un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

RATB introduce controlori în fiecare mașină

22 Aug 2012  ·

GÂNDURI  ·

11 comentarii

RATB va introduce controlori în fiecare autobuz de pe fiecare linie. Omul şi maşină, aşa va fi.

Nu e o veste bună pentru cei care mai făceau blatul 1-2 staţii, dar manevra este logică pentru RATB, atât de logică încât sunt surprins că n-au făcut-o mai devreme şi au aşteptat rezultatele unui program pilot pe două linii ca să se convingă de rezultate.

Să presupunem că un controlor dă două amenzi pe zi, adică generează 100 de lei. La 20 de zile lucrătoare a strâns deja 2000 de lei, adică şi-a acoperit propriul salariu. Asta înseamnă că a treia amendă dată pe zi este deja profitul RATB-ului. Şi a patra şi a cincea şi în continuare…

Trei amenzi pe zi? Nimica toată, se rezolvă uşor de tot asta. Nu uitați de achiziționarea biletului prin SMS, s-ar putea să devină și mai utilă opțiunea.

sursă: Hotnews

    11 comentarii

  1. Fuck ’em.

      (Citează)

  2. Am vazut ca si soferii mai fac ceva munca in sensul asta. Uneori nu foarte usoara, pentru ca dau de niste specimene a caror nesimtire merge pana la extrem – mostra.

      (Citează)

  3. nu-i mai simplu, eficient și organizat cum se întâmplă în bus-urile din orașele mai mici din UE ?
    – se urcă doar pe la ușa din față, pe lângă șofer. Se achită sau se arată biletul.
    – se coboară pe restul ușiilor.

    RATB ăștia nu-s bugetari ? Asta da măsură de reducere a somajului.

      (Citează)

    • @Ariel: urcatul prin fata presupune un grad de civilizare mai mare decat ce avem noi aici. Bucuresti nu-i orasul in care lumea sa stea la coada la o usa atunci cand celelalte sunt libere. La noi intra lumea si pe banda de urgenta si pe contrasens in trafic, crezi ca la autobuz va fi altfel?

        (Citează)

  4. Mai nou am inceput sa circul cu RATB ca-i mai fain si nu mai zabovesc prin statii ca maxi-taxi. De obicei nu circul la ore de varf deci sansele sa ma inghesui sunt minime. De vreo luna de cand frecventez RATB-ul nu am nimerit nici un controlor si am fost atent la cati compostau biletele. Sub 5% din cei care calatoreau compostau ceva si mie greu sa cred ca restul aveau abonamente. Il vad ca pe un lucru bun, pacat ca in Galati nu se va introduce asta. De abia au bani sa-si plateasca angajatii si sa-ti intretina la limita decentei parcul auto. Poate ca daca toata lumea si-ar plati biletul am avea si noi mijloace de transport mai decente. Cel putin in Galati in anii trecuti au ajuns autobuze care le vedeam prin Bucuresti in urma cu ani buni. Nu mai zic de tranvaie care unele au si peste 40 de ani vechime pe unele linii, depasindu-si cu mult anii de exploatare. Am rasfoit ratb.ro dar nu specifica nicaieri daca e valabila plata prin SMS in toata tara sau doar in Bucuresti.

      (Citează)

  5. @Cosmin
    RATB inseamna Regia Autonoma de Transport BUCURESTI. Deci sigur e valabil in toata tara SMS-ul trimis la RATB.

      (Citează)

  6. Mda, acum am vazut ca la Galati e Transurb. Mersi pentru info. Mai aflu lucruri noi :). Mersi pentru sarcasm oricum.

      (Citează)

  7. Radu, cand a fost show-ul aerian de acum 1 luna, au fost introduse 2 linii speciale care sa faca legatura cu aeroportul Baneasa, pe langa cele deja existente. Acele linii au avut statut de linii expres, cu controlor in fiecare masina. Se deschidea numai usa din fata, pe care coborau cei ce vroiau sa coboare, iar apoi urcau unul cate unul si validau cardul in fata controlorului. Dupa ce acesta zicea ca e in regula, abia atunci te deplasai spre mijlocul autobuzului.

    Si da, toti cei care vroiau sa se urce asteptau cuminti la coada. Cei care aflau ca nu pot circul decat cu card faceau scandal, injurau etc. dar tot nu se urcau. Hai ca nu toti care merg cu RATB-ul sunt niste “tarani”…

      (Citează)

  8. O măsură stupidă. De aia e regie autonomă (a se citi de stat). Poți să rezolvi problema doar cu controale statistice și amenzi (probabil și ceva poliție că țărani cam mulți). Tâmpenia asta cu controlorul pe fiecare autobuz e doar o metodă de a mai lua rudele unora niște bani degeaba.

    Urcatul prin față nu e practic în aglomerația din București. Mai mult, plătitori 100% nu o să ai niciodată (sau cel puțin nu eficient dpdv al costurilor de control). Scopul unui director care chiar ar avea creier ar trebui să reducă cât mai mult furtul și restul pagubei s-o încarce în prețul biletului. Fiind o companie de stat, prețul este mic să nu se supere pulimea și să voteze cum trebuie și pierderile sunt acoperite de la buget (adică tot din banii pulimii, care sunt prea proști să-și dea seama că neplătind își fură căciula ;) ).

      (Citează)

  9. Se poate urca prin fata in locurile unde sunt 5-10 calatori in fiecare statie. Dar nici nu vreau sa-mi imaginez cum ar functiona sistemul asta in, sa ziceam, 168 la 8.30 dimineata, cand autobuzul se umple pana la refuz cam la orice statie. Cred ca ar iesi razboi.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus