Încă sunt uimit că zboară

2 Apr 2013  ·

TEHNOLOGIE, TURISM  ·

17 comentarii

airbus_a380_sydney_1În ultimele 12 luni am trecut prin cele mai mari aeroporturi europene: Frankfurt, Londra, Paris, Amsterdam, Barcelona, Istanbul. Mereu m-am uitat după un Airbus A380, cel mai mare avion din lume, dar n-am văzut nici unul până acum și mă oftică asta.

Mi-au plăcut avioanele încă de la primul zbor. Zgomotul acela puternic, vibrația pe care o simți în scaune și golul din stomac atunci când motoarele puternice sunt turate la maxim pentru decolare, mi se par trăiri fantastice. Îmi aduc aminte acea primă decolare, când mă uitam la cât de mare și greu este avionul și parcă nu credeam că așa ceva se poate ridica de la sol, că un cilindru de metal cu oameni legați de scaune cu centuri poate decola. Evident că a decolat, chiar ușor, pentru că fizica și ingineria sunt științe care nu mint; de aceea se numesc “exacte”.

De atunci am simțit mereu o mică emoție, un sentiment de plăcere, o gâdilare plăcută în interior chiar și doar când aud acele motoare puternice ambalându-se pentru decolare, cum poți face dacă treci pe lângă Băneasa sau ai ceva treabă pe Otopeni. Am rămas impresionat de forța uriașă pe care o dezvoltă și cum ridică în aer o balenă uriașă de metal, plină cu tone de combustibil și sute de pasageri.

Cele mai mari avioane cu care am zburat eu până acum ar fi pe lângă Airbus A380 ca un autoturism pe lângă un TIR sau o barcă lângă un vapor. Vorbim de un avion cu două niveluri, în care pot intra peste 800 de pasageri, avion lung de 73 de metri, lat de 80 de metri, cu 530 de kilometri de cabluri în interior, cu rezervoare de 320 de tone de combustibil și o autonomie de zbor de 15.000 de kilometri.

Până acum nu am văzut cu ochii mei nici unul. Cu atât mai mult sunt invidios pe cei din Sydney, unde zilele trecute două A380 aparținând companiilor Quantas (Australia) și Emirates (Emiratele Arabe) au zburat în formație deasupra orașului, salutând astfel un parteneriat format între cele două companii. Iată câteva imagini:

airbus_a380_sydney_5

Mai spectaculos decât acest fly-by probabil că a fost doar cel făcut de Virgin Galactic în San Francisco. Între 17-23 iunie se desfășoară la Paris cel mai mare show aviatic mondial, dar din păcate nu-mi permit să ajung și acolo, ar fi o pasiune prea costisitoare.

sursa foto: ausbt.com.au

17 comentarii

1. Si eu l-am cautat ceva timp… http://instagram.com/p/V_W7Ufza64/

2. Te inseli,

Cel mai mare avion este antonov 225, dar nu transporta pasageri:

(Citează)

3. Pai Radu relata din perspectiva calatorului..

4. Eu am urmarit de ceva vreme sa zbor cu unul si am reusit anul asta. La decolare mi se parea ca nici nu accelereaza, iar aterizarea a fost mai lina ca pe 747. In interior insa este indentic cu 747-8, cel putin la economy unde am zburat eu. Overall, mi-a placut, dar pe viitor sigur nu mai platesc extra doar ca sa zbor cu el :P

BTW, in Frankfurt la terminalul International sunt parcate vreo 2-3 A800. Fac Los Angeles si San Fracisco, parca si Cape Town. Eu cand am plecat din Bucuresti cu avionul de dimineata, autobuzul m-a dus de la avion spre poarta exact pe langa ele.

(Citează)

5. si mi-e mi-au placut avioanele inca de la primul zbor :D iti recomand, daca esti curios despre cum functioneaza mai exact un motor de avion turo/fan jet si despre sistemele sale (pompa combustibil,ulei, “demaror”.. si altele) iti recomand sa te uiti la filmuletele utilizatorului AgentJayZ de pe youtube. Pe mine pur si simplu ma fascineaza.Vizionare placuta.

6. @Andrei & @nwradu Tot pe Fraport le-am vazut/fotografiat si eu. Inca n-am zburat cu unul din astea…

(Citează)

7. Si uite si un loc favorit pentru airplane-spotters, chiar sub culoarul de aterizare de la LAX:

8. Am fost pe Otopeni in turn cand a aterizat cel mai mare Antonov. Nu cred ca poti sa iti imaginezi un asa monstru de avion. S-a intunecat cerul la aterizare. La decolare nu mai zic ce emotii iti da, ai impresia ca decoleaza in slow motion.

(Citează)

9. “avion lung de 73 de metri, lat de 80 de metri”, sigur?

10. Nu stiu ocazia, dar a fost impresionant. Prin vara anului trecut.

11. @andrei
    Nu e identic la economy cu 747-ele. Se simte spatiul in plus la A380.