un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Fotografii cu aceeași intersecție la 14 ani distanță

11 Dec 2023  ·

AUTO  ·

33 comentarii

Acum 14 ani, pe 15 decembrie 2009, scriam un articol numit Ultimele clipe ale unei intersecții. Erau imagini de pe un webcam public cu intersecția de la Gara de Nord, care era la câteva minute de un blocaj complet.

Acestea:

14 ani mai târziu, situația este practic la fel:

Nu știu sursa imaginii, mi-a dat-o cineva pe messenger fără alte detalii. Nu că-i uimitor că aceeași intersecție are aceleași probleme de 14 ani de zile (mult mai mult, de fapt) și nimeni nu ia măsuri?

Exemplu de măsură care ar rezolva situația: semaforizare în mai mulți timp, cu semafor independent pentru virajele la stânga. Majoritatea celor care vin prin fața gării și virează stânga pe Calea Griviței blochează intersecția acolo. Mulți alți șoferi n-au auzit de prevederea din codul rutier care îi obligă să permită eliberarea intersecției înainte să intre în ea, deci cum prind verde se bagă buluc și ei.

(Altă măsură: dinamitarea gării și luat de la zero.)

Un semafor în mai mulți timp ar rezolva totul. Semaforul este un pom de crăciun cu 3 becuri și un automat simplu de control, nu ceva pentru care trebuie să-i chemăm pe cei din Star Trek să implementeze. Asta este tot ce-ar fi necesar acolo. Nu zic de Poliția Rutieră sau de făcut giratoriu acolo, ci de un semafor cum s-a montat la Mărășești sau la Șincai și au rezolvat astfel de situații.

Autoritățile române când văd de 14 ani această situație: mai dă-i în mă-sa, nu facem nimic, salariul intră oricum!

    33 comentarii

  1. Autorităților nu le pasă, mai degrabă te fac să te simți vinovat că poluezi și bagă o taxă oxigen cu ocazia asta. Trist e că sunt mulți și cei care le țin isonul.

      (Citează)

    • Ministerul Transporturilor se află chiar în intersecția aia. Dar un mandat de ministru durează mai puțin decât îți ia să ieși din blocajul ăla

        (Citează)

  2. Cu pulimea care încă ocolește centrul intersecției ce te faci?

      (Citează)

  3. Trantesc un giratoriu si rezolva.

      (Citează)

  4. ce ma bucur cand vad ca nu doar la Iasi e trafic din asta haotic :)))

      (Citează)

  5. Acum e haos suplimentar pentru ca e inchis podul Grant si trebuie ocolita gara.

      (Citează)

    • Nici cu animalele care fac stanga (pe Grivita) de pe benzile 1 si 2 nu imi e rusine; pe langa aglomeratia cauzata de Grant, ei sunt de vina ptr. blocarea intersectiei.

        (Citează)

  6. Solutia reală pentru trafic este să nu mai ai mașini, nu să construiești infrastructură pentru trafic (fie ele semafoare sau pasaje)

    Cum faci asta? Cum n-o să își asume niciun primar de acum înainte:

    Taxare serioasă a accesului cu mașina în oraș (inclusiv electrice) – Mă gândesc la un salariu minim pe economie lunar (fracționabil, că poate ai treabă doar o zi). În felul ăsta elimini traficul din comoditate și rămâi cu traficul care pune economia in mișcare.

    Prioritate și benzi prioritare pentru orice, în afară de mașini: Autobuze, taxi-uri, biciclete, covoare zburătorare. Și dacă mai rămâne loc, avem și o bandă pentru mașini.

    Camere, bariere și stâlpișori peste tot. Sunt utili și polițiștii dar nu o să poți angaja 1 milion de polițiști să păzească 2 milioane de mașini.

    Poate sună extremist, dar până nu o să fie scump, incomod și deranjant să mergi cu mașina, nu vom scăpa de trafic.

      (Citează)

    • Deci aia la New York vor sa taxeze15$ pe zi si tu vrei in Bucuresti sa fie mai scump de atat?
      Uneori o dati prea in extreme. Si da, si eu sunt pentru taxare.

        (Citează)

    • Andrei: Taxare serioasă

      ai inceput bine, un adevarat vizionar.
      toti vor sa inalture celelalte masini, dar unul nu se gandeste la oamenii din ele (cei mai multi dintre ei le folosesc de nevoie, nu de placere).
      ai incercat transportul in comun din bucuresti recent?
      trecem peste cat de repede / la timp ajunge..
      si ne uitam la cum poti sa calatoresti fara sa te imbolnavesti de hepatita si preferabil la o temperatura si miros decente.
      ne gandim si la persoane mai in varsta? la parinti cu copii mici? la caratul cumparaturilor? etc?

      repet, nu spun ca e de dorit ca fiecare sa se deplaseze in masina lui, dar hai sa ne deplasam decent inainte de a pune taxe indecente.

        (Citează)

    • Pai transportul in comun ajunge incet pentru ca sta blocat in traficul generat de prea multe masini. Daca reduci numarul de masini, o sa ajunga la timp.

      Daca vrei sa nu te imbolnavesti de hepatita in autobuz, nu mai linge bara. Bine, asta e un sfat bun asa, in general. Poti sa o lingi acasa.

      Persoanele mai in varsta nu ar trebui sa conduca daca nu au capacitatea fizica sa se urce intr-un autobuz. Parintii cu copii pot sa foloseasca transportul in comun. Cumparaturile se pot cara si in autobuz.

      Taxele sunt fix sa ne putem deplasa decent. Nu poti avea una fara alta. In alte parti masinile sunt inlaturate din orasele aglomerate cu succes si batranii nu sunt blocati in apartamente, copiii ajung la scoala si oamenii nu mor de foame in casa din lipsa de potol, pe fondul imposibilitatii de a si-l transporta de la aprozar la troaca. Masurile astea nu sunt rocket surgery.

        (Citează)

    • john2381, ce refuzi tu sa vezi e ca exact din cauza celor multi care ar putea folosi transportul in comun, dar le e lene si le pute, au de suferit cei putini de care zici tu (batrani, bolnavi, copii mici – desi astia nu stiu ce problema au, al meu merge cu metroul de la 3 luni si e inca viu).
      Mai mult, nu face nimeni statistica asta, dar sunt oameni care mor, la propriu, in ambulante, sau asteptand ambulante care nu reusesc sa strapunga traficul ala din poza in timp util.
      Totul pentru a se respecta cu sfintenie dreptul stramosesc al unora de a ocoli centrul intersectiei in cutia lor de tabla.

        (Citează)

    • La fiecare discuție de-asta apare unul care are fix aceleați argumente:

      In autobuz pute – eu am fost vineri cu autobuzul și tramvaiul și nu puțea. La intoarcere era un pic mai aglomerat, dar cam atât. Fix cei care nu merg cu autobuzul știu ei sigur că în autobuz pute.

      Nu te gândești la oamenii bolnavi – ba da, dar sunt excepții, nu regula. Oameni bătrâni și bolnavi merg cu autobuzul. Corporate wannabe middle managerii nu merg cu tramvaiul, că transpiră și au sacoșe grele.

      PS: Vorbești cu omul care are două mașini. Și un copil sub un an. Și cu toate astea aș vrea să coste 3000 de lei pe lună să intru cu mașina în oraș. Ca să mă descurajeze să fac asta dacă nu trebuie cu adevărat. Că sunt si zile în care mă trezesc târziu sau e urât afară și iau mașina. Dacă m-ar costa cât abonamentul la metrou pe o lună, mi-aș lua umbrelă.

