blog demisec cu note fine de tehnologie

volvo xc60Citiți despre SUV-uri noi: testdrive Volvo XC60 și lansarea producției de Ford EcoSport la Craiova.

În România crește pentru al doilea an la rând numărul deceselor în trafic

Clock icon

10 Oct 2017

Tag icon

AUTO

Comments icon

44 comentarii

Acum câteva săptămâni a avut loc un accident pe Kiseleff, o mașină răsturnându-se pe marginea bulevardului. Cum ajungi să faci accident pe un bulevard cu sens unic și 4 benzi de circulație rămâne un mister pentru mine. Oamenii dau degeaba vina pe lipsa autostrăzilor pentru numărul mare al accidentelor din România; cred că dacă duci un român în deșert, tot face cumva accident.

O zi sau două mai târziu, alt șofer pierde controlul pe Aviatorilor, intră pe contrasens și lovește o mașină de acolo.

Unde se grăbeau? La următorul semafor? Nu înțeleg unde se grăbește lumea când în depărtare se vede coloana de mașini oprită la un semafor. Într-o zi unul îmi dădea flash-uri că nu mergeam suficient de repede pe la Unirii, ca apoi să stăm amândoi de trei ori la semaforul de la Națiunile Unite. Am vrut să mă dau jos și să-l întreb “unde te grăbeai, boule?!”


La nivel european a apărut un nou raport privind numărul de decese în trafic. Cum credeți că stă România?

Exact, tot prost, mai exact pe al doilea loc din coadă. Noi avem 96,8 decese la milionul de locuitori, doar Bulgaria ne întrece cu 99 per milion. Franța e la 53, Germania la 39, Spania la 38, Marea Britanie la 29.

România este printre țările care n-au redus numărul de decese între 2015 și 2016:

Între 2001 și 2016, România a avut cea mai slabă reducere a numărului de decese, ignorând Muntenegru din ecuație:

Iar după o perioadă de scădere a numărului de decese pe șoselele noastre, în 2015 și 2016 numărul lor a crescut, semn că toate eforturile autorităților eșuează. Sunt mai mulți șoferi care nu știu să conducă, mai mulți bețivi, mai mulți vitezomani fără permis, iar poliția stă în continuare doar pentru radare și coloane oficiale, ignorând orice altceva.

2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016
RO 2.377 2.018 2.042 1.861 1.818 1.898 1.913

1913 morți în accidente. 8285 de răniți grav, necesitând spitalizare, unii cu paralizii, pierderea membrelor și alte asemenea răni permanente. Înainte să o ziceți pe aia cu “întâi să se facă autostrăzi și apoi nu mai facem accidente”, vă aduc aminte că anul trecut cele mai multe accidente și decese aveau loc în mediul urban, în orașe. Bănuiesc că nu s-a schimbat acest lucru.

Ce face Poliția Rutieră? De ce programele de reducere a numărului de accidente eșuează? De ce nu analizează nimeni acest lucru, de ce nu se fac concedieri, de ce nu se iau măsuri? Asta știm deja: incompetență, nepăsare și corupție. Și rezultatul se vede din plin în graficele de mai sus.

sursă: raportul ETSC

    44 comentarii

  1. Treaba e simpla, la noi educatia rutiera e o gluma. De fapt, suntem educati in mirificul spirit balcanic, bazat pe smecherie si talent. Ai masina puternica si scumpa? Ai automat prioritate, daca nu, intra in ei si arunca-i de pe sosea (cazul logan vs touareg), da-i in m…. lor de saraci care nu vad flashurile.

      (Citează)

  2. Nu sunt de acord cu afirmatia ta legata de viteza dintre semafoare. Sunt foarte multi care gandesc cum spui tu. Ce rost are sa ma deplasez cu viteza legala pana la urm intersectie ca oricum e aglomerat. Pt ca cred ca inclusiv tu ai impresia ca semafoarele functioneaza pe nr de masini trecute si nu pe timp asa cum functioneaza in realitate. Se pleaca ft greu de la un semafor, se deplaseaza ft incet, si uite asa avem aglomeratie. Singura metoda de a scapa de accidente este de a elimina spaga la permise, masini rar peste tot la verificari si in cateva luni o sa vedeti diferente.
    Ps: zilele trecute mergea unu cu 5km/h prin oras. La semafor l-am intrebat ce dracu face, si a raspuns ft iritat ca “am o problema la roti, ce plm vrei”.

      (Citează)

  3. Ești pensionar la volan. E suficient unul ca tine la fiecare semafor, care să plece încet ca să se formeze câte o coloană. Da, e alt semafor în față, dar și acolo e alt pensionar care se gândește că nu e bine să plece mai hotărât. Dacă nu ar fi fost, nu ar fi fost coloana. În loc sa treacă 20 de mașini, trec 15.

    Și poate alea 20 nu trebuie să ajungă toate la semaforul din fața. Poate vreo 3 intra pe o străduță laterală până acolo.

    Mi-a plăcut să conduc în Budapesta. În afară de ambuteiaje, în momentul când se punea verde, toate mașinile accelerau la 60 km/h. La fel și în Paris.

    Numărul ăla de morți nemaipomenit de mare nu se face în oraș.

      (Citează)

    • Vezi tu, primul mesaj este unul în care o persoană oarecare are ca prim impuls dorința să îi spună altcuiva cât de greșit e ce face și că el este reperul după care lumea ar trebui să se învârtă.
      Este unul dintre motivele pentru care nu doar suntem, ci chiar căutăm agresivitatea în trafic sau în alte împrejurări de zi cu zi.
      Este un efect complex al mediului social (și familial la unii) în care trăim. Un efect al lipsei de educație, atât primară cât și a acelei educații pe care ne-o dezvoltăm pe un plan profund personal.

        (Citează)

    • Primul mesaj de care vorbești este articolul. Al meu este al doilea.

        (Citează)

    • Mie imi place ca nashu mare( care parca ii este nash pe bune in viata reala lui Dumitru) are numai certitudini.Tine-o tot asa si la mai mare !
      Vezi Dumitre de aia e bun un XC60 la casa omului…. ai mai multe sanse.Scump dar face.Trebuie sa ai in vedere si asta in cautarile tale auto.

        (Citează)

    • Asa este ca toti cei ce conduc mai repede ca tine sunt nebuni si toti cei ce conduc mai incet sunt pensionari?

        (Citează)

    • Ah șoferul care știe!Se grăbește la semafor ca să-i depășească pe toți numai ca după câteva minute sa fie ajuns de cei care conduc ca “pensionarii” sau a se citi preventiv în litera legii.

      Ah șoferul care trebuie sa se grăbească! Pentru ca fiecare secunda pierduta pe drum înseamnă câteva miliarde pierdute din afacere aia de succes numita a ajunge acasă și a freca menta.

      Am văzut de prea multe ori cum “nepensionarii” vin cu furia roșie turbo de 90 de cai putere depășind în rampă pe linie continua pentru ca ei știu mai bine.

      Vise, vise dar mașini nemarcate de politie, instalate cu camere care pot verifica, ITP, asigurări, viteza, etc. Trebuie doar sa se plimbe la nimereala pe orice drum din România și ar dubla bugetul anual al. României.

      Vise am zis

        (Citează)

    • Vazand filmul pus ieri de pe Aviatorilor nu pot decat sa iti dau dreptate. Na…stie nashul ce stie :).

        (Citează)

    • Nico: Ah șoferul care știe!Se grăbește la semafor ca să-i depășească pe toți numai ca după câteva minute sa fie ajuns de cei care conduc ca “pensionarii” sau a se citi preventiv în litera legii.

      Am zis-o si mai sus, daca intre alea doua semafoare trec 5 masini in plus pentru ca tu ai accelerat “in litera legii” e un câștig pentru trafic si civilizatie. Ca poate unii nu au nevoie sa ajunga la al doilea semafor din calea ta. Poate au treaba in alta parte.

      Altfel, preventiv inseamna si sa nu pleci de acasa. Daca insa tu alegi sa nu accelerezi, desi ai putea, pentru ca “viata e oricum naspa, mai e oricum un semafor, nevasta e oricum grasa acasa, cel ungurean si cu cel vrancean oricum vor sa ma omoare” atunci e vorba de egoism si nepasare


      Ah șoferul care trebuie sa se grăbească! Pentru ca fiecare secunda pierduta pe drum înseamnă câteva miliarde pierdute din afacere aia de succes numita a ajunge acasă și a freca menta.

      Ah, soferul care știe mai bine cum ar trebui sa se desfasoare viața celorlalți si ce ar trebui sa facă in timpul liber. Statul in trafic e un hobby pentru astia ca tine, vad.

        (Citează)

    • Subscriu la toate argumentele folosite de nashu mare. Pentru restul comentatorilor, va rog eu sa ganditi putin, nu e deloc complicat sa intelegeti ca semafoarele functioneaza pe timp si nu pe numar de masini trecute de intersectie.

        (Citează)

    • Desubscriu la toate argumentele cetateanului cu uniforma de nash.

        (Citează)

  4. lipsa infrastructura + lipsa educatie + permise pe spaga + eliminare taxa auto

      (Citează)

    • Primii vinovati sunt cei de la Politia Rutiera. Nu cei de astazi sau cei de ieri, ci incepand cu anii 90 – 2000. Acum se vad rezultatele politistului spagar, ca fiind samanta soferului tupeist de astazi.
      E de ajuns sa te uiti in traficul din jur si vei vedea ca a disparut orice forma de respect. Vei vedea intotdeauna pe cineva iesind din coloana pentru a depasi 5-6 masini, pentru ca apoi sa intre, de multe ori fortat, in aceeasi coloana. Nu mai vorbesc de lungile depasiri pe linia de tramvai, de constantele depasiri ale limitei de vizita in afara localitatii.
      Lipsa infrastructurii este un motiv, dar nu principalul. Principalul motiv este lipsa de autoritate a Politiei Rutiere, coroborate cu lipsa de bun simt a conducatorului auto. De cate ori ati vazut un politist in intersectie, depasit de carambolul format de masinile care vin din toate partile? “Ce sa fac? Sa le iau permisul la toti?” – NU, la cate unul pe rand! Si daca s-ar face asta in fiecare intersectie, in fiecare zi, de catre fiecare echipaj rutier, vom vedea intr-un timp destul de scurt o schimbare semnificativa a conditiilor de trafic.

        (Citează)

    • egal love :(

        (Citează)

  5. De când a apărut Fake driving school s-au înmulțit accidentele :))

      (Citează)

  6. Din punctul meu de vedere, principala problema o reprezinta lipsa constanta a politiei, cel putin pe strazile din Bucuresti.

    De exemplu, la intersectia intre Lacul Tei si Nicolae Caramfir vad zilnic soferi care trec fara probleme pe rosu pentru ca stiu ca nu risca nimic. La fel si cei care depasesc coloana pe linia de tramvai sau blocheaza o banda intreaga pentru ca nu au chef sa gaseasca un alt loc de parcare in apropiere.

    Cum zicea si cineva mai sus, daca s-ar ocupa cineva sa dea amenzi zilnic, am avea mai multi bani la buget.

      (Citează)

    • Subscriu. Multi spun ca problema este una ce tine de educatia rutiera a soferilor, insa in cazul acesta educatorul este tot politia rutiera care nu si-a facut datoria. Cand copilul tau este nesimtit te invinuiesti in primul rand pe tine ca nu i-ai dat o educatie buna.

        (Citează)

  7. Stiind ca de obicei comentariile mor in moderare, il reiau:

    Muntenegru nu e in UE, Malta e (apropo de “Între 2001 și 2016, România a avut cea mai slabă reducere a numărului de decese, ignorând Muntenegru din ecuație”).
    Faza e ca in cazul Maltei, avand dimensiunile pe care le are, orice mort in plus se cunoaste pe graficul ala procentual:

    The report, however, notes that road deaths numbers in Malta are particularly small and, therefore, subject to substantial fluctuations.
    The figures for Malta show 15 deaths in 2010, which dropped to nine in 2012 but doubled again to 18 the following year.
    The figure decreased to 11 in 2015, but doubled to 22 in 2016. This shows a 46.7 per cent increase between 2010 and 2016.

    Sunt curios la ce populatie e raportat nr. ala de 96.8 la milion, daca e la populatia reala sau la ala statistic. Probabil ca am fi stat mult mai rau cu populatia reala.

      (Citează)

  8. In tara in care nu esti sactionat cata vreme nu deranjezi pe cine nu trebuie, in care cei care incalca legea sunt majoritari iar cei care o respecta sunt exceptiile, in care cei smecheri sunt premiati, in care politia este fara putere si demotivata, astfel de articole sunt de prisos din punctul meu de vedere.

    Va recomand urmatorul exercitiu:
    Iesiti in trafic, pieton sau sofer si urmariti timp de 10 min numarul de abateri grave de la legislatie. Pot spune ca la orice semafor, in peste 90% din cazuri sunt masini care trec abuziv pe galben si 50% din cazuri sunt masini care trec pe rosu.
    La asa o statistica, cum naiba sa nu fie mare numarul de accindentati??

    Ce ma mira insa este atitudinea adevaratilor piloti de aici de pe form. Aveam alta parere despre unii comentatori vechi si titrati de aici. Totusi, unii dintre ei par a fi niste adevarati claxonatori si producatori de frustrare in trafic ca deh, ei sunt grabiti, soferi profesionisti si… nu sunt pensionari…

      (Citează)

    • Așa-i că scoți din viteză când vezi în față că s-a pus roșu la semafor și rulezi la relanti până acolo? Pentru “economie”.

        (Citează)

    • Domnu’ cu “cashcheta” stie mai bine.El e shumimahar, e fluidizator….e alfa si omega in ale condusului.

        (Citează)

  9. nashu_mare:
    Așa-i că scoți din viteză când vezi în față că s-a pus roșu la semafor și rulezi la relanti până acolo? Pentru “economie”.

    Da da, despre tine vorbeam :)) Tare

      (Citează)

  10. Solutii ar fi:
    GPS pt toate masinile si amenda de cate ori depasesc viteza sau intra pe sensuri unice, dar si ajustarea vitezei, ca in unele zone e prea mica.
    camere la toate trecerile de pietoni si care nu le respecta fara carnet,
    un sistem care sa coordoneze viteza in functie de trafic, asa cum e in UK,
    amenzi si pt pietonii care traverseaza (nu ca nu ar fi, dar sa fie aplicate).

      (Citează)

  11. Mi-am facut recent fisa auto pentru schimbarea permisului.
    O prosteala maxima. Examinarea phisologica a durat 1 minut, in care am raspuns cu nu la cateva intrebari.
    La oftalmologie examinarea a fost sub ce fac anual la medicina muncii.
    Sa nu mai vorbesc de felul in care se iau permisele.
    Cand mentalitatea tuturor e “lasa, boss, ca merge si asa, de ce sa ne stresam?” vor fi efecte in multe aspecte inclusiv soferi care mor si omoara.

      (Citează)

  12. nashu_mare: Am zis-o si mai sus, daca intre alea doua semafoare trec 5 masini in plus pentru ca tu ai accelerat “in litera legii” e un câștig pentru trafic si civilizatie. Ca poate unii nu au nevoie sa ajunga la al doilea semafor din calea ta. Poate au treaba in alta parte.

    Altfel, preventiv inseamna si sa nu pleci de acasa. Daca insa tu alegi sa nu accelerezi, desi ai putea, pentru ca “viata e oricum naspa, mai e oricum un semafor, nevasta e oricum grasa acasa, cel ungurean si cu cel vrancean oricum vor sa ma omoare” atunci e vorba de egoism si nepasare

    Ah, soferul care știe mai bine cum ar trebui sa se desfasoare viața celorlalți si ce ar trebui sa facă in timpul liber. Statul in trafic e un hobby pentru astia ca tine, vad.

    Bo$$ venind din alt mediu rutier și văzând cum circulați ca niște sinucigași in fiecare zi……

    Ah tu șofer care le știi pe toate!

      (Citează)

  13. nashu_mare:
    Așa-i că scoți din viteză când vezi în față că s-a pus roșu la semafor și rulezi la relanti până acolo? Pentru “economie”.

    Așa-i ca stai în curul altuia ca să-l depășești la “aspirație”?

    Parca era un comentator pe aici care se ofusca când cineva avea grija altora. I-am uitat numele

      (Citează)

    • Daca vrei sa iti explic cum se face o depasire, iti voi explica pe bani. Iar depasirea la aspiratie nu se face cum ai tu visele alea.

        (Citează)

  14. Solutia ar fi simpla: schimbarea legii si camere. Dupa 10 amenzi/luna sa vezi ce cumintei ar fi toti

      (Citează)

  15. nashu_mare:
    Scoti deci din viteza?

    Esti penibil. Hai sa facem raliu in oras sa fluidizam traficul. La cat de mult incalcam regulile de circulatie exact asta ne mai trebuie, niste obiceiuri sa acceleram puternic pentru degajarea traficului. Dar degajam pana la urmatorul semafor si pe urma ce? Iar o luam de la capat? cat timp la noi nu sunt amendati cei care considera ca si-au cumparat o banda de circulatie, cei care sunt daltonisti si semafoarele mai mult incurca decat sa ajute noi discutam discutii aici.

      (Citează)

    • Nu a zis nimeni sa treci pe rosu, dar cand se face verde hai sa nu mai lasam loc de 3 masini intre noi la 15-20km/h cu cat se face plecarea. In DK, un stat unde oamenii sunt mult mai relaxati ca noi din toate punctele de vedere, lumea pleca de la semafor cand se facea verde si accelera destul de rapid pana la viteza legala, dar nu o depaseau.

        (Citează)

    • alex, stai calm. Oamenii astia cred ca daca schimbi dintr-a intaia intr-a doua la 3500 de ture (sau 2000 si un pic daca e diesel) deja faci raliu. E o problema in scolile de soferi si mentalitatea comunista, atunci cand se dadea benzina cu ratia.

      Daca le spui ca in alte tari asa se face, deja o sa iti spuna ca, traditional, dacic, nu e asa.

      Daca le spui ca scosul pe liber cand te apropii de semafor nu duce la consum mai mic ci din contra, o sa iti strige ca e blasfemie. (sau o sa te insulte ca ăsta de mai sus)

      Oamenii care apasa automat ambreiajul in curba sau atunci cand franeaza nu pot fi scosi asa usor din ce i-au invatat pe ei doi vecini.

        (Citează)

  16. Puck Folice!
    Nu mai exista militie rutiera, acum pe strazi sunt neshte baieti care se mai ocupa si cu ecarisajul si inlaturarea babelor comerciante de pe trotuare.
    Da doamne trafic ca-n India.

    Cristi:
    Primii vinovati sunt cei de la Politia Rutiera. Nu cei de astazi sau cei de ieri, ci incepand cu anii 90 – 2000. Acum se vad rezultatele politistului spagar, ca fiind samanta soferului tupeist de astazi.
    E de ajuns sa te uiti in traficul din jur si vei vedea ca a disparut orice forma de respect. Vei vedea intotdeauna pe cineva iesind din coloana pentru a depasi 5-6 masini, pentru ca apoi sa intre, de multe ori fortat, in aceeasi coloana. Nu mai vorbesc de lungile depasiri pe linia de tramvai, de constantele depasiri ale limitei de vizita in afara localitatii.
    Lipsa infrastructurii este un motiv, dar nu principalul. Principalul motiv este lipsa de autoritate a Politiei Rutiere, coroborate cu lipsa de bun simt a conducatorului auto. De cate ori ati vazut un politist in intersectie, depasit de carambolul format de masinile care vin din toate partile? “Ce sa fac? Sa le iau permisul la toti?” – NU, la cate unul pe rand! Si daca s-ar face asta in fiecare intersectie, in fiecare zi, de catre fiecare echipaj rutier, vom vedea intr-un timp destul de scurt o schimbare semnificativa a conditiilor de trafic.

      (Citează)

  17. Ca tot intrebai cum poti sa faci un accident pe Kiseleff – acum 2 zile mergeam dinspre Arcul de Triumf spre Piata Presei, pe banda 2. Semaforul de la intrerea in Piata Presei era verde, dar pe banda 1 se statea. Aveam in jur de 50km/h cand un domn care conducea un BMW a iesit de pe banda 1 pe banda 2 cand eram cam la 5 metri de el. Noroc ca nu era nimeni pe banda 3 ca am reusit sa opresc acolo in diagonala, altfel azi il inmormantau pe ala. Dobitocul a plecat mai departe cu 100-100km/h. 600 de metri mai incolo, la fantana Miorita era o masina de politie. Opresc si-i povestesc intamplarea si primesc raspuns:
    – Nu pot sa-l opresc ca eu nu l-am vazut.”
    – Nici ca a trecut prin fata ta cu 100 km/h?
    – Nici.
    concluzia: politistii sufera temporar de orbire cand trec retardati cu masini puternice si scumpe.

      (Citează)

    • Nu are legatura masina cat de puternica e cu bivolul care o conduce. oricine ar avea destui bani cat sa-si cumpere o supermasina sigur ar face-o. una e sa abuzezi de ea si sa pui in pericol viata celor din jur, alta e sa demarezi tare cand esti primul la semafor si e liber, just for fun, dar daca te prinde radarul sa nu comentezi. Tot vad postari ale politiei romane pe facebook in care spun ca au prins un vitezoman cu peste 200 km/h pe autostrada si cand ma uit la masini vad ca toate sunt peste 300 cai putere. au si ei vina lor ca incalca viteza legala dar nu ei sunt responsabili pentru crimele din trafic ci proasta infrastructura, lipsa educatiei rutiere (mergi cu 200 acolo unde esti singur, nu unde e full de masini) si nepasarea fata de semenii tai. politistii in loc sa stea la panda mai bine ar amenda CNADR-ul pt gropile din asfalt, lipsa indicatoarelor rutiere si alte probleme ale infrastructurii.

        (Citează)

  18. nashu_mare:
    alex, stai calm. Oamenii astia cred ca daca schimbi dintr-a intaia intr-a doua la 3500 de ture (sau 2000 si un pic daca e diesel) deja faci raliu. E o problema in scolile de soferi si mentalitatea comunista, atunci cand se dadea benzina cu ratia.
    Daca le spui ca in alte tari asa se face, deja o sa iti spuna ca, traditional, dacic, nu e asa.
    Daca le spui ca scosul pe liber cand te apropii de semafor nu duce la consum mai mic ci din contra, o sa iti strige ca e blasfemie. (sau o sa te insulte ca ăsta de mai sus)
    Oamenii care apasa automat ambreiajul in curba sau atunci cand franeaza nu pot fi scosi asa usor din ce i-au invatat pe ei doi vecini.

    Pusul pe liber nu duce la consum mai mic, corect. Frana de motor, da. Plecatul de pe loc normal, schimbatul la 2500, nu la 3500, da.
    In Canada te invata la scoala de soferi ca, la semafor, trebuie sa vezi asfaltul intre botul masinii tale si masina din fata. La noi sunt unii care nu vad nici macar numarul de inmatriculare, asa se lipesc.

    Radu, vad ca n-ai corectat: MT e Malta, nu Muntenegru!

      (Citează)

  19. N-am citit toate comentariile pentru ca din păcate nu am avut timp. Maine fac asta.

    Da întreb și eu – a zis cineva ca au crescut accidentele și din cauza ca avem tot mai mulți posesori de mașini? Mai ales după eliminarea taxei auto, au început sa apară o grămadă de mașini vechi de 20 de ani. Plus șoferii aferenți care de obicei sunt niște gorile care pot sta în doua picioare. Din păcate exemplarele menționate nu realizează ca depășirea aia la limită se poate transforma în accident mortal și ca ei de fapt conduc o chestie de 1.5 tone, nu o bicicleta

      (Citează)

  20. Sunt venit in țara pentru câteva zile și am observat următoarele lucruri:

    – lucrări făcute comunist (litere mari colorate pe betoane, arhitectura de ti-e scarba, drumuri înguste și stricate la câteva luni după predare lucrare)
    – semafoare efectiv prost gândite: ai verde, dar au și aia din fata așa ca degeaba ai verde la stânga, trebuie sa dai ălora prioritate. Sau ai verde și trebuie te asiguri tu ca ti se da prioritate sau ca nu îți sar pietonii in fata
    – condiții proaste – drumuri găurite, neiluminate, mașini parcate in ambele sensuri, lipsa parcări publice / ori prea putine și stai o ora in trafic căutând parcare
    – șoferi romani, complet nesimțiți – ca doar oamenii de pe strada se suie și la volan – făra pic de elegantă, fără bun simt, fără răbdare, fără fair-play, fără respect fata de pietoni
    – se claxonează in draci
    – pietonii săracii speriați fug pe linia de pietoni. Ma enervez și stau 10 secunde in plus ca sa educ pe aia din spate.
    – obstacole cere mai de care – oameni care trec total aiurea strada fără pic de respect fata de șoferi, nici nu se asigura, sau sărmani care își cara câte o roaba plină ochi de porcarii din gunoaie.
    – nu se cunosc legile de circulație
    – vai de mama lor de indicatoare

    In fine, urat și abia aștept sa plec. Nu e vorba de autostrăzi, deși lipsesc și ele, ci de nația asta a noastră…

      (Citează)

  21. Propuneti-i lu’ Firea, ca in loc sa va dea vouchere de bicicleta, sa va dea vouchere de Bugatti. Poate asa se rezolva problemele de trafic din Bucuresti. Pentru ca nu-i asa, viteza e solutia cea mai buna. Plus ca un pic de poluare in plus e benefica.

      (Citează)

  22. Andrei:
    Subscriu la toate argumentele folosite de nashu mare. Pentru restul comentatorilor, va rog eu sa ganditi putin, nu e deloc complicat sa intelegeti ca semafoarele functioneaza pe timp si nu pe numar de masini trecute de intersectie.

    Poate in București semafoarele ar trebui sa funcționeze pe numărul de mașini trecute. Poate așa nu s-ar mai bloca intersecțiile de către cei care oricum trec pe roșu și rămân în mijlocul intersecției. Cei care îngreunează și trecerea mașinilor pe direcția celaltă și traversarea pietonilor.

      (Citează)

  23. Amenzi nene. Automate, cu camere, radare si ce mai vreti voi.

    Ai trecut si n-ai RAR, vigneta, ai depasit viteza? 3 amenzi sunt deja in posta in drum spre tine.

    Jur ca functioneaza.

      (Citează)

  24. In principiu legea e proasta in Ro:
    Amentda petnru uitat buletinul acasa ( da! trebuie sa ai buletin valabil cu tine) e mai mare decat cam orice posibila alta contraventie ca trecutul pe rosu sau depasirea coloanei la semafor.
    Dar asta e o problema secundara.
    Principala problema e ca legea nu se respecta:
    Daca ai pune camere video sinconizate cu culoarea semaforului in 20 de intersectii ai scapa intr-o luna 30 de toti taxmietristii mizerabili din Bucuruesti.
    In acceasi linie daca politia ar da amezi zilnic la ADP / CNANDR ( sau cum ii zice ) si ceilalti administratori de drum pentru lipsa marcajelor/parapetilor, indicatorelor, semafoare defecte etc, iar amenzile alea ar fi in final suportate macar partial de de niste directroi s-ar vedea o imbunatatire imediata.
    Un alt lucru estential pentru scadearea numarului de accidente l-ar putea face ASF (aia care controleaza piata de asigurari): Ar putea impune o baza de date nationala cu incidentele de trafic si asigurari si obliga asiguatorii sa personalizeze oferta funtie de diverse lucruri alte lucruri de acolo (si nu doar sistemul bonus-malus ca acum).
    Asa ca idee: in UK amenda pentru o banala depasire de viteza de 70 de lire. Cumva rezonabil. Partea care ustura e ca evenimentul este inscris in cazierul individual si ramane acolo pentru 4 ani iar costul asgurarii creste in medie cu 100 lire in medie in astia 4 ani. La o a doua depasire de viteza, costul creste astronomic. Aste e un motiv bun motiv sa casti ochii la limtele de viteza.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, spune-ți părerea:

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verifică ce-ai scris. Dacă vrei să mai adaugi ceva, lasă un nou comentariu. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici, și fără mesaje doar de dragul URL-spam-ului. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt binevenite.

sus