un blog de Radu Dumitru

15% reducere la toate aspiratoarele-robot cu codul "nwradu"! Am și YouTube.

Orașul cu linii inexistente puse pe harta oficială a metroului

6 Sep 2021  ·

FOOD & LIFESTYLE, GÂNDURI  ·

26 comentarii

Eram la Charles de Gaulle, o așteptam pe Matilda să iasă de la o mega-ecografie. Pe lângă metrou era un tânăr cu un troller după el și telefonul în mână, părând confuz de ceva.

M-am apropiat să întreb dacă-l pot ajuta cu ceva. Mai fac din acestea cu turiștii. Până să întreb eu, i-a întrebat el direct pe unii dacă poate lua metroul până la mall Băneasa.

M-am băgat direct în vorbă și i-am spus că nu. A părut dezamăgit. A întrebat de autobuze. I-am arătat că stația este pe partea cealaltă a rondului și că trebuie să ia un 335 de acolo.

“Pff… Dar pot plăti cu cardul în autobuz?”

I-am spus că probabil că da, dar nu știu exact cum. Trebuie să apese ceva pe validator și apoi să dea cu cardul, probabil sunt instrucțiuni pe acolo.

Părea iarăși dezamăgit. A zis că va lua Uber. I-am recomandat să-l comande de pe partea cealaltă a străzii, că e mai simplu pentru șofer.

Acestea sunt nevoi moderne în București. Să ai transport în comun eficient până la cel mai mare mall din București. Momentan este ridicol, autobuzele care ajung acolo trebuie luate de la Aviatorilor dacă vii din altă parte decât de pe linia lor. Plată simplă și rapidă? Există, dar mai degrabă cu aplicație dedicată.

Și metroul bucureștean mai are o problemă mare. Dintr-un avânt muncitoresc pentru a impresiona poporul cu reușitele partidului, pe harta metroului figurează de ani de zile liniile către Băneasa Shopping City și Aeroportul Otopeni, ba chiar și fantezia de la Eroilor pe sub Cișmigiu spre Universitate și apoi Pantelimon, pe care probabil nici 2050 nu o vom vedea.

Problema este că acele linie nu există și nu s-a dat nici o lopată de pământ pentru construcția lor. Pe hartă apar cu linie punctată și într-un colt scrie “în pregătire”. Mult noroc, ca străin ce vizitează orașul, să te prinzi de astfel de detalii. Nici nu vreau să mă gândesc câte sute de turiști iau această țeapă și descoperă abia la stația 1 Mai că nu există metrou spre Otopeni.

Probabil suntem singura țară cu o hartă ce include un metrou care abia este în stadiul de planificare și intenție. We intend to improve! Iar mai nou inclusiv Banca Europeană de Investiții spune că un metrou spre aeroport pe aceeași rută pe care există deja un tren (adică de la Gara de Nord) nu are nici un rost, este total nerentabil, și dau niște motive foarte bune pentru asta.

    26 comentarii

  1. NU cred ca a i nevoie de un metrou pana la Mall baneasa, Poate 1-2 linii de autobuze in plus.
    Cat despre metrou se vede cu ochiul liber ca e nevoie de metrou in rahova, ferentari si giurgiului plus 1 linie de de tren care sa inconjoare bucurestiul si poti sa ajungi repede oriunde

      (Citează)

  2. Aia de la metrou trebuie batuti cu funia uda pana scot statiile alea imaginare de pe harta.

      (Citează)

  3. La stb dai cu cardul de validator si atat. Nu trebuie sa apesi nimic.

      (Citează)

    • Dar doar in autobuzele albastre si verzi (alea noi). Merge si in cele ale lui Pandele, care au acelasi tip de validator.

        (Citează)

  4. Se poate să mă înșel, dar parcă în Barcelona apărea linia către aeroport înainte de a fi gata. Măcar era în construcție și e deja operațională.

      (Citează)

  5. Mai trist decat problemele turistilor este ca multa lume (inclusiv eu) nu stie raspunsul la intrebarea “se poate plati cu cardul in autobuz” pentru ca pur si simplu nu foloseste autobuzul.

    Sa locuiesti intr-un oras mega aglomerat si sa nu folosesti mijloacele de transport in comun pentru ca folosesti tot timpul masina personala, de-abia asta e tragedia

      (Citează)

    • Pai noi folosim transportul in comun, insa exclusiv metroul. Chiar nu stiu ce se intampla in STBuri. Din cele cateva calatorii cu metroul lately, am observat insa ca lumea sta frumos cu masca pe nas. Insa din ce vad cand ma uit in autobuze, pe strada, jumatate stau fara masca sau cu masca sub nas. Pai nu imi vine sa iau STB in conditiile astea!

      Cumva in metrou se mai respecta regulile, in STB nu. La metrou lumea plateste biletul, la STB nu prea (parca declarasera la un moment dat ca estimeaza ca aprox 10% dintre calatori platesc).

        (Citează)

  6. Metroul ăla spre Otopeni ar trebui să pornească de la Aviatorilor, nu de la 1 Mai.

      (Citează)

    • Da, metroul ala victoriei-aviatorilor e liber, exact ce e nevoie. Metroul ala si a atins limita, daca mai aducem si alta linia o sa stai 20minute sa te poti urca in el, traversa pe la victoriei.

        (Citează)

    • @Emil si mie mi se pare la fel, altfel eu nu l-as folosi. Pur si simplu nu ar avea sens sa schimb 3 trenuri sa ajung la aeroport.

      @Alin este aglomerat, insa se pot suplimenta trenurile. Acum vin la mai mult de 2 min distanta, in functie de ora. Daca nu ma insel, limita era sa circule la 1 min sau 45s.

        (Citează)

  7. Alin: estea sunt nevoi moderne în București. Să ai transport în comun eficient până la cel mai mare mall din Bu

    Merge doar la autobuzele noi de la Oktocar. Celelalte, cu validatoare portocalii, functioneaza doar cu cardul STB.
    24 Pay ramane insa cea mai buna solutie pentru ca biletul este valabil 90 de minute si poti schimba mijlocul de transport in acest timp.

      (Citează)

  8. Alin:
    Functioneaza si pe toate mercedes urile citaro hybrid si pe tramvaiul 41.

    Ma bucur sa aud asta. Inseamna ca au fost dotate cu altfel de validatoare decat ce am vazut in zona in care calatoresc de obicei cu STB – Sector 2.

      (Citează)

  9. Alin:
    Da, metroul ala victoriei-aviatorilor e liber, exact ce e nevoie. Metroul ala si a atins limita, daca mai aducem si alta linia o sa stai 20minute sa te poti urca in el, traversa pe la victoriei.

    Daca luam in calcul ca linia aceea de metrou seextinde si spre sud catre o zona de teren agricol pe care se vor contrui blocuri pe 4 etaje inghesuite unul in altul, devine foarte clar ca linia de metrou nord sud nu mai suporta trafic suplimentar

      (Citează)

  10. Functioneaza cardul si pe validatoarele de pe autobuzele Mercedes. Am fost nevoit sa platesc asa o data, am vazut controlorii apropiindu-se, iar pe telefon dureaza mai mult sa platesti. O sa-mi incarc cateva calatorii pe un card STB sa am in caz ca vin controlorii.

      (Citează)

    • Putem sa iti depunem bani intr-un cont sa ai si tu de autobuz?

        (Citează)

    • Nu platesc din principiu. Nu sunt multumit de STB, asa ca nu le dau bani decat in caz de forta majora.

        (Citează)

    • Sper să te prindă

        (Citează)

    • Kopa_Kopan:
      Nu sunt multumit de STB, asa ca nu le dau bani decat in caz de forta majora.

      Atunci nu le mai folosi serviciile.
      ” nu imi place mincarea de la restaurantul asta dar mananc si apoi plec fara sa platesc ”

        (Citează)

    • Exact cum spune si @Stefan, daca nu esti multumit de un serviciu nu il mai folosesti. Poate daca ar plati toata lumea ar exista destui bani pentru modernizare sau pentru suplimentarea numarului de autobuze/tramvaie.

      Eu am spus mereu ca solutia, in Bucuresti cel putin, este sa fie cate un controlor in fiecare tramvai/autobuz. Astfel nu se mai urca nimeni fara bilet.

        (Citează)

  11. “era un tânăr cu un troller după el” … daca erai si tu troller il trimiteai cu metroul si gata.

      (Citează)

  12. Din punctul meu de vedere metroul intre gara de nord si otopeni e necesar (trenul nu isi are rostul dar l-au facut pt ca nu era gata metroul pana la campionatul de fotbal)

      (Citează)

    • Enervant e ca nu te poti urca la gara de nord sa cobori la aeroport – tre sa schimbi la 1 mai. Si daca se intampla sa vii de pe alta linie de metrou (nu cea cu gara de nord), atunci schimbi 3 trenuri sa ajungi la aeroport/ mall Baneasa.

      Si chiar daca s-ar construi si asa, ma astept sa auzim ca au luat super putine trenuri noi si vine unul la 20 min – cum auzeam ca vin cele de pe magistrala cu Drumul Taberei.

      In conditiile astea, cati bucuresteni ar folosi realist linia asta?

        (Citează)

    • Trenul către aeroport și înapoi e chiar bun, am mers cu el de 8 ori pana acum. E comod, ajunge repede in oraș. Nu stai in trafic si e ieftin. Și nu, nu stau la gara de nord, iau transportul în comun până acolo. Când e prea târziu sau prea devreme sau nu am timp sau alte chestii mai iau uber/bolt la aeroport dar in principiu încerc sa merg cu transportul în comun.
      Metrou până la aeroportul Otopeni e o tâmpenie, de parcă nu am avea ce face cu banii, sa il faca pana la aeroportul Băneasa sau mall Băneasa.

        (Citează)

  13. Matilda:

    In conditiile astea, cati bucuresteni ar folosi realist linia asta?

    Nu stiu cati bucuresteni ar folosi-o, dar sunt convins ca foarte multi otopenisti (?!) s-ar bucura de ea. Cei care sunt nevoiti sa faca naveta pe DN1 zilnic, cei care lucreaza la firme din jurul Otopeniului, inclusiv lucratorii de pe aeroport car vin cu tranportul in comun de suprafata sau cu masina personala.

    Cand lumea zice Otopeni, din pacate se gandeste doar la aeroport si calatorii care sosesc/pleaca, nu si la orasul in sine si lucratorii din firmele care au sedii pe acolo.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus