un blog de Radu Dumitru

Robotesc și la canalul meu de YouTube, dați un Subscribe dacă vă place.

Au apărut panourile ZACA pentru vinieta Oxigen prin București

6 Jan 2020  ·

FOOD & LIFESTYLE  ·

34 comentarii

Două lucruri importante au loc în București în 2020: ZACA și SAGA. Primul se referă la zona proiectului de reducere a poluării și traficului în centrul orașului prin vinieta “Oxigen”, al doilea este un festival.

Au apărut panourile pentru ZACA prin oraș. Am văzut mai multe montate în câteva intersecții sau la intrarea pe străduțe. Arată ca mai jos:

Pe ele scrie “ZACA Zona de acțiune pentru calitatea aerului”.

Pe primul l-am fotografiat pe strada Ciprian Porumbescu, care-i o străduță mică ce dă în Iancu de Hunedoara, aproape de Victoriei. Al doilea pe Calea Moșilor, intersecția cu Mihai Eminescu. Proiectul, din câte țin minte, ar putea fi implementat prin luna martie, deși prevederile sale au intrat deja în vigoare, dar nu există metode de a le aplica și nici de a cumpăra vigniete. Cu PMB sub Firea, nu m-ar mira să fie amânat din nou.

Perimetrul este acesta, îl puteți găsi ca hartă pe arcgis.com, deși nu știu cine a făcut-o și sper că a trasat-o bine:

 

    34 comentarii

  1. Am si o o nelamurire, ca bosulache cu euro 6 scap nepedepsit de firea?

      (Citează)

  2. Au apărut de ceva timp, pe Panduri le-am văzut de prin Decembrie montate.

      (Citează)

  3. Panourile ca panourile, dar unde sunt camerele???
    Fara camere, sunt doar bani aruncati pe geam, stiu cazuri concrete de masini care o să se miste nestingherite de noile panouri stralucitoare.

      (Citează)

  4. Eternul și fascinantul București.

      (Citează)

  5. Eu nu am inteles foarte bine cum este delimitata zona.
    Daca de exemplu circuli pe Soseaua Panduri, care este una dintre limitele zonei, ai nevoie de vinieta?

      (Citează)

    • probabil ca nu

        (Citează)

    • Stai flexat ca nici ei nu stiu. Pana s-o aplica efectiv rahatul asta o sa mai treaca ceva vreme. Daca la 1 martie intra in vigoare kktul asta, i-oi tai puța lu claus o fac tocanita si o dau lu gabi s-o pape.

        (Citează)

    • O să ai nevoie de vignetă doar dacă treci cu mașina de acel indicator, in teorie după acel indicator o să fie și camere care să verifice prezența vignetei. Dacă tu ești pe o stradă la începutul căreia nu este indicator ești ok, dar dacă faci dreapta pe o stradă care are pus indicatorul la începutul ei, bang. Cel puțin așa e in Londra, nu văd de ce ar fi diferit la noi.

        (Citează)

  6. Harta e din Oct 2019 – https://www.arcgis.com/home/item.html?id=d1987f98f50a469db593f5a0d9d39909 – editată de ‘HotNews COZMEI’

      (Citează)

  7. BlackSkull:
    Daca esti din bucale esti oricum pedepsit c-o ai p-asta primar.

    He he

      (Citează)

  8. Proiect bun aplicat după ureche. Reducem poluarea doar în centru, cine nu locuiește acolo – să se mute. Poluarea va crește proportional în celelalte zone, doar nu-și închipuie cineva că toate mașinile care nu mai tranzitează centrul vor sta parcate. Ca să ajungi de la o extremitate la alta vei face un ocol (centura iese din discuție), implicit mai lung traseul – mai multă poluare peste tot.

      (Citează)

    • Adica vrei sa spui ca oamenii de suparare ca nu pot sa circule prin centru o sa dea ture in jurul blocului si pe camp de suparare? :)

        (Citează)

  9. Pai vai și amar atâta discuție pentru cerculețul ăla din oraș. Nu cuprinde nici măcar acel inel central.

      (Citează)

  10. “BlackSkull06/01/2020 la 2:31 PM
    Stai flexat ca nici ei nu stiu. Pana s-o aplica efectiv rahatul asta o sa mai treaca ceva vreme. Daca la 1 martie intra in vigoare kktul asta, i-oi tai puța lu claus o fac tocanita si o dau lu gabi s-o pape.”

    Probabil sta si ea flexata poate-poate pierde alegerile si nu trebuie sa isi mai bata capul.

      (Citează)

  11. pana la urma lamuriti-ma si pe mine … la final de 2020 orice masina Euro4 va trebui sa plateasca taxa de oxigen indiferent unde circula in Bucuresti? Adica intr-un fel ma doare in cot de harta de mai sus … problemele fiind mai mari?
    Merci

      (Citează)

  12. Iulian:
    Adica vrei sa spui ca oamenii de suparare ca nu pot sa circule prin centru o sa dea ture in jurul blocului si pe camp de suparare? :)

    Nu asta, cei care merg, de exemplu, din nord spre sud vor ocoli în loc să o ia pe drumul cel mai scurt. Asta implică drumuri mai lungi și, implicit, aglomerație si poluare mai mare în zonele periferice. Altfel spus, doar cei locuiesc/lucrează în centru au dreptul la aer mai curat?

      (Citează)

  13. Am și eu o nelămurire: dacă nu ești din zonă cum ar trebui să îți dai seama că ăla e un semn de circulație ce îți interzice accesul dacă nu ai vignetă? Arată că o reclamă.

    Pe la alții:

    https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn%3AANd9GcQJP-j-C0BjoqZ0BrOo1IIPAFuYifEDFAFPTbvoNw_wdYbjQXo8

    https://www.tuv.nl/fileadmin/_processed_/d/6/csm_milieusticker-duitsland-umweltzones_5ea974f407.jpg

      (Citează)

  14. nu cred ca harta e trasata bine,cel putin acolo in zona piata victoriei intri in pasaj si pe undeva sub pasaj intra in aplicare taxa? si daca nu am taxa platita cum intorc?? ca na.. nu as vrea sa iau amenda, ma oprescu si o iau stanga pe sub pasaj prin beton??doar intreb…

      (Citează)

  15. Cei din zona ZACA sa zicem ca for respira un aer mai curat; dar oare cei din zonele imediat invecinate, pe unde se va aglomera tot restul traficului care nu intra in centru – ce aer vor respira? ca doar avem inele centrale si drumuri expres in Bucuresti, nu? cu alte cuvinte, la limita zonei ZACA se vor crea niste blocaje uriase iar aerul acolo va fi cu mult mai poluat decat in centru! este o masura care discrimineaza populatia ; cei de la periferie , cetateni ai aceluiasi oras vor respira un aer cu mult mai poluat pentru ca cei din centru sa aiba un aer curat! Oare e normal asa ceva? In orasele care au administratori “cu cap” taxa de centru nu urmareste poluarea ci supraaglomerarea, este altceva- cine vrea sa treaca prin centru plateste in plus iar cine nu are variante ocolitoare – ca la noi!
    Deci, de fapt ce va rezolva aceasta taxa? Absolut nimic!

      (Citează)

    • Cum să nu rezolve nimic. Ai zis chiar tu, cei din zona ZACA vor respira aer mai curat. Alte mașini nu vor intra deloc în oraș, că li se cer bani.

      Pe logica ta, nu poți aplica nici o metodă, niciodată. Mereu vor fi unii la periferia metodei sau pe șoseaua ocolitoare a orașului, deci nu rezolvă “absolut nimic”.

        (Citează)

  16. In Paris, Berlin, Roma … au rezolvat poluarea cu semafoare inteligente. Adica mergi cu masina, nu stai in coloana. Statul in coloana atunci cand prinzi 4-5 semafoare, polueaza. Daca masinile ar circula, nu ar sta in coloana, nu am avea nivelul asta de poluare. Dar e mai simplu sa dai hotarari de smecher in care sa iei banii oamenilor decat sa pui mana si sa instalezi semafoare inteligente de care se vorbea inca de acum 20 de ani.

      (Citează)

    • Nu, n-au rezolvat-o așa. În Paris au început să interzică accesul auto în oraș pentru mașini vechi, în curând pentru toate diesel. În paralel au băgat și mai tare în transport în comun, au pus de la zero tramvaie șamd.

      Să crezi că semaforizarea inteligentă rezolvă ceva e naivitate de șofer care crede că încă există soluții simple și care nu te incomodează.

        (Citează)

  17. Legat de harta respectiva, pregatiti-va de anunturi imobiliare:
    Apartament deosebit in zona ZACA ( +100 euro / mp ).
    Ca atunci cand s-a anuntat ca se face metrou in Drumul Taberei -> au crescut preturile la apartamente in acea zona instant, desi nici nu adusesera utilaje pe santier. Cand, in cele din urma, va functiona si metroul respectiv, va mai fi o runda de cresteri de preturi, asa din pix :)

      (Citează)

  18. Ma mir ca nu ai vazut discriminarea care se va produce, am crezut ca este clara dar daca e nevoie, o explic : cei din centru se vor bucura de un are mai curat in detrimentul celor de la periferie… oare asta este corect, e normal?nu cumva toti locuitorii orasului ar trebui sa se bucure de aceleasi conditii civilizate sau asta e prea complicat de aplicat… Folosim celebrele masuri din Romania – toti platesc taxe la fel dar cei de la periferie nu se bucura niciodata de beneficiile orasului ca cei din centru sau si asta este o poveste?

    nwradu:
    Cum să nu rezolve nimic. Ai zis chiar tu, cei din zona ZACA vor respira aer mai curat. Alte mașini nu vor intra deloc în oraș, că li se cer bani.

    Pe logica ta, nu poți aplica nici o metodă, niciodată. Mereu vor fi unii la periferia metodei sau pe șoseaua ocolitoare a orașului, deci nu rezolvă “absolut nimic”.

      (Citează)

    • Ar trebui. În practică, unii locuiesc lângă fabrici, alții lângă rafinării, alții muncesc în mină și alții nu. Dacă aștepți ca statul să facă aerul la fel pentru toată țara, te va prinde anul 5500 așteptând asta.
      De discriminarea din prezent ce zici? Cei de pe Magheru trăiesc în poluare mult mai mare decât alți.

        (Citează)

  19. O comparatie interesanta (zic eu) care arata cit de buna este aceasta lege, atita timp cit considera criteriu unic de aplicare norma EURO a motorului:

    – Audi Q7 2013 – EURO5 – motor diesel 4134cmc 340CP – emisie CO2 – 242g/km
    – Seat Toledo 2003 / VW Golf 2003 – EURO3 – motor diesel 1896cmc 150CP (TDI PD) – emisie CO2 – 146g/km

    Sursa: http://www.servicii-inmatriculare.ro/emisii-co2-calculator/

    Deci “pare-se” ca un motor mare cu EURO5 emite mai mult CO2 ca unul mediu/mic cu EURO3…Mama ce revelatie…

    Pai daca-i asa, imbunatatirea mediului se va face mai mult prin eliminarea aerului imbicsit din buzunarele dealerilor auto…

      (Citează)

    Alătură-te discuției, spune-ți părerea:

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici, și fără mesaje doar de dragul URL-spam-ului. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt binevenite. Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea.

sus