un blog de Radu Dumitru

Uitați-vă și pe canalul meu de YouTube.

Testdrive: Renault Captur (2020) diesel dCi 115 EDC

1 Feb 2020  ·

AUTO  ·

20 comentarii

Am condus noul Renault Captur, varianta cu motor diesel dCi 115 de 115 CP, echipare Intens cu câteva extra-opțiuni. A ieșit clipul de mai jos în care arăt mașina pe afară și pe dinăuntru, plus tehnologiile introduse pe ea..

Susține-mă cu un Subscribe:

E interesant Captur-ul. Ca și pe noul Renault Clio, au adus în această gamă tehnologii pe care acum 5 ani le vedeam doar pe modele de 4 ori mai scumpe. Mașina arată bine pe afară, interiorul este modern și elegant și construit cu atenție la detalii, iar modelul testat de mine se înfigea bine la drum (pentru prețul său, desigur, că nu-i Megane RS Trophy).

Generația nouă este cu 11 cm mai lungă și asta se cunoaște în spațiul interior și în portbagajul de 536 de litri. Se pare că au vândut 1,5 milioane de Captur în lume și 13.253 de unități și în România, în ultimii ani, și cred că noul Captur se va vinde și mai bine, în ciuda concurenței mult mai mari din segment (peste 20 de modele în prezent în segmentul crossover B). În semestrul doi apare și un model hibrid de 160 CP cu încărcare de la priză.

Ce mi-a plăcut la Captur

  • aspectul exterior. Din față arată mai compact, mai musculos, iar spatele arată modern cu acele stopuri înguste.
  • interiorul este elegant, multe materiale moi și de calitate, feedback bun de la orice buton și rotiță
  • multe spații de depozitare în interior, inclusiv un torpedou de volum mare. Două porturi USB în față și două USB în spate.
  • sistemul Multi-Sense ce permite comutarea între Sport și Eco
  • poți avea adaptive cruise control, recunoașterea semnelor de trafic, camere video 360 grade, asistență parcare, lane keeping, o autonomie de nivel 2 pe autostradă, Android Auto și Apple Carplay
  • cel mai puternic motor oferă 155 CP, în curând apare versiunea plug-in hybrid de 160 CP și autonomie pur-electrică de 65 km, ceea ce o va face foarte bună pentru oraș dacă aveți unde să o încărcați la priză.
  • bancheta spate poate culisa pentru a mări portbagajul

Ce nu mi-a plăcut la Captur

  • montantul A și oglinzile laterale mari generează mai mult zgomot de vânt decât pe alte mașini testate de mine la viteze de 130+ km/h
  • volan prea rigid, simțeam că trebuie să încordez prea tare mușchii pentru a face mici corecții de direcție, de exemplu atunci când ocolești o gură de canal sau o piatră. Sunt obișnuit cu volan (și manete, de altfel) ceva mai moi. Nu confundați asta cu o lipsă de precizie. Direcția de pe Captur este foarte bună.

Prețuri Renault Captur

Prețurile sunt mai jos. Varianta TCe 130 automată EDC este cea pe care aș alege-o eu, probabil Zen cu vreo 2 opțiuni în plus.

Moar photos:

Diferențele față de generația anterioară:

Felicitări Renault pentru că au adus și generația anterioară tocmai pentru a face fotografiile de mai sus!

Dacă tot ați ajuns aici, uitați-vă și la noul Renault Clio și la Dacia Logan Stepway și la Renault Megane RS de 300 CP.

Susține-mă cu un Subscribe:

    20 comentarii

  1. La minusuri nu treci si spatiul foarte redus in spate?! Cine poate sta comod pe locurile alea? poate un copil de 5 ani…

    La minusuri le dai asa, cu fenta, de genul “volanul cam rigid dar directia e foarte buna”. E ca aia de la interviurile de job:

    – ce defecte considerati ca aveti?
    – cateodata sunt prea perseverent, nu plec acasa pana nu termin.

    Pune si tu niste minusuri REALE, nu din astea insignifiante. Mare minus ca fac oblinzile zgomot… da’ asta e fix ce intereseaza pe un eventual cumparator, deal breaker.

      (Citează)

    • Nu chiar. Scaunele fata par trase maxim ij spate.

        (Citează)

    • @Kopa: am lămurit foarte bine în clip spatiul disponibil în spate, zic eu. Uită-te întâi și apoi dezvoltăm subiectul.

      Cât despre direcție, faptul că volanul se rotește greu nu are legătură cu precizia direcției. Direcție bună, pentru mine, înseamnă că dacă rotești un grad de volan, roțile se mișcă și ele un grad. Asta nu are legătură cu forța necesară pentru a roti cu un grad volanul.

      Nu există minusuri reale. Le-a ieșit o mașină foarte bună. Dacă vrei mă plâng, ca alții, că pasagerul din dreapta nu are mâner deasupra ușii, dar nu mi se pare cine știe ce problemă.

        (Citează)

    • speedy.gonzales

      02/02/2020 la 1:45 PM

      de-aia i se spune “neutru radu” ptr ca prin comentariile lui nu supara pe nimeni !!!

      acum sincer vroiai sa scrie de rau de o masina testata la un eveniment la care a fost invitat? pai data viitoare nu il mai cheama nimeni

      si ca sa spun si eu niste lucruri negative de cand am facut un test drive cu un captur:
      – masina cam slab antifonata, adica se auzeau zgomote de afara
      – scaunele fata extrem de mici, adica stai cu umerii in afara scaunelor si te spijini cu spatele mai mult pe lateralele scaunelor. la drumuri scurte nu e problema, dar la drumuri lungi e obositor.
      – spatiul in spate extrem de mic ptr niste adulti.

        (Citează)

  2. Blog de tehnologie testeaza masini diesel :)

    Una peste alta mi se pare aiurea faptul ca de la generatie la generatie se fac mai mari masinile pentru mai multi spatiu cand teoretic generatiile noi sunt minimaliste si ar trebui teoretic sa fie mai cumpatate si sa nu-si mai doreasca risipa. Plus aia cu poluarea ce ar trebui sa ne preocupe.

    Ma uit la toti aia cu ditamai camionul/SUV-ul ce merg cu el prin oras gol 95% din timp si doar in restul de 5% ar avea nevoie de capacitatea de acolo. Dar se vorbeste despre eficienta.

      (Citează)

    • Da, n-am fost fericit cu dieselul, dar la astfel de teste iei cam ce mașină se nimerește atunci când cei 20 de oameni participanți se duc în parcare la ele.

      Am vrut musai automată și doar diesel mai rămăsese. Dacă era după mine, testam benzină 130 cp sau 155 cp.

      Captur nu-i o mașină mare, că e segmentul B. Lungime totală 4,22 metri înseamnă cu o palmă mai mult decât un Sandero sau decât un Clio.

        (Citează)

    • Orice ar spune cineva, o masina Renault, cu un motor rezonabil si o echipate cat de cat decenta este 22.000 de euro. Enorm!

        (Citează)

  3. Clio ramane in continuare cea mai faina optiune de la renault, dovada ca se vinde in draci in toata europa.
    Captur….mmmmeh. E fain nimic de zis. E prin zona juke sau ch-r. Simpatice dar atat. Vrei ceva mai spatios, mergi pe kadjar daca vrei musai renault.
    Sau un duster neaoș si ramai si cu bani in buzunar.

      (Citează)

    • 1,5 milioane vândute în 5-6 ani nu-i de colo, mai ales cu concurența de pe piață. Segmentul crossover-SUV are cea mai mare creștere. Eu nu văd de ce ai alege Clio în loc de Captur.

        (Citează)

    • Serios? Si cam cu cati bani crezi ca mai ramai in buzunar? Un duster cu echipare decenta sare de 20.000 eur.

        (Citează)

  4. Direcția grea dar precisă mi se pare un plus. Nu suport Fiat tocmai pentru că și fără funcția city volanul e ireal de ușor.

    PS: am auzit cumva marșalier?

      (Citează)

  5. Am inchiriat un captur relativ nou in franta, prin 2016. In momentul ala, masina era o mizerie in general, dar in special din punct de vedere al directiei. Ori au facut un salt enorm, ori am eu cerinte mult peste ale tale (improbabil) ori ar trebui sa am dubii in legatura cu onestitatea testelor tale.

      (Citează)

  6. Am condus și am stat și pasager într-un Captur de generația trecută. Mi s-a părut mai înghesuit decât Loganul meu.

    Da, spatele arată decent acum, cu redesenarea stopurilor. Înainte era pur și simplu oribil. Mi se părea o mașină chinuită, ceva să zici că ți-ai luat și tu un SUV-uleț. Acum au mai umblat pe la design un pic și arată mai frecventabilă.

    Dar tot nu pricep cine este clientul acestei mașini. Nu ai bani de Kadjar, îți iei un Duster. Captur ăsta nu mi se pare nici un fel de mașină. Tentativă de crossover la preț de berlină, un compromis necâștigător, zic eu. Nu e o mașină nici frumoasă, nici practică în comparație cu ce există pe piață, în momentul de față.

    În fine, chestie de gusturi… Uite că s-au vândut o grămadă de exemplare, ceea ce ar spune că n-am dreptate în ce zic. Mdeah…

      (Citează)

    • Pe duster nu ai tehnologia de pe captur, am vrut sa-mi iau dacia acum 4 ani dar unele optionale nu se gaseau la dacia. Nici macar acum nu se gasesc toate. Alt motiv care m-a facut sa ma indepartez de dacia este ca foloseau platforme foarte vechi, dezvoltate acum 2-3 generatii de masini, la cat este de periculos sa circuli in romania siguranta nu este cel mai bun lucru la care sa te zgarcesti. Eu daca as avea de ales intre clio si captur as alege captur pentru ca am un copil si planuri pentru al doilea, iar portbagajul de clio nu ajunge. La generatia anterioara puteai sa iei clio break acum captur va atrage si clientii de clio break.

        (Citează)

  7. motanes, am auzit cel puțin trei femei că vor o mașină mică, de oraș și puțin mai înaltă, pe care să o conducă ușor. plus că modelul are și varianta cu cutie automată.

      (Citează)

  8. M-am oprit din citit la diesel.

      (Citează)

  9. Renault…mda. 🤣🤣🤣

      (Citează)

  10. captur model 2018, 1.2 benzina ,automata, nou, aproximativ 18000+ E cu programul rabla.
    Pe scurt o saracie de masina:
    -consum dublu fata de ce spun ei.
    -plasticul numai de calitate nu era.
    -scaunele incep sa scartaie dupa 2-3 luni
    -un zgomot enervant la folositrea stergatoareleor
    -la frig start/stop facea figuri
    -bazait la pornirea climei dupa vreo 6 luni
    -antifonarea lasa de dorit la 120-130/h pe autostrada
    -spatiu nu tocmai decent pentru pasagerii din spate
    -sistemul de sunet prost spre foarte prost – cel standard-
    -interlocutorul de abia te aude in momentul in care folosesti hands-free-ul masinii
    -modul eco inutil , iti taie si putere si AC si tot

      (Citează)

    Alătură-te discuției, spune-ți părerea:

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici, și fără mesaje doar de dragul URL-spam-ului. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt binevenite. Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea.

sus