blog demisec cu note fine de tehnologie

Patru probleme din afiliere

Clock icon

2 Sep 2014

Tag icon

GÂNDURI

Comments icon

23 comentarii

Afilierea este în plin avânt, zilnic se adaugă noi magazine sau noi campanii în rețelele mari de afiliere (2Parale și Profitshare) de la noi, toți practic rugându-te “promovează produsele noastre și câștigă și tu!”.

Din păcate, chiar și după atâția ani și după atâtea discuții și consiliere cu afiliații și rețelele de afiliere, multe magazine uită să pună la dispoziție câteva lucruri de bază.

1. LANDING PAGE PENTRU CAMPANIE
Exemplu concret am acum cu Zorile Store, care face reduceri la aproape toate produsele lor în ceea ce se vrea o campanie uriașă. I-am întrebat dacă au un landing page pentru ea, adică o pagină unde să trimiți lumea și acolo să vadă doar produsele la promoție, grupate pe sex și categorii, și n-am obținut nimic.

Sunt multe alte situații similare la aproape toate magazine. De exemplu afli că plăcile video de un anumit tip au reducere de preț sau că anumite procesoare includ și un joc video, dar nu există o pagină cu doar acele produse pe ele. Eu unde trimit oamenii? Îi direcționez la categoria respectivă și le zic “și acolo vă descurcați voi cu search-ul din site sau cu filtrele!“, filtre care uneori nu pot selecta exact produsele respective?

Ca să fie clar: orice campanie promoțională trebuie să aibă o pagină dedicată în care să se regăsească doar acele produse! Cei care fac campania le pot lista imediat direct din baza de date, iar un programator pune în 3 minute la punct o pagină doar cu ele având, cel mai important, un URL static care să poate fi apoi utilizat în afiliere.

2. IMAGINI DE DIMENSIUNI “FACEBOOK” PENTRU RECLAME
Multe magazine spun afiliaților “promovați-ne pe Facebook!”. OK, facem reclame Facebook, de unde iau imagini pentru ele?

Facebook recomandă folosirea imaginilor de dimensiune 1200 x 627 pixeli pentru reclame. Mă gândesc, în acest caz, că la marile campanii pe care le fac periodic magazinele ar trebui să pună la dispoziția afiliaților și imagini fix la această dimensiune.

De unde să fac eu rost altfel de o imagine cu pantofii tăi de lux la această rezoluție? Iau altă imagine, modific dimensiunea canvas-ului, fac trucaje? Mult noroc să faci asta pornind de la o imagine 500 x 500 px luată din pagina produsului, eventual cu watermark agresiv peste ea.

Majoritatea magazinelor pun la dispoziția afiliaților bannere în formatele uzuale (728 x 90, 300 x 250 pixeli etc), dar nu și simple imagini la rezoluțiile deja uzuale pentru reclame Facebook sau de alt tip.

3. ATENȚIONARE CĂ URMEAZĂ O CAMPANIE
Știu, este mare secret că urmează o campanie de reduceri. În același timp, tot magazinele strigă “ajutați-ne cu afilierea, haideți să câștigăm împreună”.

Nici un magazin însă nu te avertizează măcar cu o zi înainte că urmează o campanie importantă de reduceri, toate îți spun ulterior asta. De ce să ai și tu încă din primul moment pregătit vreun articol sau puse bannere pe site, lasă că te prinzi din mers că a început ceva bun!

Nu cer “full disclosure”, cum s-ar spune. O mică atenționare, cu o zi înainte, de genul “dragi afiliați, mâine la ora 9 dăm drumul la o campanie de reduceri, fiți și voi pe fază” ar fi suficientă. Un mesaj de “și vă punem la dispoziție cu o zi înainte niște bannere” ar fi și mai bine. Ideal ar fi să-ți spună ce va fi la reducere, că afilierea asta cică este o relație comercială și de încredere din care profităm toți trei (magazin, afiliat, cititor care află de o ofertă bună), dar în practică nimeni nu vrea să spună nici măcar cu 3 minute înainte ce promoții urmează, că dacă le faci publice și a doua zi nu mai intră nimeni pe site-ul lor?

4. SUPORT ÎN TIMPUL CAMPANIEI
Dragi afiliați, după prima săptămână din cele două de campanie, șapca asta s-a vândut cel mai bine. Promovați-o și voi, șansele sunt mari să atragă multe clickuri“. N-ai să vezi ceva de genul acesta venind dinspre magazine. Odată începută campania de reduceri, nu se mai discută despre ea și gata.

    23 comentarii

  1. Ai pus degetul exact pe rana – sa vedem acum daca reactioneaza cineva din partea lor. La 2parale i-am rugat pe unii, cu ceva timp in urma, sa imi dea un banner de o anumita dimensiune (nu era ceva atipic ,altii pun la dispozitie dimensiunea respectiva din oficiu) si s-au facut ca ploua “folositi ce aveti la dispozitie, noi nu modificam”. Adica sa imi schimb eu situl dupa reclama lor. Foarte draguti.

      (Citează)

  2. DeClub.ro pune la dispoziția afiliatilor arhiva cu formate 600×600 ptr postari in pagini/profile cat si formatele mari ptr adsuri. De asemenea anunta periodic cele mai vândute produse din ultima perioada.

    Si afiliatii apreciază, daca in doar doua luni este nr 1 in fashion si 2 in general ;)

      (Citează)

  3. Ce sa le mai cerem magazinelor mai mici cand magazinele mai mari gen ALTEX nu dau doi bani pe afiliati. Luna aceasta multi afiliati si-au pierdut clasa doar pentru ca cel care se ocupa de afiliere luna trecuta a fost absent si nu a aprobat comisioane suficiente. Le-am trimis un email si bineinteles ca nici nu s-au deranjat sa raspunda. Sunt comisioane neprocesate din luna mai, altii au din ianuarie. Cum sa mai promovezi un magazin ca acesta cand vezi ce interes isi dau pentru afiliatii sai.

      (Citează)

  4. Cred ca la Altex e un singur om care se ocupa de mult mai multe lucruri, iar afilierea e doar unul din ele. Din pacate cred ca e depasit de volum si ori nu spune asta mai sus, ori nu le pasa de asta sefilor lui. Pacat!
    Cat a fost Cristian la ei (daca nu ma insel), a fost si comunicare cu noi. Cel putin pe seopedia forum raspundea repede la intrebari si te lamureai in legatura cu problemele aparute. Acum nu mai poti sa dai de omul lor decat foarte rar, pe mail.

      (Citează)

  5. Declub a ajuns numarul 1 in 2 luni !? si ei livreaza produsele la o luna. Normal ca e o mare magarie acolo. Oamenii de marketing sunt cei mai mari mincinosi pe care ii cunosc

      (Citează)

  6. @mihai – corect ar fi sa spui: “si ei livreaza unele produse la o luna” pentru ca sunt si zeci de produse in stoc care s-au vandut foarte bine, dar na, concurenta trebuie sa spuna ceva ca prea le-a dat clasa Cristian.
    @Radu – ZorileStore are din ce in ce mai multe probleme de cand a plecat Adelina de la ei, nu ca nu erau unele si inainte. Sunt printre putini advertiseri de care ma feresc sa-i promovez. Inteleg cand faci reduceri sa mai ridici un pic pretul tipic romaneste, dar sa spui ca ai tricouri cu 40% reducere si ca de la 129 lei au ajuns 69 lei cand astea erau preturile de la inceputul verii, imi pare o mare pacaleala.

      (Citează)

  7. Sunt curios acum cât de repede apar și banerele din partea magazinelor :)

      (Citează)

  8. Mi-am dat seama ca e o singura persoana care dupa ce spala pe jos, serveste clientii in magazin, raspunde la telefoane, tine contabilitatea, sterge produsele de praf se ocupa si de afiliere.

    Exemplu clar de firma romaneasca care nu are pic de viziune si se bazeaza mai mult pe magazinele offline, in anul 2014 cand totul se duce spre online.

      (Citează)

  9. Daca semnaleaza un blogger “mare”, imediat se misca, daca semnaleaza un blogger mic.. n-ai sa vezi broscute in pom.

      (Citează)

  10. Hahaha, that was fast:

    Incepand de astazi advertiserii pot incarca 3 dimensiuni noi de bannere, bune de folosit pe Facebook si in site-ul tau. Am introdus aceste formate noi astfel incat sa diversifici modalitatile de promovare si sa iti sporesti sansele de castig din afiliere.

      (Citează)

  11. Ah, damn. Acum am văzut comentariul tău, Radu.

      (Citează)

  12. In orice caz, măcar s-au luat măsurile dorite :D

      (Citează)

  13. Salutam Zorile Store si preturile lor nesimtite, la fel si Originals ro
    Multumim Eastbay, Amazon, Sportsdirect, FinalScore si 6pm ca existati

      (Citează)

  14. Bine ar fi sa remedieze si 1,2 zi 4. Intradevar cei de la Altex sunt nu inceti ci extrem de inceti. La fel ca Madalin am comisioane neaprobate de nu mai stiu cand. Sa nu mai vorbim de lipsa unui raspuns a celor de la suport pentru comisioanele neaprobate.
    Bine totusi ca s-a rezolvat 2-ul.

      (Citează)

  15. Credeam că am descoperit eu America..Și Denisa si Radu mai bătrâni, dar tot s-au mișcat mai repede..

      (Citează)

  16. La ZorileStore mai adaug o chestie.

    Multe din produsele promovate de către ei în bannerele profitshare… nu mai există!

    Ca utilizator vezi un banner interesant, dai click pe el, și… surpriză! Pagina nu există!

    Păi să nu te apuce dracii?

      (Citează)

  17. evoMAG va introduce in aceasta saptamana 4 feed-uri noi + noi dimensiuni de bannere pentru cei care prefera promovarea prin Facebook.
    De asemenea, permitem promovarea atat prin AdWords cat si prin Facebook Ads.
    Suntem pe primul loc in 2Parale la categoria noastra de cativa ani iar conversia este de aproximativ 1%, ceea ce pentru un magazin de IT&C este foarte bine.

    Incepand de saptamana viitoare vom anunta afiliatii, in fiecare zi de luni, cele mai vandute produse. Mai mult, anuntam periodic campaniile pe care le desfasuram, suntem prezenti la toate intalnirile 2Parale si incercam sa rezolvam problemele care apar cat mai repede.

    Vom tine cont si de sfaturile tale Radu si orice feedback este binevenit :)

      (Citează)

  18. Se pare ca cei de la elefant ti-au ascultat plangerile – in ultima campanie de la 2parale au incercat sa acopere cateva dintre lucrurile punctate de tine.

      (Citează)

  19. ps – nu cred ca facebook e asa important pentru afiliere, ma indoiesc.. opinie personala.

      (Citează)

    • Am primit mesaj și de la Matar astăzi prin mesageria Profitshare. Este adresat tuturor afiliaților:
      Saluatre
      Au fost adaugate in sistem cele 3 formate de bannere noi care au fost adaugate recent de profitshare .
      Tot asa am facut un facelift la campania pentru barbati .
      Spor la conversii
      Matar

        (Citează)

  20. Salut Radu,

    Foarte multa lume vad ca promoveaza IT si haine, doar o mana de afiliati merg pe nisa suplimentelor alimentare dedicate. Nu asa este si cazul afiliatilor inscrisi la noi in platforma ( http://x-tracash.com) .
    Noi promovam cateva produse, unde vanzarea medie este intre 60 si 90 $ . Cu un comision minim de 35%, avem afiliati care fac o gramada de bani.

    Dar acestia sunt cei care se remarca si stiu valoarea unui produs de nise.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, spune-ți părerea:

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verifică ce-ai scris. Dacă vrei să mai adaugi ceva, lasă un nou comentariu. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici, și fără mesaje doar de dragul URL-spam-ului. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt binevenite.

sus