un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Cât am plătit pe RCA și CASCO la Tesla Model Y

29 Jun 2023  ·

AUTO  ·

49 comentarii

Mult. Am plătit mult pentru noua Tesla Model Y. A fost nevoie să fac ambele asigurări înainte de ridicarea mașinii. RCA-ul pentru că era necesar la obținerea autorizației provizorii de circulație, iar CASCO pentru că este simplu de făcut înainte ridicării mașinii, altfel trebuie dusă la evaluare sau ceva.

Am un broker de asigurări de la care cumpăr de mulți ani asigurările auto. Mi se par prețuri ok și, mai important, este foarte prompt în trimis oferta și asigurările. Am cerut doar acolo oferta, deci nu știu să compar și cu eMAG sau Pint sau alți brokeri, dar prețurile sunt similare.

Update: luați o Tesla prin linkul meu și primiți discount de minim 250 euro (variază). Citiți și:

La RCA-uri a fost cel mai amuzant, am primit următoarele oferte:

  • Groupama: 657 lei
  • Generali: 955 lei
  • Asirom: 975 lei
  • Omniasig: 2.099 lei
  • Hellas Direct: 2.360 lei

Sunt prețuri pe un an, fără decontare directă (care erau cu vreo 20% mai mari).

Am ales Groupama, desigur.

Cât despre CASCO, valoarea asigurată a mașinii a fost de aproximativ 276.000 lei, cât este ea în factură fără tichet Rabla Plus.

Am primit două oferte pentru CASCO:

  • Groupama: 1.839 de euro
  • Generali: 3.053 de euro.

Am luat Groupama. Cu dinții încleștați, desigur. 9.117 lei a costat CASCO, dar am avut mereu CASCO la mașină și nu vreau să stric tradiția. Eu sunt genul care preferă să-și asigure riscul.

M-am întâlnit la RAR cu alt șofer de Tesla, o ridicase pe a lui cu o zi înaintea mea. Avea același CASCO, mi-a spus că și pentru el a fost cel mai ieftin. Mă miră însă diferențele de oferte între companii, care parcă nu prea au sens.

Acum ce să zic, sper să recuperez din bani prin economiile făcute cu benzina. Electricitatea este mai ieftină.

    49 comentarii

  1. Tu ti-ai luat electrica ptr economie? Hehe….

      (Citează)

    • Asa e. Aici iti dau dreptate.

      Cine isi ia masina electrica, de fapt se minte pe sine insusi si pe toti ceilalti, ca face economii la combustibil…
      Parerea mea, sincer.

      Pe de alta parte, e vorba aia: unde intra milionul, intra si suta.

        (Citează)

    • Nu cred că-și ia cineva electrică pentru economie de combustibil. E doar un bonus ulterior.

        (Citează)

    • E nu!? E plin netu de specialisti, care-ti calculeaza la virgula cum au iesit mai ieftin pe suta de km cu electrica.

        (Citează)

  2. Sunt curios, dupa o perioada la ce costuri ajungi in exterior/interior versus hybrid. Ma tot uit la cei care stau la bloc si nu incarca gratis acasa(eu am panouri însă nu am vrut inca electrica si am luat full hybrid), ca ai costuri de 1-3 lei per kw incarcare(depinde cum si ce pretentii ai de la incarcator) evitand ofertele de moment cu x km dr incarcare gratuita.
    Ma uit ca dupa 2 luni cu corolla sedan am in bucuresti consum de 4.7-5 si in exterior de 6, aici respectand limitele legale in oras si regim de autostrada unde sta pe pilot adaptiv de regula la 140 cu plusuri si minusuri in functie de depasiri, trafic etc(ca-n viata reala, niciodata singur pe asfalt). Daca ma duc pe drumuri nationale si merg cu 60 in localitati si 90 afara, tind catre 5, insa tinand cont ca plecam cu cei mici mai mereu la plimbari destul de lungi(urmeaza o plimbare de 2 saptamani si minim 5000km) am preferat sa fac opririle cand vreau eu nu cand vrea bateria/statia de incarcare din zona. Revenind, la vitezele astea in bucuresti fac in jur de 700-750 km in bucuresti si in jur de 550-600 in exterior asta la un pret de aproximativ 225 lei cat ma duc 35 litri de benzina. Vazand si unde e economia in cazul acesta. Intradevar, sunt diferente intre masini, dotari etc, insa la 31k fara rabla cat am dat pe ea nu a fost chiar cheala.

      (Citează)

  3. La Groupama, la maşini err… normale, ai opțiune cu GPS ataşat, eu am 40% reducere la Casco doar pentru că merg liniştit, sub un anume scor de risc. Chiar sunt curios dacă aveai posibilitatea asta şi la Tesla.

      (Citează)

  4. Megane e-tech, valoare de asigurare 46100 EUR, asigurari la Allianz:
    * RCA – 1413 Lei
    * Casco – 607 Euro (fransiza 120 Euro) sau 926 Euro (fara fransiza); valabile doar cu RCA tot la Allianz.

    Cel mai ieftin RCA ar fi fost tot la Groupama, 667, Lei dar urmatoarea asigurare Casco pleca de la 989 Euro in sus (Omniasig). Casco la Groupama pleca de la 1586 Euro.

    Am preferat Allianz pentru ca am avut experiente bune cu ei la decontat daune.

      (Citează)

  5. Btw casco la omniasig 713 euro, la generalli 1509 euro la restul nu avea rost sa ma uit.

    Rca 870 lei la groupama respectiv 1062 lei cu decontare directa tot la ei, cea mai ieftina. Ca recomandare a venit din partea brokerului cea cu decontare directa si casco omniasig in eventualitatea unei daune cu cineva de la euroins sa ma folosesc de rca cu decontare in detrimentul la casco, intrucat, chiar daca nu as fi de vina, pana la solutionarea dosarului as fi figurat cu dauna(chiar daca nu din vina mea) si la urmatoarea reinnoire de casco ar fi crescut polita. Valoare asigurata 31500euro

      (Citează)

  6. Atenție mare la Grupama! Își reinterpretează condițiile după cum le convine, deja am avut in familie caz de proces pe asigurare medicală, iar pe auto au făcut tot posibilul să prelungească termene si să scadă suma de plată.

      (Citează)

  7. Skoda Kodiak, 895.65 eur rca+casco luna trecuta. La saracii din Germania ca la noi probabil era dublu.

      (Citează)

  8. Iarasi un articol pe care nu il inteleg.
    Vad ca asigurarea la Tesla este aprox. 4% din valoarea masinii.
    Eu la masina mea tot atat am platit in ultimii 7 ani, ba cred ca am platit si 5%, deci este un procent absolut normal.

    Sigur, masina mea a costat 19k de noua, dar cine isi permite masina mai scumpa isi permite si asigurare mai scumpa in termeni absoluti.

    Nu zic bine?

      (Citează)

    • Nu înțelegi articolul pentru că nu te interesează. E pentru cine s-a gândit la o teslă și ar vrea să știe cum o cumperi și cam care sunt costurile răsfoind bloguri, nu prin căutări și citit noaptea n păreri. Normal că cine conduce de 15 ani știe deja lucrurile astea, e evident că nu pentru ei e articolul.

      Aia cu costurile e mentalitatea românească, totul e liniar – dacă îți permiți x îți permiți și y. Noi nu înțelegem decât că îți crește progresiv salariul și aia e, nu mai există alte variante în care uneori faci mai mulți bani, alteori mai puțini. Caz concret: ai făcut bani din crypto, ai cumpărat o chestie, doar costurile lunare se scad din salariu.

        (Citează)

    • dam167: dacă îți permiți x îți permiți și y

      La propriu, model x e mult mai scump decat model y.

        (Citează)

    • @dam167
      Ba da, ma intereseaza, chiar eram curios cat e asigurarea la Tesla si ma bucur sa constat ca e la fel ca la oricare alta masina.

      Ce nu inteleg eu si te prefaci ca nu intelegi tu sunt urmatoarele fraze:

      “Cât am plătit pe RCA și CASCO la Tesla Model Y
      Mult.”

      Nu a platit mult, a platit exact ca la orice alta masina.

      “Am luat Groupama. Cu dinții încleștați, desigur.”

      Ai dintii inclestati doar daca nu intelegi ca un procent multiplicat cu o suma mai mare da un rezultat mai mare decat acelasi procent multiplicat cu o suma mai mica.

      Adica daca nu intelegi aritmetica de clasa a 3-a.

        (Citează)

    • E mai scump la Tesla. La o masina termica de aproape aceeasi valoare neta am platit 5800 lei rca/casco(generali).

        (Citează)

    • @Marean: E mult, boss. Chiar daca si la alte masini e tot mult. E mult…

        (Citează)

    • @Alin
      Conteaza varsta si istoricul soferului, am si eu cunostinte care platesc diferit de mine cu masini de valoare similara.
      Eu tot timpul am platit in jur de 4% din valoarea masinii.

        (Citează)

    • 36 de ani, fara accidente. Si nwradu e putin mai in varsta si nici accidente nu a facut…

        (Citează)

  9. Danyzus:
    La Casco ce optiune ai? Full sau ceva riscuri in minus?

    Fara excluderi, doar fransiza per eveniment, se numeste Max la Allianz.

      (Citează)

  10. Mi se pare rezonabil costul pentru asigurarea CASCO. Adica totusi ai platit doar 3,4% din valoarea de piata a masinii.

    Tinand cont ca incarci la statii publice, nu stiu cat de mult vei reusi sa faci economie la combustibil. Dar oricum nu cred ca asta conteaza foarte mult. Cand ai dat 40-50k euro pe o masina electrica, probabil ca nu la economie te-ai gandit prima data. Ai cumparat-o pentru ca ti-a placut senzatia pe care o ai la volan si pentru ca ai vrut sa beneficiezi de tehnologie moderna.

      (Citează)

    • Si te cam apuca tristetile cind te gindesti ca +40k euro “expiră” dupa 8 ani…

        (Citează)

    • Sunt priusuri de 10 ani la care bateria se prezinta foarte bine. Ma indoiesc ca la tesla nu e la fel. O pierdere de 10-15% din capacitate e mai mult decat ok.

        (Citează)

    • Marinel:
      Si te cam apuca tristetile cind te gindesti ca +40k euro “expiră” dupa 8 ani…

      Da, dar se ieftineste si asigurarea. Tre’ sa vezi si plusurile!

      Am luat Groupama. Cu dinții încleștați, desigur. 9.117 lei a costat CASCO, dar am avut mereu CASCO la mașină și nu vreau să stric tradiția. Eu sunt genul care preferă să-și asigure riscul.

      Scump, da. Probabil are legatura cu costurile de service si numarul mare de accidente raportate in Romania.
      Nu ca e scump doar la Tesla, e scump in general. Unul din motivele pentru care nu prea mi-as cumpara masina noua in Romania.
      Ultima data cand am incercat un CASCO la o masina de 15k EUR , ofertele erau intre 800-1000 EUR ( 2015) .
      Lumea zice ca 4-5% din valoarea masinii e un cost anual normal . Mie nu mi se pare. E suficient ca se devalorizeaza rabla prin uzura fizica si morala.
      In conditiile astea eu nu fac CASCO, iar in conditiile astea e evident ca daca se pune problema sa cumpar o masina noua ( e mai putin importanta starea bunului) la preturile alea nu mai sunt dispus sa-mi asum riscul => nu cumpar.

        (Citează)

  11. RCA-ul pare ieftin tare.

    Eu am dat 1600 RON RCA si 1650E casco la Allianz. PJ.

      (Citează)

    • Intotdeauna RCA-ul pe PJ a fost mai scump decat pe PF. Se presupune ca masina aia este folosita mai mult (si poate de mai multe persoane), asa ca riscul de a face accident este mai mare.

        (Citează)

    • am facut acu rca si la peugeot pe PF, masina mult mai ieftina, 850 de lei. Si n-are nici pe departe atatia CP cat tesla lui Radu.

        (Citează)

    • Am facut si eu o simulare acum, se pare ca nu are nici o legatura puterea motorului cu pretul RCA-ului. Am primit aceeasi cotatie indiferent daca am pus 100KW sau 300KW.

        (Citează)

  12. Mi se pare relativ ieftin. Din cate am inteles, Tesla sunt greu de reparat (mai ales Y, pentru ca megacasting) asa ca firmele de asigurari dau mai repede dauna totala. CASCO ar trebui sa fie in functie de asta si ar trebui sa fie foarte scump.

      (Citează)

    • Cred ca totusi se ia in calcul si probabilitatea de a face un accident. Adica in cazul masinilor electrice am avea cateva puncte bonus:
      – sunt mai stabile in curbe datorita centrului de greutate scazut, asadar mai putine sanse sa piarda controlul;
      – viteza medie de deplasare in afara orasului este mai mica, fiindca majoritatea incearca sa faca economie la baterie;
      – majoritatea (nu doar Tesla) au mai multe sisteme active de siguranta decat echivalentele cu ICE.

        (Citează)

    • la asigurarile de masina ce conteaza in proportie covarsitoare este varsta si istoricul soferului, restul sunt nesemnificative

        (Citează)

    • Probabil ca se iau si chestiile astea in calcul, desi am senzatia ca nu exista inca destule date. Model Y e relativ nou. Sunt sanse sa vedem niste cresteri mari la asigurari in urmatorii ani.

        (Citează)

    • @mactatus, discutam de asigurari din Romania si tu imi dai exemplu piata din SUA unde in general sunt cu totul alte preturi.

      Eu de exemplu la masina cu motor pe benzina cea mai buna oferta pe care am primit-o acum cativa ani cand era noua se situa undeva pe la 5-6% din valoarea masinii. Radu plateste 3,4% pentru o masina electrica.
      Acum nu stiu, ca nu am mai cerut o cotatie de cativa ani, dar totusi nu cred ca au scazut atat de mult asigurarile CASCO inca sa platesti doar 2% pe an la o masina cu motor pe benzina/motorina.

      In plus, in toate articolele pe care le gasesti pentru SUA se face comparatie intre masini din aceeasi clasa (dimensiune, model), nu intre masini din aceeasi categorie de pret.

        (Citează)

  13. Rupere la CASCO. Probabil pentru ca Tesla sunt foarte scumpe la reparatii din cauza caroseriei de aluminiu?

      (Citează)

    • Probabil ca si asta e un motiv – partea cu aluminul la caroserie – vedeti cum se fabrica partea de sasiu / caroserie – acel Giga-press – face totul usor de fabricat si asamblat, sunt putine componente, dar devine extrem de complex de reparat, e practic primul pas in flux tehnologic, apoi incepi si asamblezi cablaje, tuburi, etansari, suduri etc pe acest sasiu / caroserie. (poate ati reparat laptopuri unde ca sa schimbi bateria de BIOS erai nevoit sa dezasamblezi aproape totul). Legat de asigurarile pt Tesla in SUA, am gasit chestia urmatoare pe Business Insider: 1. Tesla’s cars are tremendously complex, with a multitude of sensors and custom body parts. 2. That makes them extra difficult to repair in the event of a crash. 3. Insurers are increasingly declaring Tesla cars totaled in an accident instead of paying for a fix. – De aici cred ca e si costul mare la asigurari, astia cu asigurarile de la noi sigur vorbesc intre ei, au pe careva in SUA care le mai sopteste.

        (Citează)

  14. Cica si revizia anuala e in jur de 1000-1500 lei, cel putin la grupul VAG, in functie de model.

      (Citează)

  15. Succes cu Groupama, după 5 ani la Allianz cu zero probleme (asigurare scumpă de sănătate), mutat la Groupama și m-am certat cu ei de 2 ori în prima luna că nu au vrut să plătească. M-am mutat înapoi pe Allianz.

      (Citează)

  16. Pe o masina de 20k euro te ajunge undeva la 8-900euro casco. La tesla cu pret dublu pare un pret corect 1800 euro.
    Sa nu picam pe fenta de sosete ieftine si lipsa apa calda, o masina de 40k euro nu e pentru oricine, ca sa nu o zic direct ca e pentru cei cu bani, iar raducu nu pare ca e o exceptie.

      (Citează)

    • Volvo xc40, pret de lista 51k eur dar cumparat ceva mai ieftin cu ceva reduceri (mar. 2023), rca+casco=916 eur (casco fiind aproape 600 eur din cei 916). Tot in Germania. Ar fi fost si mai putin daca soferul era mai experimentat/mai in varsta
      In Ro platesc acum 1200 lei rca si aproape 1500lei casco la o masina care in urma cu 14 ani a costat 16k eur. E aberant de scump

        (Citează)

  17. Anul trecut in Septembrie am primit oferta pentru MYLR
    €2012 – Omniasig
    €1893 – Groupama
    €2524 – Allianz
    Si eu am mers tot cu Groupama…

    Masina a fost cu €10k mai scumpa (~€70k, inainte de reduceri) deci tot cam pe-acolo…

      (Citează)

    • Adica tu ai platit si mai putin, daca ne raportam la pretul masinii. Este undeva pe la 2,7% din valoare.

        (Citează)

  18. desi se repeta tot mai des pe aici.. eu in continuare ma vad surprins de.. scoaterea din context / simplitatea / nu stiu cum sa numesc (as fi zis superficialitate, dar zilele astea incerc sa fiu mai putin direct – agresiv ar interpreta unii).

    inteleg ca e o presupunere rezonabila sa intelegem ca titularul e persoana fizica, masina e noua (deci fara istoric)..
    dar riscurile asigurate mi se par cel putin la fel de importante ca pretul.
    detalii despre fransiza, regres rca, etc.. fac diferenta si in pret.

    dar fiind articol personal.. as fi fost mai interesat (daca tot am citit) de ce te-a motivat sa alegi sa acoperi un anume risc sau nu.
    daca chiar nu ti-ai pus problema ca nu toate asigurarile casco sunt egale (dincolo de pret adica).. atunci chiar sunt socat (nu doar surprins)

    de ex, eu pana si pentru logan aveam acum multi ani ceva asistenta rutiera inclusa (gen trimiteau platforma, transport bagaje / persoane, etc).
    astea pot fi o parte din raspunsul pentru diferenta de pret.
    dar sunt importante pentru tine? le-ai considerat in alegere?

      (Citează)

  19. Mă bucur că nu alianțiriac care acum 3 ani mi-au dat în scris să mă duc la biroul de accidente ușoare într-un caz de creangă căzută pe plafon peste auto parcat.
    Motivul: asiguratul este obligat să furnizeze orice document solicitat de asigurător.
    “ORICE, ați inteles? Ne puteți acționa în instanță dacă nu vă convine.”
    Și uite așa a mai trecut o lună în care eu umblam cu mașina avariată iar incompetenții de la alianțiriac si-au mai luat salariile fără să onoreze polița.
    M-am simțit bine când am refuzat oferta de reînnoire, nici nu am deschis pdf-ul.

      (Citează)

    • Si nu este normal sa ai o dovada de la Politie ca sa poti repara masina? Stiu ca in teorie nici la service nu au voie sa te primeasca fara o dovada.

        (Citează)

  20. 4% pe an din valoarea masinii mi se pare mult pt ca la Id3 aveam 3%, parca la Uniqa, dar in 2020.

    Oare nu se poate face asigurare doar la parbriz? Micile infundaturi si zgatieturi din parcare cred ca le poti rezolva dupa 4-5 ani cu mai putin de 1800 eur in total; cel putin la mine au fost 2-3 infundaturi “fara autor” la 10 ani. Daca imi loveste cineva bara sau provoaca sau imi provoaca daune intr-un accident, acopar cu asigurarea vinovatului. Accidente provocate de mine, zero (bat in lemn). Parbrize ciobite sau crapate de pietricele: vreo 5 in aceeasi perioada. Acelea costa mai mult, mai ales cand se repara pe casco, mai ales cand ai senzori/camere lipite de parbriz

      (Citează)

    • pana te loveste unu fara rca, sau o gasesti trosnita in parcare, sau iei o groapa de iti rupe suspensii & shit, sau te loveste unu si fuge, si desi ai luat numarul, politia nu-l gaseste si N astfel de cazuri.

      ~30% din masinile de pe drum nu au RCA valabil, si asta inainte sa se scumpeasca ca porcu.

        (Citează)

    • Daca te loveste o masina fara RCA iti poti recupera banii de reparatie de la BAAR (mai greu, dar ii recuperezi). Sau poti sa optezi pentru o asigurare RCA cu decontare directa.

      Dar asta nu inseamna ca nu este bine sa ai CASCO. Niciun sofer nu poate fi sigur ca nu face un accident din vina lui. Si cum la masinile electrice reparatiile sunt extrem de scumpe…

        (Citează)

  21. Ce preturi bune la RCA. Am mașina din 2010, B7 la reînnoire, 35 ani și toate ofertele au fost peste 1.200 lei.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus