►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Acum câteva săptămâni am luat pentru prima oară trenul de la aeroportul Otopeni până în Gara de Nord. De obicei n-am ocazia. Când zbor la 4 dimineața sau la 1 noaptea prefer un Bolt care să mă lase direct acasă.
Cu această ocazie, însă, am aterizat în mijlocul zilei, iar trenul părea o soluție mai rapidă decât orice mașină. Sub privirile pline de nervi ale taximetriștilor de lângă ușă m-am îndreptat spre gara din aeroport. Am avut norocul să găsim unul chiar tras la peron.
Am făcut greșeala să cumpăr bilete de la casa de bilete de acolo. Nu era nimeni la coadă, m-am gândit că va fi rapid. Teoretic a fost rapid, dar durează 30 de secunde ca imprimanta de bilete să tipărească un bilet. Știu asta pentru că am numărat la ultimul (am cumpărat trei pentru că aveam și două bagaje nu voiam să fiu înghesuit eram trei persoane în grup) bilet și a durat 30 de secunde. Era să pierdem trenul.
S-a dovedit că poți cumpăra bilet și în tren, cu cardul la aparat. A venit și controlorul în timpul călătoriei și se putea cumpăra bilet și de la acesta, dar este un pic mai scump. Oricum, cu cardul a costat 5,5 lei, ceea ce mi se pare foarte puțin.
Călătoria a fost plăcută. Sunt etajere pe care să pui valiza. Sunt și scaune pentru pasageri, dar parcă mai puține decât mă așteptam. Dacă este o oră aglomerată, se va sta și în picioare.
Am râs un pic în gara din Mogoșoaia, care arăta scoasă din perioada regalității. Cred că este prima oprire după ce pleci din aeroport și deci primul contact cu România pentru mulți turiști străini. Chiar se uitau mulți curioși pe geam.
Sunt buruieni peste tot. Un peron este făcut din blocuri mari de beton sau ce-o fi și toate sunt un pic mișcate și vălurite și nealiniate. Pe peronul mare nu este nici o zonă din care să nu iasă iarbă și buruieni din pavaj.
La un moment dat a ieșit un angajat al gării, îmbrăcat în uniformă, a ridicat bagheta cu verde spre trenul nostru și am plecat mai departe spre Gara de Nord.
Ce nu mi-a plăcut în Gara de Nord a fost că ne-a tras la un peron unde distanța pe înălțime între treapta trenului și peron era de vreo 50 de centimetri. Am sărit jos din tren, cu un bagaj în mână. Părinții mei nu cred că ar fi putut să coboare decât cu greutate așa o diferență de nivel.
Oricum, 30 de minute până în Gara de Nord pentru 5,5 lei. De acolo am luat metroul și am fost acasă cu în total 8,5 lei. Not bad. Găsiți programul pe Mersul Trenurilor.
După cum știți deja, Metrorex vrea să construiască metrou pe practic același traseu pe care circulă trenul, ceea ce mie mi se pare inutil, dar asta e viața. Copiii noștri cu acela vor merge.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
25 comentarii
23/05/2024 la 7:11 AM
Pentru cei interesati: la CFR se poate cumpara bilet si online, de pe site-ul lor sau din aplicatie (parca si de aici). Dureaza 5 minute sa iti faci un cont
F.(Citează)
23/05/2024 la 8:21 AM
Super!
mac gregor(Citează)
23/05/2024 la 8:05 AM
Deci era sa pierzi trenul pt ca a durat 30 de secunde sa cumperi bilet ? Poate ai ajuns tu mai târziu la gara ? Doar întreb .
Costy(Citează)
23/05/2024 la 8:23 AM
Da, l-a rugat pe pilot sa mai dea o tura cu avionul ca sa isi vada blocul de sus.
alunelu(Citează)
23/05/2024 la 8:06 AM
Problema principală la acest tren este ca vine la 45 de minute. Si astfel lumea care pleacă spre aeroport se duce cu taxiul si daca poate vine cu trenul. O perioada de 10 minute intre trenuri l ar face mult mai popular.
nicolae(Citează)
23/05/2024 la 11:45 AM
Sunt atât de multe curse pe Otopeni încât să se justifice o cursă la fiecare 10 minute? Ideal ar fi să ai metroul pentru bucureșteni, iar trenurile care ajung la Otopeni să nu se oprească la Gara de Nord ci să continue spre alte orașe.
GuestStar(Citează)
23/05/2024 la 8:27 AM
Salut.
Trenurile inspre si dinspre aeroport sunt operate de CFR si Transferoviar. Zic asta sa nu cauti programul doar pe site-ul CFR.
La CRF daca iei bilet de la naș costa 11 lei.
La Transferoviar e 5,5 lei indiferent de unde il iei, il poti cumpara si on-line.
Prima.oprire se la aeroport e la Țiriac :)
Albert(Citează)
23/05/2024 la 8:55 AM
Am folosit si eu pentru prima data ieri trenul de la aeroport. Din pacate am ajuns imediat dupa ce a plecat, asa ca am avut de asteptat vreo 35 de minute.
Ar fi foarte util daca ar circula la 20 de minute.
1nu(Citează)
23/05/2024 la 9:16 AM
Ieri am venit de la Paris. Apropo de transport public. Din sudul parisului (undeva spre versailles) pana la șarl de găulă, o ora si 20 min. Vreo 50 km. La ora nepotrivita ca sa zic asa, adica pa aglomeratie. Prin paris toate alea vin rapid si circula bine. Desi acum e jale la ei, pe motiv de jocuri olimpice. Tot parisu e fwtut de lucrari diverse si restrictii si limitari si etc. Si mai fu si greva la cefereul lor. Si cu toate astea…..
Am ajuns pă otopeni zic sa iau autobuzu 100 ca era acolea si combin cu 335 ptr titan. Am platit beletu (la 16:42), a plecat tigaia din aeroport si dupa 90 de min plateam al doilea bilet ptr ca inca nu ajunsesem la destinatie. Dupa 2 ore si 10 min (18:52) eram in sfarsit acas . Vreo 20 km. Vis. Sa tot mergi cu transportu public ghena asta de bucuresti. Si trenu ala e o mizerie la ce program de circulatie are.
Blackskull(Citează)
23/05/2024 la 11:18 AM
Daca luai trenul, chiar si cu asteptarea maxima de 40 de minute ajungeai in ~1h la gara. De acolo metrou 30 min pana la Titan . Total 1h30
Best case scoteai 1h.
Pur si simplu nu te apuci sa te bati cu traficul bucurestean de suprafata la 5 PM in timpul saptamanii, ca n-ai nicio sansa sa castigi.
Sorin(Citează)
23/05/2024 la 12:23 PM
@Blackskull, daca tot aveai de gand sa folosesti transportul in comun, cum de nu te-ai gandit la varianta tren+metrou? Mai ales ca in principiu tu circulai in intervalul cel mai aglomerat din punct de vedere al traficului auto.
PS: ai uitat sa mai dai cateva detalii:
1. In Paris te-ai deplasat tot cu autobuzul? Sau ai luat metroul/trenul?
Ca si in Bucuresti, cu trenul/metroul ar fi fost un traseu de aproximativ o ora.
2. Pretul biletului a fost tot 3/6 lei in Paris? Sau a fost mai scump?
Din ce vad eu pe Google, daca nu ai vreun abonament sau vreun pachet special, pretul este in jur de 17 euro. Adica la fel cat ar fi costat in Romania transportul de la Aeroport pana in Titan cu un Uber/Bolt.
Andrei G(Citează)
23/05/2024 la 1:07 PM
La paris am luat metrou (M13 si M6) si apoi RER (un fel de tren care are statii peste tot prin paris). 11.6 euro de caciula. Vorba aia, dai un ban da’ stii pă ce.
Puteam sa aleg doar varianta bus sau metrou-bus (schimbam vreo 3 sau 4 pana la aeroport), faceam 2 ore si juma maxim si costa 4.3 euro de caciula. Am ales varianta mai rapida mai simpla si mai scumpa.
In bucale, apropo de transport in comun, orice varianta as fi ales, minim o ora juma (30 min pan la gara, 10 min transfer la metrou, 35 min pan la titan, alte 5 min sa ajung la autobuz si inca 15 min pana acas – zona auchan titan). Si asta daca veneau toate la timp. Ca daca mai stateam niste minute in plus dupa fiecare, ma duceam la 2 ore ca popa. Plus ca trebuia sa trag de toate bagajele din tren in metrou si apoi iar in autobuz.
Oricum ai da-o, in buc e jale cu transportul public. 3 lei dai, 3 lei face.
Apropo de marimea metroului in paris, intr-o zi am schimbat liniile (m13 cu m4 parca). Am mers de-am behait prin tunelurile alea. Radea nevasta, ca noi n-avem toata reteaua de metrou cat am mers la aia ca sa schimbam liniile.
Blackskull(Citează)
23/05/2024 la 5:59 PM
In Bucuresti, pentru 23,2 euro (cat a costat transportul pentru 2 persoane in Paris) mergeai fara probleme cu Uber/Bolt.
Si da, este oarecum normal ca un sistem de transport care costa 3 lei (sau 6 cand este aglomerat) sa fie mai prost decat un sistem care costa 58 de lei, adica de 10-20 de ori mai mult.
Cred ca daca ar fi existat linia aia de metrou pana la Aeroport, ar fi fost cu totul altceva. Dar na, asa este traiesti in Romania si prioritatea celor de la conducere este sa fure, nu sa construiasca ceva.
Andrei G(Citează)
23/05/2024 la 6:44 PM
Poa sa fie si 50 euro beletu pe stb, tot prost o sa mearga. Degeaba a luat stb autobuze si tramvaie noi. Tot prost merg. Ptr ca infrastructura e praf. Ptr ca administratia bucurestiului n-a facut nimic ptr transportu in comun mai rapid, mai eficient. Benzi dedicate, linii de tramvai reparate ca sa nu te mai zdrangane cazanele alea.
Poa sa cumpere stb cele mai jmechere autobuze si tramvaie si sa vina in statii din minut in minut, tot cu orele or sa stea in trafic.
De ex, de la piata presei la arcu da triumf a mers brici autobuzu(gen 5 min) ptr ca banda dedicata. Da’ a recuperat pe stefan cel mare si mihai bravu unde mai mult a stat decat a mers.
Blackskull(Citează)
23/05/2024 la 9:32 AM
Confirm, de pe site-ul lor e cel mai ok de luat, vine qr cod pe mail si pe SMS. Am folosit in martie cand am plecat intr-o zi de luni dimineata de acasa, cand tocmai incepuse sa ploua. Bolt/Uber imi dadeau 130-150 lei din Drumul Taberei spre aeroport si mai bine de o ora timp, am fost cu metrou si tren si a costat 8 lei de persoana si am facut timp similar. Not perfect, dar functioneaza.
geooo(Citează)
23/05/2024 la 10:10 AM
Exact, am luat si eu intr-o acest tren din pura curiozitate. Nu eram aware de intervalul la care vin trenurile, asa ca am bafta sa astept vreo 30 de minute + inca vreo 30 de minute pe drum (trenul abia se misca, cred ca are o medie de 50-60 km/h. De la gara de nord alt metrou pana acasa, deci vreo 1.5 ore. Mult prea mult. Dar mai bine decat nimic sau autobuz, pe care nu am avut niciodata curiozitatea sa il incerc
Marius(Citează)
23/05/2024 la 10:22 AM
circula la 45 de minute pentru ca nu e linia dubla de tren.
https://www.g4media.ro/explicatia-tehnica-a-faptului-ca-trenurile-spre-aeroport-nu-pot-circula-decat-la-50-de-minute-drula-solutia-e-o-linie-dubla-de-cale-ferata.html
Solutia e simpla, dar daca se implementeaza, cine mai sponsorizeaza Rapidul si alte cluburi sportive…
liviu(Citează)
23/05/2024 la 11:17 AM
Peste tot in România este aceasta problema cu liniile duble. Trenurile in fac mult deoarece trebuie sa se aștepte unele pe altele.
De asta avem trenuri care fac chiar si 12 ore pentru 400 de km.
nicolae(Citează)
23/05/2024 la 11:25 AM
Eu am platit la validatoarele din tren.
Si linia de metrou merge prin otopeni, nu are treaba cu chitila, mogosoaia.
Alin(Citează)
23/05/2024 la 11:30 AM
Saaau …. gări cu două linii https://www.google.com/maps/@48.0759171,11.6602353,18z?entry=ttu
nea_caisă(Citează)
23/05/2024 la 5:57 PM
Si atunci de ce compari metroul cu traficul rutier ?
Ionut(Citează)
23/05/2024 la 7:52 PM
Am fost si eu ieri cu CFR-ul. Pe aproximativ 80 km a acumulat 40 minute de intarziere. Daca folositi vreodata toaleta din tren aveti mare grija sa trageti apa abia dupa ce sunteti deja cu usa descuiata si deschisa pentru ca exista riscul sa refuleze toaleta si sa n-aveti timp sa iesiti…!
ion(Citează)
23/05/2024 la 8:00 PM
Asta pentru că in Bucuresti locuiesti la mama dracului, în cartier de săraci, nu numai distanță, ci si poziție.
Nu o zic la mișto și nici privind de sus, că am locuit o vreme lungă tot în zonă și recunosc ce spui, n-am uitat de unde am plecat, lol , asta de pe vremea când nu era tren, dar și cu trenul e complexă călătoria cu metroul de la Gara de Nord la Auchan. Chiar și dacă ai locui aproape de metrou la 1 Decembrie tot ar fi complicat.
Iei taxi/Uber si gata că sunt 40 km pe centură, sau 32 pe A0 si ajungi un pic ceva repede de o oră, dacă nu e blocat de aglomerat în București. Nu o oră și 20 de minute.
Și costă tot cât ai plătit pe trenuri și metrouri in Paris și stai mai în confort – dai un ban dar știi pe ce, cum zici tu, nu te mai lauzi cu Parisu când locuiești la o margine de sfârșit de cartier muncitoresc din București.
Catalinx(Citează)
24/05/2024 la 12:55 AM
Totusi in titan, in blocurile vechi de langa auchan (intre park lake si auchan mai precis) nu e chiar marginea bucalelor. Blocurile alea sint acolo de pe vremea lu cizmaru. Nu e ca si cum ar fi popesti-leordeni sau militari residence, rasarite peste noapte in fostele campuri de porumb. E totusi o zona cu acoperire buna pe partea de transport public.
Iar centura la ora 5 nu e o solutie. Abia dupa 7 seara devine frecventabila.
Am mai zis….ca sa ajung la job am tramvaiu 23 fix in poarta casei. Si rahatu ala de tramvai face 50 min pe 8 km. Ptr ca merge cu max 20 km la ora altfel sare de pe sine. Fara legatura cu traficu. La 6 dimineata e liber. Doar ca merge incet si sta la toate semafoarele. Plus statiile.
Asa ca aleg oricand varianta moto-scuter. 15 min, max 20. Desi as prefera transportu public, momentan nu este o solutie ok ptr mine.
Blackskull(Citează)
28/05/2024 la 9:58 AM
E tricky, depinde de multe aspecte si varianta cu trenul nu e cea mai buna.
Am testat si eu cand am ajuns in miezul zilei si clar era trafic spre Bucuresti, insa am facut peste 90 de min door to door (asteptat tren, luat tren apoi metrou din gara pana la Lujerului – faptul ca trebuie sa schimbi intr-un mod total aiurea pentru zona asta e aiurea).
Cand am ajuns la 3 dimineata am luat un BOLT, pret mega decent si ajuns in 40 de min acasa socotind de dupa ce am luat bagajul de pe banda.
Varianta pe care o prefer de cele mai multe ori, las masina in OTP in fata blocului unui prieten (parcare la liber) si iau 100 2 statii, la intoarcere fac la fel si ma duc linistit in confortul meu pana acasa.
PaulT(Citează)