        (Citează)

    • @john 1. E chiar decent transportul public. Tramvaiele noi sunt chiar OK, metroul e decent, călătorii sunt OK (spre deosebire de ghiolbanii din trafic), dar na…cârcotași se găsesc oricând! 2. Nu, cei mai mulți oameni nu folosesc mașina pentru că chiar au nevoie. Folosesc mașina pentru că e ieftin și comod. 3. Nu e vina mea că unii își iau apartamente în rezidenț la mama naibii și își aduc copiii aici

        (Citează)

  7. eu inteleg cu spiritul legii si cu improvizatii atunci cand rezltatul e mai bun,
    dar dilema mea in trafic e tot mai prezenta si mai acuta:
    – ce fac atunci cand am in fata o intersectie blocata?
    stau linistit sa se deblocheze sau ma infig si eu ca sa am o sansa sa ies de acolo inainte de a se termina ziua?
    daca stau.. se face rosu.. cei de pe directia cealata se inghesuie din nou pe verdele lor pana se blocheaza si eu sunt la urmatorul semafor cu aceeasi dilema (doar uneori cu alti soferi blocati in fata mea).
    daca nu stau.. ajung sa stau in intersectie impreuna cu alti berbeci..
    deci? voi cum faceti?

    si cealalta dilema:
    – eu pe unde ma incadrez pentru stanga cand doua masini in fata mea au ocolit prin dreapta centrul, iar din partea cealalta altii au facut la fel si sunt exact pe unde ar trebui sa ma incadrez eu legat?
    ma asez in fata lor si ne intrecem in claxoane?
    voi?
    sau ma incadrez si eu cu turma de berbeci incercand sa ma feresc de toti grabitii si neatentii (pt ca sunt incadrat gresit, deci posibil in culpa in caz de ceva)?

      (Citează)

    • Păstoritul se face cu câini nu cu miei. Cu cât mai mulți câini cu atât mai puține oi.

      O intersecție e rareori blocată în chiar toate direcțiile. Chiar dacă ăia care merg înainte blochează pe roșu când tu vrei să faci stânga, măcar ceilalți care fac stânga din sens opus se duc în treaba lor prin dreapta ta, nu rămân blocați într-o spirală a infinitului (MISA™).

      În cazul de față ar fi greu să faci educație spontan într-o așa masă de mașini. Dar ca să nu ajungi la cazurile astea trebuie să faci educație din timp. Eu conduc rar în București dar când am ocazia, în intersecții mai simple, da, definitiv îi forțez pe ăilalți să nu ocolească ca idioții. O picătură într-un ocean dar și oceanul e doar o masă de picături. Dacă toți ar face asta poate s-ar mai spăla traficul.

        (Citează)

  8. cee frumooos este impodobit centrul.
    in sectorul lui #haicasepoate s-a dat in folosinta pasajul “Europa unita” pasaj ce uneste strada Luica cu Magurele – deci Europa unita- sa vedeti congestie cand se coboara catre Constantin Brancoveanu.
    In alta ordine de idei se spune ca acest pasaj a fost construit pentru a facilita “acesul” catre cartierele dormitor din sudul sectorului. Cartiere construite de catre….. hai ca gasiti in presa

      (Citează)

  9. Un transport in comun decent ar face ca multi sa renunte la masini. Reiau exemplul budapestei, orice ala vine la max 5 min. Si vine ceas, exact cum e trecut pe panourile din fiecare statie. Daca scrie ca vine la 5 si 7 minute, apoi asa vine. Si nu, nu au peste tot banda dedicata autobuzelor. In zona centrala (turistica sa zic) e plin de stradute inguste si totusi merg alea ceas. Tramvaiele cand merg apoi merg, cand a plecat din statie pai s-a lansat, 50 la ora. Plus militie pa strada, care ardeau p-aia parcati aaiurea sau care nu platisera.
    La noi tramvaiu daca a depasit 20 la ora, sare dreacu da pa sine. Ca-s alea strambe pa toate axele. Am mai zis, io pa 7 km fac 40 min cu tramvaiu. Da-o dreacu de treaba. Fara trafic fara nimic. Doar opriri in statii si la semafoare. Asa se taraie. Si te zdruncina de ajungi cu toate alea rearanjate in tine. Recomand ptr o experienta inedita tramvaiu 40 intre mihai bravu si morarilor. Va trancane si dintii-n gura, sint cateva denivelari ca zici ca efectiv se rupe cojmelia aia de tramvai. Autobuzele vin la ghici. Stai in statie si astepti poate poate. Nici un afis nimic, cu intervale de circulatie. De jegu din multe tramvaie nu mai zic.
    Metroul e si ala depasit. Inainte venea mai des. Cica n-au trenuri suficiente. Si stai si cate 10 min la ora de varf. Si se aduna puhoi de lume. Si inca-s multi care mai muncesc d-acasa. Plus ca nu acopera tot orasu. In sect 5 canci.
    Da, sint destui care merg de-a-n boulea cu masina, da’ si mai multi merg de nevoie.
    Modernizare transport in comun plus o semaforizare facuta cu cap plus militie mai multa si deja o sa fie mult mai bine. Da’ cine s-o faca?

      (Citează)

    • Ăia 7 primari și pulimea care se complace pentru că “la mine a făcut …”. Cu plăcere.

        (Citează)

    • @Blackskull11: Cum ar putea să vină autobuzul la program când trebuie să treacă printr-o intersecție ca cea din imagine. Cât durează să o traversezi marți la 18:00? Dar vineri la 18:00?

      Tu vrei orar de circulație (care există) în condițiile unui oraș sufocat de mașini, în care și Waze, cu date real time, are corecții de timp de 30-40%.

        (Citează)

  10. Este o excelenta ilustratie a evolutiei aparatelor foto digitale. In rest stim unde s-a nascut eternitatea.

      (Citează)

  11. Nu că-i uimitor că aceeași intersecție are aceleași probleme de 14 ani de zile (mult mai mult, de fapt) și nimeni nu ia măsuri?

    Nu, e o consecință logică. Dacă în 2009 era aproape de un blocaj complet, s-a blocat complet si aia e. Asa arata si in ziua de azi la fel, foarte bine conservată, dacă mă uit atent câteva din mașinile din intersecție sunt aceleași. End of story, p-aici nu se trece.

      (Citează)

    • A, nu, alea sunt parcate acolo din 2009. N-au incurcat pe nimeni pana acum, s-a trezit Radu sa se planga aiurea

        (Citează)

  12. interesant era si un articol legat de intersectie tot de acum 14 ani, pun pariu ca erau aceleasi probleme enumerate, autoritati, benzi putine, semafoare naspa, si la fel ca acum nimic despre nivelul de educatie, care el singur ar reduce dezordinea din trafic peste 50%, restul, da, cade pe celelalte cauze. Culmea conspiratiei e ca nu apare nici o duba care face livrari,

      (Citează)

  13. Românu’ vrea benzi cât mai multe. Ca să aibă de unde face stanga de pe banda 6( de mers inainte). Dacă va uitați bine in poza lui Radu, se face stanga de pe toate cele 4 benzi.

      (Citează)

  14. Mie mi se pare absolut fireasca imaginea, in conditiile date.

    Vorbim despre un oras unde:
    – tupeul si marlania colcaie la fiecare pas
    – multi soferi trec pe rosu sau comit tot fac tot soiul de mizerii gen mers pe contrasens si de regula sunt f agresivi in trafic
    – autoritatile practic nu exista
    – transportul in comun este o gluma proasta
    – infrastructura este in mare parte aceeasi de acum 40j de ani;

    Serios, la ce ne putem astepta?
    Ma uit ca si prin comentarii de la o vreme e plin de “profesori universitari”.

      (Citează)

    • Astazi la intersecția dintre Buc Noi si Jiului(intersecție cu semafor de stanga), o doamna s-a oprit la pe banda de mers inainte( semafor verde) si astepta sa se faca verde pt stanga. In timpul asta, unul supărăt rau se opreste in spatele ei si o claxoneaza scurt ( in mintea mea, uite in sfârșit cineva care nu mai poate suporta marlania asta de a te opri pe verde ca sa faci stanga). Ma uitam la el era foarte suparat dar la 5 secunde o ocoleste pe doamna si se duce in intersecție si face stanga pe rosu!!! El era suparat din alt motiv…

        (Citează)

  15. Acolo trebuie inventat semaforul cu bariere

      (Citează)

  16. V-ai pus taxa de parcare, acum averi ocazia sa si platiti cand folositi masina, ar trebui sa va fie suficient

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus