un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Vrei să devii controlor de trafic aerian? Eurocontrol face angajări

12 Oct 2016  ·

TEHNOLOGIE  ·

16 comentarii

Eurocontrol este o organizație internațională de management a traficului aerian, iar în subordinea lor este turnul de control din Maastricht. De cei din turnul de control din Maastricht am auzit în 2007, când pilotul aeronavei ce urma să decoleze din Londra a spus ceva de genul “ne cerem scuze, dar din cauza întârzierii de 2 ore din aeroport am pierdut culoarul de zbor și turnul din Maastricht nu ne permite tranzitul, așa că vom mai sta 4 ore aici”. Asta în condițiile în care eram deja în avion, cu centura pusă și rugăciunea spusă.

Maastricht, apropo, controlează al doilea spațiu aerian al Europei ca număr de avioane, o zonă ce acoperă Belgia, Luxemburg, Olanda și nord-vestul Germaniei, cu peste 5.000 de avioane pe zi.

Drăguți băieții. Veștile, însă, sunt bune dacă doriți să lucrați acolo: se fac angajări de controlori de trafic și nu cer experiență în domeniu.

Un cititor de-al blogului (mulțumesc!) care, din ce înțeleg, lucrează acolo, mi-a arătat anunțul respectiv, iar oferta este mișto pentru cei pasionați de acest domeniu. Principalele condiții sunt:

  • vârsta de maxim 25 de ani
  • studiile terminate (probabil la nivel de bacalaureat), dar cu accent pe matematică (adică să fi făcut matematică, probabil, nu musai profil real)
  • să vorbești engleza la un nivel bun

Toate detaliile sunt pe site-ul oficial Eurocontrol și ar trebui să-l vizitați și dacă nu vă căutați un job doar ca să vedeți ce simplu și elegant este făcut un astfel de site de recrutare. Urmărește aproape toate regulile “online” ale conversiei, pentru că, până la urmă, chiar vor să-ți vândă postul.

Dacă vă interesează să deveniți controlor de trafic, aplicați acolo și, după o etapă inițială de preselecție, urmează un interviu la sediul lor, cu zbor plătit în totalitate de ei. Dacă vă angajează, urmează o perioadă de training la Toulouse și Maastricht, înainte de a intra efectiv în munca de ghidat avioane.

Testele sunt dure, doar 6% trec mai departe, dar dacă o faceți salariul începe de la 3800 de euro pe lună pentru un începător și 4500 de euro pe lună pentru un controlor. Se plătește inclusiv stagiul de pregătire, dar mai puțin.

La locul de muncă probabil te vei simți precum Uhura din Star Trek:

eurocontrol_maastricht_1
eurocontrol_maastricht_2
eurocontrol_maastricht_3

 

    16 comentarii

  1. e in top 3…daca nu chiar pe locul unu in topul celor mai stresante meserii.

      (Citează)

  2. Maxim 25 ani ? Si varsta minima care e, 10?
    La 25 de ani abia daca ai terminat facultatea si poc, ai si trecut de limita, esti expirat.

    Or cauta ei prodigies cu mintea agera, dar targetul asta mie im spune ca trebuie sa renunti la studii.

      (Citează)

    • Cam asa ceva: am un coleg de facultate care dupa anul 1 la Poli a decis sa nu isi mai bata capul si a dat probleme de controlor, a fost acceptat iar acum lucreaza in turn. Viata e frumoasa, ai Mustang la 25 de ani si salariul de top in Romanica, dar toate asta daca esti istet.

        (Citează)

    • Vârsta minima e 18 ani și sa ai BACUL. Facultatea se termina de obicei la 22, 23 de ani deci ai timp sa o termini și pe aceea, dar NU e neapărat necesara pt job.

        (Citează)

    • vladutz: Maxim 25 ani ? Si varsta minima care e, 10?
      La 25 de ani abia daca ai terminat facultatea si poc, ai si trecut de limita, esti expirat.

      Dacă nu mă înșel, am terminat facultatea simultan, la 23 de ani :P

      În principiu, nu există vreo altă meserie ce te poate pregăti pentru cea de controlor, ca să ți se ceară experiență și vârstă înaintată. Ei caută minte iute, memorie și rezistență la stres, deci e bine să începi de tânăr acolo.

      De ce nu vor controlori români care au deja 40 de ani și 15 ani experiență? Probabil pentru că trebuie să lucrezi pe metodele lor și e greu să le lași în spate pe cele învățate în altă parte.

        (Citează)

  3. vladutz:
    Maxim 25 ani ? Si varsta minima care e, 10?
    La 25 de ani abia daca ai terminat facultatea si poc, ai si trecut de limita, esti expirat.

    Or cauta ei prodigies cu mintea agera, dar targetul asta mie im spune ca trebuie sa renunti la studii.

    Pai… training-ul tine 3 ani si se desfasoara la universitate. Mie imi suna a studii superioare facute in cadrul companiei.

      (Citează)

  4. Din pacate am aflat prea tarziu de asta, e dream job pentru mine tot ce tine de domeniul asta. Ma descalifica varsta cu putin…

      (Citează)

  5. Și cred că suntem cumva victimele mentalității că toată lumea trebuie să aibă o facultate. În meseria asta nu ai nevoie de una, îți fac ei doi ani de pregătire strict pe subiect.

      (Citează)

  6. I’m in. :D

      (Citează)

    • Felicitari, Roxana! Iti scriu in speranta ca ma vei ajuta cu cateva informatii. Daca imi poti lasa o adresa de email, pt o conversatie privata, ti-as fi recunoscatoare. Multumesc!

        (Citează)

  7. speedy.gonzales

    13/10/2016 la 1:18 PM

    ce nu spune acolo e ca pana la 35 ani vei albi la par asta daca nu pierzi parul si chelesti de tot, vei dezvolta un inceput de ulcer si vei avea probleme cu somnul din cauza strestului.

    am lucrat cativa ani buni intr-un mediu stresant asemanator cu stresul unui controlor de zbor dar cu riscuri mai mici daca greseam ceva si am inceput sa dezvolt toate cele de mai sus. noroc ca mi-am dat seama la timp si am plecat.

      (Citează)

  8. Am imbatrinit un pic ca altfel as fi aplicat cu placere. Cu toate ca este o meserie monotona este platita foarte bine.

      (Citează)

  9. Da Radu, toate-s bune si frumoase, aparent.
    Realitatea este alta.
    Pentru cine nu stie, Eurocontrol primeste bani de la fiecare tara membra. Anual. Eurocontrol face angajari, dar ei trebuie sa angajeze intr-un fel echitabil, adica sa ia macar 1 om din fiecare tara membra – cotizanta, evident, din chestii politice.
    Inainte de a ma critica, tin sa mentionez ca am fost la interviu la Eurocontrol, in Maastricht, acum ceva ani…
    Este adevarat, iti deconteaza tot. Avion, cazare.
    “Interviul” consta in faptul ca te cheama la sediul lor, te pun la masa – breakfest. Apoi strang toti concurentii care sunt in jur de 30, poate chiar mai multi de peste tot din Europa si tin un mic discurs, apoi te baga la teste.
    Testele sunt in principal de memorie, apoi de logica. Memorie atat vizuala cat si auditiva.
    Pentru cine vrea sa se gandeasca serios la un astfel de job, trebuie sa se pregateasca inainte, sa-si exerseze memoria. De exemplu: trebuie sa retii pana la 30 caractere in vreo 30 secunde, apoi sa le redai corect; trebuie sa retii diverse forme geometrice sau figurine si tot asa, sa le poti reda.
    Totul, absolut totul este contra-cronometru.
    Proba auditiva este dificila daca nu stii engleza la un nivel bun spre foarte bun. De exemplu ti se spune o poveste – in casti – cu zeci de detalii – fie numere, fie nume, fie locatii. Va trebui sa stii exact contextul in care s-au zis.
    Tot examenul dureza cateva ore bune. De dimineata de la 8 parca pana pe la 3-4-5pm. Exista si pauza de masa de vreo 30 minute.
    Vei pleca de acolo stors de orice vlaga, te vei epuiza psihic. Repet, asta daca vrei sa faci treaba. Daca nu, sigur… daca indeplinesti conditiile de participare si te cheama acolo, te poti duce 2 nopti pentru o experienta si o excursie gratis.

    Dincolo de partea de examene… Intervine ceea ce ziceam mai devreme si anume politicul. Asa ca poti sa fii brici, dar daca ei trebuie sa ia din alte tari, dar nu a ta, asta e. C’est la vie.

    Nu vreau sa descurajez pe nimeni. Incercati. Dar daca vreti cu adevarat, faceti exercitii de memorie la greu. Si de logica. Si contra-timp. Pare greu, imposibil, dar va zic ca se poate. Cu exercitiu.

    Mai puneti la socoteala si faptul ca veti fi emotionati, nervosi, poate nedormiti (cazarea o asigura la un hotel care este langa pista de avioane a aerportului din Maastricht. Sau cel putin asa era acum cativa ani buni).

    Daca varsta va permite si daca dupa prima experienta cu ei este nereusita, si vreti sa continuati, aplicati si anul urmator. Da-ti-le mailuri in care sa va justificati dorinta de a deveni controlor de trafic aerian, implicati-va.

    PS: Din surse 100% sigure, am aflat ca in acel an in care am fost eu la ei nu se recruta din Romania. Anul urmator depasisem varsta minima…

      (Citează)

  10. OAlex:
    Nu exista nicio recrutare pe criterii “politice” pt controlori. Dar sigur o poți folosi ca o scuza.

    Asa este Alex, tu stii mai bine.
    La naiba, cand iti zice asta o persoana din comitetul lor, kkt, e vrajeala.
    Viata merge inainte.

      (Citează)

  11. e clar ca nu te poti pensiona de acolo. Sunt curios, ce poti face dupa ce te-au stors de vlaga 10 ani ca si controlor aerian.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus