un blog de Radu Dumitru

laptop msi la oferta buna
laptop msi la oferta buna

Uitați-vă și pe canalul meu de YouTube, dați un Subscribe dacă vă place.

Mai multe stații de metrou se vor închide câte o săptămână începând cu luna iunie

7 Mar 2017  ·

FOOD & LIFESTYLE  ·

43 comentarii

Metrorex a anunțat de multă vreme că va schimba turnicheții de taxare și acces în stații și se pare că 2017 va fi anul când se va întâmpla acest lucru. Se vor monta și vendomate de bilete.

Din păcate, lucrările par să fi fost planificate la mișto. Schimbarea porților de acces presupune închiderea completă a acelei zone de acces în stație pentru aproximativ o săptămână, zice Ziarul Financiar. Asta înseamnă că stațiile cu un singur acces se închid total pentru o săptămână: Pantelimon, Apărătorii Patriei, Costin Georgian, Pipera, Aurel Vlaicu, Dimitrie Leonida, Tineretului, Basarab şi Constantin Brâncoveanu.

Mai mult ca sigur nu se vor închide toate deodată, dar cei ce locuiesc în acele zone vor fi afectați. Cele mai afectate vor fi zonele Pipera și Aurel Vlaicu, unde zilnic se revarsă zeci sau sute de mii de oameni ce lucrează în zonă.

O decizie corectă a Metrorex ar fi fost să permită accesul gratuit în acele stații de metrou pe perioada lucrărilor. Deschideau ușile destinate persoanelor handicapate și se trecea pe acolo în timp ce pe linia turnicheților s-ar fi montat cei noi. După ce se montau câțiva dintre cei noi, se trecea printre ei până ce vor fi conectați la alimentare și la sistemul de taxare. Asta e, pierdeau niște bani, dar nu câștigau înjurături. Oricum o mare parte din oameni folosesc abonamente.

Închiderea căilor de acces va face probleme și la stațiile cu mai multe astfel de intrări. Majoritatea au două puncte de taxare; închizi unul și celălalt va fi de două ori mai solicitat, ca să nu mai zic că uneori este în partea opusă a intersecției și trebuie să traversezi până acolo.

Apropo de stațiile cu o singură intrare, Metrorex are de ceva vreme în plan să facă noi intrări. Să fie deja vreo 10 ani de când pentru stația Tineretului se vorbește de așa ceva. Recent au început și lucrările, mai exact s-a făcut de formă o singură săpătură pentru că expira autorizația de construcție. Dacă lucrările au început, mi se pare că aceasta se prelungește automat, așa că era nevoie să se dea o lopată acolo.

Și o lopată s-a dat. Știți Dristor Kebab-ul de la Tineretului? În fața lor s-a încercuit cu gard o zonă și a fost spart asfaltul, cândva prin toamna trecută. Acolo se va construi o nouă intrare în metrou (Acces B). O altă intrare va fi de partea cealaltă a bulevardului, cumva chiar pe trotuarul blocurilor de acolo (Acces A). Ambele dau într-un vestibul subteran în care se află noi turnicheți și de acolo se coboară până la peron.

Probabil în 2020 va fi gata.

Fotografiile sunt din 28 ianuarie:

Schemele sunt de pe forumul Metrou Ușor. Pe ele nu apare și intrarea actuală, care-i chiar în intersecție.

    43 comentarii

  1. Astia sunt handicapati? Pai daca blocheaza spre exemplu Dumitrie Leonida unde sunt mii de locuitori ce naiba facem? acolo nu este RATB sau alt mijloc de transport. Oamenii sunt retardati.

      (Citează)

  2. Eu stau la Dimitrie Leonida si depind exclusiv de metrou! Cum ar trebui sa ajung in nord?! Nu ar fi logic si normal sa schimbe turnichetii IN TIMPUL NOPTII, ca sa nu fie si mai mult haos decat e de obicei?

      (Citează)

    • Cu masina/taxi/uber sau cu mers pe jos pana la urmatoarea statie de metrou de unde se poate intra.

        (Citează)

    • Desigur. Vreau sa vad cum imi va plati Metrorexul calatoriile cu taxi timp de 1 saptamana. Sau cum imi voi recupera cele 10 -14 calatoriile nefolosite de pe abonamentul lunar.
      Dar, cum de nu m-am gandit, pot sa plec cu 30-40 de minute mai devreme de acasa si dupa 8-10 ore de tras la jug in multinationala sa ma tarasc la fel spre casa, ca mersul pe jos face piciorul frumos.

        (Citează)

    • @Alin, ne poti spune unde ar trebui sa se duca? Dimitrie Leonida se inchide, Aparatorii Patriei se inchide, Brancoveanu la fel. Practic se inchid 3 din 4 statii care deservesc sudul capitalei pana aproape de centru. Ramane Piata Sudului unde se lucreaza la suprafata si unde si in mod normal, pe vreme frumoasa sa spui ca traficul e un cosmar e un eufemism de prost gust.
      De asemenea, poate poti sa-mi spui cu ce ajung la birou daca se inchid Pipera si Aurel Vlaicu. Sa zicem, de dragul argumentatiei, ca pt Pipera pot cobor la Obor si apoi sa iau un tramvai. Dar vreau sa vad cum 2 tramvaie obosite preiau tot traficul de la metrou. De fapt nici nu vreau sa-mi imaginez. Cat despre masina/taxi, traficul pe Pompeiu dimineata oricum este criminal, in conditiile in care metroul ajunge in statie si varsa popor pe peron cand ultimul calator coborat din metroul anterior inca nu a apucat sa iasa din statie (si nu vorbesc de cei care s-au oprit la chioscuri).
      La Aurel Vlaicu stiu doar de un autobuz, unul care circula la interval de 15-20 minute. Traficul cred ca e si acolo mai mult decat cumplit.
      In toate multinationalele alea sunt unii care pot lucra de acasa, dar pe Pompeiu multe banci au sediile centrale, locurile unde se fac si desfac diverse pt toata tara. Prin natura operatiunilor si din motive de securitate nu se poate lucra de acasa. Zic de banci ca lucrez intr-una si impactul este mare pt toata tara, dar or mai fi firme unde nu se poate lucra de acasa.

        (Citează)

    • @Deea: Ai 900 m pana la urmatoarea statie, nu iti mai plange atat de mila. Dureaza 10min maxim sa parcurgi distanta asta la pas lejer.

        (Citează)

  3. Adevarul e ca este foarte greu sa planifici o schimbare din asta sa o faci peste o noapte. Nu au planurile statiei, nu au planurile instalatiei curente, nu se pot duce acolo sa vada ce si cum, nu pot rula niste simulari sa vada cat le ia…

    Treaba asta cu ganditul si planificatul este foarte grea.

      (Citează)

    • Sa stii ca ai dreptate. Nimeni nu mai stie ce e pe acolo (sub pereti, prin tubulaturi). Sa iti dau 2 exemple : cand s-a sapat accesul la Piata Sudului au dat peste pompe de mare adancime uitate acolo, nimeni nu stia de ele. Se pare ca faceau parte din strategia de aparare hidrologica a Bucurestiului. Pompele preluau apa din panza freatica aflata in crestere si o deversau in lacul Vacaresti. Alt exemplu: in complexul LEU a picat toata reteaua electrica intr-o toamna (a dat frigil si toti au bagat in prize aparate de incalzit). A durat 2 saptamani sa se repuna pe picioare alimentarea pentru ca nimeni nu avea scheme, nimeni nu mai stia ce e pe acolo. Au oprit toata alimentarea, au venit cu generatoare portabile pentru lucru si au descalcit situatia. Nu incerc sa le iau apararea , e plin de incompetenti, si cei de acum si cei dinainte care au lasat treaba in coada de peste.

        (Citează)

    •   (Citează)

  4. Datorită perioadei mari necesare pentru montaj, sunt de părere ca turnichetii se vor asambla de la zero pe poziție. Probabil contractorul celor de la Metrou a cumpărat doar fludor, bare de metal, pcb uri, rulmenți și, bineînțeles, multa sârmă.

      (Citează)

  5. Probabil ca nu vor inchide pana la urma accesul. Ca de obicei, gura inainte si capul vine dupa.
    Oricum, cu Metrorexul e dificil de comunicat. E un stat in stat. Prin natura muncii am avut de-a face cu ei si nu sunt in stare sa miste un deget nici macar atunci cand e interesul lor la mijloc.
    Inclusiv pe partea de securitate e jale. De ex., la statia Universitate am intrat printr-o usa cu “acces interzis”, apoi printr-un culoar am ajuns in pasajul care leaga parcajul TNB cu fosta intrare dinspre fantana. Si nu e vorba ca a vazut nimeni. A vazut, dar nu a schitat nici cel mai mic interes.

      (Citează)

  6. Nu am gasit stirea cu turnicheti pe site-ul UTI(crezi ca poti pune un link direct catre stirea exacta, nu catre site). p.s. Ca idee, ma indoiesc ca sunt doar ei implicati in proiect.

      (Citează)

  7. Trebuie să spargă pe sub actualii turnicheți să facă un canal de cabluri pentru noile accese. Dățile trecute când au făcut asta u cimentat pur și simplu canalul fără să lase guri de acces / vizitare, așa că acum sparg din nou. Nu cred că se poate face peste noapte, dar o săptămână mi se pare nejustificat de mult. S-ar fi putut face peste weekend lejer, lucrând 24h.

      (Citează)

    • Doua zile va dura numai sapatul santului pentru canalul de cabluri. Va veni o echipa, se va uita, va scoate un pickamer mic, il va baga in gresie dupa care seful de echipa va zice “moama, dar ce șapă e asta, ne trebuie alte scule, revenim”. Si vor veni a doua zi.

        (Citează)

  8. Eu inchideam tot metroul pentru o luna pentru reparatii generale

      (Citează)

  9. Panica printre sobolanei? Lasa ba baeti, mai mergeti si voi pe jos ca stati toata ziua in fund ca sa pupati alte funduri. Se mai intampla d-astea daca nu va ia soros birouri decat pe camp, iar cu banii luati de la banci pe 35 de ani va luati case pe alt camp.

      (Citează)

    • Sobolanei = corporatisti? Nu-i asa, ai dreacu corporatisti ochelaristi care muncesc pe 1000 euro si stau toata ziua cu fundul aplatizat pe scaun, sa punem biciul pe ei ca sa mearga pe jos, ce atatea pretentii?! Mai ales ca au avut tupeul sa-si ia case in camp cu credite de 30 de ani. Sa stam ca vitele resemnate, ce mare lucru, ca e viata e simpla si usoara cand muncesti la ghereta RATB pe 1000 lei, nu-i asa, Boris? :)

        (Citează)

    • creca troleaza.

        (Citează)

    • Care-i diferenta intre a plati rata la banca sau 35 de ani de platit chirie? Toti aia ce se mandresc cu platitul chiriei si flexibilitatea nu se gandesc ca-s aceeasi bani dati. Pentru mine e transparent daca banii ajung la banca sau la proprietar. Eu tot ii dau.

      Asa va laudait de parca daca v-ati hotari sa nu mai platiti chirie ati sta undeva gratis, nu sub cerul liber.

      Mai terminat cu ura fata de aia care si muncesc. Daca esti liberi taxi si bucura-te, nu te uita la ce fac altii.

        (Citează)

  10. Iese iar lumea-n stradă, poate se trezește și Metrorex

      (Citează)

  11. @Boris
    Macar eu iau bani de la Soros, decat sa platesc bani sa sug p__i

      (Citează)

  12. Puțin off-topic….
    Mai sunt și alți oameni, in afară de mine, care sunt deranjați auditiv de anunțurile repetitive din stațiile de metrou ?
    Prefer afișe pe care le citesc o dată și gata. Ințeleg mesajul.
    In schimb, mesaje repetitive, transmise printr-un sistem de sonorizare de proastă calitate…

      (Citează)

  13. Nu inteleg ce miscare e asta. Inchiderea unei statii pentru o saptamana inseamna o aglomeratie de nedescris la alta statie. Sunt curios cum vor inchide Pipera sau Aurel Vlaicu, unde oricum dimineata de foarte aglomerat…

      (Citează)

  14. Deea:
    Desigur. Vreau sa vad cum imi va plati Metrorexul calatoriile cu taxi timp de 1 saptamana. Sau cum imi voi recupera cele 10 -14 calatoriile nefolosite de pe abonamentul lunar.
    Dar, cum de nu m-am gandit, pot sa plec cu 30-40 de minute mai devreme de acasa si dupa 8-10 ore de tras la jug in multinationala sa ma tarasc la fel spre casa, ca mersul pe jos face piciorul frumos.

    Ahahahaha tras la jug in multinationala…

    Sunt sigur ca ai conditii de munca mai bune ca 70% din clasa muncitoare.

    Da. Pleci mai devreme. Care e problema ? Iar dupa munca ai putea merge, in loc sa te tarasti.

      (Citează)

    • Pleci mai devreme. Realy?! Eu ma duc si vin de la serviciu exclusiv cu metroul. Daca folosesc taxi imi da metrorex cei cca 30-40 lei/zi?
      Daca folosesc alte mijloace de transport public pt mine inseamna minim 2,5 ore in plus fata de 1,5-2 ore din prezent.
      Stai tu 4 ore minim in trafic. Eu vreau sa fac altceva in timpul ala.

        (Citează)

    • Problema e ca eu platesc pentru un serviciu si am pretentia sa am parte de acel serviciu, si problema e ca nu imi dicteaza Metrorexul sau un Gigel care-mi evalueaza conditiile de munca cum sa-mi organizez eu timpul. Ca nu ne tragem de sireturi si nu mi-ai castigat timpul la targul de vechituri, ca sa-ti arogi dreptul sa-mi spui ce ar trebui sa fac eu cu timpul meu, pe banii mei si pe un serviciu platit integral de mine. #haipa

        (Citează)

    • @GabrielG
      Pai du-te si protesteaza la Cotroceni impotriva multinationalelor si a corporatistilor.

        (Citează)

  15. Cel mai normal ar fi fost montarea si pornirea turnichetilor la statille cu mai multe puncte de acces. Inteleg ca turnichetii acestia sunt din aia la care trebuie pui cardul si la iesire (ca la Londra), – deci taxarea se poate face la iesire, si lasat intrarea libera la aceste statii in timpul lucrarilor.

    Dar asta inseamn un pic de logica.

    Macar au ales perioada vacantelor. Ma mir ca nu au stabilit sa se inceapa cu 15 Septembrie.

      (Citează)

  16. add:
    creca troleaza.

    Ar fi dragut sa fie un troll.

      (Citează)

  17. Un alt exemplu de cat de rupt e statul de cetateni in Romania, cetateni pe care ar trebui sa-i serveasca, nu sa-i considere niste oi pe care nu merita sa le bag in seama.

    Daca s-ar fi intamplat chestia asta la Londra, cred ca zbura toata conducerea metroului in secunda 2 (va reamintesc ca Bucurestiul este pe locul 6 in lume la aglomeratia traficului, adica e mai aglomerat decat Londra si decat toate capitalele europene).

    Nu se poate sa inchizi o saptamana o statie pentru niste nenorociti de turnicheti, e bataie de joc. Treaba asta trebuie rezolvata intr-o noapte, maxim 2, in timpul weekend-ului.

    Ar trebui sa ne organizam si noi cumva si sa-i tragem la raspundere pe imbecilii de genul asta care se cred stapani pe tarla. Maine poimaine astia decid sa inchida tot metroul 1 saptamana pentru ca vor sa dea cu var.

      (Citează)

  18. Radu toate ca toate dar modul cum te-ai exprimat ma lasa rece …” Deschideau ușile destinate persoanelor handicapate ” .. destinate persoanelor cu dizabilitati, asa era corect. Restul e can-can!

      (Citează)

  19. O să fie în ilie, deci, nu va fi nimeni la metrou, toți vom fi la mare. Deci, nici nu se va observa.

      (Citează)

  20. Probabil o sa lucreze noaptea, iar accesul la metrou o sa fie ingreunat in statile astea. Nu cred ca vor bloca aceste statii.

      (Citează)

  21. Ce bine mă simt că nu mai lucrez in București ci în provincie unde lumea este mai caldă în vorbe și fapte.

    Întrebarea mea e de ce noul sistem nu se montează la 3-4 m distanta de turnichetii actuali, se poate lucra pe porțiuni până la terminarea proiectului.

    Stirea asta îmi amintește de perioada când s-a închis statia Obor pentru câteva luni rezultatul fiind o spoiala ieftina.

      (Citează)

  22. nwradu:
    De ce? Dacă folosești persoane handicapate nu ca pe o jignire, ci pentru a te referi la o persoană cu handicap, care-i problema?

    Daca tot ai intrebat, in general e mai bine sa spui persoana cu handicap sau cu dizabilitati, pentru ca persoana nu e ea handicapata, ci are un handicap. ‘handicapat’ are in general sens peiorativ, dar si cand folosesti sintagma ‘persoana handicapata’ fara intentia asta, reduci persoana la o singura caracteristica, definesti persoana prin handicapul respectiv. Mie imi zgarie urechile, de exemplu, chiar si neavand niciun handicap. E absolut alegerea ta cum te exprimi, dar nu e rau sa tii cont de ce efect pot avea expresiile astea.

      (Citează)

  23. SA VA SPUN CEVA: IN AFARA FAPTULUI CA VOR FI PERTURBARI SERIOASE ALE TRAFICULUI DE CALATORI,APARATELE NOI DE TAXARE SUNT DE O CALITATE TEHNICA INDOIELNICA,DEJA AU APARUT MARI PROBLEME IN STATIILE UNDE AU FOST MONTATE NOILE APARATE,CONTRACTUL CU FIRMA CARE LE MONTEAZA ESTE UNUL FOARTE DUBIOS ,POATE CEVA SESIZARI PE ADRESA D.N.A NU AR STRICA SE FIE FACUTE !

      (Citează)

    • Ce treabă ar putea avea DNA cu asta și de ce scrii cu caps? Nu știi să folosești tasta Caps Lock, dar ai opinii despre aparate și DNA?

        (Citează)

    Alătură-te discuției, spune-ți părerea:

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici, și fără mesaje doar de dragul URL-spam-ului. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt binevenite. Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea.

sus