Am găsit hotel în Grecia

10 Sep 2013  ·

TURISM  ·

20 comentarii

Vă spuneam acum câteva luni că sunt în căutarea unui sejur all-inclusive în Grecia, pe o insulă, cerându-vă recomandări. Iată ce a urmat.

Câțiva mi-au recomandat insulele Rhodos, Thassos și Zakynthos. O mică cercetare mi-a spus că în Rodos se află un parc acvatic imens, așa că am decis că în această insulă vreau să merg.

Și apoi a început chinul. Am studiat toate ofertele de la vreo 10 agenții diferite, care de care cu site-uri mai prost organizate. Sunt mai multe zone bune pe insulă și, după ce m-am uitat pe fotografii și Google Maps, am concluzionat că nu vreau în Lindos, pentru că-i prea pe dealuri zona, nu vreau nici în orașul Rodos și lângă el, că trece drumul național pe lângă plaja și nu vreau să aud traficul în timpul zilei, așa că a rezultat zona Faliraki.

Am făcut o listă cu hoteluri posibile și le-am luat la studiat: Tripdvisor pentru fotografii făcute de turiști pe plajă și în apă, ca să văd unde e nisip fin și mare fără stânci, Google Maps și pozele din Panoramio pentru a vedea alte imagini de la fața locului, site-urile oficiale ale hotelurilor pentru a vedea ce oferă de fapt fiecare în pachetele respective.

În review-urile de pe site-uri nu prea am încredere pentru că fiecare turist e altfel. Pe unul poate îl deranjează că n-au fost cocktailuri, pe altul că n-au vrut să-i schimbe camera. Altul poate a fost mai devreme în Bahamas și se aștepta ca stelele din Grecia să fie echivalente cu cele din Caraibe. Dar am eliminat toate hotelurile la care marea majoritate a review-urilor spuneau că sunt proaste, plus că am reținut diverse observații precum “clădirea mică nu este renovată, nu vă lăsați păcăliți de fotografiile oficiale care sunt din clădirea mare”.

Pe Google Maps am găsit chiar și hoteluri ce nu apăreau în oferta agențiilor mari. Am căutat alte agenții, am cerut oferte, am analizat orarul de zbor (mi se pare aiurea să zbori acolo seara în prima zi și să pleci dimineața în ultima zi, ar trebui să fie invers) și în sfârșit am ales hotelul Mitsis Alila. E nou construit, are all-inclusive în care intră chiar și restaurantele a la carte din el, are bar de șampanie, bar pe plajă, ceva verdeață și, bineînțeles din moment ce așa am început căutarea, o plajă și intrare în mare acceptabilă.

Costă 860 de euro de persoană în cameră cu Sea View, all-inclusive, cu tot cu zbor charter direct și transfer. Am luat, am plătit la finele lui august. În același timp, pe booking.com doar camera dublă costă aproape 5000 de euro la același hotel. Asta ca să-mi lăudați și în continuare despre cât de bine este să mergi pe cont propriu, nu prin agenție.

Plec peste câteva zile, vă spun după cum a fost. Pe lângă barul de șampanie și vin, mai e și asta “another plus side is the creperie with pancakes, wafles and ice cream opened the whole day until 2 a.m.!!!”. Mă aștept să mă întorc mai gras.

Apropo de site-urile agențiilor de turism, marea majoritate au hibe mari. Îți trebuie ceva timp să le descifrezi ofertele și să înțelegi ce înseamnă GV, SSV și alți termeni de pe acolo, pentru că nimeni nu-i explică.

Șoc! Articolul de atunci nu a fost campanie pentru nimeni!

20 comentarii

1. si eu tot prin agentie imi organizez excursiile. am o tanti care imi stie gusturile si care mereu vine cu cate 7-8 oferte ca sa am de unde sa aleg.

(Citează)

2. Sigur aici nu are niciun amestec RMGC aici??
    Altii am vazut ca sunt plimbati prin Dubai, Austria etc, Grecia parca e prea putin :)
    /troll mode

(Citează)

3. Ce ma bucur ca ai ales Rhodos! O sa va placa!
    Plaja din Faliraki e cea mai buna.

4. grecia all-inclusive? n00b!

in loc sa mergi din loc in loc pe insula si sa descoperi taverne cu mancare exceptionala stai si mananci ca babacii la Cap Aurora… intr-un resort cu clatitarie :( trist.

(Citează)

5. Nu am sa inteleg niciodata de ce s-ar duce cineva in Grecia la un all-inclusive …mai ales tanar si cu carnet de sofer :| cel mult micul-dejun daca este inclus ( care oricum de cele mai multe ori nu este spectaculos )…

6. booking.com si alte de genul sunt pentru vacante in care te misti, schimbi hotelul des, etc.

pentru pachete de genul “stat cu fundul in piscina 2 saptamani – all inclusive” agentiile vor fi intotdeauna mai bine. pana vei gasi una care iti da teapa sau nimeresti intr-un hotel care nu are nicio legatura cu ce ai rezervat :)

de fapt astea e si marea problema cu agentiile, trebuie sa alegi una in care sa ai 100% incredere. nu de alta dar le lasi in mana 100% din vacanta ta, de la transport pana la mancare. spre deosebire de vacante facute pe cont propriu unde daca e ceva nasol va afecta doar o particica din vacanta.

(Citează)

7. De curiozitate, de ce all inclusive? Cred ca mancarea cea mai buna buna o gasesti in Grecia in afara hotelurilor, la restaurantele de familie.

8. Am fost in Faliraki, 3500 de poze din vacanta mea din 2008 stau dovada. Vei fi dezamagit, este localitate de pustoaice din UK venite sa se faca praf si nordici cu acelasi scop dar cu diferenta ca rezista mai bine la bautura.

Mancarea la terasele ce dau spre mare este foarte buna si OK ca portie pentru pret.

De vizitat nu e prea mult, dar orasul vechi Rodos e aproape si poti aloca 2 zile sa il vezi, au multa istorie si arhitectura.

Marea e frumoasa, plaja are nisip fin si daca ai permis poti explora insula mai bine decat mine.

(Citează)

9. Agentiile ar trebuie sa taxeze un astfel de suport. Oferte, recomandari etc. Nu e corect ca tu sa le ceri oferte (si poate pareri) pentru o anumite destinatie si tu apoi sa-ti faci singur bookingul. Defapt, asa vad eu agentiile in viitor. Sa fie consultanti.

10. Si cand spun asta nu ma refer la tine ci la cei care sustin ca ei merg numai prin booking.com si alte siteuri similare.

11. Iti dai seama ca nu vinde prin Booking (btw, e 9000 pe saptamana acolo, acum). Mai sunt si hoteluri care apar pe booking doar ca sa fie.

(Citează)

12. also, aceeasi cautare pe site la ei nu intoarce camere libere, deci there you go.

13. ai muncit o gramada ca sa organizezi vacanta asta. meriti un bonus :))

14. @mihai: sunt oameni care merg numai prin booking/alte situri.
    de exemplu eu imi planuiesc toate calatoriile cu kayak/liligo/tripadvisor/booking/etc. nu doar vacante simple (gen week-end) ci si calatorii de o luna pe alte continente. nu cred ca am contactat vreodata vreo agentie de turism.

@radu: am uitat sa iti urez vacanta placuta :D

(Citează)

15. Bravo, buna alegere Rhodos. Eu am explorat insula cu o masina inchiriata. E foarte frumos. Du-te pe plaja Tsampika, viziteaza Lindos, si daca inchiriezi masina nu rata Prasonisi.

• @scipio: mulțumesc, asa voi face. Turul insulei organizat de agenție e cam praf, 43 euro de persoană și nici măcar nu te duce în capitală. Voi închiria o mașină (40 euro plus benzină sau ma întind la decapotabilă la 90 euro) și merg spre locurile celebre și stau cât vreau eu.

16. este localitate de pustoaice din UK venite sa se faca praf

Cred ca Radu o sa fie dezamagit.

(Citează)

17. Radu, ma scuzi ca te intreb, dar vei merge singur?

18. @nashu_mare: daca ai vedea cum arata pustoaica “standard” din UK, mai ales in varianta praf, cred ca ai fi si tu dezamagit :))