CP, Label Red urcă la 748 CP și a fost produs în doar 500 de exemplare.

Audi are 139 de SQ8 înmatriculate, ceea ce practic este un Urus cu aspect de Audi, nu de navă spațială.

Mai sunt și 73 de Alpina în listă, dintre care doar două cu vechime sub 2 ani și 10 între 3 și 5 ani. Le pun tot la mașini sport. Cine își ia un BMW modificat de Alpina este fie pasionat de automobile, fie a găsit o ofertă bună la SH în Germania.

Nissan are 68 de GT-R înmatriculate. 9 dintre ele au între 3-5 ani, restul sunt mai vechi.

Ceva inedit în listă: un singur exemplar DeLorean. Am mai văzut și 10 Ineos Grenadier și bănuiesc că nu toate sunt înmatriculate de dealer, deci cineva chiar a cumpărat astfel de mașini gândite mai degrabă pentru Safari sau aventuri extreme.

LIMUZINE

Ca și mai sus, am căutat eu prin tabel ce mi s-a părut mie că ar fi limuzină și am scos următoarele date.

Sunt 310 mașini Rolls-Royce în România, dintre care 54 sunt Cullinan, SUV-ul lor mare care în curând va fi lansat într-o generație nouă. Dintre acestea, 11 sunt Black Badge și unul este Mansory, ediții speciale care costă 400.000 de euro sau mai mult.

Nici un Spectre în listă până acum, modelul electric coupe, deși mi-a zis cineva că a văzut unul în București. Nu cred că era timp să-l înmatriculeze cineva în 2023 oricum, fiind lansat în ultimul trimestru.

Sunt 793 de mașini marca Bentley în România. Dintre acestea, 228 sunt model Bentayga, SUV-ul lor mare și luxos.

14 dintre acestea au motorul W12 care a fost ediția cea mai puternică la lansare, un motor de 6 litri care accelera mașina la sută în 4 secunde.

Și între cele 228 sunt câteva ediții speciale, precum 8 mașini Bentayga Azure și una Odyssean Edition. Ediția aceasta s-a produs în doar 70 de exemplare și are propulsie hibridă.

Are o baterie de  18 kWh (mare pentru un hibrid) care poate duce mașina 45 de kilometri în mod pur-electric. Nu este însă plug-in hybrid, așa că stai la mila motorului termic să încarce bateria electrică după cum vrea el.

Sunt și 71 de Flying Spur, care mi se pare una dintre cele mai elegante limuzine de pe piață.

Sunt 14 Maybach clasice în România, adică edițiile vechi. Mai sunt 30 de S500 Maybach, un S560 Maybach, un S580 Maybach, două GLS600 Maybach,

745 de BMW X7 sunt înmatriculate în România, apropo. Lor li se mai adaugă încă două Alpina XB7.

MAȘINI ELECTRICE

Lider absolut în această categorie este Dacia Spring, cu 15.859 de mașini înmatriculate, dintre care 13.182 cu o vechime mai mică de 2 ani.

3.910 dintre ele sunt în București, ceea ce mi se pare o pondere proporțională cu populația. Pentru modele de mai jos, mai mult de jumătate sunt în București, de exemplu.

În ce privește Tesla, avem un total de 5.343 înmatriculate în țară, astfel:

  • 2.447 sunt Model Y, aproape toate sub 2 ani vechime, una dintre ele fiind a mea, înmatriculată în iunie 2023 după o cursă contra-cronometru.
  • 2.335 sunt Model 3, din care 1.806 sub 2 ani vechime
  • 357 sunt Model S, din care 70 au sub 2 ani vechime
  • 193 sunt Model X, dintre care 55 au sub 2 ani vechime
  • 2 bucăți Roadster vechi, care au fost primele Tesla lansate de companie.

În București, sunt înmatriculate 1.342 de Model Y, 1.192 de Model 3, 138 de Model S și 91 de Model X.

Pun pariu că marea majoritate sunt cumpărate de la Tesla România pentru că oferta era foarte bună folosind eco-bonusul de 10k euro dat de statul român în anii anteriori.

Cum am spus cândva, mulțumesc celor deja peste 10 cumpărători de Tesla care le-au luat prin linkul meu de recomandare. Am câștigat cu ocazia aceasta niște puncte cu care mi-am luat Acceleration Boost (4,4 secunde suta acum) și încarc gratuit o vreme la Superchargerele Tesla.

Au fost aduse însă și mașini second-hand. Un prieten și-a luat recent un Model X P100D cu 40.000 de euro din Italia. A zis că a fost o licitație, a participat direct de aici, prețul a inclus livrarea în România, iar bateria este la 93% după 100.000 de kilometri parcurși, adică o degradare normală. Am bălit un pic, I ❤️ Model X.

Ghiciți locul 3? Este Volkswagen, nu Renault, cu 4.287 de mașini, dintre care 1.223 de ID3, 698 de ID4 și 149 de ID5. Cele mai multe sunt modelele Up!, 1.718 bucăți.

Sunt înmatriculate și 25 de microbuze ID Buzz.

Doar 251 de Ford Mustang Mach-E sunt înmatriculate, ceea ce pare foarte puțin pentru o mașină electrică bună. Ce-i drept, între cele aproape 600.000 de Ford din România apar în listă și 56.000 cu “model nespecificat”, deci ar putea fi mai multe Mach-E, dar doar 5 au sub 2 ani dintre acestea.

Iată alte modele electrice găsite pe acolo:

  • 356 de Audi, dintre care 218 sunt e-Tron, 99 sunt Q4 electric și 38 sunt Q8 electric
  • 1.503 BMW, din care 834 de i3, 176 de i4, 4 modele i5, 35 de i7, 223 de iX, 66 iX1 și 158 iX3
  • Jaguar are 123 de i-Pace
  • Mercedes are 642 de modele electrice, dintre care 346 sunt EQA, 131 sunt EQB, 160 sunt EQE, 166 sunt EQS și 209 sunt EQC.
  • Genesis GV70 o mașină, GV60 două mașini
  • un singur Lotus Eletre era înmatriculat la noi la final de 2023. Cel pe care l-am văzut eu nu se pune.
  • Porsche Taycan? 140 de bucăți, dintre care 67 sunt Taycan 4S și 25 sunt Turbo.

Uimitor cât de multe BMW i7 s-au luat, adică versiunea electrică a limuzinei Seria 7. Și numărul de EQS-uri mă miră, de altfel, având în vedere că vorbim de mașini de peste 100.000 de euro.

  • Fiat are 333 de mașini 500 electrice
  • Honda E 62 de mașini
  • Mini Cooper SE sunt 305 bucăți
  • Sunt 747 de Smart-uri electrice

Smart câștigă deci categoria mașinilor mici.

  • Hyundai adună 1.374 de Kona, 186 de Ioniq, 185 de Ionit5, 187 de Ioniq6
  • KIA are 99 de EV6 și 98 de Niro, plus 74 de Soul
  • Nissan are 858 de modele în listă, marea majoritate Leaf și doar 19 Ariya
  • Există un singur Polestar 2 undeva în România.
  • Jeep Avenger sunt 22 de bucăți. Slăbuț pentru mașina anului 2023 în Europa.
  • 4 mașini Opel Ampera-E. N-am găsit date despre Corsa-E, nu sunt trecute separat.
  • Peugeot are 292 de modele 2008 și 369 de modele 208 electrice înmatriculate
  • Renault are în total 3.082 mașini, dintre care 2.063 sunt Zoe. S-au înmatriculat 972 de Megane E-Tech și sunt și 47 de Fluence ZE vechi.
  • Skoda are 863 de mașini, dintre care 510 sunt Enyak
  • un singur Subaru Solterra a fost înmatriculat, dar nu mă miră, având în vedere că a fost introdus pe final de 2023
  • Toyota are 198 de mașini, dintre care 185 sunt BZ4X. Mă surprinde cifra destul de mare.
  • Volvo XC40 are 119 înmatriculări

Cum vi se par? Vă uimește vreun număr de mai sus?

Mai sunt și 68 de Maxus e-Deliver 3 înmatriculate, care sunt dubițe electrice. Sezamo folosește astfel de mașini și mă întreb dacă asta este toată flota lor, 68 de vehicule. Pe alte dube electrice nu m-am uitat.

MAȘINI CHINEZEȘTI ÎNMATRICULATE ÎN ROMÂNIA

Acestea sunt mai greu de găsit prin listă pentru că eu nu sunt la curent cu toate mărcile chinezești. Am încercat, totuși, pentru că sunt de treabă.

Mașini chinezești electrice

BYD are înmatriculat un Han și un Tang EV. Han este o limuzină frumoasă. Cred ca cea înmatriculată este a lui AutoKlass, despre care se auzea că vrea să le distribuie în România. Tang este un SUV mid-size.

JAC IEV7S sunt 5 în total. Este un model stil Sandero cu o autonomie WLTP de 300 km.

Jiayuan Komi o bucată. Este un fel de Smart electric.

MG MG5 este unul singur. E un sedan compact. Din mașina anului, MG4, nu este nici un model înmatriculat, dar nu știu dacă era timp pentru asta.

Seres 5 sunt 3 bucați, iar Seres 3 sunt 36 de bucăți. Seres 5 m-a impresionat plăcut la Salonul Auto din octombrie. Este un SUV care arată bine, luxos în interior, putere mare, preț cât Model Y sau chiar mai mic. Le puteți vedea pe suvcars.ro

Skywell ET5 sunt 10 mașini în total. Este un SUV cu autonomie de peste 400 km.

Xpeng G9 este o singură bucată, la fel și modelul P7. G9 seamănă cu Kona generația nouă care se poate încărca la 480 kW și ar putea avea autonomie de peste 500 km. Greu de estimat cu standardele chinezești. P7 este un concurent pentru Tesla Model 3 și s-a vândut bine în China.

FAW EHS9 este o singura bucată. Modelul este un fel de Cullinan mai urât, un SUV mare și cu prețuri de peste 100.000 de euro.

Bănuiala mea este că, acolo unde vedeți o singură bucată înmatriculată, este de obicei vorba de mașina distribuitorului în România. Poate se vând mai multe, vom vedea. Asaltul modelelor chinezești în România abia începe.

 

Mașini chinezești ICE

Sunt 25 de BAIC, cele mai multe fiind modelul X55, 13 bucăți. Este un SUV mediu asemănător cu Kona.

Sunt 17 modele Chery, dintre care 11 bucăți M11. Toate sunt vechi de minim 16 ani.

Chana Benni – o singura bucată.

DFSK sunt 49, majoritatea fiind SUV-ul Seres 3 ediția electrică despre care am spus mai sus. Restul sunt Fengon 500, Fengon 580, Fengon 5 și un IX5. (“Ce mașină ai? Un DFSK!”)

Un singur Dong Feng, model nespecificat. Cuiva i-a plăcut Dong-ul.

Sunt 100 de automobile marca DR în România. DR este o companie italiană care vinde sub acest nume automobile de la BAIC, Chery sau JAC, deci tot chinezești.

Forthing (care cred că tot de DFSK țin de fapt) sunt doar două, ambele model 5. Este un SUV cu aspect de Maserati. Un clip al lui Luci Popa îl descrie ca fiind un “Ferrari Purosangue de buget”. Foarte de buget, având 177 CP.

Geely are 171 de mașini în România, majoritatea model nespecificat și vechime între 16 și 20 de ani, probabil vreo flotă importată atunci de cine știe cine.

Great Wall sunt în total 501 mașini, cele mai multe modelul Hover, 492 bucăți cu vechime de peste 10 ani. Dacă țin bine minte, a fost acum câțiva ani o încercare a unor dealeri de a vinde mașini chinezești aici, dar pe vremea aceea toate se duceau rău în cap la EuroNCAP și n-a mers chiar bine vânzarea.

Landwind sunt 9 mașini, inclusiv 3x CV9, 3x Jiangling. Zic asta ca să vedeți ce nume mai au ele. În opinia mea, foarte neinspirate pentru piața noastră.

Cm asta ar fi. Sunt 8,1 milioane de autoturisme înmatriculate și aproape încă 2 milioane de autobuze, autoutilitare, tractoare, remorci și altele. În București sunt 1,277 milioane autoturisme înmatriculate, în Ilfov alte 230.000.

    8 comentarii

  1. FAW EHS9 – este a patronului unei clinici medicale. Exista și ceva review video pe youtube.

      (Citează)

  2. https://ibb.co/kg8hqXs

    Iote un Spectre vazut ieri, avea numerele verzi.

      (Citează)

  3. Pune si link-ul cu tabelul. Vrem sa cautam si altceva

      (Citează)

  4. Ieri tipa ministrul ca e evaziunea mare? Gaseste la colegii de la DRPCIV datele afaceristilor de succes care au masinile din articol..

    Desi nu cred ca au nevoie ca-s dintre ei si ai lor prieteni

      (Citează)

  5. Am văzut ieri în Floreasca două Ferrari Purosangue înmatriculate în București, ambele galbene și ambele având aceleași grup de litere ‘KID’ la număr.

      (Citează)

  6. Ford GT – 3 bucati.
    Ford Shelby GT500 – 9 sau 10 buc (inclusiv un Code Red – pret de la 225.000 dolari numai pentru upgrade-ul de la GT500-ul de baza, 1000 cai cu benzina, 1300 cai cu etanol. Se fac 10 bucati anual).
    Cateva Ford F-150 Shelby Raptor – (modelul 2023 incepe la 143.000 dolari).

    Zero Bugatti.

      (Citează)

  7. Cele 10 Ineos Grenadier.
    Dupa ce toate modelele 4×4 pur sange (Patrol GR, Land Cruiser, Jeep wrangler, Mitsu Pajero, Land Rover Defender) vandute in Europa s-au domesticit, feminizat si SUV-izat excesiv abdicand practic de la scopul utilitar heavy duty pentru care se nascusera, e interesant ca acest unicorn al off roadului clasic are priza si in Romania. Si mai interesant e ca sunt 10 bucati deja in cele doar cateva luni de la punerea in vanzare, modelul producandu-se in cadenta foarte mica si fiind destul de controversat, inca, printre specialistii domeniului.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus