un blog de Radu Dumitru

Uitați-vă și pe canalul meu de YouTube.

Noutăți în aeroportul Otopeni: tren nou, parcare nouă

9 Dec 2020  ·

GÂNDURI  ·

30 comentarii

Am fost acum câteva săptămâni la aeroportul Henri Coandă Otopeni și s-a schimbat aspectul acolo. A apărut o gară, a apărut un tren suspendat pe piloni, SF-uri.

Acum un an abia începea șantierul acolo. Frumoasă reușita firmei gălățene care a construit totul, dar acum nu pot să nu mă întreb următoarea chestie: dacă era nevoie de un an pentru asta, de ce s-au așteptat vreo 20 de ani până să înceapă treaba la un astfel de proiect?

O altă schimbare se va face prin crearea unei noi parcări în interiorul aeroportului, cu o capacitate de 700 de locuri. Nu știu când va fi gata, abia este la stadiul de “ne gândim să facem un plan”.

Dar despre altceva voiam să vorbesc apropo de parcările din Otopeni: eu nu înțeleg cum de sunt mereu pline ochi. Adică mi-au zis de multe ori oamenii că li s-a întâmplat să nu găsească loc dimineața în parcarea pe termen lung a aeroportului, toate locurile fiind ocupate în jurul orei 7.

Și este adevărat. Am văzut și eu că dimineață, în parcările acelea, sunt mașini lângă mașini. Nu înțeleg exact de ce. Parcarea pe termen lung costă 50 de lei pe zi, dacă nu mă înșel. Dacă urmează să ieși din țară pentru două zile, deja e mai ieftin să iei taxiul până la aeroport și de acolo acasă la întoarcere decât să plătești 100 de lei parcarea.

OK, poate vin la aeroport oameni de la distanțe mai mari, de exemplu din Ploiești, Buzău, Brașov, Giurgiu, whatever și vin cu propria mașină și o lasă acolo câteva zile, în ciuda costurilor. Dar așa mulți să fie ei, încât aproape în orice zi parcarea pe termen lung este deja total ocupată?

Teoria mea este că acolo parchează o mare parte dintre angajații aeroportului și evident că nu contra-cost. Nu m-ar mira ca unele mașini să fie părăsite pe acolo de ceva vreme. Cei de la Otopeni oricum nu au o contorizare a locurilor ocupate, numărătoarele de locuri disponibile sunt blocate sau dau cifre eronate, o mulțime de mașini sunt parcate în afara locurilor marcate, iar de automatele de plată nu mai zic nimic, sunt o rușine pentru poarte de intrare din România (dar potrivite pentru cea de ieșire, nu?)

În aeroport era practic gol atunci când am fost eu. Ce-i drept, era ora 13, când nu era în mod uzual trafic prin Henri Coandă, dar acum erau și mai puțini oameni decât de obicei. În parcare era însă plin de mașini.

    30 comentarii

  1. Eu nu inteleg de ce nu ai parca la Baneasa si sa iei taxi-ul pana la Aerorport, daca e o problema asa mare pretul.

      (Citează)

  2. Mare parte din cei care vin din provincie, parcheaza la Rin sau alte parcari asemanatoare, pretul fiind mult mai mic si transferul fiind destul de rapid.

    p.s. ce cautai la aeroport, nu stii ca e covid pe acolo?

      (Citează)

  3. Mai sint niste parcari convenabile la pret pe drumul spre terminalul cargo. Si te cărutează ei cu masina lor la terminalul de pasageri.

      (Citează)

    • Tariful de parcare pe termen lung se calculează în funcţie de numărul de zile de utilizare: pentru primele două zile de staţionare tariful este de 40 lei/zi. Dacă staţionarea se prelungeşte până la 3-4 zile, se mai adaugă 20 lei/zi, astfel încât pentru 4 zile de parcare tariful este de 120 lei. Pentru o durată cuprinsă între 5 şi 30 de zile, pentru fiecare zi de parcare se mai adaugă 10 lei. De exemplu, pentru pasagerii care se deplasează la aeroport cu autoturismul pentru a pleca într-un sejur de 7 zile cu avionul, la întoarcere vor plăti pentru parcare suma de 150 lei, iar pentru 30 de zile vor achita 380 de lei.

      Durata maximă de utilizare a acestei parcări este de 30 de zile. Fiecare zi de parcare se achită integral, indiferent câte ore staționează autoturismul (tariful de parcare nu este fracționabil).
      De pe site-ul lor.

        (Citează)

    • 150 de lei pentru 7 zile nu este mult deloc. Daca esti intr-un grup de 4 persoane, deja trebuie sa iei 2 taxiuri. Asa ca poate fi mai convenabil sa mergi cu masina personala.

        (Citează)

  4. E dat in functiune trenul ala?
    Pe site-ul aeroportului e mentionata doar varianta veche, cu autobuz pana in camp
    https://www.bucharestairports.ro/ro/transport/conexiune-tren
    Bine, tot acolo se da link la ratb.ro, in conditiile in care se cheama STB de vreo 2-3 ani

      (Citează)

  5. Parcarea pe termen lung are un pret mare pe zi in primele zile, insa scade la 10 lei/zi dupa vreo cateva zile sau chiar mai putin – in principiu pe 30 de zile te costa cam 300-350lei parcarea, care este un pret decent sa-ti gasesti masina imediat dupa ce te-ai dat jos din avion cand te intorci din vacanta.

    Eu o folosesc destul de mult cand sunt plecat o saptamana-doua cu treaba ca mi se pare mai comod sa am masina mea la indemana decat sa comand Uber.

      (Citează)

    • deci 300 e mai convenabil decat 50? romania

        (Citează)

    • Mda, mega comod să conduci rupt de somn sau oboseală când ai plecarea dimineața devreme sau întoarcerea la miezul nopții, fix de condus aș avea atunci chef, și să mai și plătesc extra pt asta…

        (Citează)

    • Amuzant cum aveti voi pareri negative despre preferintele altor oameni.

        (Citează)

    • @sin, mai amuzant este cum au ajuns ei la concluzia ca te costa 300 de lei, desi ai spus clar ca este vorba de perioade de 1-2 saptamani.

      @Florin M., pentru mine ar fi mai comod sa conduc pana la aeroport de dimineata si sa nu fie nevoie sa stau sa caut taxi/uber. Daca m-am ridicat din pat si am mai si facut un dus, deja m-am trezit (nu mai sunt “rupt de somn”).
      Deasemenea, la intoarcere, din nou este mai confortabil sa imi pun direct bagajul in portbagaj si sa plec spre casa. Poate pe drum opresc si la un magazin/un fast food sa imi iau ceva de mancare si nu trebuie sa imi fac griji ca ma asteapta soferul.

      Sau daca avionul decoleaza/aterizeaza la ore rezonabile, la intoarcere trec pe la curatatorie sa imi iau hainele pe care le-am lasat la plecare. Sau daca tot sunt in zona, dau o tura prin Mall Baneasa.

        (Citează)

  6. Am auzit o poveste despre un roman plecat pentru 2 zile in Italia cu treaba si a lasat masina in parcarea aeroportului. A fost arestat acolo si s-a intors in tara dupa 3 luni, probabil masina e inca acolo.

      (Citează)

  7. Poate o parte din masinile din parcarea pe termen lung sunt ale firmelor de “Rent-a-car”?
    Altfel, da, nu e exclus sa fie la mijloc o “romaneasca” cei care lucreaza acolo parcheaza fara sa plateasca in aceste parcari.
    Sau, varianta 3, se castiga atat de bine acolo incat iti permiti sa dai 50 lei / zi….

      (Citează)

  8. Cei care vin din alte judete deobicei se orienteaza spre parcarile park & fly de pe langa aeroport, tarife accesibile, supravegheate video si transfer gratuit. Eu asa fac cand vin cu masina si stiu foarte multe persoane care procedeaza la fel

      (Citează)

  9. Tipic romanesc. La 30 de ani de la revolutie, noroc cu CE de forbal ca ne chinuim si noi sa legam aeroportul capitalei de oras printr-un mijloc de transport in comun mai civilizat si mai rapid, cum au mai toate capitalele si nu numai, ci toate orasele mari din vest.
    Si ce zice romanul in comentarii pe bloguri: de ce nu vii cu masina, de ce nu o lasi la Baneasa, e mai ieftina parcarea in hotel, dar si la mall nu e chiar gratis etc. Pe bune ca iti vine sa-ti iei campii cateodata…
    Adica pe langa faptul ca inca nu vrea sa-si dezlipeasca curul de scaunul masinii, nici nu gandeste dincolo de nas si se uita doar la el, ignorand turistii sau cei care nu sunt din Bucuresti.

      (Citează)

  10. În afară de viitoarea posibilă parcare de 700 de locuri, care va fi tot a aeroportului, mai e una privată în construcție (pe Bd Aeroportului, în giratoriul de la aeroport, ditamai investiția, cu 3 nivele, fac tipii inclusiv o stradă nouă de acces în DN1). Asta se va adăuga celorlalte 15-20 de parcări particulare pe termen lung din Otopeni și împrejurimi.
    Angajații aeroportului și cei ai firmelor care au activitate acolo (companii aeriene, rent a car etc.) au locuri de parcare în diverse parcări, unele din incinta aeroportului, altele private, contra cost (plătește firma de regulă). Nu prea ai unde parca gratis în zonă.
    În parcările pe termen lung parchează și bucureșteni, și din alte orașe, și turiști, și business traveleri (firme care au deplasări dese au abonamente exact în acest scop).
    Înainte de pandemie, nu numai parcarea pe termen lung a aeroportului era plină mereu, ci și celelalte parcări private pe termen lung din Otopeni. E mare nevoie de locuri de parcare (sau mai bine zis „era”). Dacă nu lucrezi prin zonă, nu-ți dai seama ce trafic auto este, cîtă nevoie e de locuri de parcare și cîte firme de parcare și de rent a car o duc excelent (mă rog, iar e necesar să menționez că vorbesc la perioada normală pre-pandemie). În afară de cele 5-6 firme mari, cunoscute pe tot globul, proliferează cel puțin 10 firme locale de închirieri auto.
    De fapt se vede clar pe Google Maps, imaginea din satelit, cîte zeci de hectare pline de mașini sînt în Otopeni, în jurul aeroportului, în Ferme, în zona haltei CFR, pe DN1, la hoteluri, la Țiriac, chiar și printre blocurile din centru etc. Pînă și la Săftica e o parcare care face transfer la aeroport.

      (Citează)

  11. Trenul a fost o conditie pusa de UEFA pentru Campionatul European care trebuia sa aiba loc vara asta, doar asa a inceput proiectul de pe vremea Vioricai Dancila si uite ca nu a fost finalizat vara ci iarna, bine ca l-a inaugurat Iohannis inainte de alegererile locale. Din ce imi amintesc Ion Tiriac a blocat proiectul pentru ca trece pe langa Patinoarul lui.

      (Citează)

  12. Eu nu as avea incredere in Uber sau in gasirea unui taxi la 4-5 dimineata atunci cand e vorba sa ajung la un zbor pe care daca l-am pierdut se duce naibii vacanta sau calatoria de afaceri. E atat de simplu. Dupa ce vom avea transport in comun decent (tren la ore fixe etc) mai discutam.

      (Citează)

  13. Da, depinde de firma de Park & Fly, eu am nimerit la unii care aveau 2 mașini și un microbuz.Cu astea făceau transfer, deși am vorbit din timp, când am ajuns la ora 4 sa las mașina la ei, aveau doar o mașină care deja era la aeroport.Mi-au spus că durează 30 min până se intoarce,va dați seama ? Zic cu voi pierd avionul, și am plecat spre parcarea aeroportului.

      (Citează)

  14. Man, faptul că nu era lume în aeroport n-are legătură cu faptul că parcarea era plină. Ăia care-și lăsaseră mașinile în parcare plecaseră deja. *

      (Citează)

  15. Ce ai fumat? Trebuia să fie gata în vară și asta pentru că fotbal, cerințe de logistică adică șuturi in fund din exterior. Îmi pare rău nu o pot trece la performanța sau realizări. Ne-am scremut mai degrabă!

      (Citează)

  16. S-ar putea ca trenul să mai scoată un pic din nevoia pasagerilor de a parca la aeroport. Doar dacă trenul ar fi o soluție eficienta. Unul la 40 de minute nu mi se pare ok. Trenuri mai mici și mai dese…

      (Citează)

    • Trenul este eficient, mai ales la orele aglomerate. Face cam 20-25 minute intre aeroport si Gara de Nord. Daca poti lua bilete direct din tren, atunci ar fi perfect. Daca se va moderniza linia respectiva ar putea face si 15 minute.

        (Citează)

    • Unul la 40 de minute nu mi se pare eficient. Daca ai pierdut unul… nasol. Modernizarea asta… e complicata, ne-a luat atit de mult timp sa o facem pe asta si acu ne plingem ca nu e modernizata? Adică… nu inventăm noi roata, au făcut unii sisteme din astea cu 2 trenuri pe o singură linie și faci dublu doar la mijloc să treacă unul pe lingă celălalt…. Dacă asta e problema acu pentru care nu pot mai mult de un tren la 40 de minute…

        (Citează)

  17. Eu merg numai cu masina si o las intr-o parcare privata in Balotesti.

    De ce vin cu masina: am copii, nu vreau sa ii car cu taxi/uber/etc fara scaune

    De ce nu o las in parcarea pe termen lung la otopeni: pentru ca nu poti face rezervare. Am trecut prin asta si daca nu gasesti loc, ai pus-o, ca ai avion de prins si n-ai unde lasa masina. Si da, parcarile alea is tot timpul pline, si daca nu-s pline te trezesti ca nu-ti da bariera jeton ca crede ca e parcarea plina.

      (Citează)

  18. Nu stiu daca in parcare isi lasa masina angajatii, dar eu am un client din Constanta ai carui angajati au deplasari zilnice cu avionul, pentru o zi sau doua, si mereu vin cu masina la aeroport si o lasa acolo. Sunt mereu aproape 10 astfel de angajati/zi. Ma gandesc ca sunt multe alte firme in aceeasi situatie. Si pretul nu conteaza, cata vreme face parte din politica grupului, se plateste. Ar fi mai scump sa plimbi pe drum un sofer pentru fiecare.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, spune-ți părerea:

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici, și fără mesaje doar de dragul URL-spam-ului. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt binevenite. Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea.

sus