un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Metrorex nu mai închide simultan stațiile Pipera și Aurel Vlaicu

22 May 2017  ·

FOOD & LIFESTYLE  ·

18 comentarii

Celor din Metrorex le-a venit mintea la cap sau planurile din târg nu s-au potrivit cu cele de acasă, așa că am modificat din nou calendarul închiderii stațiilor de metrou cu o singură intrare pentru înlocuirea turnicheților de acces.

Noul calendar, anunțat pe 19 mai ca fiind graficul final, este acesta:

  • Pipera: 15 iulie – 21 iulie 2017;
  • Constantin Brâncoveanu: 22 iulie – 28 iulie;
  • Aurel Vlaicu: 29 iulie – 4 august;
  • Piața Victoriei 2: 5 august – 11 august;
  • Basarab 1: 12 august – 18 august;
  • Tineretului: 19 august – 25 august;
  • Dimitrie Leonida: 26 august – 1 septembrie;
  • Apărătorii Patriei: 2 septembrie – 8 septembrie;
  • Costin Georgian: 9 septembrie – 15 septembrie;
  • Berceni: 16 septembrie – 22 septembrie;
  • Pantelimon: 23 septembrie – 29 septembrie.

Dacă site-ul oficial e funcțional, îl puteți citi și aici.

V-am spus anterior că decizia de a închide simultan Pipera și Aurel Vlaicu, așa cum era în calendarul inițial, adică cele două stații apropiate aflate în zona unde zeci de mii, dacă nu sute de mii de bucureșteni merg în fiecare dimineață la birou, era foarte stupidă în condițiile în care existau soluții simple de evitare a problemei. Calendarul a fost deci modificat, iar cei care au treabă la una dintre stații pot coborî la cealaltă și pot merge pe jos aproximativ 1 km.

Calendarul inițial, cu închiderea simultană a stațiilor, arată lipsa de conectare la realitățile din teren a celor ce iau astfel de decizii. Nu mă miră. Acum niște ani am fost pe teren cu vreo 6 oameni din Primăria Capitalei, să inspectăm ceva, și niciunul nu știa exact cum se cumpără o cartelă de metrou și cum se introduce în aparat.

Noul comunicat privind calendarul, de altfel, nu precizează nici un motiv pentru această schimbare de planuri. S-a schimbat și gata, n-a greșit nimeni, nu-i că cel inițial era greșit, ce atâtea discuții!

În alte știri, vă spuneam anterior că la stația Tineretului au început în noiembrie săpăturile pentru o nouă cale de acces în stație, conform unor planuri făcute de ani de zile și acum inițiate și practic. Lucrările au fost întrerupte pe perioada iernii, dar recent au fost reluate, timid ce-i drept, dar măcar reluate.

Tot apropo de Tineretului, când se va închide aceasta, pe 19 august, cel mai simplu este să mergeți la Timpuri Noi sau la Eroii Revoluției sau Unirii, în funcție de ce este mai aproape de poziția voastră.

Noii turnicheți, cu porți batante de sticlă, au cititorul de cartele montat în altă poziție, așa că acum cartela trebuie introdusă invers, orizontal, cu banda magnetică în sus și cu săgeata spre exterior, nu spre aparat. Pe aparat scrie asta, dar mulți sunt obișnuiți să respecte săgeata imprimată pe cartelă, așa că iese un pic de haos la primele utilizări. Probabil că, după ce face upgrade-ul în întreaga rețea metrorexiană, compania va tipări noi cartele corect marcate.

    18 comentarii

  1. Probabil vor fi și cartele de acces cu NFC :)

      (Citează)

    • Asta m-am intrebat si eu, de ce nu introduc si abonamente/cartele cu NFC ca la RATB? Asta daca tot au pus NFC readers pe toti turnichetii… Daca nu fac asta, nici macar la cateva luni/ani distanta de cand termina de schimbat toata infrastructura, dau dovada de pura prostie…

        (Citează)

  2. În poza din articol ai facut simularea luând în calcul deplasarea cu autoturismul. Pe jos ETA este de 18 minute . Apoi, după 10 ore de muncă sunt sigur că vor fi foarte fericiți toti să meargă pe jos 20 minute până la metrou.

    Alternative care imi vin asa la prima mana sunt ridesharing, trotinete electrice, biciclete, RATB. Sunt sceptic însă ca se va merge pe jos.

      (Citează)

    • 18 minute de mers pe jos e ok. Nu toți au norocul să lucreze deasupra stației de metrou și să locuiască deasupra alteia. Dacă ai 15 minute de mers pe jos până la ceva, se zice că “e lângă” sau măcar “în zonă”.

      Doi la mână, vorbim de o săptămână de mers pe jos, nu de toată viața.

        (Citează)

  3. Eu nu inteleg neam de ce trebuie INCHISE statiile.

    Cimentul ala e din sindicat si are liber sambata si duminica de nu se usuca peste weekend? Nu mai exista becuri cu LED sa lucreze vinerea noaptea? Nu stiu pe unde sunt cablurile care poate trebuie schimbate? Trebuie sa caute portile de acces in savana africana ca sa le poata demonta pentru ca nu se vad mari la intrarea in metrou? Au montate indiviual bombe nucleare ce trebuie dezamorsate pe rand inainte de a putea scoate portile vechi? Cele noi nu pot fi instalate decat pe luna plina de catre virgine studente la ASE?

      (Citează)

    • iata ca ai gasit singur aproape toate raspunsurile. va doresc viata usoara de corporatist! metrorex e cu voi!

        (Citează)

  4. Sper sa fie si nefece pt ca schema aia cretina cu asteptat cartela sa iasa, in acelasi loc, duce la blocaje ca si inainte. Sistemul ala inteligent care scoate cartela la un pas-doi in fata prin alta fanta e cel mai ok, omul e in miscare in continuu. Dar metrorex rulzzz.

      (Citează)

  5. numai mie mi se pare ca la turnichetii noi dureaza mai mult pana primesti cartela inapoi din aparat ?

      (Citează)

  6. Din comunicat:

    Perioada maxima estimata pentru inchiderea statiilor de metrou cu un singur acces va fi de 7 zile calendaristice consecutive, cu inceperea lucrarilor intr-o zi de vineri, dupa terminarea programului normal de lucru al Metrorex si dupa ce ultimii calatori vor parasi statia de metrou. Lucrarile de modernizare a statiilor de metrou se desfasoara atat ziua, cat si noaptea, acolo unde procesul tehnologic permite acest lucru.

    Asta inseamna ca exista sanse sa deschida statiile inchise mai repede? Totusi, de ce dureaza asa de mult schimbarea portilor?

    Iar statiile de metrou, chiar daca au o singura intrare au de obicei 2 randuri de turnicheti de intrare. La Aurel Vlaicu de exemplu se poate cobori catre peron prin stanga sau prin dreapta – de ce nu le inchid pe rand?

      (Citează)

  7. Mda, e dragut ca acum nu mai ai alternativa cu cardul contactless la plata calatoriei. Desi e mare simbolul ala de contactless pe turnichetii noi nu merge sa folosesti cardul. Evident ca afli asta atunci cand ai intarziat grav la munca si nici modulul contactless din automatele de cartele nu functioneaza desi acum e alimentat. Asa ca plecati devreme la servici. :)

      (Citează)

  8. grigo:
    Mda, e dragut ca acum nu mai ai alternativa cu cardul contactless la plata calatoriei. Desi e mare simbolul ala de contactless pe turnichetii noi nu merge sa folosesti cardul. Evident ca afli asta atunci cand ai intarziat grav la munca si nici modulul contactless din automatele de cartele nu functioneaza desi acum e alimentat. Asa ca plecati devreme la servici. :)

    Exact cu aceasta problema m-am confruntat in aceasta dimineata in statia de la Timpuri Noi :))) Cum sa implementeze mai nene un sistem fara sa asigure functionalitatea deplina a tuturor optiunilor INAINTE de a fi dat spre utilizare…

      (Citează)

  9. sa vedem si cum functioneaza turnichetii astia, ca mie la timpuri noi in weekend mi s-au inchis usile in fata dupa ce am bagat cartela si s-au deschis, asa ca am luat o usa din aia in rotula.
    daca trecea atunci copilul, isi lua usa aia fix in nas si in secunda urmatoare o faceam bucati.

      (Citează)

  10. Cu siguranță se putea găsi un sistem sa nu fie necesara inchiderea statiei, când am fost in Londra am prins astfel de lucrari, pur si simplu au înconjurat cam 3 metri pătrați cu pânză pentru a reduce răspândirea prafului si permiteau trecerea libera, fără compostare, oricum calatorii care lucrează in zona au abonament deci pierderea financiara nu ar fi asa mare.

    In Viena sau in Praga nici nu aveai turnicheti, puteai trece fără sa compostezi fiind suficiente controale intre stații.

      (Citează)

  11. …iar extraterestrii astia japonezi transforma un tren de suprafata in metrou in 4 ore.
    https://youtu.be/s__ysTCD1wo

      (Citează)

  12. Pipera s-a dezvoltat foarte mult iar oamenii care lucreaza in zona cotizeaza in fiecare luna impreuna cu angajatorii la bugetul local. Din pacate Primaria si RATB ignora cu desavarsire zona aia, in afara de tramvaiele alea obosite 16 si 36 care vin din joi in pasti altceva nu exista. Iar Fabrica de Glucoza arata ca dupa razboi, fara scurgeri pluviale si plina de masini parcate. Bine ca au autorizat constructia unui proiect rezidential in zona, aia era mai important.Asta inseamna bataie de joc.

      (Citează)

    • Nu intelegi, pe ei nu ii intereseaza ca tu nu ai trotuar sau ca se circula greu in Pipera, important e sa isi ia spaga pentru avizele de constructii care obliga la respectarea unui plan zonal si asigurarea unui numar suficient de locuri de parcare.

        (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus