►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄
« Știri despre tehnologie – 5 septembrie 2019
Concurs: dau 5 invitații duble la Bucharest Street Food Carnival »
Mercedes-Benz a prezentat oficial modelul EQC, primul lor SUV electric. Într-un fel, îi putem spune prima lor mașină electrică deoarece este construită de la zero în acest scop, cu principii moderne, în timp ce modele precum clasa B electric și altele erau conversii.
Producția va începe în 2019, sistemul electric urmând să fie asamblat la Hamburg, bateriile la Kamenz (tot la o fabrică Daimler), iar asamblarea finală se va face la Bremen. Piața chineză va avea propria fabrică undeva lângă Beijing. Daimler pregătește producția de mașini electrice sub brandul EQ în diverse puncte de pe glob, parte a strategiei de extindere masivă în domeniul vehiculelor electrice.
EQC este un (crossover) SUV și, după cum arată, îmi dă impresia că l-au gândit în primul rând pentru piața chineză, cea mai mare piață de vehicule electrice. Mi-ar fi plăcut să semene cu GLC, dar înțeleg și de ce vor să diferențieze modelele electrice de aspectul celor cu motoare termice. Lungimea totală este de 4,761 metri și ampatamentul de 2,873 metri.
EQC are câte un motor electric asincron pentru fiecare punte și dezvoltă o putere totală de 300 kW (echivalentul a 408 cai putere), iar autonomia conform ciclului de testare NEDC va fi de 450 km. Personal sunt ușor dezamăgit că n-au anunțat autonomia în testul WLTP, care-i cel modern și mai bine adaptat inclusiv mașinilor electrice, dar mai mult ca sigur vorbim tot de peste 400 km cu o singură încărcare. Viteză maximă 180 km/h, accelerație până la sută în 5,1 secunde.
Bateriile de 80 kWh pot fi încărcate cu până la 110 kW, datele oficiale estimând o încărcare de 80% în 40 de minute atunci când se folosește un încărcător de putere mare.
Dincolo de partea electrică, Mercedes EQC vine cu toate dotările și luxul uzual brandului. Asistentul MBUX este la bord, actualizat cu funcții specifice vehiculelor electrice, navigația folosește un model predictiv pentru a adapta viteza sau traseele, iar sistemele de siguranță includ unele specifice vehiculelor electrice, precum protecție suplimentară pentru baterie sau posibilitatea ca echipele de intervenție să deconecteze complet sistemul electric înainte de o descarcerare.
Diverse elemente de design particularizează gama electrică (mici elemente albastre pe caroserie, lipsa barelor de prindere pe plafon, interior cu aspect modern, două ecrane de 10,25 inchi). Există chiar și un AMG Line care dă un aspect mai sportiv diverselor elemente. N-au anunțat prețuri, dar pare un concurent pentru Jaguar I-Pace și probabil va începe tot pe la 80.000 de euro.
« Știri despre tehnologie – 5 septembrie 2019
Concurs: dau 5 invitații duble la Bucharest Street Food Carnival »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
15 comentarii
05/09/2018 la 11:58 AM
Deci, in realitate, maxim 300 km autonomie.Reală.Cu AC pornit, cu faruri aprinse, mai merge un radio etc.Deci mult mai slaba decat Tesla.Si, foarte probabil, mai scumpa decat Tesla.
Adi(Citează)
05/09/2018 la 12:27 PM
Care Tesla? Model S poate ajunge si la 130.000 EUR. Sa nu mai zic de model X.
Iar cu noul ciclu WLTP cifrele anuntate de producator chiar pot fi atinse. Asa ca imi pun sperante in cei 400km promisi. Probabil nu cu 4 persoane supraponderale in masina si bagajele lor.
GabrielG(Citează)
05/09/2018 la 10:32 PM
Tesla model S, cea mai ieftina 70.000 euro.Autonomie 420 Km.
Urmatoarea, 90.000 euro, autonomie,540 km!
Daca tu crezi ca Mercedes va fi sub 90.000 euro te inseli amarnic! Insa deja se stie ca va fi sub 400 km autonomie.Asa ca mai bine informeaza-te.Sau vrei sa mai spun de Tesla model 3? Disponibila acum la 40.000 de euro? Ca la aia de 30.000 mai ai de asteptat.
Adi(Citează)
05/09/2018 la 10:36 PM
Interesant că, în toată cearta asta semi-agresivă, nici unul n-a comparat EQC cu Tesla Model X, concurentul direct.
nwradu(Citează)
05/09/2018 la 1:01 PM
Nu stiu de ce, dar duce a range rover din spate, sau doar mi se pare mie. Cu cat se va merge pe treaba asta cu motorul electric, incarcarea sa, deveni principalul impediment. Si fac un mic, pariu ca fast charge-ul va fi echivalentul benzinei/motorinei ca na, toata lumea trebuie sa traiasca.
Asdad2005(Citează)
05/09/2018 la 1:10 PM
Inseamna ca nu ai vazut ultimele Porsche-uri :)
GabrielG(Citează)
05/09/2018 la 1:06 PM
Tot bicicleta e mai buna. Mai ales ca au bagat reduceri acum la Pegas.
Cezar(Citează)
05/09/2018 la 1:31 PM
Voi vorbiti de rachetele astea ca de urmatorul model de telefon aflat pe lista, asteptati un Black Friday si gata, v-ati luat masina. E nevoie doar de confirmarea internetului ca e buna si de o reducere de 5% si e rezolvata treaba.
“Asa ca imi pun sperante in cei 400km promisi.”, zice Gabriel, gandindu-se ca la banii aia, nu poate avea o camera foto proasta modelul asta nou de Xiaomi. Nu?
finch(Citează)
05/09/2018 la 1:55 PM
Cu ce am gresit?
GabrielG(Citează)
05/09/2018 la 2:35 PM
Alte surse (Ars, CNET) mentioneaza autonomie de 200 mile (350km)
Cip(Citează)
05/09/2018 la 10:37 PM
Poate au citit greșit comunicatul de presă, că nemții 450 km spun în el.
nwradu(Citează)
05/09/2018 la 4:59 PM
Ce Ssangyong drăguţ!
hoinaru(Citează)
05/09/2018 la 5:18 PM
viitoru suna bine, copile!
BOgdan(Citează)
05/09/2018 la 11:41 PM
Aștept 3 ani sa îl iau la 25k după ce se satura neamțul de ea și se indura sa ne arunce osul sa avem luxul de a roade la un preț decent pt noi romanii.
Radu(Citează)
06/09/2018 la 1:38 PM
Cred ca postarea asta de pe grupul tesla owners spune cam totul despre lansarea mercedes https://imgur.com/a/vTeBavn
John(Citează)