un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

BMW iX3 în România: 67.500 euro cu TVA

25 Aug 2020  ·

AUTO  ·

32 comentarii

Am uitat să spun acum vreo lună că BMW România a anunțat prețul din țara noastră pentru noul BMW iX3 complet electric: 56.800 euro fără TVA, 67.582 euro cu TVA. Programul Rabla Plus ar reduce acest preț cu vreo 9.200 de euro, dacă este utilizat un ecobonus.

Prețul este în limitele așteptate, având în vedere că-l știam pe cel din Germania, și în jurul unui BMW X3 30i cu echipări similare. Scump pentru România? Greu de zis. 184 de Tesla, 16 Audi e-Tron, 33 de Jaguar I-Pace și alte electrice înmatriculate la noi (datele sunt la 31 dec 2019 apropo) spun altceva, piață e destulă, oameni cu bani la fel.

Modelul este important pentru că BMW iX3 este primul automobil din strategie pe termen lung a BMW de a oferi modele electrice similare cu cele pe benzină și diesel, altfel spus vor să vină cu variante electrice pentru toate modelele lor în următorii ani.

BMW iX3 are o autonomie de 460 km și încărcare rapidă la 150 kW, moment când încarci 0-80% în 34 de minute. Motorul electric dezvoltă 286 CP și 400 Nm. În rest mașina este practic identică cu un X3 clasic, care-i un model excelent — citiți testdrive-ul meu pentru detalii.

Am văzut în articolul de acum 2 săptămâni câteva comentarii care spuneau că are același preț ca Tesla Model Y sau mai mare. Mi se pare o comparație de mere cu portocale făcută doar pentru că ambele mașini au propulsie electrică și 4 roți. BMW este în clasa premium și asta înseamnă diferențe în multe aspecte, chiar dacă pe hârtie ambele au “adaptive cruise control”.

Tesla are multe avantaje, în special la sistemul multimedia și software, dar segmentele premium vin cu propriile lor reguli. Momentan doar Mercedes cu EQC și BMW cu iX3 și Audi cu e-Tron au oferte foarte bune într-un segment foarte dorit, SUV premium de dimensiuni rezonabile, și cred că mulți oameni care din start vor o mașină premium pentru că au banii sau funcția sau imaginea în societate pentru așa ceva se vor îndrepta spre unul dintre aceste trei modele. BMW, în particular, este mai ieftin decât EQC și e-Tron cu câteva mii de euro și probabil asta va conta mult în piață.

Cele trei nu prea au concurență. O alternativă este Jaguar I-Pace, dar acela este în alt segment de preț, pe la 100.000 de euro, zonă în care chiar concurează cu o Tesla, dar cu Model X. Există și SUV-uri mai mic precum Hyundai Kona Electric sau Kia e-Niro, dar nu fac parte din segmentul premium. Și cam aici se termină SUV-urile, dacă nu mă înșel, iar pe Honda E nici nu-l mai punem la socoteală.

În plus, până când Tesla nu va sosi în România cu o prezență oficială care să includă și un service, mașinile lor sunt doar ceva la care să visezi, că nu mulți sunt dispuși să meargă până la Viena de câte ori au o problemă cu mașina. Dacă aș avea azi 70.000 de euro de dat pe o mașină electrică, nu mi-aș lua o Tesla, oricât de mult mi-ar plăcea această mașină, din motive ce țin de suportul post-vânzare oferit aici. Peste 5 ani probabil lucrurile vor sta diferit.

    32 comentarii

  1. Ai optiunea de generator pe benzina?Cum era la i3?

      (Citează)

  2. E bine ca au scos-o, era si timpul , probabil cineva e interesat. In Romania, cred ca mai putin. Un X3 motorinos incepe de la 45k EUR, Una cu ceva optiuni misto, pe la 50-52k EUR.

    Diferenta de 15k EUR in economie de combustibil – pe cat timp? Ramane doar pentru fanii ECO/GREEN zeroemisions.

    Cum nu exista legi si penalizari care sa incentiveze achizitia, nu as paria pe un succes de vanzari, da’ cine stie. Mai e impozitul 0 care ajuta la decizie, cat de cat acolo.

      (Citează)

  3. Deocamdata s-a terminat bugetul la Rabla + pentru electrice.

    Pretul e ok, sper sa se devalorizeze ca restul bmw-urilor ca sa o luam cu o treime de pret in 2-3 ani :))

      (Citează)

    • Catalinx:
      E bine ca au scos-o, era si timpul , probabil cineva e interesat. In Romania, cred ca mai putin. Un X3 motorinos incepe de la 45k EUR, Una cu ceva optiuni misto, pe la 50-52k EUR.

      Diferenta de 15k EUR in economie de combustibil – pe cat timp? Ramane doar pentru fanii ECO/GREEN zeroemisions.

      Cum nu existalegi si penalizari care sa incentiveze achizitia, nu as paria pe un succes de vanzari, da’ cine stie. Mai e impozitul 0 care ajuta la decizie, cat de cat acolo.

      Salut, nu e doar economie la carburant, ci și la revizii și apoi post garanție la alte tipuri de piese gen consumabile, injectoare, turbine, bujii, volanta, ambreiaj și câte o mai fii. Era la tesla pe site un calculator care îți zicea câta economie faci.

        (Citează)

  4. Culmea saraciei in Romania: sa-ti iei BMW prin rabla. This is a new low, chiar si pentru noi :)

      (Citează)

  5. Daniel: Salut, nu e doar economie la carburant, ci și la revizii și apoi post garanție la alte tipuri de piese gen consumabile, injectoare, turbine, bujii, volanta, ambreiaj și câte o mai fii. Era la tesla pe site un calculator care îți zicea câta economie faci.

    Povesti, reviziile costa tot atât iar bateriile când trebuie sa le înlocuiești, mai bine iei alta.

      (Citează)

    • Nu sunt povesti. Piesele in miscare sunt mai putine la o electrica. E drept afirmatia referitoare la baterii, dar strict pe durata de viata a bateriilor, ar trebui sa iesi cu intretinerea mai bine la o electrica. Acum, trebuie pui in balanta toate aspectele, de la costul de achizitie, la pretul energiei electrice, revizii, piese de schimb etc si, in functie de durata de viata, costul bateriilor.
      Impresia mea e ca pe termen scurtn (sub 4 ani) si lung (de la 7 in sus), iesi mai bine cu masina clasica. Pe termen mediu (7 ani), o electrica poate da cu plus. Dar nu cu mult. Depinde si rulajul.

        (Citează)

    • Electricele avand greutate extra, gumele + tot ce tine de suspensii/tren rulare costa extra fata de un model similar cu motor benzina/diesel. Fix ce tre schimbat mai des e mai scump. Par exemple ix3 duce spre 2300 kile iar un x3 normal se invarte intre 1800-1900 kile.

        (Citează)

  6. Incarcare full in max 15 min. Statii de incarcare la fel de dese ca astea clasice. Autonomie de min 800 km la un gabarit gen ix3 asta, la un mers decent + un pret ceva mai omenos. Atunci mai vorbim de electrice. Momentan sint niste chestii ptr aia banosi si excentrici. Mai ales in Romania.

      (Citează)

    • sau ITisti, care nu sunt nici excentrici, nici nu i-as numi banosi, ca aleg sa isi cheltuie banii munciti cinstit pe mizerii de genul asta.

        (Citează)

    • Pana la sfarsitul lui 2019, in Olanda era mai ieftin sa iei masina de servici un Model 3 decat un Golf.

        (Citează)

  7. cat maaaaaaaaaa??!!
    sa ma sune neamtu cand ajunge la juma de pret.

    cum sa dai boss 67k eur pe o baterie? cum??
    raman la diezelara mea, cu toate revizii lui peste nu ajung la banii aia.

      (Citează)

    • Exact asa au zis si aia care aveau carute, cand au aparut masinile :)).

        (Citează)

    • trebuie sa vezi partea buna, ai mai putine sanse sa iti intre span din turbina in motor, ca la x3 dizeral, cum povestesc altii pe bloguri. cica deviz de 60 de mii de lei :)

        (Citează)

    • Mai bine oleaca de span la motor decat sa ajungi pe rotisor. Google “tesla in fire”.

        (Citează)

    • da, bine. google “cate tesla on fire” ca asa iti arat rapid 10 beamveuri-torta numai prin romanica.

        (Citează)

    • @Mihai, nu vrei sa te sune neamtul si cand ajunge un X3 cu motor cu combustie interna undeva pe la 20.000 de euro?

        (Citează)

  8. Ar fi interesant sa stim cat e Polestar 2 si daca o sa fie disponibila ion .ro

      (Citează)

  9. Modelul Y e 65000 in Olanda, cu tot cu taxe.
    Inca astept sa se trezeasca baietii din KO-ul dat de Tesla. Singurii care mai dau din gura sunt Hyundai-Kia. In rest doar mortaciuni. Dezvolta o masina 5-6 ani si apoi scot pe piata ceva putin mai slab decat o tesla de acum 2 ani.

      (Citează)

    • Si toate astea sint pe platforme de termice adaptate, nu proiectata de la inceput ca electrica, cum e Tesla.

        (Citează)

  10. Salut, nu e doar economie la carburant, ci și la revizii și apoi post garanție la alte tipuri de piese gen consumabile, injectoare, turbine, bujii, volanta, ambreiaj și câte o mai fii. Era la tesla pe site un calculator care îți zicea câta economie faci.

    Asta e o proiectie, nu e o treaba sigura precum consumul de carburant.
    Tesla S este in top 15 cele mai putin fiabile masini.

    https://www.youtube.com/watch?v=x3CaP6aXruk

    In teorie, probabil ca trebuia sa fie in top cele mai fiabile. Posibil BMW sunt mai buni, ca au experienta in automotive, dar nu-i o chestie dovedita.

    Ai mai putine tipuri de piese de tip mecanic ( volanta, turbina, injectoarele si ambreiajul nu-s consumabile chiar daca se strica si se inlocuiesc).

    La fel cum si la masina electrica nici bateria nu e consumabil ( ca se inlocuieste pe garantie), doar ca are un timp de viata cunoscut ca fiind limitat, dar limita si costul de inlocuire nu o catalogheaza drept consumabil.

    Problema e cand se strica ceva electric, cat costa inlocuirea cand iesi din garantie, etc.

    Nu zic ca nu-i asa, dar nici nu zic ca-i asa, pana cand nu-i o treaba dovedita.
    Plus, cele mai multe contracte sunt cu costuri zero, sau minime , pe perioada garantiei pentru multe masini cu combustie interna. Nu stiu sigur cum e la BMW, dar ce zic e ca daca anulezi costurile pe perioada garantiei ( adica le incluzi in pretul masinii) diferenta e data de costurile post garantie, peste 3 – 5 -7 ani. Tinand seama ca cele mai multe masini de gen or sa fie cumparate in contracte de leasing/ creditare din mai multe motive, si ca dupa perioada contractuala se cam vinde, avantajele post garantie nu motiveaza primul cumparator. Intelegi?

    Deci pana se intampla sa verificam avantajele alea, mergem pe diferenta in costul de operare pe care o stim: combustibil.

    La pretul de azi al motorinei, estimez ca de diferenta de bani circa 15k EUR, rulezi undeva la 150,000 km. Dupa care incepi sa intri pe pierdere fata de pretul curentului. Din cate stiu BMW nu ofera curent moca.
    Tot din cate stiu, in Romania, undeva la 150-250k km vinzi masina ca face 5-7 ani trece garantia, iar daca esti client de masini noi te intereseaza aspectele astea, ca d-aia dai zeci de mii pe o rabla.

      (Citează)

    • nu e economie, termina cu prostiile.
      la un diesel platesti anual suma x pentru intretinere.
      la o electrica platesti la 5-10 ani suma x ori 5 sau 10.

      curent mai ieftin se traduce in timp de stat si frecat menta infipt la priza.
      incarcare rapida = iesi mai ieftin cu benzina. pai si atunci boss care e deal-ul?

        (Citează)

    • @ mihai
      Plus ca incarcarile rapide obosesc bateriile mult mai repede.

        (Citează)

  11. da boss, nu exclud.
    cand o sa imi fie la fel de convenabil cu bagat un plin in 5 minute si sa nu trebuiasca sa fac un excel cu opriri planificate pt bagat curent, si alte exemple de genul, atunci o sa trec si eu la masina de la caruta.

    pana atunci, doar te biciuiesti singur si te vaiti de cum duci tu povara trecerii la masina electrica.

    Alin:
    Exact asa au zis si aia care aveau carute, cand au aparut masinile :)).

      (Citează)

  12. Pe 1 septembrie lansează și Skoda Enyaq.

      (Citează)

  13. Daca nu esti fan curentul ECO/green revolution & shit , nu cred ca merita deloc aceasta masina .
    1. E foarte grea (de aici si acceleratia in doar 6.8 s / 180kmh)
    2. E foarte scumpa (in raport cu una benzina / diesel dotata identic)
    3. Reviziile (spunea cineva ca ar fi reduceri la electri dpdv al costurilor) la BMW sunt incluse toate reviziile indiferent de numarul de kilometrii – 5 ani Basic Service
    4. Autonomia este bunicica vara , si mizerabila iarna (vreo 255km la viteze de autostrada considerat de Evdatabase 120kmh)
    5. Eficienta motorului este foarte scazuta
    206 Wh/km *
    Efficiency

    vs NIRO
    173 Wh/km
    Efficiency

    sau
    vs TESLA Y
    161 Wh/km
    Efficiency

    YEY … premium … dar e pilaf . Poate la urmatoarea generatie .

      (Citează)

  14. Andrei G:
    @adi, cu ce pret poti cumpara o Tesla model Y in Europa?

    @andrei Tesla Y, maximum range 59.600. Cu livrare în ianuarie.Adica sigur nu primesti BMW mai devreme. Si, ca la toate modelele, ai 7 zile sau 1600 km sa mergi cu masina si dacă vrei primești banii înapoi. Sigur la BMW e la fel?

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus