Mitsis Alila Exclusive Resort & Spa, un hotel bun pentru concediu în Rodos, Grecia

9 Apr 2014  ·

TURISM  ·

14 comentarii

mitsis_alila_rodos_hotel_22
Nu v-am spus niciodată în detaliu despre minunatul hotel Mitsis Alila 5 stele din insula grecească Rodos, unde am fost în septembrie 2013 pentru un sejur all-inclusive de 7 nopți. Acum că vine primăvara și lumea începe să se gândească la concediile din 2014, ar cam fi cazul, nu? Mitsis este numele lanțului de hoteluri, Alila este numele acestuia.

Hotelul este amplasat pe plajă lângă stațiunea Faliraki, care, în geografia generală a insulei, se găsește la 20 de kilometri de orașul capitală Rodos, ceea ce-ți permite să ajungi foarte rapid acolo cu autobuzul local. Faliraki este o stațiune cunoscută pentru plaja de bună calitate, aici se găsește parcul acvatic al insulei și frumosul golf Anthony Quinn. Puteți citi despre toate mai jos.

Pe scurt așa, hotelul este minunat, are și restaurante a la carte incluse în preț, balconul camerei este imens și priveliștea este frumoasă, serviciile sunt excelente, ai până și bar de vinuri și de șampanie și clătitărie deschise până la 2 noaptea, apa este limpede, minibarul este gratuit.

Încă o chestie: nu știam la momentul achitării pachetului, dar am aflat după aceea că Mitsis Alila este deschis în mai 2013 și asta se cunoaște. Totul era impecabil. Mobilierul era perfect, fără nici o zgârietură sau uzură, piscinele arată perfect, șezlongurile de pe plajă, îmbrăcate în piele, sunt ca noi, n-am văzut un singur bec ars din miile care iluminează toate culoarele și terasele șamd. De acum voi căuta întotdeauna hoteluri cât mai noi, se cunoaște diferența.

CAMERA

mitsis_alila_rodos_camera_1
Mobilierul era aproape în întregime alb, ca-n camerele de vedete. Vă dați seama cât de greu este de întreținut, dar fiind un hotel nou, totul arată fără cusur.

Am avut un pat imens, cam 2×2 metri, două canapele de piele (sau imitație de piele, nu mi-am putut da seama), un dulap mare, mai multe dulăpioare mici și o măsuță în centrul camerei. Patul a fost moale și plăcut, canapelele sunt perfecte pentru diverse alte activități.

Balconul era mare, lat cât camera și adânc de cam 2 metri. Două scaune și o măsuță erau puse acolo, ca să mai poți sta seara sau dimineața să bei ceva, privind marea. Un mare avantaj s-a dovedit balustrada transparentă a balconului, care nu-ți limita deloc priveliștea.

Baia a fost fără reproș. Am avut o cadă și o cabină de duș, așa că poți face baie cum vrei tu, eventual două persoane în același timp. O chiuvetă mare de tot cu o oglindă arătoasă erau în centru. Am găsit chiar și cântar corporal sub ea. Prosoapele erau schimbate de două ori pe zi, ceea ce mi-a plăcut mult; de câte ori reveneam de la plajă aveam prosoape noi în cameră.

Minibar-ul era gratuit și alimentat zilnic, dar subțirel. Am avut Pepsi, Sprite, bere locală și apă plată, vreo două sticle mari pe care le luam cu noi la plajă. Chiar și așa subțirel, a fost binevenit, de exemplu îmi luam câte un Sprite în duș sau mai beam o bere seara, înainte de culcare.

Internet-ul era contra-cost și doar pe cablu; nu l-am folosit, m-am bazat pe roaming și pe wifi-ul gratuit din zona lobby-ului.

Recomandare: luați cameră cu vedere la mare! Priveliștea este foarte frumoasă, iar răsăritul soarelui un spectacol plăcut. Aproape toate camerele lor au vedere spre mare, puținele din spatele hotelului oferind priveliște la șosea și la un deal plin de pietre.
mitsis_alila_rodos_hotel_03
mitsis_alila_rodos_hotel_42

Există și alte camere. Unele mai mari la primul etaj, dar nu vi le recomand pentru că sunt în preajma restauratelor, și bungalow-urile, la parter, care în loc de balcon aveau propria terasă și propria piscină. Din păcate, sunt în văzul tuturor, trece toată lumea pe lângă tine ziua și nu poți beneficia de liniște sau discreție.

HOTELUL

Ca și camera, restul hotelului era decorat cu mobilier alb și argintiu. Parterul era luxos, cu multe canapele și tot felul de vaze și statui și alte decorațiuni amplasate pe acolo. Afară, pe terasă, erau vreo 4 piscine decorative, cu tot felul de poduri făcute peste ele, și ajungeai la terasa uriașă unde te puteai relaxa pe alte canapele și la mesele cu scaune din preajma barului exterior, unde în fiecare seară a fost un program artistic de 1-2 ore.

Există mai multe baruri, unul în interior, unul pe terasă, altul pe plajă. Băuturile sunt cele uzuale, rom, vodcă, whisky șamd, dar nu mărci cunoscute, însă bunicele. Cocktailurile aveau alcool cum trebuie în ele.

Centrul spa al hotelului era contra-cost și oferea diverse masaje și tratamente. Undeva la nivelul -1 erau și câteva magazine, dar cu prețuri mari. Câteva vindeau obiecte scumpe, gen poșete și blănuri, iar mini-marketul local vindea suveniruri și produse internaționale precum Oreo și Red Bull și Snickers. N-ai însă nici un motiv să cumperi ceva de aici.

În hotel ai și o sală de fitness, dar mică și slab dotată, sală cu jocuri (biliard, air hockey etc), un mic Internet Cafe, iar contra-cost puteai angaja fotograful hotelului care să te urmărească pentru a-ți face fotografii de calitate. Mai util mi s-a părut biroul de închiriat mașini, deschis de dimineață și până 10 noaptea. Cea mai ieftină mașină te costă 40 de euro pe zi (iar benzina pentru turul insulei, vreo 200 de kilometri, încă vreo 30 de euro) și-ți este adusă în fața hotelului. Eu am închiriat un Golf decapotabil (90 de euro pe zi) și am văzut toată insula într-o zi, după cum v-am spus în articolul cu ce-i de văzut în Rodos.

Există o singură piscină, dar pe mine nu m-a interesat asta, că doar marea era lângă mine și apa este bună acolo.
mitsis_alila_rodos_hotel_29

Șezlongurile de la piscină și de pe plajă sunt gratuite. Sunt masive, din lemn, acoperite cu saltea moale de piele foarte confortabilă. Umbrelele sunt instalate pe plajă în poziții fixe și de multe ori am tras șezlongul mai sus sau mai jos ca să intru în acoperirea uneia. Dacă vrei loc chiar în primul rând, la malul mării, e bine să vii la plajă devreme, dar altfel poți găsi lejer loc în rândurile 2 sau 3. Dacă nu ai prosoape, îți dau ei contra unei garanții de 20 de euro.

Pe plajă vin periodic angajați ai hotelului care oferă fructe proaspete. Ai la dispoziție un bar care ofera băuturi alcoolice și sucuri, plus un frigider cu înghețată la discreție (foarte proastă, din păcate), plus, cel mai plăcut lucru, un cuptor de pizza. De la ora 10 și până la 18 cineva face non-stop pizza de vreo 4 feluri și te duci când vrei tu și iei câte felii vrei, bineînțeles gratis.

Tot în hotel poți participa gratuit la diverse activități de fitness. În fiecare dimineață trecea un tip și ne întreba cu cea mai optimistă voce dacă dorim să facem exercițiile de “aqua gym” și mereu mă simțeam ca ultimul leneș refuzându-l și preferând să zac la soare, dar m-am bucurat când am văzut că adună suficienți oameni pentru a umple piscina în care el coordona exercițiile respective. La alte ore erau clase de tai chi, yoga, aerobic și altele, inclusiv programe pentru copii.

Tot pentru copii există o piscină specială cu trei tobogane. Majoritatea copiilor preferau însă plaja, ca să se joace acolo.
mitsis_alila_rodos_hotel_04

Lemn, marmură, gazon impecabil, copăcei, cactuși decorativi, întreg hotelul arată foarte bine. Dacă vrei să mergi în orașul Rodos, stația de autobuz este lânga hotel, biletul se ia de la șofer, cursa durează vreo 15 minute și te lasă fix unde trebuie, între orașul vechi și cel nou. Orașul vechi trebuie vizitat, este o cetate mediavală foarte bine păstrată, iar înăuntrul ei este plin de magazine și terase, iar orașul nou include portul, ceva străzi cu magazine de la mărci celebre și clădiri frumoase din secolele trecute.

RESTAURANTE ȘI MÂNCARE

Restaurantul principal este foarte mare și are mese înăuntru, la răcoare, sau afară în aer liber, cu priveliște frumoasă spre plajă, dar cu umbră parțială. La prânz stăteam înăuntru, că era mai răcoare, dar micul dejun și cina le luam afară, la margine.

mitsis_alila_rodos_restaurante_03

Cafeaua, vinul și alte băuturi îți sunt aduse separat la masă, după ce un chelner te întreabă ce dorești să bei. Mâncare ți-o iei tu de la bufetul suedez.
mitsis_alila_rodos_restaurante_02

Mâncarea disponibilă este bună, dar oarecum banală. La micul dejun ai la dispoziție clasicele metode de a prepara ouă, bacon, cârnați, fasole, omlete făcute pe loc, apoi aveai la dispoziție multe tipuri de iaurturi, de fructe, salate, patiserie de toate tipurile și un întreg bar cu pâine.

Prânzul și cina aduceau fripturi și garnituri. Bune, dar nu ceva foarte complex. Singurul punct negativ real a fost lipsa peștilor și a fructelor de mare. Eu nu prea mănânc pește, așa că nu m-a deranjat asta, dar alții sigur îi vor simți lipsa.

În unele zile era inclusiv un om care prepara gyros pe loc, adică îți tăia carnea de pe șiș și tu puteai ce voiai în pita respectivă, iar ca desert luam clătite făcute pe loc, pe care eu la ornam cu cremă de ciocolată, iaurt grecesc sau fructe. Dacă vrei, ai și diverse prăjituri și înghețată.

Vinul casei era foarte bun.

Există mai multe restaurante a la carte, toate incluse în pachet: grecesc, asiatic, unul cu fructe de mare, italienesc și american, plus câteva snack bar-uri, precum Pita Corner și Mexican. La câteva trebuie să faci rezervare din timp și au program doar la orele cinei, pentru asta fiind un computer care-ți arată calendarul lor și rezervările curente.

Odată ajuns în aceste restaurante, primești meniul, care are doar câteva preparate în el, iar mâncare îți este servită de chelneri. Până și sticlele de vin sunt incluse în pachetul all-inclusive, așa că poți ieși de aici fără să plătești nimic, dar eu am preferat să las un mic bacșis pe unde am fost, ceea ce îți asigură un zâmbet larg și servicii și mai bune dacă revii acolo. Nu mulți făceau asta și oamenii mă rețineau.

La restaurantul asiatic am mâncat cel mai bine, unde aveau creveți, sushi, precum și preparate uzuale precum rață sau pui cu legume.

Am fost și la cel grecesc, unde am mâncat ceva de-al lor. Pe restul nu le-am încercat. În timpul zilei am luat un gyros de la Pita Corner, care s-a dovedit bun, la fel de bun ca unul mâncat în orașul Rodos pe bani, și am mâncat și la Mexican, unde mâncarea a fost foarte bună.

mitsis_alila_rodos_restaurante_04

Clătităria era deschisă până la două noaptea, dar am mâncat o singură dată. Poți să zici tu ce vrei în clătită sau să alegi din cele din meniu, iar servirea se face similar, adică iei loc și vine cineva și te servește cu toate ustensilele necesare.

O surpriză și mai plăcută au fost barul de vinuri și cel de șampanie. La vinuri erau vreo 8 sticle deschise permanent și spuneai din care vrei un pahar. Puteai să bei vin toată noaptea fără nici o problemă. La fel și la șampanie, unde aveau vreo 4 tipuri în sticle deschise mai mereu pe loc. Singura lor rugăminte era să nu arunci paharele, care erau de sticlă bună, ci să le lași pe undeva prin hotel încât să le poată recupera ei după aceea. Așa că am băut foarte multă șampanie, luându-mi paharul cu mine seara pe plajă (șezlongurile de piele fiind binevenite cu această ocazie) sau în cameră sau pe terasă.
mitsis_alila_rodos_restaurante_08

Mi-a plăcut la fel de mult atenția pentru detalii. Fiecare restaurant avea propriile decorațiuni, iar mesele și toată vesela era diferită, în funcție de specificul localului. Restaurantele a la carte au în plus meritul că-ți permit să te relaxezi complet comandând și așteptând să fii servit de un chelner, eliminând nevoia de a te duce tu la bufet cu farfuria în mână.

Totuși, pe total, mâncarea a fost singurul punct slab al hotelului. Nu slab, dar hai să zicem acceptabil spre bun într-un hotel în care totul în rest era excelent. Mâncarea era multă, bună, dar totuși cam banală, nimic memorabil și rețete destul de simple. Poate că pentru 2014 vor corecta acest neajuns, eu cu siguranță l-am semnalat în cartonașul de feedback completat la plecare.

PLAJA

Eu merg să stau la plajă și să aud valurile mării, nu la piscină, așa că acest aspect este important pentru mine. Plaja este bună pentru insula Rodos, dar nu extraordinară. La mal ai o bandă de câțiva metri de pietre mici, incomode pentru picioare mai ales când se încălzesc de la soare. Nu sunt ascuțite, dar cam toata lumea mergea în șlapi până la apă și îi lăsa acolo cât făcea o baie.

Ulterior plaja devine mai bună, cu nisip mai mult, dar nu contează așa tare, practic mergi peste tot în șlapi.

Apa, în schimb, este foarte bună, limpede, cu fundul cu nisip sau pietre foarte mici. Nu-i nimic incomod, nu te înțepi în nimic, nu te dor tălpile. Din loc în loc este câte un bolovan imens pe fund, bine șlefuit de valuri, dar apa este limpede și le vezi fără probleme. Nu prea sunt pești, am văzut doar câțiva mici.

Intrarea în apă este lină și e loc suficient pentru ca cei ce nu știu să înoate să se bălăcească indiferent de înălțimea lor.

Curenții din Mediterană fac ca țărmul dinspre nord-vest al insulei să aibă parte de valuri mari, spectaculoase, dar marea este agitată acolo și mai sunt alge. Faliraki și Mitsis Alila se găsesc pe partea cealaltă a insulei, spre sud și est, iar insula acționează ca o pavăză. Practic aici la Mitsis Alila nu sunt deloc valuri, ba chiar apa pare că se mișcă spre larg.

După cum vă spuneam, pe plajă ai un bar și înghetață, cuptor cu pizza între orele 10 și 18, iar contra-cost poți cere un masaj.

ACTIVITĂȚI SPORTIVE

Contra-cost, desigur, dar prețurile nu mi s-au părut mari. Nu țin de hotel, dar tot de aici de pe plajă poți pleca în mai multe aventuri.

Vă recomand Banana Safari, care costă 20 de euro de persoană și durează 30-40 de minute. O barcă remorcheaza o banană plină cu oameni, dar nu pentru a-i răsturna cu viteză în apă, ci te conduce de-a lungul coastei și vezi restul hotelurilor și stațiunea Faliraki, apoi se ajunge în minunatul golf Anthony Quinn Bay, unde apa este albastră și foarte limpede. Acolo ai vreo 10 minute timp liber ca să înoți în apă, iar cine nu știe să înoate poate sări oricum în apă ținut de vesta de salvare.

De acolo turul continuă până la niște stânci unde poți înota într-o peșteră, iar apoi în alt golf frumos. Cel care conduce barca ne-a explicat totul pe drum, ca să știm ce vedem.

Dacă vrei adrenalină, de la același centru poți pleca în couch surfing, adică barca remorcheaza o canapea gonflabilă, pe care încap 1-2 persoane și care sare pe valuri până cazi tu de pe ea.

Tot prin ei am plătit 35 de euro de persoană pentru paragliding. O barcă ceva mai mare a venit după noi, am fost echipați cu veste de salvare și ham și apoi atașați parașutei. Am urcat amândoi cam 30 de metri deasupra mării, trași de barcă, și am stat sus vreo 10 minute. Este mai mult decât suficient, că prea mult legănat în vânt strică, mai ales cu atâtea mese all-inclusive. Dacă vrei, cei din barcă îți fac și fotografii.

Parcul acvatic din Rodos este la 15 minute de mers pe jos de hotel. Am fost acolo, nu mai știu prețurile, dar minim jumătate de zi te poți distra bine pe toboganele lor, inclusiv pe unele foarte inclinate. Detalii găsiți pe water-park.gr

Nu uitați și de posibilitatea de a închiria o mașină direct de la hotel, adusă în fața acestuia în ziua cerută de tine. Europa Travel ne cerea 40 de euro de persoană pentru turul insulei cu autocarul. Alternativ, poți da 40 de euro pe închirierea mașinii și încă 25-30 de euro pe benzină și faci același traseu ca cel al autocarului, dar stai cât vrei tu în respectivele locuri, oprești în toate locurile cu vedere panoramică, tragi la ce terasă vrei tu în partea vestică, la malul apei, și te duci in orașul Rodos direct în zona bună. În două persoane ieși mai ieftin, în patru persoane deja este un chilipir.

Cam asta ar fi povestea. Eu am fost acolo prin Europa Travel, am plătit 1786 euro pentru două persoane în perioada 9-16 septembrie, tarif ce include transportul cu avionul, toate taxele și camera sea-view. Am fost în cercetare și la hotelurile de pe lângă Mitsis Alila: Elysium Resort arată la fel de bine, dar nu are terase așa ample și nici camerele nu par la fel de bune, iar Rhodos Palladium este și el la fel de bun. Ceva mai jos, însă, toate celelalte din zonă arată mai rău, cunoscându-se că sunt mult mai vechi.

Link la pagina oficială. Nu-l încurcați cu altele cu nume asemănător din lanțul Mitsis. Link la pagina Europa Travel, care cred că aparține tot de Christian Tour.

14 comentarii

1. „canapelele sunt perfecte pentru diverse alte activități” if you know what I mean :)

(Citează)

2. Europa Travel a fost cumparata de catre Christian Tour, la fel si Bibi Touring si Pegas Holidays
    Mitsis are un contract de exclusivitate cu CT pentru Romania

• Da, și anul trecut știam că Europa = Christian. Nu știam dacă prin cumpărare sau că-i alt brand, dar se aude că este pentru excursii mai ieftine.

(Citează)

3. am crezutmereu ca in banii astia te poti bucura de avantajele unui hotel de 5 stele doar la turci, in Antalya.
    Grecii mi-au parut mereu mai scumpi si ca nu exceleaza in servicii de 5 stele, mai ales la curatenie :)
    constat ca hotelul prezentat mai sus este o alternativa buna pentru hotelurile din Antalya

(Citează)

• @alina: anul acesta pe Turcia mă uit, vreau să văd și ce-i acolo.

Noi ne-am simțit foarte bine la Mitsis Alila, mai ales cu șampanie pe plajă seara și priveliștea minunată din restaurant, dar cum spuneam și în articol, înțeleg că turcii stau și mai bine la mâncare.

4. @Alina eu acum ma uit pe hoteluri pt Turcia si mi se par cu aproximativ 50% mai scumpe decat hotelurile din Grecia de 5* :( Sigur, am inteles ca mancarea e mult mai buna si serviciile mai ok – de asta si vreau sa incerc. Dar overall, mie mi se pare Grecia mai ok la bani.

(Citează)

5. @RDK Jeka Turism apartine cumva tot Christian Tour? Ca par sa aiba si ei oferta pt Mitsis http://www.jeka.ro/MITSIS-ALILA-RESORT—SPA_28586.aspx

6. Nu apartine de Christian Tour. Sub brandul acesta activeaza doar cele 3 agentii mentionate mai sus.
    E ciudat ce vad in linkul ala – oferte de vacante pentru Mitsis la o alta agentie, pentru ca ei au semnat un contract de exclusivitate pentru Romania, cu ceva timp inainte de targul de turism de anul trecut, din toamna, unde au venit si cativa reprezentati ai lantului hotelier. Poate s-au schimbat treburile intre timp

(Citează)

7. @RDK da, interesant, merci!