un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Noul Porsche Macan complet electric a fost lansat și este foarte scump

26 Jan 2024  ·

AUTO  ·

11 comentarii

Cel mai bine vândut model Porsche la nivel global este de acum prezent pe piață și în variantă complet electrică. Mai mult, după cum aflam cu surprindere recent, Macan-ul normal va fi retras în curând de la vânzare, iar cel electric va rămâne singur în gamă.

Este primul SUV Porsche electric, apropo. Și Porsche nu-l numește Macan EV sau e-Macan sau altceva, ci doar Macan cu motor electric.

Sunt două versiuni:

  • Macan 4: 408 CP, autonomie 516 – 613 km în WLTP combinat, 665 – 784 km în WLTP City, 650 Nm, 100 km/h în 5,2 secunde, max 220 km/h.
  • Macan Turbo: 639 CP, autonomie 518 – 591 km în WLTP combinat, 670 – 765 km în WLTP City, 1.130 Nm, suta în 3,3 secunde, max 260 km/h.

Trebuie să zic că nu mă așteptam ca Macan 4 să aibă accelerație mai mică decât un Tesla Model Y care costă de două ori mai puțin și a fost lansat acum mulți ani, dar asta este.

Macan are două motoare, unul Bosch pentru puntea față și altul Porsche pentru puntea spate. Sistemul electric folosește 800 de volți (tensiune mai mare înseamnă și amperaj mai mic pentru a obține aceeași putere, ceea ce este un avantaj) și baterii de 95 kWh care se pot încărca la 270 kW. La încărcătoarele de 400 de volți, sistemul împarte bateria în două bancuri pentru o încărcare paralelă mai rapidă.

Noul Macan are și roți directoare pe spate, la maxim 5 grade, plus că poate fi dotat cu suspensie pneumatică. Coeficientul aerodinamic Cd-ul este foarte mic pentru un SUV, le-a ieșit de 0,25.

Ca aspect, mi se pare că arată așa cum mă așteptam să arate, adică un Macan cu câteva linii inspirate de la Taycan. Lungimea este de 4,78 metri. Mi se pare în continuare uimitor că farurile ample de sus, din dreptul capotei, conțin doar luminile de zi (DRL-urile), iar farurile adevărate, faza scurtă și lungă, sunt mai jos, în bară.

Lightbar în spate, plus eleron motorizat. Mașina are portbagaj și în față. Interiorul este high-tech. Există clasicul bord electronic, apoi un ecran în centrul bordului, dar și un al treilea ecran pentru pasagerul din dreapta. Șoferul are un HUD cu realitate augmentată. Interfața este bazată pe Android Automotive, dar cu asistent vocal Porsche și inclusiv un magazin de aplicații Porsche.

Prețurile sunt SF: Macan 4 începe de la 82.000 de euro, cu vreo 20.000 de euro peste actualul Macan pe benzină, și Macan Turbo începe de la… de la… 112.000 de euro! Sau pe acolo. Mult, oricum.

 

Am uitat să adaug video:

    11 comentarii

  1. Macan turbo, unde o avea montata turbina?

      (Citează)

  2. Masina este frumoasa, pare bine finisata si are performanta, lupta cu secundele cred ca e folosita pentru marketing si mi se pare inutila in viata reala la nivel de sub 6. Pretul e in afara razei mele de actiune dar parca pe acolo se joaca toti europenii cu modele asemanatoare. Desi am senzatia ca undeva in china se coace un Taycan killer la juma de pret si sfert de calitate, as ramane pe original, ca de aia.

      (Citează)

  3. etk: E integrata in mp3 player

    Ahahhahahaha

      (Citează)

  4. Ma enerveaza asa de tare aceasta electrificare care costa o galagie de bani, nu pricep neam ce pska mea se salveaza daca omu tre sa bage 20-30 k in plus la o masina. Banii nu se produc stand in casa cu co2 zero.

      (Citează)

    • As pune problema altfel: toate masinile s-au scumpit in ultimii ani. Daca iesea versiune noua de Macan pe benzina crezi ca n-ar fi fost cu 10k mai scumpa decat aia veche? Electricul e doar un motiv sa mai puna inca 10k peste aia 10k.
      Daca iti iei Porsche oricum ai decis deja ca nu ai o problema cu banii, sau ca nu prea iti pasa de ei.

        (Citează)

  5. Daca ti-ai permite ai alege o tesla S la 100.000 sau un Porsche?

      (Citează)

  6. nwradu:
    Mie nu-mi place bara și spoilerul față, sunt prea coborâte, zici că e piesă aftermarket cum își pun unii pe Cayenne. Dar na, dacă au mutat farurile acolo…

    Păi uite aici un fel de Macan: https://www.nwradu.ro/2023/12/mg4-masina-anului-2024-romania-incepe-ofensiva-chinezeasca/
    Mă refer la Seres 5, nu la MG4.

    Vad ca seres 5 e de la 64k euro – https://suvcars.ro/seres/seres-5-premium-4wd-electric-autonomie-483-km-80kwh-585-cp

    Macan incepand de la 82k nu mai e asa de scump.

      (Citează)

  7. Buna ziua,
    Am intrat aici pentru a vedea cum ne plangem ca un Porș este scump. Nu credeam ca voi vedea vreodata asa ceva, dar uite ca da :D
    Toate cele bune,
    Alin ;)

      (Citează)

    • N-auzi ca nu e ok sa nu accelereze in 0,004 secunde? Cum mai poti pleca suparat intre cele 10 semafoare pe care le intalnesti in 2 km prin Buc? O dezamagire totala…

      Mai arata si urat, nu ca Tesla – care e de departea cea mai urata dintre toate :)))

        (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus