blog demisec cu note fine de tehnologie

Noi ceasuri de lux pe piața noastră: Cuervo y Sobrinos

Clock icon

6 Dec 2017

Tag icon

GÂNDURI

Comments icon

19 comentarii

Cei de la Horologer au lansat în România ceasurile Cuervo y Sobrinos, un brand elvețian de lux. Numele nu pare elvețian (înseamnă Cuervo și nepoții, apropo), asta pentru că la origine compania este cubaneză, unul dintre principalii producători și vânzători din zona Americii, iar la revoluția comunistă din Cuba au avut probleme și s-au închis, brandul renăscând ulterior în Elveția, patria ceasurilor.

Istoria lor a început deci în Havana, în 1882, iar de-a lungul vremii le-au trecut prin magazin Hemingway, Clark Gable, Einstein sau Churchill. În prezent compania este sponsor la diverse evenimente sportive și vinde ceasuri în întreaga lume.

Horologer este un service pentru ceasuri premium, iar în ultimul an au început să vândă și ceasuri elvețiene, diverse branduri, dintre care Cuervo y Sobrinos este cel mai valoros. Modelul de top adus la București este Prominente Clasico, cel cu albastru de mai jos, care costă 2.900 euro.

Știu că sunt mulți bani pentru un ceas, dar am discutat deseori cu Marius despre ce ceasuri primesc ei la reparat acolo și sunt mulți români ce aduc ceasuri de lux de la branduri super-premium precum Patek Philippe, Jaeger LeCoultre și altele, ca să nu mai zic de Rolex sau Omega, multe cumpărate din străinătate.

Mai sunt câteva ceasuri Cuervo în magazinul din Calea Dorobanților 216, inclusiv două foarte elegante cu cadran alb și respectiv negru. Toate acestea sunt automate, adică se “alimentează” singure de la mișcarea naturală a mâinii. Un model de damă, cu cadran sidefat și cel mai mic preț dintre ele (în jur de 1.600 euro) are mecanism cu cristal quartz.



Acestea sunt ceasurile expuse. Dacă vreți altul din site-ul Cuervo y Sobrinos, Horologer îl aduce la comandă în vreo 10 zile.

Ce să zic, e un sentiment ciudat să ții în mână un ceas de 3.000 de euro, dar am apreciat mereu aceste dovezi ale talentului în miniaturizare mecanică, cu zeci sau sute de piese ce se învârt într-un pachet de mici dimensiuni pentru a indica ora, data și ce alte complicații mai au acestea ceasuri. Recordul văzut de mine este un Breguet de 744.000 de euro, dar nu l-am ținut în mână, probabil nici n-aș fi vrut să fac asta.

Ceasurile bărbătești Cuervo (funny name, nu?) sunt livrate cu o șmecherie: cutia lor este un umidor de trabucuri, complet funcțional, cu tot cu indicator pentru umiditate. După ce scoți ceasul de acolo, poți ține trabucuri în cutie în atmosferă controlată, așa cum trebuie.

Dacă vreți un astfel de ceas sau alt model din cele Grovana, Election și Mondaine de pe site, spuneți-le sau folosiți la comandă codul “senornwradu” pentru o reducere de 10%. L-am primit la lansare, îl dau la liber.

    19 comentarii

  1. de banii astia iau un swatch de 100 euro, tot automatic, la fiecare 2 ani pentru restul vietii.

      (Citează)

    • E putin diferit. Un ceas de calitate își păstrează valoarea și îl poți considera o investiție. iar un smartwatch este doar un consum.
      Daca este sa o luam după calculul tău în loc de smartwatch putem cumpăra un ceas din asta pe an https://www.emag.ro/ceas-sport-digital-lcd-alarma-data-iluminat-multicolor-forever-dw-100-gsm026009/pd/DVR750BBM/ timp de 20 de ani.

      Alegerea este a fiecăruia.

        (Citează)

    • Logic. Fiecare isi cumpara ce vrea. Daca cineva vrea sa poarte Rolex si isi permite, il poarta. Restul lumii poate sa vina cu tot felu’ de variante, cum ai facut si tu, variante pe care oricum nu le vom vedea puse in practica. Daca te obliga acum cineva sa faci ce ai zis mai sus, parca vad ca zici “ah lasa mai bine imi iau Cuervo”.

      La fel si in cazul masinilor. Altii prefera sa isi ia Lamborghini Urus in loc sa spuna ca de banii aia isi luau un Duster la fiecare 4 ani pana la sfarsitul vietii.

        (Citează)

    • @Romano: omul a zis “Swatch”, nu “smartwatch”.

        (Citează)

    • Sau orice alt ceas de 100 de euro, nu musai Swatch. Doar că nu așa se compară lucrurile.

        (Citează)

  2. Le cam incurci. Rolex are notorietate, dar in comparatie cu Patek Philippe e ca Loganul pe langa S Klasse.
    Suprematia ceasurilor de super lux e detinuta in principal de tripleta: Patek Philippe, Audemars Piguet si Vacheron Constantin. Mai sunt si altii, dar astia sunt greii.

      (Citează)

    • Nu m-am încurcat decât la exprimare. Întâi că vorbeam de ce trece pe la ei la reparat, apoi m-am exprimat greșit, încercând să zic de fapt “și ceva mai banalele și des întâlnitele Rolex și Omega”.

        (Citează)

  3. Eh, nu ma pun cu Giovani :), dar daca Patek Phillipe e cam unanim recunoscut ca detinand suprematia, pentru celelalte locuri inca se mai bat cu AP si VC: Schaffhausen (IWC), Lange&Sohne, Ulysse Nardin, Jager LeCoultre, Breguet, Panerai, Hublot si, chiar, unul nou, Richard Mille.

    Coincindenta face ca chiar am un ceas in service la Horologer. Ma rog, service e mult spus, trebuie doar carpit putin, la ce valoare are comparativ cu ce le-or fi trecut, probabil, prin maini.

      (Citează)

  4. @GabrielG: un lamborghini face totuși mult mai multe decît un Duster și se simte și altfel cînd stai în el.

    Un ceas din ăsta de mii de euro face MAI PUȚIN (ca funcționalitate) decît un smartwatch sau chiar un ceas electronic simplu de < 50$ cu alarmă, cronometru, bip la fiecare oră și alte funcții.

    Deci în cazul ceasurilor este pur vorba de snobism, gen țiganu' cu lanț de aur gros cît degetul la gît !

      (Citează)

    • Un tablou de zeci de milioane ce functionalitate are?
      Un ceas face cateva zeci de mii sau sute de mii de euro nu pentru ca are 30 de functii, ci datorita muncii extraordinar de migaloase, de multe ori unicat, a maestrului care il creeaza.

        (Citează)

  5. Un quartz de 1600 euro ???? Vai de capul meu….. De banii astia imi iau un Grand Seiko…..sau un Oceanus.

      (Citează)

  6. alunelu:
    @Romano: omul a zis “Swatch”, nu “smartwatch”.

    cred ca se aplica oricum calculul, dar ai dreptate era swatch, my bad

      (Citează)

  7. Gata imi cumpar doua ceasuri in cutie de trabuc, nu mai am unde sa imi tin pachetu de kent.

      (Citează)

  8. Brandurile astea plimbate de la unii la altii sunt de cele mai multe ori decazute la calitate.

      (Citează)

  9. ceasurile in care merita investit si care isi tin sau cresc valoarea sunt ca masinile clasice.

      (Citează)

  10. Poate nu inteleg eu calitatea, dar de ce e plin service-ul de ceasuri scumpe?
    Inteleg ca i se termina bateria sau cadranul e crapat, dar astea scumpe sunt multe automate si din materiale de calitate. Cadran din nush ce sticla tratata, garantie pe viata.
    Si totusi unul de 100euro, facut tot in Elvetia are aceleasi probleme ca unul de 3-4000 euro. Si ambele arata ora. Nimic mai mult, nimic mai putin, sigur mai precis cele scumpe. Dar hey, nu suntem toti james bond sa ne sincronizam ceasurile inainte de misiune.
    Pentru cei cu bani multi, de cele mai multe ori furati, da, nu e o problema sa isi ia unul. Dar ei nu citesc bloguri.
    Comparatia logan-lambo nu isi are rostul. Numai sunetul motorului face juma din bani, mai ales un v12.
    Daca as avea bani de lambo, as lua ceva mai ieftin, dar never un logan facut pe platforma clio2 aparut prima data in ’98. Tabla noua, tehnologie veche.

      (Citează)

    • Oamenii mai duc ceasuri la service si ca sa le schimbe bateroa sau pt intretinere (de exemplu garniturile de etansare antiacvatica au o viata finita, fiind din cauciuc) nu numai pt ca se strica.

      3000 de euro pt un ceas nu e mult, apropo, sigur acuma depinde de ceas.

        (Citează)

    • ce baterie sa schimbe ? pai nu asta e ideaia ca are mecanism complex si nu are nevoie de baterie.

        (Citează)

  11. Tabourile nu costă sute de milioane cînd sînt pictate.
    Majoritatea pictorilor foarte celebri au murit săraci.
    După mult timp și după multe licitații ajungi la zeci/sute de milioane.
    La ceas, prețul ăla mare cît e, e de cînd îl scoți din magazin.

    O fi migălos un cea din ăsta Rolex, nu zic, dar nici chiar așa, iar piesele sînt făcute de mașină, nu ai cum să faci o roată dințată din aia minusculă de mînă, că nu-ți iese suficient de precisă și se blochează mecanismul. Doar asamblarea rotițelor și axelor are ceva componentă manuală, dar nici chiar așa.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, spune-ți părerea:

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verifică ce-ai scris. Dacă vrei să mai adaugi ceva, lasă un nou comentariu. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici, și fără mesaje doar de dragul URL-spam-ului. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt binevenite.

sus