blog demisec cu note fine de tehnologie

De ce voi începe să scriu review-uri pe TripAdvisor

Clock icon

6 Jul 2017

Tag icon

FOOD & LIFESTYLE

Comments icon

16 comentarii

Am cont pe TripAdvisor din iulie 2008 și în tot acest timp n-am lăsat nici un review. Am folosit site-ul ca o căpușă, citind review-urile altora, găsind pe acolo localuri de vizitat prin străinătate și hoteluri unde să ne petrecem concediul. Bun site-ul, chiar foarte bun pentru așa ceva, mai ales că poți trage singur concluzii din fotografiile uploadate de alții sau din secțiuni mai obscure gen Room Tips.

Eram în Edinburgh, într-un restaurant specializat pe piure (Makars Gourmet Mash Bar, bun), când ospătarul ne roagă să lăsăm și un review pe TripAdvisor, dacă avem timp. Noi îi spunem că da, vom face asta, că de pe TripAdvisor am aflat oricum de ei.

Ospătarul spune că da, au sărit într-o săptămână de pe la locul 80 la 60 în topul pe oraș și s-a dublat numărul de clienți, abia mai fac față.

Abia ulterior mi-am dat seama că, deși erau sufocați de clienți, omul voia și mai multe review-uri pe TripAdvisor. Prefera să-i dezamăgească pe unii că nu are loc și pentru ei decât să stea cu mesele libere, ceea ce mi s-a părut atitudinea normală în acest business.

Cum ziceam, eu n-am scris niciodată un review. Matilda, în schimb, e level 99 sau ceva așa, mă aștept să-i trimită TripAdvisor în curând o diplomă. Un abțibild din acela cu Certificate of Reviewer Excellence, să ni-l lipim pe ușa de la casă.

O să încep să scriu și eu review-uri, dar nu pentru străini, ci întâi pentru puzderia de localuri românești în care merg cu plăcere de atâția ani, de zeci de ori. Pe multe dintre ele le-am recomandat cu plăcere aici pe blog, dar doar 60% dintre cititori sunt din București și nu știu pe câți îi interesează cafenele, burgeri și ce altceva mai mănânc eu prin oraș. Așa că o să las review-uri pe TripAdvisor în primul rând ca să-i ajute pe străinii ce vizitează orașul (dacă nu credeți că funcționează asta, întrebați-i pe cei de la Origo câți străini au pe acolo), apoi pe românii care folosesc TripAdvisor.

Sau na, măcar atât pot face și eu pentru un site care-mi este util și pentru localurile pe care le frecventez. Vă încurajez să faceți același lucru. Ia câteva minute per local, dar dacă mii de oameni găsesc acest timp pentru a spune un mulțumesc (sau din contră) care chiar contează unui loc unde s-au simțit bine, putem și noi.

    16 comentarii

  1. In primul rând trebuie sa educam patronii de restaurante sa adauge locația pe Google Maps, cu număr de telefon si program.

    Pe TripAdvisor sunt level 4 cu 22 de review-uri.
    O alta opțiune utila este adăugarea de obiective turistice folosind link-ul: tripadvisor.com/AddListing .Asa la o privire fugitiva peste București nu am găsit Muzeul Hărților. Apropo, câți dintre voi ați urcat in Foișorul de foc ? Ultima data era 3 lei intrarea.

    Din păcate staff-ul TripAdvisor este cam rudimentar, am reclamat ca 2 obiective sunt identice si nu s-a întâmplat nimic. Am reclamat ca o poza este din alta locație si la fel, nu s-au mișcat deloc.

      (Citează)

    • La firma pentru care lucrez, ceva de genul asta facem, oamenii nu inteleg ca o integrare in Google/Maps cu informatii corecte si cu posibilitatea de a raspunde vizibil la recenzii poate sa le aduca un plus. Lor le este frica de recenzii si vor sa le evite cat se poate de mult.

        (Citează)

    • Să vezi șoc și groază în rândul companiilor când a început Facebook să permită review-uri. Majoritatea le-au blocat.

        (Citează)

    • Totuși, pe Google Maps majoritatea sunt trecute. Rar găsesc ceva netrecut acolo, caz în care bag adresa și de obicei ajung unde trebuie.

        (Citează)

    • Îmi amintesc de vremurile când mergeam prin Centrul vechi și făceam poza la barurile nou deschise, pentru a le adăuga pe Google maps. Pe mapmaker aveam peste 300 de locații adăugate.
      In general daca nu te adaugi tu ca patron de bar/restaurant atunci te va adăuga altcineva.

        (Citează)

  2. google maps are asta integrata – la your contributions. eu numai acolo bag. este good enough . sunt level5 acu. speram sa prind chestia aia cu 100G dar au schimbat sistemul intre timp de puncte. este simplu si rapid. am cont pe trip advisors dar m-am enervat odata ca era adresa gresita la un local si am pierdut timp pana l-am gasit etc.

      (Citează)

  3. Si eu las review-uri pe Tripadvisor (si pe Foursquare, pe vremuri) pentru că mi se pare corect să contribui și eu cu ceva dacă folosesc experiența altora.

    Welcome to the club :)

      (Citează)

  4. nwradu:
    Totuși, pe Google Maps majoritatea sunt trecute. Rar găsesc ceva netrecut acolo, caz în care bag adresa și de obicei ajung unde trebuie.

    Toti se sperie de recenzii, aici e vina companiilor dar si a oamenilor sunt multi care sunt foarte subiectivi, sau dau recenzii fara sa intre in locatii macar. E complicata treaba in ambele tabere oricum. Multi nu vad utila chestia asta cu recenziile si sunt extrem de putini care cer clientilor sa lase o recenzie. Ar fi fain sa se dea ceva din partea casei daca se lasa recenzii si astfel lumea e fericita. In plus la cautari in Google/Maps, primele afisari sunt a celor care au multe fotografii si recenzii, sugestiile celor de la Google sunt influentate de treaba asta, dar oamenii nu vor sa plateasca ca sa apara pe google intr-un mod profesional. Daca le mai zici companiilor de un tur virtual realizat in genul google street view astfel incat oamenii sa vada cum arata locul inainte de a veni la tine, ei prefera alte solutii care nu au treaba cu o imagine profesionala care sa aduca beneficii in timp. Companiile cand vad ca trebuei sa dai bani si sa mai pui si compania sa convinga clientii sa dea recenzii.. apai pentru ei e prea mare bataie de cap…

      (Citează)

  5. Dar ca o concluzie, pe mine personal, ma intereseaza mai mult ce si cum raspunde compania la recenziile clientilor, pe mine asta ma intereseaza mai mult ptr ca astfel vad catd e implicati sunt oamenii in toata afacerea lor si astfel se vede catd e mult incearca sa fie pe placul celor care le calca pragul.

      (Citează)

  6. Hai sa iti spun cum sta treaba la mine. Eu merg cel putin o data pe luna intr-un oras cosmopolit din tara, ca acolo trebuie sa merg cu serviciul si trebuie sa ma cazez.
    Intrebarea mea este urmatoarea: De ce as da un review bun la un hotel care imi place si imi doresc ca de fiecare data cand merg sa stau acolo. Un review bun, va aduce mai multi clienti, prin urmare data viitoare cand voi incerca sa imi rezerv, nu voi mai gasii loc, pentru ca hotelul are review-uri bune.

    Cum procedam in acest fel de situatii? Eu mi-as sabota posibil o urmatoare sedere printr-un review bun. Ce sa mai zic, ca mai multi clienti, va creste si pretul.

      (Citează)

    • Nu știu, dar îți dorești ca și clienții tăi să spună altora de firma ta sau mai bine sa țină pentru ei și sa nu-ți crească vânzările?

        (Citează)

  7. Alin:
    Hai sa iti spun cum sta treaba la mine. Eu merg cel putin o data pe luna intr-un oras cosmopolit din tara, ca acolo trebuie sa merg cu serviciul si trebuie sa ma cazez.
    Intrebarea mea este urmatoarea: De ce as da un review bun la un hotel care imi place si imi doresc ca de fiecare data cand merg sa stau acolo. Un review bun, va aduce mai multi clienti, prin urmare data viitoare cand voi incerca sa imi rezerv, nu voi mai gasii loc, pentru ca hotelul are review-uri bune.

    Cum procedam in acest fel de situatii? Eu mi-as sabota posibil o urmatoare sedere printr-un review bun. Ce sa mai zic, ca mai multi clienti, va creste si pretul.

    Nu-ti imagina ca un review bun aduce mai multi clienti. Precum nici reclamele la Coca-Cola nu aduc mai multi clienti ci intaresc imagina si grija companiei pentru produsul pe care il detin.

      (Citează)

    • Un review bun va motiva compania si angajații sa iti ofere ți-e acel produs pe care l-ai apreciat.

        (Citează)

  8. lucrez într-un hotel din Europa iar TripAdvisor alături de alte situri este cel care ne ghidează ziua de munca, cu TripAdvisor ne trezi dimineața la line up cu TripAdvisor ne ducem spre casa la hand over. Companiile care se respecta țin cont de reviewurile făcute de clienți, se interesează de ce “acel ceva” a mers prost, încearcă sa facă un recovery încurajând clientul sa contacteze direct operation managerul al departamentului si tot așa. M-aș bucura ca si in Ro manageri sau “patronii” sa răspundă activ clienților, sa mulțumească pt review-ul perfect si sa ceara lămuriri si sa caute rezolvări acolo unde un client sa declarat nemulțumit. In zona hotelurile 5 stele un comment negativ pe TripAdvisor nu e o palma data companiei ci o motivare si încurajare de a caută perfecțiunea serviciului oferit clientului. Tripadvisor nu este doar pentru cei care caută restaurantul perfect ci si pentru manageri/patroni care doresc sa ofere serviciul perfect. Thks

      (Citează)

    Alătură-te discuției, spune-ți părerea:

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verifică ce-ai scris. Dacă vrei să mai adaugi ceva, lasă un nou comentariu. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici, și fără mesaje doar de dragul URL-spam-ului. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt binevenite.

sus