un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

asus s5507

Am cumpărat o Tesla Model Y – iată cum și de ce

19 Jun 2023  ·

AUTO  ·

155 comentarii

It’s done. Am cumpărat o Tesla Model Y Long Range, culoare neagră, interior negru, Autopilot Avansat, jante de 19 inci. Bagă suta în 5 secunde cu 340 CP, iar autonomia oficială este de 533 km. Este deja în posesia mea, ba chiar acum suntem în Bulgaria cu ea, la primul ei drum mai lung. De acum conduc mașină electrică, iar Jeep-ul este la vânzare.

Mașina este o plăcere de condus, stă bine pe șosea și se simte high-tech din toate punctele de vedere. Îmi plac mult și micile trucuri quality-of-life. De exemplu, am dat acces mașinii la calendarul meu și, dacă mă urc în ea cu vreo jumătate de oră înainte de o întâlnire, găsesc climatizarea pornită pe 22 grade și navigația deja activată pe destinația din Calendar. Nu mă întreabă “hei, ai treaba asta în calendar, nu cumva vrei să mergi acolo?”. Deja este setată, iar eu trebuie doar să trec pe modul Drive și să plec de pe loc.

Update: luați o Tesla prin linkul meu și primiți discount de minim 250 euro (variază). Citiți și:

Am fost uimit și de cât de rapid se încarcă de fapt la stațiile rapide. Jumătate de oră de obicei este suficientă, iar în acel timp abia parchez, pornesc încărcarea și beau o cafea.

Dar astăzi mai bine scriu despre achiziție, care este… mai complicată.

ALEGEȚI O TESLA DIN STOCUL EXISTENT

Cel mai bun sfat pe care vi-l pot da, în cazul în care vreți să comandați o Tesla, este să alegeți una din stocul existent în București. Tesla fabrică mașini pe stoc și le dă uneori cu discount mărișor, deși nici nu apucă să stea parcate. Puteți vedea aici mașinile din stoc și le puteți filtra în diverse moduri. Puteți utiliza acest link de afiliere și Tesla ne dă la amândoi niște puncte bonus cu care nu știu exact ce facem.

De exemplu, a mea a fost produsă pe 4 mai 2023 în Berlin. Eu am comandat-o pe 17 mai. Era listată ca fiind “în stocul existent”, deși încă nu sosise în București. A fost cu 3.400 de euro mai ieftină decât dacă aș fi comandat același model de la zero.

Dacă vreți să dați o comandă la Tesla, termenul de livrare este de aproximativ o lună și jumătate, zice site-ul. Hai două luni, din motive explicate mai jos. O mașină din stoc este disponibilă mult mai repede (2-3 săptămâni) și este și mai ieftină, uneori cu mult.

De ce le dă Tesla mai ieftin pe cele din stoc? Nu îmi este mie clar. Poate că vor să crească vânzările într-o perioadă ca să dea bine într-un raport trimestrial pentru bursă. Poate că am prins eu ultimele zile de Rabla Plus și era metoda lor să atragă un cumpărător spre Tesla, nu spre Ford sau altceva.

Nu sunt mereu discount-uri mari. Acum sunt de 200 de euro, de exemplu, pentru Model Y. În luna mai au avut vreo 8 mașini, poate chiar mai multe, cu discount-uri de ordinul 3.000 de euro. Există acum în schimb o altă ofertă interesantă pentru Model 3 pe site-ul de stoc: 10.000 de kilometri de încărcare gratuită la Supercharger pentru cei ce iau o mașină în iunie 2023, o ofertă bună.

Singura problemă cu mașinile de stoc este că de obicei se produc pe alb sau negru. Albul este singura culoare care nu costă nimic la configurare. Negrul este 1.200 de euro în plus, iar pentru albastru sau roșu se plătește mai mult și de obicei nu apar în stoc. Dacă vreți o astfel de culoare, trebuie să comandați de la zero, sunt mici șanse să o găsiți în stoc.

Eu voiam albastră, dar pentru 3.200 de euro discount suport și culoarea neagră, ca să zic așa. Nu a avut nici cârlig de remorcare (nici nu voiam), care ar fi ridicat și el prețul. Cam toate cele din stoc includ Autopilotul standard, dar la comandă am ales Autopilot Avansat și am plătit diferența de bani, iar update-ul de software s-a făcut singur înainte de ridicarea mașinii.

Sunt trei niveluri de “autopilot” la Tesla:

  • Autopilot: adică adaptive cruise control cu stop&go și direcție automată, adică virează singură mașina pe drumuri gen autostrăzi.
  • Autopilot Avansat: schimbă singură banda de circulație pe drumurile cu mai multe benzi, navigația îmbunătățită pe intrările și ieșirile de pe autostradă, parcare automată și Summon. Parcarea și summon-ul sunt momentan dezactivate pentru că Tesla a renunțat la senzorii cu ultrasunete; cică le vor reintroduce printr-un update viitor.
  • Full Self Driving: mașina conduce singură inclusiv prin oraș. Din câte știu, FSD este interzis în Europa și oricum nu cred că va funcționa vreodată bine în România. Aici este prea haos pe străzi și în marcaje.

Long story short, o mașină precum cea cumpărată de mine costă oficial 55.440 euro, dar eu am luat-o cu 52.060 euro. Am plătit în plus pentru upgrade-ul la Autopilot Avansat. Statul a dat un tichet Rabla Plus de 52.500 lei (aproximativ 10.500 euro). În total, am plătit în jur de 45.000 de euro pe o mașină care are preț de listă 59.240 euro.

Apropo, modelul Long Range este fabricat în Berlin. Cel Standard sosește din China, fabrica Shanghai, iar despre modelul Performance nu știu nimic.

CUM DE AM CUMPĂRAT O TESLA

S-a întâmplat să se alinieze astrele. Eram cu Jeep-ul meu la service și tot acolo are sediul și Tesla Motors Romania. M-am dus pe la ei să întreb care este procedura de achiziție, cum faci în cazul unui credit etc și mi-au spus că nu are rost să mai întreb pentru că am față de sărac fondul de tichete Rabla Plus se epuizează peste vreo 5 zile. Ne revedem când o începe următoarea etapă de buget, după septembrie sau chiar mai încolo!

La naiba, mi-am spus, luând acasă Jeep-ul (care n-a avut nici un defect,  se pare, după verificările din service). Acasă m-am uitat pe mașinile din stoc și am văzut câteva cu discount mare. A doua zi m-am dus iarăși la Tesla și i-am întrebat “ok, dar mai exact ce acte îmi sunt necesare ca să iau prin Rabla Plus?”

Simplu, certificat de atestare fiscală de la ANAF și certificat de atestare fiscală de la primăria de sector. Cu alte cuvinte, să arăt că nu am datorii la bugetul de stat și nici la bugetul local.

Ambele hârtii au fost o epopee. Certificatul de la ANAF durează 5 zile lucrătoare după ce depui cererea. M-am dus cu cererea la ghișeu, i-am explicat politicos doamnei de acolo că am o urgență și vreau să obțin rapid certificatul și m-a ajutat substanțial, ducându-se pe rând după vreo 3 vize pe la colegii ei și ducându-l la semnat. Auzeam în spatele meu la coadă cum și alții depuneau pentru Rabla Plus și le spunea “ok, veniți peste 5 zile”. Uneori o vorbă politicoasă rezolvă enorm de multe lucruri.

La Primăria Sectorului 4 un astfel de certificat se generează automat online, dar culmea este că trebuie să încarci în cerere și contractul de salubritate cu un operator și plata la zi a “gunoiului”. De parcă aș putea controla eu așa ceva, stând la bloc. PS4 cere însă aceste acte pentru orice interacțiune cu ei și le-am obținut prin WhatsApp de la firma de administrare a blocului.

Apoi nu mergea aplicația primăriei de depus online cerere. M-am dus la birourile PS4 din Grand Arena, i-am explicat cuiva problema, mi-a arătat un truc (am cerut alt tip de certificat pentru care nu dădea eroare aplicația și în observații am scris că de fapt vreau actul necesar mie) și l-am primit generat prin email în scurt timp.

Le-am mai dat celor de la Tesla 4.500 de lei ca să facă rost de o rablă de unde or ști ei, plus cele două certificate fiscale. Pe loc mi-au spus “ok, ai intrat în Rabla Plus, ești eligibil, comandă mașina”.

CUM SE COMANDĂ O TESLA

Totul se face online. Eram la ei în showroom, dar tot eu am dat comanda online, de pe telefon.

1. Practic, mi-am făcut cont pe site-ul Tesla. Eu voiam acea mașină din stocul existent. Ei mi-am zis să comanda orice Model Y de la zero, că îmi alocă apoi la comandă mașina din stoc. Posibil să fie și altă procedură posibilă.

Am intrat în configurator, am bifat cam ce voiam eu, am lansat comanda și am plătit 1.200 de lei cu cardul bancar, în telefon, că așa se dă o comandă.

2. Apoi, fiind acolo în fața omului de vânzări de la Tesla, a robotit el un pic în comandă și după câteva minute în contul meu a apărut mașina din stoc. Încă vreo câteva minute de roboteală și mi-a confirmat tichetul Rabla Plus și în contul meu Tesla a apărut și discount-ul dat de stat. Asta a fost tot.

3. După vreo trei zile, în contul meu a apărut mesajul “mașina este disponibilă, ai 7 zile să faci plata”. Am primit facturile pe email. Înțeleg aici că există ceva flexibilitate dacă ai nevoie de timp mai mult pentru plată.

La mine n-a fost nevoie. Am avut eu o parte din bani. Pentru restul m-am împrumutat la prieteni, că mai bine le dau lor înapoi după ce vând Jeep-ul decât să dau la bancă o sumă mai mare. M-am interesat însă și la două bănci și aș fi fost eligibil de un credit de nevoi personale care acoperea restul sumei. Un astfel de credit ar fi fost aprobat în 2-3 zile, ziceau băncile, după ce le duceam niște adeverințe de salariu și alte documente nu foarte dificil de obținut.

4. Am făcut însă plata prin transfer bancar. Tesla România are contul la Citi, iar transferurile din ING păreau că se procesează imediat.

Am comandat mașina pe 19 mai.  Am plătit-o integral pe 24 mai. Am ridicat-o tocmai pe 9 iunie, ceea ce a fost cam mult timp la mijloc.

(prima poză din mașină)

PROCEDURA DE ACHIZIȚIE ȘI ÎNMATRICULARE

Tesla România are vreo 5 angajați și cred că oamenii nu fac față la câte comenzi și livrări au de făcut. Musk este un zgârcit pentru că nu angajează mai mulți. Eu am comandat mașina în perioada de maxim a programului Rabla Plus și nu m-ar mira ca cei 5 oameni să fi vândut vreo 600 de Tesla în acea lună. În ziua când am ridicat-o eu, au fost 55 de livrări în total, mi-au spus cei de acolo. Într-o singură zi!

Anyway, când cumperi o Tesla ai două opțiuni: faci singur rost de toate cele necesare (plăcuțe roșii, carte de identitate etc) sau aștepți multă vreme să ți le dea Tesla pe unele dintre ele.

Eu am ales să fac singur rost de toate pentru că voiam să plec cu mașina în Bulgaria, iar pentru asta trebuia înmatriculată final. O mașină cu numere provizorii nu poate fi scoasă din țară.

Așa că pașii au fost următorii:

1. În contul tău Tesla apare seria de șasiu (VIN) a mașinii, pe baza căreia îți faci asigurare RCA.

2. Cu asigurare RCA și niște taxe plătite online prin ghiseul.ro te duci la DRPCIV în Pipera si ceri autorizație de circulație provizorie și plăcuțe roșii de înmatriculare. Trebuie făcută din timp programare online, pentru plăcuțe roșii nu te mai lasă să intri pur și simplu acolo la ghișeu și să le ceri.

Am avut și aici mult noroc. Nu știam asta cu programarea online și nu m-au primit la ghișeu. Norocul a fost să se elibereze niște sloturi pentru chiar a doua zi, că altfel următoarea dată era mult mai târziu. Mi-am făcut programare online pentru a doua zi și am luat atunci autorizația și plăcuțele.

3. I-am bătut la cap pe cei de la Tesla să mă programeze pentru ridicarea mașinii. Nu știu dacă a ajutat asta, având în vedere că până la urmă am ridicat-o la 9 zile după ce am făcut rost de plăcuțe roșii pentru ea. De asta am zis undeva mai sus că mai durează niște zile între momentul livrării mașinii în București și momentul ridicării de către client.

4. M-au programat pentru ridicare tocmai în Ciorogârla, unde este a doua parcare Tesla pe lângă cea de pe Splaiul Unirii. Am fost până în Ciorogârla… cu autobuzul de la Păcii, într-o zi când încă eram slăbit după mega-răceală și mi-era că o să leșin pe drum. Tot a fost cea mai rapidă metodă pentru că metroul până la Păcii măcar ajunge imediat față de un Bolt.

Am ridicat mașina într-o vineri. Ridicarea este simplă. Te uiți la mașină și, dacă nu ai nimic de reclamat, semnezi de primire. Apoi au ei o aplicație prin care mașina trece sub controlul tău în aplicația de mobil Tesla și în contul tău de client, iar aplicația de mobil funcționează ca o cheie. Primești și chei reale, arată ca două carduri bancare, dar nu le-am folosit niciodată. Și pleci de acolo cu mașina, după ce-i montezi plăcuțele roșii (sau o iei pe platformă, dacă ai chef de asta), cu bateria undeva între 17% și 30%, după cum ți-e norocul.

Am primit chiar un email de la Tesla care spunea că își cer scuze, dar trebuie să livreze mașinile cu maxim 50% încărcarea (sau whatever). Mi-au dat 150 km încărcare moca la Supercharger din acest motiv.

Due to a new industry policy, your vehicle must be shipped with a max 50% charge—meaning your Model Y charge status may be lower than our usual standard at your delivery appointment.

We are giving you 150 km of free Supercharging for the inconvenience. You will be able to redeem your Supercharging credit a few days after delivery in the Loot Box in your Tesla app.

5. Cei de la Tesla nu dau cartea de identitate a vehiculului. Sau mai degrabă se pare că o dau, dar durează vreo lună și jumătate să-ți sosească. Dacă nu te grăbești din vreun motiv, poți circula în tot acest timp cu numerele provizorii, nu-i bai. Eu însă mă grăbeam, știam că de la ei nu primesc cartea și îmi făcusem programare pentru următoarea zi lucrătoare la RAR, să obțin pe loc cartea de identitate.

6. Din fericire, la ridicarea mașinii mi-a spus cineva că la RAR voi avea nevoie de Certificatul de Conformitate în original, tipărit pe o hârtie creponată. Eu aveam CoC-ul, dar pe email. Aflând asta, am ridicat mașina și m-am dus glonț la Tesla România de pe Splai, unde am ajuns cu 10 minute înainte de închidere și am obținut de la ei CoC-ul printat pe o hârtie de zici că este diplomă de absolvire a liceului.

7. M-am dus la programarea RAR cu factura fiscală a mașinii și acest Certificate of Conformity frumos tipărit. Acolo s-au uitat ei la mașină, am plătit vreo 340 de lei și după vreo două ore am plecat cu cartea de identitate în mână.

8. Cartea de identitate a vehiculului este necesară pentru introducerea mașinii la impozite, pe numele meu. Asta se face la primăria de sector. Am depus online cererea, că așa este la sectorul 4. Programare online pentru a explica la un ghișeu cuiva că am o urgență era disponibilă tocmai după vreo săptămână.

M-am dus oricum la primăria de sector, iar în Grand Arena, să încerc să obțin pe loc înscrierea la impozite.

Eu la Jeep țin minte că am dus la ghișeu niște acte, mi le-au ștampilat și am plecat de acolo cu mașina înscrisă la impozite. Acum nu mai este așa la PS4. Depui online cererea și toate actele și durează…. 10 zile lucrătoare! Eu peste 3 zile lucrătoare trebuia să fiu în Bulgaria, ca să zic așa.

M-am dus acolo la recepție. Mi s-a spus că nu poate fi urgentată treaba. Am cerut să vorbesc cu vreun manager sau alt angajat, ca să-i explic urgența. Norocul meu a fost că fix acolo era chiar un angajat probabil cu funcție ceva mai înaltă în Direcția de Impozite și Taxe care mi-a ascultat problema. A scos pe loc telefonul și s-a uitat la cererea mea depusă online, mi-a spus că actele sunt în regulă, dar că nu am motivat prin nimic de ce vreau să fie urgentată înscrierea pe rol.

Mi-a spus că o programare la înmatriculare la Poliție și niște bilete de hotel în Bulgaria pot fi considerate urgență. Acolo de față lângă persoana respectivă am scos telefonul, am adăugat în cererea mea (poate fi completată online) un screenshot cu programarea la DRPCIV de a doua zi și cu rezervarea la hotel în Bulgaria. S-a uitat pe ele. Eu m-am simțit ușor ridicol pentru că, până la urmă, le ceream să rezolve mai repede totul ca să pot pleca în vacanță cu noua mea mașină.

Mi-a spus că este în regulă, iar a doua zi va fi rezolvată în regim de urgență problema. Am mai discutat amiabil câteva minute, am aflat ce este o ștampiłă REMTII necesară pe niște acte (Registrul de evidență a mijloacelor de transport pentru impozitare și… ceva) și cum nimeni nu explică ce înseamnă astfel de acte care-ți sunt cerute. Explicațiile de pe site sunt confuze. Dacă vânzătorul mașinii este un dealer auto, nu o firmă sau persoana fizică, nu sunt necesare diverse certificate fiscale și ștampile REMTII, care se fapt se aplică la vânzările second-hand.

În fine… a doua zi am tot dat refresh în contul meu de pe site-ul Primăriei și la vreo 15 minute după începerea programului de lucru cererea mea a fost soluționată și am primit prin email actele necesare (factură cu viză de la primărie și decizia de luare la impozite), semnate electronic.

9. Cu treaba asta cu impozitele în mână m-am dus glonț la DRPCIV. Plătisem în prealabil pe ghiseul.ro taxele de emitere talon și plăcuțe de înmatriculare, aveam totul printat și pus în dosar. Actele necesare pentru înmatriculare sunt aici.

M-am dus pe 13 iunie la DRPCIV. Programarea mea online era pe 14 iunie, că așa estimasem eu când am făcut-o cu mult timp înainte. DRPCIV te primește pentru înmatriculare și fără programare online, dar am avut 126 de persoane în față și a durat cam 100 de minute așteptare. Am depus actele când mi-a sosit vremea, i-am spus domnișoarei de la ghișeu că numărul preferențial este de fapt cu inițialele pisicilor noastre, mi-a transmis să revin după vreo 3 ore după plăcuțele finale.

După 3 ore avea mașina înmatriculată și gata de ieșit din țară cu ea. Mi-am montat noile plăcuțe verzi în curtea DRPCIV.

Ah, înainte de ridicare am făcut și CASCO pentru ea, o căruță de bani. Nu vreau să vorbesc despre asta, este deprimant. Iar a doua zi după ridicare am și inaugurat-o cum trebuie, mâncând McDonald’s în mașină. Din fericire, Alice încă nu a vomitat în ea, dar nu este timpul pierdut.

BTW, să zicem că nu este vreo urgență cu înmatricularea finală, cum am avut eu. Chiar și așa, termenele de soluționare a actelor sunt împinse la limită. De exemplu, autorizația de circulație provizorie este valabilă maxim 90 de zile. Eu o aveam deja de 10 zile în mână când am ridicat și mașina. CIV-ul ar fi venit după vreo 45 de zile, dacă nu mai mult. Cu CIV-ul în mână, la Impozite ar fi durat vreo 14 zile înrolarea. Ne apropiem de 70 din cele 90 de zile. Dacă lucrurile merg și mai lent, te poți trezi că expiră autorizația provizorie de circulație.

Anyway, acum am o Tesla, datorii și un Jeep care trebuie vândut.

asus s5507

    155 comentarii

  1. cine va incalzi apa pentru spalat la aragaz peste cateva luni?

      (Citează)

    • Prioritatile sunt diferite pentru fiecare :)
      @Radu and Matilda
      Sa va bucurati de ea si cat mai multi km fara probleme. Enjoy.

        (Citează)

    • O lăsăm la soare în balcon, gazu-i scump.

        (Citează)

    • daddy:
      cine va incalzi apa pentru spalat la aragaz peste cateva luni?

      Sacrificii.
      Eu zic ca se vor descurca. Radu, sunt sigur ca a calculat si supracalculat totul. Foarte frumos cand o familie isi indeplineste un vis. Mai ales cand e pe munca lor.

        (Citează)

    • Primul comentariu, hop primul hate. Înainte de 7 dimineața.
      Ce viața tristă au unii…
      S-o stăpâniți sănătoși și fără incidente, Radu.
      Și dacă aveți vreo pană de apă caldă la iarnă faceți o aroganță și băgați un city-break last minute, să-și bage unii unghia în gât :))

        (Citează)

    • Mulțumesc!

      daddy: cine va incalzi apa pentru spalat la aragaz peste cateva luni?

      Am abonament la sală, mă spăl acolo la nevoie :P

        (Citează)

  2. Sa o folosesti cu placere :)

    Banii tai, faci ce vrei cu ei.

      (Citează)

  3. Fain articolul, detaliat, am simțit emoțiile și “durerile” prin care ai trecut cu birocrația.

    Nu mai știu ce se urează de mașină nouă electrică dar improvizăm: să țină bateria! (frica Romanilor) și sa nu fie nevoie de Casco!

    Ps: cât e garanția la Tesla?

      (Citează)

  4. Felicitari, sa o conduci sanatos si fara incidente.
    😊

      (Citează)

  5. Neagră!?

      (Citează)

    • De unde ai scos-o pe asta cu neagră?! Nu vezi că e albă?

        (Citează)

    • Fără carlig? Si generatorul cum îl iei cu tine? 🤣😂🤣😂
      Sa o stăpâniți sănătoși si fara incidente!
      Drumuri line!

        (Citează)

    • Abzait EDIS:
      Fără carlig? Si generatorul cum îl iei cu tine? 🤣😂🤣😂
      Sa o stăpâniți sănătoși si fara incidente!
      Drumuri line!

      Pff știam eu că este util la ceva și cârligul ăla…

        (Citează)

  6. Sa o stapaniti sanatosi! (Alergatura nu gluma…)

      (Citează)

  7. Felicitări! Călătorii frumoase să aveți!

      (Citează)

  8. Felicitari, sa va bucurati sanatosi de ea.
    Cu cat vindeti Jeep-ul?

      (Citează)

  9. Sa te tina bateriile!

    Cat despre chinuri si aventuri birocratice… total nenecesare, aveai o masina acasa cu care puteai merge in BG fara niciun stres.

      (Citează)

    • Asa am zis și eu, dar era foarte entuziasmat de oportunitatea de a merge cu cea noua, în loc sa o lase parcata în fata blocului. Pot sa înțeleg și asta 😄

        (Citează)

    • Jeepul era stricat dar nu avea nimic..
      Asteptam povesti din Batalia chargerelor si Operatiunea service, acestea mereu sunt sarite.

        (Citează)

    • Add:
      Jeepul era stricat dar nu avea nimic..
      Asteptam povesti din Batalia chargerelor si Operatiunea service, acestea mereu sunt sarite.

      Păi l-am dus la o verificare a instalației și alternatorului, că oamenii de la bateriei ziceau că nu e vina bateriei lor, ci a mașinii. Și s-a dovedit că mașina e ok.

      Până acum n-a fost nici o bătălie. În total la vreo 6 încărcări am așteptat 5 minute să se elibereze ceva la Supercharger.

        (Citează)

  10. Sa va bucurați de ea fără incidente!

      (Citează)

  11. Felicitari!!

      (Citează)

  12. Felicitări! Să o stăpânești sănătos, să își ia și Matilda permisul ca să o stăpânească și ea :P Prize libere & may the autonomie be with you!
    Birocracția care te-a stresat pe tine nu este resimțită de 90% dintre clienții de mașini noi pentru că majoritatea se bucură să meargă 90 de zile cu numele roșii fară să plătească taxe de drum. În acest timp așteaptă liniștiți să ajungă CIV-ul la dealer.
    Altfel, Tesla mai are un pic de lucrat până să ajungă la nivelul serviciilor premium pe care le oferă… Dacia. Mie mi-au oferit înmatriculare gratuită și tot ce a trebuit să fac a fost o procură la notariat prin care să împuternicesc o firmă 3rd party să se ocupe de tot. Am completat pe o cerere numerele preferențiale pe care le doresc și aia a fost tot.

      (Citează)

    • Da, ai dreptate, la Jeep nu ne-am strofocat atât. Nici nu ne-am grăbit nicăieri, ce-i drept. Mulțumim de urări! Înțeleg ca tre sa încep scoala de șoferi ca să iau carnet, nu?

        (Citează)

    • N-ai și tu o cunoștință prin Pitești?
      Oricum tesla se conduce aproape singură 😀

        (Citează)

    • Revo: Mie mi-au oferit înmatriculare gratuită

      Da, dar era goana să înmatriculeze lumea cât mai multe Springuri până la final de an ca să atingă Dacia-Renault cota de mașini nepoluante vândute, ca să nu ia amendă. Parcă au dat și bonusuri, numai să o înmatriculezi mai repede.

        (Citează)

  13. Felicitari pentru achizitie! Imi provoaca anxietate sa vad masina noua parcata atat de aproape de celelalte masini. Deja vad zgarieturile pe portiera.

    Sunt curios cat de reala e problema cu autonomia si gasirea statiilor de incarcare. La Mariciu vad ca se repeta tema asta mereu cand pleaca pe undeva.

      (Citează)

    • Vom vedea pe parcurs, so far so good.

        (Citează)

    • Pai cit timp crezi ca rezista prin Bukale o masina sa fie noua tot mereu?

        (Citează)

    • Silviu:
      Felicitari pentru achizitie! Imi provoaca anxietate sa vad masina noua parcata atat de aproape de celelalte masini. Deja vad zgarieturile pe portiera.

      Sunt curios cat de reala e problema cu autonomia si gasirea statiilor de incarcare. La Mariciu vad ca se repeta tema asta mereu cand pleaca pe undeva.

      Mulțumim!

      Zgârieturile nu mă interesează așa tare. Este o fierătanie, te duce de la A la B, nu-mi pasă așa tare cum arată. Jeep-ul are zgârieturi și chiar o aripă ușor înfundată și mi-a fost lene să-l duc la CASCO până acum.

      Până acum toate stațiile de încărcare unde am fost eu erau practic goale, excepție cea Tesla din Promenada.

        (Citează)

  14. Felicitări, sa va ducă in locuri frumoase! Chiar și daca se mai vomita prin ea (apropo tin minte ca fiică-mea avea stări se greață după ce manca lactate gen actimel – am scos asta din meniu în zilele cu deplasăril). O aventura cu inmatricularea mașinii, birocrație la superlativ am citit cu sufletul la gură si am rememorat propriile mele frici de locuitor de sector 4 – dovada ca blocul in care locuiești plătește gunoiul. Bașca anaf, dprciv…

      (Citează)

    • Da, fără lactate și în general doar mâncăruri uscate înainte de drum. Am avut noroc, a ținut bine pana în Bulgaria. Doar la curbe i se face rău, din câte ne dam seama.

        (Citează)

  15. Sa o stapaniti sanatosi!

      (Citează)

  16. Felicitari!!

    Frumoasa masina si foarte bun pretul :)

      (Citează)

    • Da, a fost comic – cu o luna înainte zicea Radu “ei, n-o sa am eu niciodată mașina electrică. Alea mișto costa prea mult”. Radu după o luna conducea pana în Bulgaria noua lui mașina electrică 😅 L-a convins discountul imediat 😄

        (Citează)

    • Am fost surprins si eu sa vad ca nu mai e 100k o Tesla, dar momentan raman la hibridul meu, insa vine un Spring prin iulie, ca ala il poti incarca la priza fara probleme.

      Eu sunt interesat si de partea de service, gen aripa indoita, dat cu roata in bordura si din cate stiu prin tara stam destul de prost la partea asta.

      Deocamdata.

        (Citează)

  17. Felicitari! Buna alegere. Sa o stapaniti sanatosi si drumuri bune!

      (Citează)

  18. Sa o stăpâniți sănătoși!

    Recomand de pe acum: folie ecran, sertar adițional pentru locul de depozitare din consola centrala, suport telefon pentru display (daca vrei waze).
    Atenție la pilotul avansat, nu e chiar atât de avansat. La mine a luat niste borduri pe la arcul de triumf de toată frumusețea!

      (Citează)

    • Mulțumim 🩷momentan locul de depozitare din consola centrala a fost folosit pentru a tine cutia de cartofi de la McDonalds 🤣

        (Citează)

    • @CristiX: ai niște recomandări de accesorii anume? Am văzut diverse pe tesevo.com, pe aici prin România nu știu de unde să iau.

        (Citează)

  19. S-o stapaniti fara evenimente.
    Ai avut bafta. Din ce spui tu, interactiunile cu Tesla RO au fost smooth, ceea ce nu e cazul tot timpul. Plange lumea pe grupuri ca au RCA, CASCO si pana si leasing de o luna de zile si masina inca nelivrata.
    Nu da nimeni de ei nici pe mail nici pe telefon.
    Eu am avut o experienta asa de proasta cu comanda de aici incat am renuntat la banii de pe ea si mi-am comandat alta in Austria.
    Stai sa vezi acu si la service, ca-s complet subdimensionati pentru ce volum de masini este si va fi.
    Concediu placut.

    PS: zi-ne de casco cu cifre. sa plangem impreuna :D

      (Citează)

    • O sa scrie, eu deja am plans

        (Citează)

    • De ce ti-ai face casco/rca cu o luna inainte de livrare? Eu am facut in ziua cand a ajuns masina in curtea dealer-ului. p.s. la o masina de 47000euro am platit casco 1100euro la Generali, nu pare asa mult

        (Citează)

    • @Alin, chiar mi se pare relativ putin, ce ai platiti tu este pana in 3% din valoarea masinii.

      @add si daca nu reusesti sa intri in legatura cu cei de la Tesla prin telefon sau mail, nu te poti duce direct la sediu lor?
      Inteleg ca Radu asa a facut si a mers totul foarte rapid.

        (Citează)

    • Eu anul trecut la o masina de 31.000€ am platit casco 800€ la Omniasig. Anul asta un prieten la masina de 40.000€ a platit 1450€, cred ca la Alianz. Sunt curios daca pentru o valoare asigurata mai mica, voi plati mai mult anul asta.

        (Citează)

    • La o masina de 56k eur tocmai am platit rca+casco un pic peste 900eur. Ma rog, la saracii din Germania nu la bogatii romani unde dau casco 1600lei la o masina care facea 15k eur cu 12ani in urma. Iar pe rca tocamai am platit 1200 lei

        (Citează)

    • add: Ai avut bafta. Din ce spui tu, interactiunile cu Tesla RO au fost smooth, ceea ce nu e cazul tot timpul. Plange lumea pe grupuri ca au RCA, CASCO si pana si leasing de o luna de zile si masina inca nelivrata.
      Nu da nimeni de ei nici pe mail nici pe telefon.

      Nu chiar smooth. Nu am nici eu vreun telefon de la ei. Am vorbit mai mult cu unul dintre angajați și mi-a trimis ceva pe email și apoi am mai discutat un pic prin email despre mașină.

      De multe ori nu răspundea și mă duceam acolo. Avantaj eu pentru că stau la vreo 3 km distanță, ajung repede. Sunt întârzieri mari la pregătirea mașinilor pentru livrare după ce ajung în România. Eu i-am bătut un pic la cap să mă programeze mai repede pentru că am toate actele gata pentru înmatriculare și vreau să scape și cei de la Tesla de mine. Nu știu dacă au contat insistențele mele, până la urmă.

        (Citează)

  20. Felicitari! Sa o stapaniti sanatosi!

      (Citează)

  21. Sa o stapanaiti sanatosi!

    E o masina bengoasa, dar pe care eu nu mi-as lua :) Sa nu inca. Si din motive de pret (masina e cel mai scump consumabil pe care il cumperi si eu sunt zgarcit aici), si din motive de pitic pe creier “inca nu exista infrastructura potrivita”.

      (Citează)

  22. Să o stăpânești sănătos! Mă abțin de la carcoteli doar pentru moment :D

      (Citează)

  23. Sa o stăpâniți sănătoși !

    Btw, era super ciudat ca un “tech enthusiast” sa nu dețină o Tesla.

      (Citează)

  24. Kilometri mulți și fără probleme!

      (Citează)

  25. Welcome to the club 👍
    Te așteptăm in grupurile de WhatsApp THOR (Tesla Happy Owners Romania) si la viitoarele întâlniri 😉

      (Citează)

  26. Mă bucur pentru voi, să o folosiţi sănătoşi cu întreaga familie !
    Şi să ne mai scrii articole, cu comportamentul maşinii.
    Felicitări şi… la cît mai multe încărcări !!

      (Citează)

  27. Frumos! Să o stăpâniți sănătoși!

      (Citează)

  28. add:
    S-o stapaniti fara evenimente.
    Ai avut bafta. Din ce spui tu, interactiunile cu Tesla RO au fost smooth, ceea ce nu e cazul tot timpul. Plange lumea pe grupuri ca au RCA, CASCO si pana si leasing de o luna de zile si masina inca nelivrata.
    Nu da nimeni de ei nici pe mail nici pe telefon.
    Eu am avut o experienta asa de proasta cu comanda de aici incat am renuntat la banii de pe ea si mi-am comandat alta in Austria.
    Stai sa vezi acu si la service, ca-s complet subdimensionati pentru ce volum de masini este si va fi.
    Concediu placut.

    PS: zi-ne de casco cu cifre. sa plangem impreuna :D

    Ptr casco as zice orientativ 3,5%din valoarea de piata

      (Citează)

    • Catutzi: Ptr casco as zice orientativ 3,5%din valoarea de piata

      Electricele sunt avantajate la CASCO? Ca din ce stiu de la mine si de la altii cu masini cu motoarele clasice valoarea casco e intre 5 si 10% din valoarea masinii.

        (Citează)

    • Eu tot undeva la 3.5% stiu ca e si cam asa am si avut la masina ICE. Din pacate, dupa mai multi ani, chiar daca valoarea masinii a tot scazut in fiecare an, prima CASCO nu mai scade, deci procentul ala creste.

        (Citează)

    • Eu cred că e mai scump la electrice decât la mașini normale. Încă sunt o “necunoscută” la costuri de service, trebuie mereu piese originale pentru că nu sunt multe aftermarket pentru astfel de modele etc.

        (Citează)

  29. S-o stapaniti sanatosi! Multi km electrici fara incidente!

      (Citează)

  30. Felicitari pentru achizitie, nu discut cum merge si ce stie sa faca, dar strict design este oibila. Sa va bucurati de ea si drumuri fara probleme.

      (Citează)

    • În ce privește exteriorul sunt de acord. Mie îmi plăcea mai mult cum arata Jeepul. Însă interiorul cu tavan panoramic și designul ala minimalist îmi plac mai mult la tesla. Și pana la urma stau în interior. Un interior pe care îl pot răcori de la distanta înainte sa ma urc în mașină. I’m not mad at that.

        (Citează)

  31. Felicitari!
    Sa o stapaniti cu bine si sa aveti cat mai multe vacante frumoase cu ea!
    Foarte interesant articolul. L-am citit cap-coada.
    Banuiesc ca e o placere cand o conduceti.

      (Citează)

  32. Si eu sunt posesor din 23 mai, foarte multumit de masina dar dezamagit oarecum de procesul de achizitie si comunicare cu cei de la Tesla.

    @nwradu. cu acel cod de referral, poti face redeem la diverse chestii din shopul lor(accesorii, kilometrii de incarcare etc).
    Eu tintesc acceleration boost care “costa” 9500 de credite. Altfel ar trebui sa scot 9000 RON din buzunar pentru asta si nu prea as vrea.

    Momentan am 0 credite :))

      (Citează)

  33. Felicitari!! O asa masina cred ca se potriveste manusa pt o persoana precum Radu si blogului.
    Astept cu mare nerabdare sa ne povesteasca despre fiecare gadget pe care il descopera si ce lucruri wow poate sa faca aceasta masina.

    In alta ordine de idei, o firma care se ocupa de inmatriculari ar fi rezolvat mult mai elegant toata bataia de cap cu actele. Timpul pierdut si nervii valoareaza mult peste costul firmei.

      (Citează)

    • Nici nu știam ca exista asa ceva.

        (Citează)

    • Eu știam că există, dar simt că tot eu am rezolvat mai bine. La propriu am luat în 10 minute ceea ce ar fi durat 5 zile lucrătoare și am luat a doua zi ceea ce ar fi durat 10 zile lucrătoare. Nu știu dacă o firmă ar fi avut la fel de mare succes.

        (Citează)

  34. Ați luat-o repede. Eu am așteptat 5 luni pentru un Logan. Nu se compară mașinile, dar timpul de așteptare e tot timp de așteptare. :)

    La cât mai mulți km fericiți cu ea!

      (Citează)

  35. speedy.gonzales

    19/06/2023 la 11:10 AM

    noi pe aici ti-am zis de cand ai luat jeep-ul ca a fost teapa, dar nu ne-ai crezut, ai considerat ca suntem noi rai si egoisti ca tu ti-ai luat masina la promotie

      (Citează)

    • Îmi aduc aminte că și-a luat-o de BF și pe aceeași comandă avea și o tigaie. Iar un comentator a zis ceva de genul: “care mașină, că eu văd două tigăi?”
      Mi s-a părut replica perfectă…

        (Citează)

    • Nu înțeleg why you hating on the Jeep. La un articol despre cum ne-am luat o nouă mașină după 5 ani.

        (Citează)

    • Jeep-ul este în continuare super-mașină, încă funcționează perfect. Îmi pare rău că-l dăm, avea avantajele lui, dar nu avem ce face cu două mașini.

        (Citează)

  36. Sa va tina bateria si sa faceti multi km fara probleme!
    Astept o recenzie dupa un drum la Galati… si eu merg de cateva ori pe an la Braila si ma intereseaza autonomia reala si incarcarea la statii non-Tesla in zona GL-BR.

      (Citează)

    • Am făcut acum un drum București – Obzor și am și ajuns aici cu undeva la 20% baterie. Am oprit la 20 min de hotel însă, sa alimentam, pentru ca ăștinu aveau stație chiar aici. Deci nu cred ca se pune pb sa nu ajungem la Galați cu ea.

        (Citează)

    • La Galați încărcăm acasă :P Dar mai nou au pus câteva stații rapide la Primărie și în alte locuri, sunt destule și în Brăila.

      Mai degrabă spre Iași ar putea fi o problemă. Nu prea sunt stații rapide și multe pe drumul clasic.

        (Citează)

  37. Felicitări pentru achiziție!
    Cum o sa va descurcați cu încărcarea, bănuiesc ca doar la chargerele publice deci nu o sa încărcați peste noapte la type 2 AC.
    Sper ca știți ca trebuie un pic planificate călătoriile cu charger de rezerva în caz ca primul e ocupat/nu merge, etc.
    Eu deși stau la casa și am deja type 2 montat pentru 2 mașini (una BEV și una PHEV) nu sunt încă convins de Full electric pentru mașina familiei.

      (Citează)

    • Cam așa planificam, la chargerele publice. Sincer, dacă era după mine, nici nu as fi luat mașina. Noi ca familie o folosim rar – când avem de mers în weekend undeva unde nu e metrou sau de câteva ori pe an când mergem la Galați, poate odată prin tara.

      În rest – avem metrou, uber sau mașini de închiriat. Dar na, trebuie sa recunosc ca e un confort psihic sa ai o mașină la dispoziție mereu.

        (Citează)

  38. Felicitări! Călătorii frumoase si fără incidente!

      (Citează)

  39. Matilda:
    O lăsăm la soare în balcon, gazu-i scump.

    Felicitări! Vă invidiez. Recunosc. Păcat că e neagră. Chestie de gust. Și felicitări pentru răbdarea cu care ați oferit atâtea detalii. Să vă bucurați de ea și să nu aveți incidente.

      (Citează)

  40. Nu am ce comenta cu privire la Tesla, daca iti place sa te bucuri de ea.
    Dar ce vad cu privire la achizitie – nu stiu cum sa spun, daca e asa la orice masina noua, eu nu-mi cumpar vreodata rabla noua. Sau gasesc o firma sa se ocupe de alea.
    Cand am cumparat masini in Romania am pierdut in general cateva ore in 2 zile pentru transfer si inscriere. Si asa mi s-a parut MULT. Am facut spume anul asta ca am pierdut circa 5 ore in doua zile sa cumpar o barca cu peridoc, pentru peridoc, asta in conditiile in care locuiesc la circa 40-50min de biroul de politie unde se face transferul, mai mult drumul din alea 5 ore, dar enervant.

    dar am avut 126 de persoane în față și a durat cam 100 de minute așteptare.

    Imi fac cruci.
    Intrebare – nu exista o optiune de genul – baieti, va cumpar rabla, dar mi-o livrati acasa inscrisa, cu numere pe ea si cu toate actele pe numele meu? Nu vreau sa merg la niciun RAR la niciun birou de niciune, mie sa imi spuneti cat costa sa fac plata?

      (Citează)

    • Radu s-a încordat să le facă el, ca să plece cu noua mașină în Bulgaria. Majoritatea acelor operațiuni le face în mod normal dealer-ul. Opțional poți “angaja” o firmă de înmatriculări ca să nu faci tu aproape nimic. Dar asta durează câteva săptămâni. În ultimii 15 ani am luat 3 mașini noi pe persoană fizică aici în România și nu am făcut nici pe departe ce zice el. Dar la fiecare a durat minim 6 săptămâni până am avut numerele definitive pe ele.

      Pentru mașini noi, din câte știu eu, nu există opțiunea “mi-o aduceți în fața casei cu toate actele și cheile într-un plic și eu vă umplu de bani”. Știu sigur că există această opțiune pentru mașini SH aduse de afară. Și-a luat un prieten așa. Dar tot a durat niște multe săptămâni.

        (Citează)

    • Tot de la dealer ridici masina, dar la unii ai optiunea sa se ocupe ei(sau alta firma) de tot ce trebuie. Faci o procura, platesti cateva sute de lei in plus si gata.

        (Citează)

    • @Catalinx: eu mă grăbeam cu înmatricularea, da.

      Dacă nu ai o urgență, sunt alte variante:
      – aștepți să facă dealerul totul.
      – iei altă marcă de la un dealer cu servicii premium și prompte. Tesla are puțini angajați și probabil vinde mai mult decât BMW și Mercedes în total, așa că nu fac față să ofere și servicii pe măsura prețurilor mașinilor. Poate dacă iei un Model S de 150.000 de euro ești tratat altfel, nu știu.
      – dai câteva sute de lei la o firmă care face înmatricularea pentru tine și se ocupă ei de tot. Merită dacă timpul tău costă mai mult de atât.

      Digitalizarea unor servicii din administrație a creat însă întârzieri. Acum 5 ani, am obținut pe loc la ghișeu ștampilele necesare de la taxe și impozite. Acum nu mai există ghișeu, depui online, le primești online înapoi, dar în 10 zile lucrătoare.

        (Citează)

  41. Felicitări! Sa va bucurați de ea! Astept alte articole peste câteva luni in special cu experiența de incarcare. Mi-aș dori și eu ceva cu 7 locuri la un preț rezonabil(~65k după rabla) și o autonomie de măcar 800km in conditii de iarna. Am testat o saptamana un model Y ca asta și nu s-a potrivit deloc pe necesitatile mele(poate am și nimerit cele mai proaste experiențe cu încercările). Rămân la Diesel din păcate încă o perioada.

      (Citează)

  42. Felicitări, să o stăpâniți sănătoși și fără evenimente! Bine că s-a rezolvat totul în timp util ca să vă puteți bucura de ea :)

      (Citează)

  43. lrpx: Electricele sunt avantajate la CASCO? Ca din ce stiu de la mine si de la altii cu masini cu motoarele clasice valoarea casco e intre 5 si 10% din valoarea masinii.

    Problema e ca la Tesla dupa orice lovitura se declara dauna totala. Deci de aici si pretul foarte mare la casco.

      (Citează)

  44. La fel cum ai facut in ianunarie cu cumpararea actiunilor la sau aproape de pretul minim, pare ca ai programat un perfect “buy the dip” si cu acel discount din luna mai, cel putin momentan. Ma bucur pentru alegere.

    O latura ce mi se pare utila de prezentat in articole viitoare este cum se poate descurca un sofer normal, nepasionat de tehnologie sau de masini, la drumuri cotidiene sau drumuri mai lungi neplanificate. Ma gandeam sa prezinte Matilda in viitor o perspectiva dupa cateva experiente de-ale ei. Nu insinuez vreo rautate sau misoginism. doar mi se pare mai reprezentativa Matilda pentru populatia larga de soferi si in orice caz mai putin tehnica decat Radu (presupunand ca are permis, scuze dar nu stiu); iar impartasirea de probleme, solutii si compromisuri facute poate ajuta publicul larg sa isi faca o parere mai bine informata (eu sunt deja convins, dar nu sunt public larg ci entuziast early adopter)

      (Citează)

  45. Tu si cu Mariciu ce o mai ardeti pe Tesla :))

      (Citează)

  46. care e treaba cu casco? din ce am citit in US cel putin asigurarea la Tesla este sensibil mai scumpa decat la alti producatori premium (BMW, Audi, Merc)

      (Citează)

    • in SUA incearca sa-i descurajeze sa si-o mai asigure cu Casco, fiindca orice accident cat de cat serios este considerat dauna totala, Tesla nu prea e gandita sa o repari :) ai atins putin bateriile sau motorul electric, e dauna totala.

        (Citează)

  47. Felicitari, s-o conduceti sanatosi!

      (Citează)

  48. Felicitari, Radu, sa o stapaniti sanatosi si fara incidente :)

      (Citează)

  49. Să vă bucurați de ea!

      (Citează)

  50. Felicitari Radu, e o alegere buna daca vrei electrica. Eu n-am dat inca comanda si sunt curios cum merg anumite chestii, sper sa scrii review-ul ala repede.

      (Citează)

  51. Fericitări! Bine ai venit in clubul EV. Prize libere și mult fun!

      (Citează)

  52. Felicitări pentru achiziție. Să vă bucurați de ea.
    Bulgaria tot Reina del Mar? Ce faceți pe ploaia asta? :)) 🤦

      (Citează)

    • Da, am avut ghinion cu ploaia. Dar tot am făcut plaja zilnic. Chiar azi între doua ploi, a ieșit soarele și am stat la piscina. Când îți propui sa te distrezi, te distrezi! De toți banii! 😅

        (Citează)

  53. Andrei G:
    Era pe stoc Loganul sau a fost la comanda? Ca poate si de aici este diferenta.

    În noiembrie, anul trecut, nu prea existau Logan-uri pe stoc. Era criza semiconductorilor. Am înțeles că acum e mai lejeră treaba cu așteptarea. Au așteptat unii și 8 luni. Nu povești, știu clar persoane.

      (Citează)

  54. Sa o stăpâniți sănătoși.
    Procesul de cumparare a unei masini in Romania mi se pare super complicat.
    In state m-am decis la masina, am luat numarul de telefon de la vanzator de masini de pe un forum, am sunat mi-a confirmat ca are masina pe stock si ce optiuni are , mi-a trimis poze pe telefon, am primit un link sa fac o aplicatie pentru credit, nume, adresa, SSN-cod numeric personal, cati bani fac pe an, am fost aprobat instant.
    Am mers la dealer dupa 3 ore sa o ridic, a stat 10 minute la povesti, am semnat cateva hartii, am facut inspectia si instructie ce face fiecare buton alte 10 minute si am plecat. Masina avea numere de hartie provizorii si apoi am primit pe posta cele finale dupa vreo 2 saptamani.
    Cum planuiesti sa o incarci, tragi un prelungitor de pe balcon ?

      (Citează)

    • Nu, sunt câteva stații în cartier unde o pot lăsa câteva ore, iar pentru nevoi speciale sau drumuri lungi la cele rapide de prin oraș.

      Pe mine mă amuză la americani scenele când cineva aruncă dealerului sacoșa cu bani și în scena următoare conduce mașina prin oraș versus procedura prin care am trecut eu.

        (Citează)

  55. Mno … happy new car and happy-go-lucky 3 owners 🤪
    Sper că să mai faci câte un review și pe la vreun router și să nu ne ții tot într-o electrică 🤪
    ID Buzz cu floricele să scrie pe voi când mai vine un frățior ori o surioară lui Alice 🤗

      (Citează)

    • Routere nu prea mai se oferă la teste. Cred că s-a dus interesul pentru ele, unul de 200 de lei este perfect pentru majoritatea oamenilor acum.

        (Citează)

  56. Sinculet:
    Felicitări pentru achiziție. Să vă bucurați de ea.
    Bulgaria tot Reina del Mar? Ce faceți pe ploaia asta? :)) 🤦

    Ehhh … bani nu mai au să îi numere … i-au dat pe Tesla 🤪 Rămâne varianta doi 🤭

      (Citează)

  57. wd:
    Cum planuiesti sa o incarci, tragi un prelungitor de pe balcon ?

    Sunt câteva sute de stații în București, nu e deloc complicat

      (Citează)

    • Trec des prin zona dintre str Radu Voda si Marasesti (zona unirii). Pe dreapta cum mergi spre unirii. Este mai mereu o electrica acolo, pe trotuar, la incarcat. Si cablul vine de sus dintr-un bloc, etaj superior. Nujtu ce înădeală a facut proprietarul, dar se pare ca merge. Deci se poate.
      S-o stapaniti sanatosi si s-aveti parte de chargere libere si functionale.

        (Citează)

  58. Matilda:
    Cam așa planificam, la chargerele publice. Sincer, dacă era după mine, nici nu as fi luat mașina. Noi ca familie o folosim rar – când avem de mers în weekend undeva unde nu e metrou sau de câteva ori pe an când mergem la Galați, poate odată prin tara.

    În rest – avem metrou, uber sau mașini de închiriat. Dar na, trebuie sa recunosc ca e un confort psihic sa ai o mașină la dispoziție mereu.

    Uber e scump si merge doar pe distante scurte sau shared. Un drum Otopeni – centrul Bucurestiului si retur ma costa 120 lei, mult peste 20-25 lei cat platesc combustibilul.

    Achizitionarea Tesla pare mai mult un moft… Masina de cincizeci de mii de euro cand cealalta era destul de noua si statea degeaba, totul pentru o reducere aparenta de 3 mii…

      (Citează)

    • Si-a luat Tesla pentru ca si-a dorit o masina electrica. nu pentru ca nu avea cu ce sa se deplaseze. Si in plus, poti sa spui ca aceasta achizitie este si un fel de investitie pentru Radu pentru ca va genera subiecte de articole si automat si trafic pe blog.

        (Citează)

    • Andrei G: un fel de investitie pentru Radu pentru ca va genera subiecte de articole si automat si trafic pe blog.

      Daaa…. mai recuperez 300 de euro în următorii 5 ani din asta :P

        (Citează)

  59. Felicitari !!! Sa o stapaniti sanatosi si cu drumuri line !

      (Citează)

  60. Andrei G: @add si daca nu reusesti sa intri in legatura cu cei de la Tesla prin telefon sau mail, nu te poti duce direct la sediu lor?
    Inteleg ca Radu asa a facut si a mers totul foarte rapid.

    Well da, daca esti din Bucuresti. Si tot e aiurea ca tres a faci un drum la reprezentanta pentru ceva care ar putea fi rezolvat cu un email.

      (Citează)

  61. Alin: De ce ti-ai face casco/rca cu o luna inainte de livrare? Eu am facut in ziua cand a ajuns masina in curtea dealer-ului.

    Pai. Ai data de livrare stabilita in cateva zile, tre sa-ti faci programare sa scoti numere rosii, iti trebuie rca, casco etc. Apoi data de livrare se amana, si inca o data s inca o data. Si iaca asa ajungi sa stai cu numerele in brate si cu toate alea platite.

      (Citează)

  62. Felicitari, sa o stapaniti sanatosi!

      (Citează)

  63. Ai cumpărat și cablu suficient de lung să ajungă de pe balcon până la mașină?

      (Citează)

  64. Iti cumperi electrica daca te tine buzunarul, o folosesti daca te tine bateria.
    Achizitia asta a fost doar un moft al lui Radu, similar cu al femeilor cand vad reduceri si isi cumpara diverse prostioare scumpe si inutile. Categoric a fost cea mai proasta investitie facuta. Confortul psihic de a avea oricand la dispozitie o masina il aveati si ce jeep. Mergea bine, era solida, destul de incapatoare pt toti 3.
    Rautate: v-ati dus la Mc Donalds pt ca nu mai aveati bani de restaurant?
    Din cate vad raspunde doar Matilda la comentarii, Radu cred ca munceste suplimentar sa plateasca masina.
    Revenind la nevoia de a avea o masina, sunt multi oameni care in realitate ar iesi mai ieftin cu masina inchiriata cand au nevoie (chiar si la infrastructura din romania), dar nu isi dau seama. E drept ca ramane problema inchirierii in perioadele in care toata lumea are vacanta, dar problema asta o sa fie si la electrice daca vor fi foarte multe.

      (Citează)

  65. Nu am de gand sa imi iau o masina electrica & de-abia am cumparat una secondhand in ianuarie, insa tot am savurat articolul de la cap la coada.
    Desi il lasasem la read later de ceva zile (ma speriase dimensiunea lui), a fost o lectura chiar intriganta.
    Drumuri bune, sa o stapaniti sanatosi & hai sa o inaugurati cu tort, in loc de alte lichide urat mirositoare! 😁

      (Citează)

  66. Alin: De ce ti-ai face casco/rca cu o luna inainte de livrare?

    CASCO trebuie făcut cu vreo zi înainte, să zicem.
    De RCA ai nevoie ca să-ți iei plăcuțe roșii. Problema este că Tesla îți dă un termen de livrare în aplicație și apoi periodic se prelungește pentru că în practică nu te sună nimeni ca să stabilească exact livrarea. Tu vezi în app că va fi săptămâna următoare și te pregătești cu RCA și plăcuțe, că și aia durează câteva zile. Apoi termenul se prelungește…

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus