un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Magistrala M2 de metrou ar putea intra în lucrări timp de 5 ani, cu întreruperi de circulație

7 Feb 2024  ·

GÂNDURI  ·

19 comentarii

Nu știam acest detaliu, dar Metrorex are în plan de ceva vreme modernizarea liniei M2 de metrou, cea care merge din Berceni (Tudor Arghezi acum) până în Pipera.

Se pare că vor să schimbe șinele pe o lungime de 19 km și 14 stații. Există o licitație de atribuire a contractului în acest sens, iar aceasta tocmai a fost anulată pe 29 ianuarie 2024 pentru că unicul ofertant nu mai îndeplinea niște condiții de eligibilitate.

Cel mai probabil, însă, se va relua în curând și probabil va fi și atribuit contractul. Întrebarea este, însă, cum se vor face lucrările de modernizare?

Rezumatul la ce a declarat directorul Metrorex este următorul:

  • lucrările ar trebui să dureze 5 ani conform planului din prezent.
  • întreruperile de circulație ar trebui să aibă loc în weekend și pe perioada verii, când numărul călătorilor este mai scăzut.

Pentru că vor fi întreruperi. Nu poți schimba șinele altfel.

5 ani de întreruperi?! That’s huge! Amintiți-vă ce probleme au fost acum câțiva ani când s-au închis stațiile Aurel Vlaicu și Pipera, având în vedere numărul mare de oameni care merg zilnic acolo.

Vor fi probleme mari și de durată în București. Să presupunem că aceste întreruperi se fac în mod inteligent. De exemplu, dacă schimbi șinele la Pipera și Aurel Vlaicu, metroul ar putea circula până la Aviatorilor.

Dacă schimbi șinele între Piața Unirii și Eroilor, metroul ar putea face naveta pe șina cealaltă între aceste două stații, iar în rest ar putea ține regimul normal. Oricum ar fi, tot înseamnă întârzieri mari și aglomerație uriașă la orele de vârf (la orele de vârf, în stațiile principale, de obicei nu încapi în primul metrou, ci stai la rând pentru următorul).

Presupunem și că întreruperea se face cu cap de către Metrorex. Să nu uităm că data trecută voiau să închidă Pipera și Aurel Vlaicu simultan, ceea ce arăta o lipsă totală de conectare cu realitatea din teren.

Lucrările de modernizare din prezent ar include:

  • creșterea vitezei de circulație
  • creșterea frecvenței de operare
  • reducerea duratei de deplasare cu metroul
  • diminuarea cheltuielilor de operare și întreținere
  • înlocuirea șinei tip 49E1 cu șină tip 60E1, pe tot traseul, cu excepția zonelor cu aparate schimbătoare de cale
  • înlocuirea traverselor bibloc cu blocheți independenți
  • reducerea zgomotelor și vibrațiilor prin adoptarea unor prinderi elastice tip fastclip pe blocheți prefabricați
  • înlocuirea aparatelor de cale
  • refacerea impermeabilizării construcției subterane
  • schimbarea fundației căii de rulare pe beton, pe tunel, unde este cazul
  • înlocuirea totală sau parțială (după caz) a prismei de piatră spartă, în cazul fundației pe balast a căii de rulare
  • înlocuirea instalațiilor complexe care au durata de viață depășită și aducerea acestora la nivelul reglementărilor tehnice în concordanță cu cerințele fundamentale de calitate.

Și ca să vedeți cât de lent merg lucrurile la noi în țară, prima licitație pentru acest contract a fost organizată în 2019, cu un buget total de 400 de milioane de lei. Toate aceste întreruperi ar fi putut avea loc în pandemie, când nu erau mulți călători, dar licitația a fost anulată. Pe vremea aceea, contractul ar fi fost finanțat 85% prin ceva numit Programul Operațional Infrastructură Mare.

Acum, în 2024, contractul este evaluat la 1 miliard de lei și doar 40% ar putea fi finanțare nerambursabilă. GG!

sursa: Economedia.

    19 comentarii

  1. Belea. Combinat cu inceperea reparatiilor la plafonu de la unirea o sa fie vis.
    Io astept ziua in care sa poti merge cu acelasi bilet pe toate mijloacele de transport existente, practic sa treaca metroul la administratia enclavei bucuresti si nu la ministerul transporturilor cum e acu. Cam cum e in toate tarile civilizate.
    Mai astept ziua in care sa nu mai fac 45 min pe 10 km, cu cotețele astea de tramvaie, c-o viteza medie de 11km/ora, fara sa fie trafic, fara sa fie blocaje. Ptr ca daca merg mai tare, sar da pa sinele alea antice si rasucite.
    In mare astept ziua in care transportu in comun o sa fie macar pa juma cum e in budapesta.

      (Citează)

    • Există deja bilet comun Metrorex-STB, 5 lei pentru 90 de minute și abonamente.

        (Citează)

    • Este. Dar ptr cunoscatori. Care e turist sau strain de buc, tre sa faca oleaca de research. Si nu poate lua beletu ala stb+metrou, de pe toate drumurile, de ex in aplicatia 24pay cea mai folosita, nu prea poti. Treaba tipic romaneasca, cat mai complicata.
      Sa mai zic si de mizeria cu cardurile. Nu stiu de ce prostii aia din vest au pastrat inca si beletele pe hartie. Mai simplu de atat nu se poate. Da’ noi sintem mai cu mot.

        (Citează)

    • Blackskull:
      Nu stiu de ce prostii aia din vest au pastrat inca si beletele pe hartie.

      Mai iesi un pic din Romania, ca nu mai e chiar asa

        (Citează)

    • Noiembrie 2023 e destul de aproape?
      Budapesta, viena, munchen, milano. Belete clasice peste tot.

        (Citează)

    • PartidulSpecialiiRomânia

      07/02/2024 la 8:18 PM

      @Em @Blackskull cum e treaba cu beletul ala comun de 5 lei? Ca am auzit de el dar nu l-am vazut niciodata

        (Citează)

    • Eu unu n-am luat niciodata. Dar exista. Online nu cred ca poti lua, am vrut eu odata sa iau si am abandonat ideea. Probabil doar de la tonetele alea de vand belete sau la automatele de pe la metrou. Nujtu exact.

        (Citează)

    • Cand o sa fie asa lasam naibii toti masina acasa si calatorim fericiti. Pana atunci…

        (Citează)

  2. Sina in sine se înlocuiește destul de rapid, întreruperile mari sunt date de problemele la structura tunelelor, in special hidroizolația. Probabil execuția ar dura 5 ani tocmai pentru a limita întreruperile. Am putea avea o perioada cand metroul se inchide mai devreme și începe programul mai târziu pe M2.

      (Citează)

  3. “Dacă schimbi șinele între Piața Unirii și Eroilor, metroul ar putea face naveta pe șina cealaltă între aceste două stații”

    Ce treaba are afirmatia asta cu faptul ca se schimba sinele pe M2?

      (Citează)

  4. Ma intreb daca s-a luat in considerare lucrul pe perioada noptii…Cand metroul nu circula. Asta mi se pare ca ar fi cea mai eleganta solutie.

      (Citează)

  5. Mi se pare un motiv excelent de a spune din nou, răspicat, „Rușine Nicușor Dan!”

    (cel puțin pentru o anumită categorie de indivizi, că tot vin alegerile)

      (Citează)

  6. C: Mai iesi un pic din Romania, ca nu mai e chiar asa

    In Italia s-au pastrat biletele de hartie, mai sunt si alte tari din Occident in aceasta situatie.

      (Citează)

  7. C: Mai iesi un pic din Romania, ca nu mai e chiar asa

    din ce zice lumea pe aici, pare ca tu trebuie sa mai iesi din olanda

      (Citează)

  8. Blackskull:
    Noiembrie 2023 e destul de aproape?
    Budapesta, viena, munchen, milano. Belete clasice peste tot.

    Noiembrie 2023 – Budapesta – se plateste prin aplicatie si scanezi cod qr de pe telefon. Exista si bilet de hartie probabil pentru cei care nu sunt cu tehnologia. A fost nevoie de un pic de research si acolo..

      (Citează)

    • Corect. Au si o aplicatie, budapestGo. Da daca nu vrei sa instalezi, ai prin statii o gramada de automate de vanzare belete, la care poti plati si cu cardul/telefonul. Si poti sa iei belete simple, abonamente etc. Mai simplu de atat…..

        (Citează)

  9. Fapt divers.
    Aia care vor reveni la masina proprie vor muri singuri si neconsolati, petrecandu-si ultimii ani din viata nemiscati la volan asteptand laolalta cu ceilalti 1,999,999 soferi bucuresteni sa inceapa se miste traficul pe Balcescu in segmentul Pta Sf Gheorghe-Inter.
    Restul revin la work from home pe durata lucrarilor. Si pa. Si pusi.

      (Citează)

  10. Blackskull:
    Corect. Au si o aplicatie, budapestGo. Da daca nu vrei sa instalezi, ai prin statii o gramada de automate de vanzare belete, la care poti plati si cu cardul/telefonul. Si poti sa iei belete simple, abonamente etc. Mai simplu de atat…..

    de ce repeti obsesiv belete?

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus