un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Înainte de a da vina pe cei de la aeroport…

11 Apr 2016  ·

TURISM  ·

46 comentarii

Se găsesc foarte greu taxiuri în aeroport, am înțeles, după ce de la 1 aprilie s-a aplicat cu strictețe o regulă ce spune că în zona Sosiri de la Henri Coandă, acolo unde călătorii iau un taxi pentru a veni în oraș, nu mai au voie mașinile cu portbagaj mai mic de 500 de litri și nici cele conduse de șoferi cu cazier.

Înainte de a da vine pe aeroport pentru asta, fă o pauză și citește cele de mai jos. Vina este în întregime a taximetriștilor și a companiilor care-i păstoresc, companii ce nu sunt în stare să zică altceva decât “adu-mi 800 de lei pe zi și-n rest nu-mi pasă ce faci. Ah, dacă s-ar putea să nu omori turiști în pădure, ar fi grozav…”

Pe scurt, situația este următoarea:

  1. Cerința privind portabagajul de minim 500 de litri este inclusă în legea 38/2003 încă din anul 2010:

Art. 24 alin (4) În locul de aşteptare au acces numai taxiurile care deţin autorizaţii taxi emise de autorităţile de autorizare din municipiul Bucureşti şi judeţul Ilfov şi au volumul spaţiului destinat pentru transportul bagajelor de cel puţin 500 de litri.

Prin urmare, este o lege scrisă negru pe alb, adoptată de Parlament în 2010. Legea respectivă impune niște condiții activității de taximetrie la aeroporturi, precum cine are acces la Plecări, la Sosiri, obligația aeroporturilor de a afișa tarifele maximale și a taximetriștilor de a nu le depăși. Nu-i nimic exagerat în ea.

M-am uitat pe site-ul oficial, o Dacia Logan are un portbagaj de 510 litri. Renault Symbol din 2009 are 506 litri. Dintre mașinile ieftine, doar Sandero nu întrunește volumul minim, dar oricum nu sunt multe astfel de taxiuri.

Unde e problema? Păi mai mult de 80% dintre taxiuri au fost convertite pe GPL, iar butelia ocupă spațiu din portbagaj, motiv pentru care dacă pleci cu familia la aeroport, pentru un concediu, nu-ți vor încăpea două valize în spatele unui Logan. Și n-au ales varianta de GPL cu butelie ce înlocuiește roata de rezervă, că era mai scumpă.

Trăgând linie, totuși, Compania Națională Aeroporturi București (CNAB) pur și simplu a început să aplice de la 1 aprilie o lege ce era în vigoare din 2010. În loc de “ce bulangii sunt ăștia de la Otopeni”, mai bine am zice “de ce nu au aplicat până acum legea?”.

  1. Aeroportul a informat companiile taxi încă din iunie 2015 că va începe să aplice legea.

10 luni de zile au avut la dispoziție companiile de taxi să ia măsuri, dar n-au vrut. CNAB i-a informat din iunie 2015 că va începe să aplice legea, iar taximetriștii au cerut mai mult timp pentru adaptare. De comun acord a fost ales termenul de 1 aprilie 2016.

A venit 1 aprilie 2016.

  1. Ar exista o taxă de 200 de euro pe an pentru acces în aeroport.

Eu n-am găsit-o precizată clar în vreun document oficial, dar să presupunem că există și o taxă de 200 de euro pe an pentru acces în zona de așteptare a taxiurilor din Otopeni.

Asta înseamnă 2,5 lei/zi.

Dacă nu-ți permiți 2,5 lei/zi pentru a lua o cursă de vreo 40 de lei, ai probleme ceva mai mari. Măcar unul dintre clienții dintr-o zi îți lasă atât de mult în bacșiș, deci taxa s-ar putea plăti și din fonduri proprii, dacă nu intră pe cheltuiala firmei.

Asta este, e o taxă, se pune la cheltuieli, se ajustează prețurile sau planurile în funcție și de ea. Altfel, e ca și cum ți-ai lua mașină și n-ai circula cu ea pentru că trebuie să plătești și parcarea, combustibilul sau impozitul

taxi_aeroport

UNDE ESTE DE FAPT PROBLEMA

La tariful de 1,39 lei/km, care este mult prea mic. Goana asta după prețuri a dus la un tarif ce-i obligă pe șoferi să stea câte 12 ore pe tură pentru a câștiga o sumă minimă de bani, ceea ce este aiurea.

Tarifele mici și câștigurile ce abia se ridică de break-even duc la o lipsă de investiții în mașini, în retenția șoferilor buni în sistem, în servicii mai bune șamd. Probabil că avem cel mai mic tarif de taximetrie din UE, aici în București, dar este doar un alt sistem ce se îndreaptă spre colaps pentru că nu se poate susține și îmbunătății.

Aici trebuie lucrat. Probabil că un tarif mai mare, dar fără a mai fi necesar un bacșiș, ar fi ușor de acceptat.

CE POȚI FACE PÂNĂ ATUNCI

Se vorbește despre zeci de minute petrecute la infochioșcurile de chemat un taxi pentru că nu sunt mașini. Nu știu dacă e adevărat, n-am zburat de când s-a activat regula, dar dacă este adevărat, poți să-ți rezervi dinainte o mașină care să te ia de la aeroport.

O simplă căutare pe Google pe “transfer aeroport otopeni” găsește suficiente firme care fac asta. Țin minte că un șofer Uber îmi spunea că lucrează și așa, costă 70 de lei transferul oriunde în București, ceea ce este mai scump decât un taximetru, dar mergi cu Skoda Octavia, cu loc suficient pentru tine și bagaje, și un șofer la cravată.

sursa: Hotnews.

    46 comentarii

  1. Si daca prevederea aia cu 500 de litri n-ar fi fost pusa acolo pt Fly Taxi…

    Pe de alta parte, 3.5 RON / km e pret de black cab, nu de logan cu mexican care mananca seminte si vorbeste la telefon.

      (Citează)

    • Fly Taxi a castigat licitatia din 2004, cu un caiet de sarcini in care era prevazuta capacitatea minima de 600 de litri, capacitate pe care foarte putine modele o aveau. Octavia mea, cu un portbagaj super-generos, nu are 600 de l. Manaria a fost facuta de mai marii PSD, pe mana cu actionarii Fly Taxi, adica Dan Besciu şi Sorin Vulpescu, care au cumparat masinile “ïn avans”, inainte de licitatie, stiind ce o sa fie in caiet.

      Au castigat ani de zile sume uriase (varful in 2007-2008), dar la inceput de 2010 s-a renuntat la asta (posibil motive politice si alte presiuni). Concluzia? Fly Taxi a cerut intrarea in insolventa pe iunie 2010: nu mai renta sa mai cari firma dupa tine, plus ca se putea sa te mai ia DNA-ul la ochi.

      Aici sunt mai multe date:
      http://www.romanialibera.ro/economie/companii/cum-s-a-prabusit-fly-taxi-191227

      Capacitatea de 500 de litri din legea din 2013 nu are legatura cu Fly Taxi.
      Mie capacitatea de 500 de litri mi se pare o cerinta anti-concurentiala, dar nu chiar absurda, pana la urma.

        (Citează)

    • Sunt putine masini normale, pretabile la taxi pt aeroport care nu au 500 litri. Pana la urma la aeroport mereu sunt bagaje. Dupa cum zicea Radu, Loganul are peste 500 si majoritatea sunt Logan. Sunt totusi curios cati L mai raman cu butelia in portbagaj, eu am venit cu inca 2 pers si un troller l-am pus inauntru din cauza buteliei (bine ca nu eram 4 sau extra bagaje).

      Asa ca bagaje au rezolvat, fumatul la fel, terminale de comanda avem, mai au centurile spate pe care le-au scos majoritatea si controale pe maimute si incet incet avansam.

        (Citează)

  2. sau poti lua 783/781

      (Citează)

  3. explica-mi de ce sa platesc dublu doar pentru faptul ca e skoda nu logan si soferul are cravata?

      (Citează)

    • Probabil pentru ca soferul ala la cravata nici nu pute, vorbeste la telefon sau fumeaza in masina

        (Citează)

    • Probabil o sa iti raspunda, dupa ce ii explici de ce dai banii pe taxi si nu iei 783/781… sau hai sa iti zic eu: pentru confort “la gramada”, dai banii pe bilet la 781/783, pentru un minim de confort in plus, cu accent pe minim, dai 40 lei pe un taxi obisnuit, cu riscurile potentiale (fum de tigara, manele, dus in padure “la cules de mure”), cu 70 lei mai elimini din riscuri si cresti confortul. Alegi dupa buget si preferinte. O fi Uber un pic la limita legii, dar nu am avut nimic de reprosat dupa cursele pe care le-am facut cu ei.

        (Citează)

    • avand in vedere ca folosesc destul de des taxiul si partea cu fumatul/manelele cam lipseste, iar loganul are un confort decent, ce imi pasa daca are soferul cravata au ba?

        (Citează)

    •   (Citează)

  4. nu era mai simplu sa fie o bifa pe automat cu “am 10 genti dupa mine ?”.
    de ce sa reglementezi prin lege asa ceva ? o gramada de oameni calatoresc cu un rucsac sau o geanta.

      (Citează)

    • Foarte corect! Vrei spatiu in plus, astepti ceva mai mult, de acord. Daca ar exista o dorinta reala de a rezolva problema, se pot gasi solutii atat de simple.

      Si apropo de suma de 70 lei, mi se pare absolut absurd sa coste atat un drum de la aeroport…este enorm!

        (Citează)

  5. Am vazut stirea, e ridicol ce se intampla. Automatul ala din aeroport chiar mi se pare o solutie simpla si eleganta ( in caz ca nu ai aplicatia pe tel ) – o prietena din Ucraina cand l-a vazut era pur si simplu fascinata, nu-i venea sa creada ca din 2 miscari chemi taxi ” noi nu avem asa ceva ! ” :D Legat de ce ai zis ca tariful de 1.39 este prea mic , atunci de ce exista atatea taxiuri ? Am mers cu taxiuri ingrijite , cu soferi ok asa ca pana la urma cred ca tine de educatia fiecaruia / respectul de sine cat si de politica firmei . Dar sa zicem ca asa e cum zici tu ca tariful este prea mic – sunt companii cu tarif mai mare Next 1.77 , 2000 1.75 :)

      (Citează)

  6. In era companiilor aeriene low-cost, fara bagaje la cala, chiar nu cred ca e necesara acesta prevedere de portbagaj de 500l.

    Toate aplicatiile de taxi au bifa de “drum la aeroport” – si loc de mentiuni pentru cate bagaje ai. E de bun simt sa se adauge un field de “how many bags?” sau “how large are your bags?” la automatul in cauza.

      (Citează)

  7. regulile impuse mi se par de bun gust si anuntate din timp. Problemele de acum cred ca sunt de scurta durata si venite pe fondul relaxarii celor de la compania de taxi, probabil n-au crezut ca se va aplica cu adevarat regulamentul.

    Eu zic ca o crestere la 2lei/km nu ar omori pe nimeni :)

      (Citează)

  8. in oras se aude ca Primarul Voluntari nea Pandele vrea sa bage o singura firma de taxi a lui pe aeroport..tinand cont ca pe vremea lui Fly planul zilnic era 4milioane pe zi 7din7 si erau cam 200 masini peugeot partner si cam 50 mercedesuri E-Clase faceti si voi imultirea cat iesea atunci pe zi..si Baneasa era separat de otopeni atunci..

      (Citează)

  9. Buna ziua,

    Sunt un calator pasionat, iar unul din punctele de plecare sau sosire este Aeoroportul Otopeni.
    Pot spune ca am folosit atat, taxiul, varianta de tren+microbuz, cat si varianta de autobuz.
    Acum in functie de ora plecarii sau sosirii am apelat la una din variante, fiecare are avantaje si dezavantaje, timp, comfort, bani etc.
    Calatoresc cel putin odata pe zi cu taxiul prin natura job-ului, unde am interactionat cu oameni din toate paturile sociale.
    In opinia mea umila, aceasta masura, chit ca ea se afla in lege sau nu, nu-l afecteaza nici pe politician, nici pe directorul general, ci afecteaza in fond si la urma urmei, pe noi plebeii acestei tari.
    Cine doreste sa care cu el 5 trollere si 10 genti de mana, il invit sa o faca si sunt convins ca va putea si intr-un taxi cu butelie sa le puna, iar daca nu, poate angaja o duba, eventual cateva camile sau niste salahori.
    Ce se intampla acum e un pas inapoi, cum sa institui o masura care din niciun punct de vedere nu e fezabila.
    Optiunea unui taximetrist sa isi puna butelie e din ratiuni economice si se justificca cand ai un tarif atat de mic, pret ridicat si foarte ridicat la carburant si taxe atat de mari.
    II sustin sa foloseasca in continuare GPL-ul, pentru ca tot noi, plebeii avem de castigat cu acest tarif.
    O lege care nu e fezabila si afecteaza pe atat de multi, poate si trebuie schimbata.
    Optiunile de deplasare de la OTP sunt foarte slabe:

    – tren+microbuz, o rusine nationala cand nu esti in stare sa faci cativa kilometri amarati de sina de cale ferata pentru legatura directa cu orasul, e un workaround demn de Dorel
    – autobuz, daca ai noroc poti sa tragi si un pui de somn in el, atat de “putin” faci cu el
    – taxi, 3.5 lei pentru ca varianta de 1.39 nu mai are voie.

      (Citează)

  10. “Optiunea unui taximetrist sa isi puna butelie e din ratiuni economice si se justificca cand ai un tarif atat de mic, pret ridicat si foarte ridicat la carburant si taxe atat de mari.”

    Barosane, 2/3 taximetristi de care ma lovesc spun ca e scumpa benzina ( chiar daca merg pe GPL) scump raportat la ce? La anul 2002 sigur, atunci sa creasca si tariful proprotional.

      (Citează)

    • GPLul pentru taximetristi este o varianta foarte buna: tarife mai mici, poluare mai mica.
      500l aia sunt uneori penibili. Pleci in citybreak cu un ghiozdan, de ce ai avea nevoie de duba?

        (Citează)

  11. 500 de litri minim sunt ca sa ne plimbăm prin oraș cu mașini de carat porcul.
    Iar eventuala taxă nu se justifica decât dacă taxiurile merg în fiecare zi la aeroport. Iar asta înseamnă că va apărea din nou specia de taxi de aeroport, specie ce va înlocui taximetristul de zi cu zi, care nu așteaptă la Otopeni.

      (Citează)

  12. “Țin minte că un șofer Uber îmi spunea că lucrează și așa, costă 70 de lei transferul oriunde în București, ceea ce este mai scump decât un taximetru, dar mergi cu Skoda Octavia, cu loc suficient pentru tine și bagaje, și un șofer la cravată. ”

    …si in acest moment ai dat drumul la eterna dezbatere taxi vs uber

      (Citează)

  13. Ce-mi place mie la comentarii e ca toata lumea se plange ca legea nu e buna si etc etc. Pai… legea (teoretic) e lege si trebuie urmata, indiferent daca esti de acord cu ea sau nu. Daca iti displace asa tare iesi in strada si cere sa fie schimbata legea, nu te pui si o incalci ca no, ase vrea muschiul tau.

    Bine, sau cel putin asa ar trebui sa fie, in final vorbim totusi de o lege din 2010 care n-a fost aplicata pana in 2016…

      (Citează)

  14. Da’ de uber nu mai zici nimic? Macar ceva publicitar, cu un P mare la titlu. Astia dupa ce lege functioneaza?

      (Citează)

  15. Eu am asteptat vineri in jur de jumatate de ora pana sa prind un taxi prin minunatele aparate de la sosiri. La un moment dat, in spatele meu, un “domn” s-a oferit sa duca niste turisti straini in centrul orasului pentru “modesta” suma de 40 de euro :) Desi acestia l-au refuzat, “domnul” tot insista, a trebuit sa intervin si sa-i spun ca o sa chem politia daca nu pleaca.
    Se pare ca ne-am intors in timp cativa ani. Aeroportul e iar plin de samsari si bineinteles de taxiuri “civilizate” :)

      (Citează)

  16. animaloo:
    explica-mi de ce sa platesc dublu doar pentru faptul ca e skoda nu logan si soferul are cravata?

    UBER nu e pentru oricine, nu te mai chinui sa afli răspunsuri aiurea… Ia-l pe Banel…

      (Citează)

  17. Ieri am asteptat pe cineva la aroport. Era coada la automatele acelea, pentru ca aratau lipsa masini disponibile. Am asteptat cam o ora, coada nu a scazut, iar in fata erau 2-3 taxiuri, diferit de acum 1 luna cand am revenit in tara si curgeau pe banda rulanta.

    Spunea cineva mai sus ca multi se mira de sistemul asta de comanda, simplu, functional. Ei bine, mergea prea bine, trebuia stricat cumva. Romaneste ;)

      (Citează)

  18. Cand calatoresti cu avionul este foarte probabil sa fii insotit si toti sa aveti bagaje, mai multe sai mai putine.
    Probabil ca au fost scandaluri si discutii acolo, reclamatii de la pasageri care s-au plans ca i-or fi injurat taximetristii ca i-au chemat la comanda “la mama naibii” si nu au incaput de bagaje.
    Parca il si vad pe Dorel: “de ce n-ati specificat doamna ca aveti bagaje!!?!?”

    La aeroport mi se pare normal sa reglementezi treaba asta, masina sa aibe portbagaj decent.

    Stiti cum e, cand esti backpacker, incapi si in taxiul cu porbagaj mare, nu mai fiti egoisti.

      (Citează)

    • Hai sa o spun mai romaneste, daca esti fudul si vrei sa ai haine pentru toate cele 4 anotimpuri timp de mai multi ani, pleaca cu 100 de bagaje, sau cheama o duba si un camion sa te transporte.

        (Citează)

    • Piata reglementeaza produsele si pretul. Vrei 500L platesti 3.5 le/kmi, ai doar un ghiozdan si nu esti dispus sa platesti in plus mergi cu taxi cu GPL la 1.39 lei. Statul poate sa reglementeze marcarea taxiurilor cu capacitatea disponibila astfel incat clientul sa aleaga in cunostinta de cauza.
      De ce sa aleaga statul pentru mine? plateste el?

        (Citează)

  19. Stimabile domn,

    Din toate ideile pe care le-am auzit, asta e cea mai sfanta.

    Kudos to you :)

    Valentin:
    Piata reglementeaza produsele si pretul. Vrei 500L platesti 3.5 le/kmi, ai doar un ghiozdan si nu esti dispus sa platesti in plus mergi cu taxi cu GPL la 1.39 lei. Statul poate sa reglementeze marcarea taxiurilor cu capacitatea disponibila astfel incat clientul sa aleaga in cunostinta de cauza.
    De ce sa aleaga statul pentru mine? plateste el?

      (Citează)

  20. Alex:
    Stimabile domn,

    Din toate ideile pe care le-am auzit, asta e cea mai sfanta.

    Kudos to you :)

    Mie stupida, to each his own.

      (Citează)

  21. @Radu:
    1. Pe aeronews am citit asa: Este interzis accesul la aeroport al autovehiculelor taxi cu portbagaj mai mic de 500 de litri (instalatie GPL), al șoferilor de taxi care au cazier judiciar și este obligatorie obținerea unor avize ale instituțiilor statului (Poliția Transporturi Aeriene, Poliția de Frontieră).
    a) portbagaj , ok. Sunt destule masini care se pot incadra.
    b)cazier judiciar – eu sunt ok cu prevederea , ca e in avantajul meu, dar e discriminatorie. Daca ai dreptul sa lucrezi ca taximetrist avand cazier , dar nu la aeroport. De ce nu acolo si in rest? Adica cetatenii romani, sau straini care au bani de un bilet de avion sunt privilegiati fata de restul?
    c) dupa ce mergi la politie sa iti iei adeverinta ca nu ai cazier , trebuie sa mai mergi la inca 2 politii sa mai iei avize si de acolo ? De ce? Ca asa trebuie la noi sa fim birocrati pana in maduva oaselor? Sunt toti MAI , sa vorbeasca intre ei .
    2.

    Se vorbește despre zeci de minute petrecute la infochioșcurile de chemat un taxi pentru că nu sunt mașini.

    E adevarat. In stil romanesc , lumea merge la ceas si la plecari si ia de acolo. Cei deprivati sunt cei care nu stiu “smecheria” si care ar avea nevoie de servicii mai bune.
    In continuare baietii de la “fast taxi sărvice” sunt acolo , cu Logatroane la 3 lei si jumatate + maimuta. Da, da , am mers si pun si maimuta. Nu le ajung 3.5 lei pentru motorina, sau gepeleu. Aia au sistem de GPL mai scump , acum , presupun.
    3.

    poți să-ți rezervi dinainte o mașină care să te ia de la aeroport.
    O simplă căutare pe Google pe “transfer aeroport otopeni” găsește suficiente firme care fac asta

    Da poti , dar avioanele mai intarzie , uneori destul de mult. Iar atunci o furi . in functie de firma/ conditii , trebuie sa platesti asteptarea , cat de monstruoasa ar fi , iar in cel mai bun caz soferul pleaca. Asa ca , da si nu prea. O varianta e sa chemi masina imediat dupa aterizare .
    @animaloo:

    iar loganul are un confort decent, ce imi pasa daca are soferul cravata au ba?

    1. 9/10 din Loganurile cu care am mers in ultimul an ( mai mult de 100 de curse) nu au centuri de siguranta in spate , sau nu le poti prinde. Asta pentru mine inseamna destul de mult , desi in Logan mori usor inclusiv cu centura pusa.
    2. 3/10 Soferi de taxi ma intreaba daca e o sa fumeze, 2 din astia trei au fumat deja , deci nu mai conteaza , 1/10 scoate tigara si fumeaza fara sa mai intrebe nimic ca doar e masina lui . In rest da 50-70% sunt acceptabil , daca te gandesti si la pretul de 1.39/km . Mai sunt masini cazute , tapiserii extrem de jegoase , sau doar jegoase , incat daca ai socoti pe bune , sunt mai putin de jumatate din masini chestii in care ai vrea sa te urci , dar aia e, iti faci treaba.
    @Widsith :

    sau poti lua 783/781

    1. Poti , dar nu toata lumea are treaba in nordul Bucurestiului , sau in centru, sau la Gara , asta o data . Sigur, de acolo poti sa iei un taxi , sau de pe undeva de prin oras. E absolut adorabil sa te cari cu un troler de 71 sau de 81 cm din autobuz pe strada cautand taxi . Din experienta iti spun ca nici cu d-ala de cabina nu e prea frumos. Nu ca nu se poate, ca daca vrei mergi si pe jos pana in Bucuresti , sau macar pana in camp la statia de tren , dar alta e ideea.

    2. Dupa 23:00 circula foarte rar, la 40 de minute parca, ceea ce , ok e mai putin de cat astepti dupa taxi in ultima vreme , din ce inteleg , dar nu ca ar fi de laudat ca ” uite ce servicii bune de transport avem “.
    Ca idee , seara dupa 23:00 , cu autobuz + taxi ajung acasa in 1.5 -2 h de la aterizare. Nu am incercat vreodata sa ajung numai cu transportul in comun, ca exista si autobuze de noapte , daca vrei sa ajungi asa spre dimineata, stii ?
    Cu serviciul de taxi functionand ca mai inainte , cam in 45 min – 1h sunt acasa.
    Sigur , poti spune ca ” ce bah , mori daca mai astepti 1 ora in plus? si raspunsul :
    Daca mergi o data pe an , sau asa , nu mori , e absolut ok . dar daca mergi saptamanal se strang 52 de ore +/- pierdute intr-un an . Care-s mai mult de doua zile intregi

    Sigur , poti merge la 3 lei jumate atunci, doar ca o data ai mari sanse sa mergi doar cu Logan si ca a doua la mana, diferenta de bani in 52 de saptamani devine semnificativa , circa 2500-3000 de lei .
    Asta o data . A doua eca daca merg pe banii mei NUMAI cu d-aia la 3.5 lei/ km merg , ca poti sa comanzi si vin repede. Daca merg in interesul firmei sau al unui client care face decont se schimba treaba , ca atat timp cat exista servicii disponibile la 1.39 lei/ km ( considerate apriori , suficient de ok ) nu-ti deconteaza nimeni 3.5 lei/km. Stiu vei spune ca sunt putini ca mine , dar nu prea.

    Asa ca , da , solutia e marirea tarifelor , daca trebuie , dar oricum ar fi , lipsa calitatii serviciilor e o problema. Aia de la aeroport sunt primii pe care ii injur.

      (Citează)

    • Daca mergi saptamanal cu avionul cel mai probabil 500 de euro in plus sunt bani de seminte.

      Oricum, e dubios sa-ti doresti sa te intorci de 52 de ori pe an in Bucuresti =))

        (Citează)

    • cel mai probabil 500 de euro in plus sunt bani de seminte

      Poate mananci tu mai multe seminte , dar cu 500 de EUR poti plati un concediu. Ma rog , jumatate dintr-un concediu de 2 persoane. Nu de lux, dar mai mult decat isi permite un roman in medie, cred.
      Oricum , accentul cade pe ce-am spus dupa , legat de costurile decontate corporate, care creaza o situatie imposibila. Adica in teorie ai un serviciu de taxi la 1.39 si esti obligat cumva sa te raportezi la el , dar practic nu il poti folosi. Sau e aberant sa il folosesti. Atunci mai bine sa nu il ai .

      Oricum, e dubios sa-ti doresti sa te intorci de 52 de ori pe an in Bucuresti .

      Poate , dar nu asta e tema discutiei si cum am zis, sunt multi pasageri care fac asta , atat de multi incat a fost nevoie de curse noi in diferite destinatii.
      Si e mai dubios sa pui problema taxiurilor pe seama pasagerilor care calatoresc prea mult si au pretentia sa se intoarca in Bucuresti.
      Pe de alta parte , asa e , faptul ca serviciile ajung din timp in timp invariabil intr-un hal ca asta , iti intareste afirmatia .

        (Citează)

  22. As putea eu rezuma comentariile?

    S-a rezolvat problema minoritatii care merge cu dulapul pe roti in care intra 5 elodii (ca domnul NW) si s-au creat probleme oamenilor normali care circula cu bagaje normale.

    Tocmai m-am intors dintr-un weekend prelungit intr-un loc in care vremea a fost mai rece decat in Bucuresti. Plecat vineri dimineata, intors luni seara: am folosit un rucsac din care vreo 2 puloveare le-am avut degeaba. Si a intrat si laptopul in rucsac. Ah, da, si am fost cu Tarom, deci as fi avut dreptul si la bagaj de cala.

    Bine, daca vrei sa faci bisnita cu sticle de vin…

      (Citează)

  23. Eu as avea o intrebare legala. E vorba de locujl de asteptare. Tinand seama ca eu chem taxiul si deci eu il astept pe el, ce valoare are articolul urmator?
    (2)Pentru asigurarea calitatii transportului in regim de taxi a clientilor la si de la aeroport, administratia fiecarui aeroport va asigura o statie de debarcare a clientilor transportati catre aeroport, precum si locul de asteptare a taxiurilor pentru clientii transportati de la aeroport catre localitatile de destinatie.
    Deci eu pot chema un taxi (cu portbagajul preferat de mine) dar nu poate veni unde il chem? Mie imi suna de fapt ca acolo nu pot astepta taxiurile cu portbagaj mai mic de 500L clienti.

      (Citează)

    • Mai mult:
      (3)Locurile de asteptare vor fi special dotate si amenajate cu peron de imbarcare pentru clienti. Preluarea clientilor din aeroport, dirijarea si imbarcarea acestora in taxiuri si accesul taxiurilor in locul de asteptare se vor realiza prin dirijare asigurata de administratia aeroportului, in ordinea asteptarii taxiurilor. Este interzisa practica de abordare a clientilor in interiorul aeroportului de catre taximetristi sau interpusi ori imbarcarea clientilor in alta ordine decat in ordinea precizata.
      E clar ca e vorba de tactica de abordare a clientilor de catre taximetristi, nu invers.

        (Citează)

    • De fapt, conform celor doua articole, Administratia Aeroportului nu a organizat o zona de debarcare pentru clientii transportati catre aeroport (ca sunt adus acolo unde m-ar duce si maica-mea).

      Revers:
      Pai ce facem aici? Dacă o chem pe maica-mea sa ma ia de la aeroport, de ce trebuie sa plateasca parcare daca nu sta nici 1 minut?

      Pai daca am un picior mai lung decat celelalte doua si nu pot ajunge pana in parcare?

      Plus:

      (8)In parcarile aeroportului amenajate pentru autovehicule au acces, cu plata taxelor legale, toate taxiurile care detin autorizatie taxi, altele decat cele prevazute la alin. (4), care asteapta preluarea clientilor, pe baza de contract sau pe baza de comanda realizata prin dispecerat taxi, pentru deplasarea acestora la alte destinatii decat municipiul Bucuresti si judetul Ilfov.

      Adica pana si in parcare au voie toti ceilalti dar nu taximetristii din B?

        (Citează)

  24. “Dacă nu-ți permiți 2,5 lei/zi pentru a lua o cursă… Măcar unul dintre clienții dintr-o zi îți lasă atât de mult în bacșiș”
    Numai mie mi se pare stridenta logica asta?
    Bacsisul e neimpoziabil. (Niste idioti au vrut sa-l impoziteze dar asta e alta discutie).
    Sunt bani primiti degeaba si cheltuiti dupa pofta inimii. Nu putem cere taximetristilor sa-si foloseasca bascisul ca sa ne fie noua clientilor bine… Sau in fine, putem cere, dar nu o sa se intample chestia asta ca asa cerem noi.

    @Radu: Am mai spus-o si cu ocazia reclamei care o faceai la UBER ( alti ilegalisti, alta discutie). Mafia si mizeria din zona taxmietriei din Bucuresti se rezolva prin atacarea mafiei si mizeriei si nu prin masuri administrative care – sanchi – protejeaza niste interese.

    P.S. Legea aia pe care o citezi tu e o mizerie: eu dac-as fi taximetrist as ataca-o in nume propriu in contencios. Adica cum: la aeroport e musai sa ma duc cu un porbagaj mare dar la soacra nu? De ce trebuie sa fie taxiul de oras diferit de taxiul de aeroport?

      (Citează)

  25. Am aterizat duminica in jur de ora 19:00 pe Otopeni. Din cele 3 benzi de bagaje de sus era una singura folosita, posibil sa mai fi fost jos, deci sa zicem 2-3 zboruri sosite in intervalul respectiv de 15 min cat mi-a luat sa-mi iau bagajul si sa ajung la iesire.

    Coada la automate era deja de vreo 20 de persoane, au mai venit cativa imediat dupa mine. Dupa 5 minute a reusit o singura persoana sa gaseasca taxi (din 3 automate), asa ca am scos telefonul si am dat stramoseasca comanda “la ceas”, in 3 minute mi-a venit un Meridian: cu GPL in portbagaj, sofer “de cartier”, relativ curat, doar ca a vorbit la telefon tot drumul si a “ratat” vreo doua viraje care ar fi scurtat drumul cu 2-3 lei.

    In aeroport erau anunturi in boxe, in romana si engleza, cu optiunile pt taxi: fie la comanda de la automat, fie “on the spot”, la iesire. Erau intr-adevar aliniate vreo 10 taxiuri, cel putin primele doua din rand erau Loganuri banale cu tarif de 3,5 lei/km (pe unul scria chiar Fly Taxi :D). Plus obisnuitii baieti ospitalieri care te intampinau inca din hol.

    Banuiala mea (neconfirmata) este ca acea taxa de 200 de euro este de fapt pentru privilegiul de a sta in coada respectiva, si nu pentru simplul acces la sosiri la comanda.

      (Citează)

    • Sorin:
      Am aterizat duminica in jur de ora 19:00 pe Otopeni. Din cele 3 benzi de bagaje de sus era una singura folosita, posibil sa mai fi fost jos, deci sa zicem 2-3 zboruri sosite in intervalul respectiv de 15 min cat mi-a luat sa-mi iau bagajul si sa ajung la iesire.

      Coada la automate era deja de vreo 20 de persoane, au mai venit cativa imediat dupa mine. Dupa 5 minute a reusit o singura persoana sa gaseasca taxi (din 3 automate), asa ca am scos telefonul si am dat stramoseasca comanda “la ceas”, in 3 minute mi-a venit un Meridian: cu GPL in portbagaj, sofer “de cartier”, relativ curat, doar ca a vorbit la telefon tot drumul si a “ratat” vreo doua viraje care ar fi scurtat drumul cu 2-3 lei.

      In aeroport erau anunturi in boxe, in romana si engleza, cu optiunile pt taxi: fie la comanda de la automat, fie “on the spot”, la iesire. Erau intr-adevar aliniate vreo 10 taxiuri, cel putin primele doua din rand erau Loganuri banale cu tarif de 3,5 lei/km (pe unul scria chiar Fly Taxi :D). Plus obisnuitii baieti ospitalieri care te intampinau inca din hol.

      Banuiala mea (neconfirmata) este ca acea taxa de 200 de euro este de fapt pentru privilegiul de a sta in coada respectiva, si nu pentru simplul acces la sosiri la comanda.

      Da, acum legea le permite sa astepte clientii. Practic ne-am intors in timp.

        (Citează)

  26. nashu_mare: Da, acum legea le permite sa astepte clientii. Practic ne-am intors in timp.

    Nu neaparat, am vazut multe aeroporturi mai la vest unde sistemul de coada de taxiuri functioneaza destul de bine. E nevoie doar de un pic de ordine si un pic de vointa.

    Dupa parerea mea ar trebui sa coexiste ambele variante, dar in zone delimitate si indicate clar.

    O coada de taxiuri in asteptare, chiar la usa, cu unul-doi angajati ai aeroportului care sa dirijeze pasagerii catre primul taxi din rand si sa mentina ordinea (de obicei exista si zona separata taxi pt masini mari, minivan-uri, rezolvand astfel si problema bagajelor multe, dar la noi nu cred ca ofera nicio firma de taxi serviciul).

    Si o a doua zona de tranzit, bine delimitata si controlata, unde sa poata opri maxim 2-3 min taxiurile comandate sau cei care au asteptat pe cineva (acum trebuie sa cari persoana, cu tot cu bagaje, pe jos pana in parcarea cu plata, unde ai lasat masina).

      (Citează)

    • Depinde de specificul local. De pe la Budapesta incoace, nu prea functioneaza sistemul cu coada si solutia logica si onesta este sa vina taxiurile doar la comanda.

      Pe de alta parte, in Malaga, am vrut sa iau un taxi din coloana care astepta si l-am ales pe ala care era cel mai aproape de mine. A iesit taximetristul din masina sa imi zica “nu, nu, nu pe mine, du-te la primul taxi din coloana!”

        (Citează)

  27. Asta cu cazierul la taximetriști mi se pare genială. Adică dacă ai cazier n-ai voie sa fii taximetrist la aeroport dar ai voie sa fii parlamentar. Kafka frate.

    În rest e muci treaba la aeroport cu taxiurile de când cu regula asta. Zbor săptămânal și acum trebuie mereu sa am grija sa îmi chem un Black Cab sau ceva că să nu stau cu orele acolo. Și uneori mai uit sau schimb avionul și nu e alt Black Cab disponibil.

    Ma rog, nu înțeleg de ce trebuie reglementat ceva ce tocmai funcționa și în sfârșit nu mai erau în prim plan toți jegoșii aia ce te duceau pe modica sumă de 40 euro.

    E drept că firmele de taxi au fost anunțate și le-a durut undeva. Acum ne doare pe noi.

    Ce n-am înțeles e cum dracu în aproape toate tarile, inclusiv în Bolivia, în orice taxi te urci e același tarif și la noi nu se reușește asta.

      (Citează)

  28. Nicula-Calina Andrei

    28/04/2016 la 9:00 PM

    Salut.problema este ca acum chiar nu se mai gasesc taxiuri la sosiri.ce ai spus tu ca e mai scump sa pui rezervor toridal nu e adevarat il folosesc pe cel cilindric pentru capacitatea mai mare.si ai dreptate numai incap 2 bagaje mari de cala in el.problema cu cazier este de la faptul ca cei de la SRI si SSA din aeroport nu pot elibera legitimatia daca nu intrunesti foarte multe conditii.ti se cere sa scrii ca ai favut in ultimii 5 ani plis recomandare plus 5 numere de telefon de unde se pot luat referinte.ar trebuii sa faca un tarif fix de ex 2.5 ron pentru orice taxiu ce pleaca de la aeroport.altfel va fii toata lumea multumita.si nu imi spune de Uber ca aia sunt o firma fantoma,nu au stat nici macar 1 in strada acum 10 ani cand au protestat taximetristi ca sa dea autorizatie pentru a face aceasta meserie.si daca tot faci control ca sa eliberezi legitimatia ar trebuii sa faci control si/sau interviu pentru taximetristii care respecta bunul simt si masina este cat de cag decenta.chestia e foarte simpla de rezolvat,doar ca nu sunt asa multi bani de muls.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus