un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Practic putem să ne tot așteptăm la accidente grave în Pasajul Unirii, unde se circulă cu 100 km/h uzual

25 Jan 2024  ·

AUTO  ·

37 comentarii

Realitatea este că în Pasajul Unirii se circulă uzual cu 80-100 km/h și chiar mai mult, ceea ce este o rețetă sigură pentru un accident de amploare în viitor.

Uitați-vă la cel de zilele trecute: trei mașini implicate. Prima pierde controlul și lovește peretele. A doua oprește lângă ea, să vadă situația. A treia mașină vine cu viteză mare și pe centrul pasajului, între benzi, viteză atât de mare încât nu poate opri la timp și le lovește pe primele două.

Am zis mereu că un radar acolo ar da amenzi pe bandă rulantă. Poliția a montat însă altceva la intrări, un sistem dubios de detectat accidente auto și care probabil acum nu a funcționat deloc, pentru că firul evenimentelor este cel mai ciudat. Prima mașină a stat câteva minute abandonată în pasaj înainte de următoarele accidente.

Uitați declarația oficială a Poliției de pe Hotnews:

Astfel, s-a stabilit faptul că un autovehicul condus de către un bărbat în vârstă de 24 de ani, care se deplasa în Pasajul Unirii, dinspre Piaţa 1 Decembrie 1918, ar fi pierdut controlul asupra direcţiei de mers şi a intrat în coliziune cu parapeţii despărţitori ai pasajului, autoturismul ramânând imobilizat în banda II de circulaţie. Imediat după producerea evenimentului, un alt participant la trafic a oprit autovehiculul pe care îl conducea în banda I de circulaţie, în paralel cu autovehiculul avariat, pentru a vedea ce s-a întâmplat, moment în care un al treilea vehicul condus de un bărbat în vârstă de 20 de ani, care se deplasa în aceeaşi direcţie de mers a intrat în coliziune cu autoturismul oprit, în urma impactului acesta lovind o persoană aflată pe partea carosabilă.

 

Acum uitați-vă la clipul video cu accidentul, filmat de camerele din pasaj. Nu mă lasă să-i dau embed, dar observați acolo firul evenimentelor:

  • prima mașină lovește peretele la ora 1:34.
  • ambii pasageri coboară și pleacă pe jos înainte, spre ieșire, ca și cum nu s-ar fi întâmplat nimic. Zero simț civic, zero intenție de a pune triunghiul reflectorizant în spate sau altceva, deși pasajul este plin de resturi de la caroserie.
  • la ora 1:36 se întorc la mașină însoțiți de un Uber care circula în fața lor care a venit pe contrasens prin pasaj. Prin pasaj încă se circula pe o bandă. Nu știu ce plan aveau cu acel Uber, poate să-i tracteze de acolo.
  • tot atunci oprește în paralel, blocând și cealaltă bandă de circulație, o altă mașină. Nu în fața celui deja avariat, adică într-o poziție de siguranță, nu în spate, ci lângă el. Nici nu-mi dau seama dacă pune avariile, că nu se vede bine pe cameră din cauza farurilor (Zoso zice că nu le are).
  • imediat după acest moment, vine un Golf sau whatever cu viteză și nu are timp să frâneze până în cele două mașini, așa că le lovește pe amândouă. Și bineînțeles că nu are timp să oprească, a intrat cu viteză mare dinspre Universitate, unde este o curbă ce nu te lasă să vezi restul pasajului. Pot fi mașini oprite chiar după ea. Este un loc unde te poți aștepta să vezi și în viitor accidente.

Și știți ce este ciudat aici? Că de 13 luni, de la accidentul cu autocarul turistic ce a lovit limitatorul de înălțime, stau mașini de la Poliția Locală a Sectorului 4 la fiecare capăt al pasajului. Zi de zi, oră de oră, două echipaje de poliție locală stau și se uită cum intră mașinile în pasaj, că altceva nu au de făcut acolo.

Acei polițiști au văzut cum 2 persoane ies pe jos din pasaj, lângă ei, și apoi cum un Uber intră pe contrasens în pasaj… și nu pare că s-au dus să vadă măcar de curiozitate ce se întâmplă, din moment ce nu apar în filmare. (Uberul era deja în pasaj, se pare, probabil oprise văzând accidentul din spatele său)

Două minute în care șoferul primei mașini sau poliția ar fi putut lua niște măsuri pentru a evita un accident în lanț, care până la urmă a avut loc. Accidente se mai întâmplă. Când faci însă accident, poate unul grav, din vina altora, care ar fi putut lua mici măsuri pentru a le preveni, ce să mai zici?

    37 comentarii

  1. Practic ai uitat cea mai tare stire: https://www.libertatea.ro/stiri/interlopul-bebino-seful-clanului-sportivilor-retinut-de-diicot-intr-un-dosar-de-trafic-cu-cocaina-surse-4785668
    Ce va face sectorul lui #haicasepoate ?
    Cum se va dezvolta imobiliar?
    Asta cred ca e o mare pierdere….

      (Citează)

  2. Lucrurile astea se intampla pentru ca legile nu sunt aplicate, mai pe scurt nu sunt consecince, sau daca sunt nu sunt suficiente.. Nu vezi ce relaxati sunt cu totii.

      (Citează)

  3. Acel Uber a fost in fata masinii care a pierdut controlul…

      (Citează)

  4. Doamne fereste sa dai peste astia in trafic…

      (Citează)

    • haha, care “astia”? ca sunt(em) 90% din soferi.
      Sa ridice mana sus cine n-a mers niciodata cu peste 80km/h in pasajul ala…

        (Citează)

    • Da? Des iesi din masina sa te plimbi pe jos in pasaj fara sa pui si tu un triunghi reflectorizant, nimic? Sau deseori parchezi in paralel cu un accident, blocand complet circulatia? C’mon, sper ca totusi nu.

        (Citează)

    • Matilda: sa dai peste astia in trafic

      pai ideea era sa mergi cu atentie si cu viteza normala tocmai ca sa nu dai peste ei.

        (Citează)

    • Corect!
      Doamne doamne este singurul responsabil cu aplicarea legii si a normelor de siguranta in RO.
      Nicio suma de bani din lume nu poate cumpara o viata de calitate, sigura in cazul de fata, in RO.
      Sad.

        (Citează)

  5. Bai frate cu ce sete a venit a 3-a masina! Ca nu a oprit pana in masinile stationate e foarte finut spus.
    La asta se refera conducerea preventiva. Sa poti evita situatii pe care nu poti sa le vezi/estimezi cu suficient timp inainte. Ca si reminder, limita acolo e 40km/h.

    Politia aia care sta la capetele pasajului… vai de capul lor, cred ca e misiune de pedeapsa! Cine trage batul scurt, ala e!
    Abia daca sunt atenti daca vine vreun vehicul inalt (cred ca asta e singura sarcina de fapt), in rest cred ca stau pe TikTok toata ziua.

      (Citează)

    • Chiar daca nu este accident, nu inteleg cum poti sa mergi cu o viteza atat de mare intr-un pasaj in care exista oricum posibilitatea ca traficul sa fie blocat din cauza aglomeratiei.

        (Citează)

    • Andrei G:
      Chiar daca nu este accident, nu inteleg cum poti sa mergi cu o viteza atat de mare intr-un pasaj in care exista oricum posibilitatea ca traficul sa fie blocat din cauza aglomeratiei.

      Îți zic eu cum se face: frâne bruște când descoperi că e blocaj. I’ve seen it happen.

        (Citează)

    • De acord cu tine. Dar macar sa circuli cu o viteza care sa iti permita sa opresti chiar daca esti nevoit sa pui o frana brusca.

        (Citează)

  6. Vezi ca uber-ul ala nu a venit pe contrasens prin pasaj. Ala era in pasaj de la inceput in fata aluia care a izbit zidul. Daca te uiti din primele secunde ale inregistrarii, e foarte posibil ca ala care a intrat in zidul pasajului, sa fi intrat pentru ca ala cu uber-ul i-a taiat calea. Urmareste din prima secunda desfasurarea. Desteptii aia doi d-aia au plecat de la masina dupa ala cu uber.

      (Citează)

    • +1. E incredibil cum raportul poliției ignoră complet uberul care practic l-a împins pe ăla să intre în parapet. Acu vinovat pare numai ăla care a pupat parapetul, ba mai mult, uite că a și ieșit din mașină fără să pună triunghi. Really? chiar stăteați să puneți triunghi și apoi să aveți o discuție cu uberul?? Bine, nu știu ce ar fi de discutat, (ba pe-a mămicii tale presupun, din astea), luat numărul la uber, salvat înregistrarea de pe cameră și încerci să mergi mai departe, presupun că pasajul nu are prevăzut acces pietonal deci e clar că e periculos să nu fii în mașină.
      E super stresant condusul în București cînd ai limită de 60 să zicem, mergi cu 70 că știi că există o toleranță, dar tot ești claxonat/jenat de cei din spate care vor să meargă mai repede ca tine. E o lipsă de educație/aplicat legea crasă pentru care poliția e complet vinovată.

        (Citează)

  7. Ce salariu au politistii comunitari! Cred ca e foarte greu ce fac ei!

      (Citează)

  8. Intreb si eu, pentru ca nu am vazut memo de schimbare: unde e aceasta Piata 1 Decembrie 1918 in raport cu pasajul?
    Eu stiam ca intr-o parte ai “Piata Universitatii” / Universitate iar in cealalta “Budapesta” / Cantemir x Marasesti…

      (Citează)

    • No idea.

      Mă întreb câți oameni mai știu de “Budapesta” ca denumire. Eu am trăit mereu aici și așa îi zic, dar nu cred că este cunoscută prea multor oameni așa.

        (Citează)

  9. Care naiba e piata 1 Decembrie, pe acolo, ca eu stiu ca e la Ozana…

      (Citează)

  10. Eu vad asa: ala cu uberu(id4 sau ce e) venea pe banda 1 incet ca sa nu se consume bateria. Ala care a intrat in perete (mertanu), venea tare din spate iar uberu s-a dat pe banda 2 ca sa-i faca loc probabil. S-a dat insa fix in fata mertanului care venea prea tare, ala s-a panicat, a tras stanga si-a dat in zid. A se tine cont ca in pasaj este linie continua intre benzi. Deci odata intrat iti cam tii banda. Ailalti, ala cu seatu alb si prostu alalalt cu golfu….efectiv prosti.
    Eu il vad ca principal vinovat pe ala cu uberu ptr ca a sarit in fata aluia (mertanului) si l-a facut sa dea in zid. Daca uberu ramanea pe banda lui, mertanu depasea pe stanga si se ducea in treaba lui.
    Da, se circula cu viteza acolo.
    Masinile alea de militie care stau la capetele pasajului…inutile.
    Culmea e ca singurii vinovati conform militiei sint ala cu mertanu si prostu cu seatu alb (ptr ca a oprit neregulamentar in mijlocu drumului). Si astia 2 cica or sa fie si pusi la plata stricaciunilor. Ala cu seatu alb daca-si vedea de treaba si se ducea, n-avea nici un stres. A vrut sa faca un bine probabil si sa vada ce e cu ala lovit, a oprit neinspirat si se stie ca facerea de bine…..
    Acu ca tot e vorba de accident si militie ieri am iesit la o promenada prin centru. Trafic lejer si totusi era plin de militie de la victoriei pan la budapesta. Ptr ca probabil trebuiau sa treaca ceva barosani cu coroane pe la monumente.
    De ce nu este militia asta si-n restu zilelor pe strada? Daca ieri s-a putut, de ce nu se poate si-n restul zilelor. Sa-i vad in pastele lor cum dirijeaza/sanctioneaza/ajuta traficul. D-aia e haiducia asta in buc, ptr ca ciuciu militie.

      (Citează)

    • Cum? Si cel care a venit din spate cu o viteza prea mare ca sa mai poata opri in siguranta nu este vinovat?

        (Citează)

  11. Politistii aia locali dorm sau sunt cu ochii in tiktotk, si oriucum sunt parcati cu spatele spre pasaj, de unde sa vada eu ce s-a intamplat?
    In rest, legea junglei ca peste tot in traficul romanesc.
    Ala care a oprit in paralel cu masina accidentata e un caz fara speranta.

      (Citează)

    • Eh, ăia erau 5 băieți care mergeau “în băeție” într-un Alfa și se uitau și ei la accident. Probabil credeau că vine altul ușor în spatele lor și apoi pleacă toți când se opresc din holbat.

        (Citează)

  12. 3 idioti care nu stiu sa conduca, nu stiu reguli de preventie, legislatie si nici nimic. cum spuneam, 3 idioti. se pare ca ii uneste si varsta pe langa prostie

      (Citează)

  13. Parerea mea e ca nu e vorba numai de prostie ci de impredictibilitate si lipsa de experienta, intr-o haiducie extrema, dupa cum bine zici. Haiducia este de fapt cauza principala.

    La condusul de masina creierul foloseste modul predictiv si mai putin reactiv. Viteza de reactie e destul de slaba pentru organismul uman, de aceea predictia este esentiala in evitarea situatiilor dificile.

    In plus, daca cineva vine atat de tare din spate, te poti speria si involuntar sa vrei sa te dai deoparte. E clar ca ID3 a gresit ca calcat marcajul continuu. Dar poate a fost speriat. E o reactie cu greu controlabila. Putea oricine sa se sperie. Si la cat de repede pare ca se micsora distanta dintre Mercedes si ID3, e clar ca Mercedes daduse drumul la NoS.

    Asa si cu WW Golf care a venit peste ei: daca el se astepta ca sa fie gol ca in celelalte 200 dati inainte, nu parea nimic aiurea sa mearga cu 100km/h acolo. Dar cum dupa curba a aparut obstacol in repaos, a fost total neasteptat iar cu timpul de reactie n-a avut nicio sansa.

    De aceea, condusul preventiv si regulamentar este important (adica s-au gandit altii inainte, credeti-ma ca nu prosti, care au pus niste reguli pentru siguranta).
    Haiducia nu face decat sa faca lucrurile mai putin predictibile.

      (Citează)

    • vladutz: daca el se astepta ca sa fie gol ca in celelalte 200 dati inainte, nu parea nimic aiurea sa mearga cu 100km/h acolo

      Așa apar accidentele. Este opusul condusului preventiv.
      Nu uita că era ora 1:36 noaptea. Orașul era oricum gol, nu e ca și cum mergi cu 20 km/h în medie în rest și îi dai și tu un pic în Pasaj ca să recuperezi.

        (Citează)

  14. ambii pasageri coboară și pleacă pe jos înainte, spre ieșire, ca și cum nu s-ar fi întâmplat nimic. Zero simț civic, zero intenție de a pune triunghiul reflectorizant în spate sau altceva, deși pasajul este plin de resturi de la caroserie.

    Era sinucidere daca se duceau sa puna triunghi la cum se circula acolo. In plus au iesit probabil dupa ala cu Uber-ul care era in fata lor.

    Nu stiu ce a fost in capul soferului de Uber sa dea cu spatele inapoi in pasaj. Probabil i-au facut semn inainte sa iasa dar putea sa upreasca dupa iesiere, era mult mai sigur.

      (Citează)

    • Era gol pasajul și pe jos resturi de caroserie. Eu m-aș fi dus să fac semne altora și să-mi iau bara din drum tocmai ca să nu apară alte accidente.

        (Citează)

  15. vladutz:
    haha, care “astia”? ca sunt(em) 90% din soferi.
    Sa ridice mana sus cine n-a mers niciodata cu peste 80km/h in pasajul ala…

    Eu. Eu nu am mers niciodată cu viteza aia in pasajul Unirii.

    Probabil avem noroc că traficul din București este atât de blocat, altfel ar fi accidente mortale mult mai des.

      (Citează)

  16. Ar fi mers un link de profitshare pus pe un cuvant cheie, gen triunghi.
    Altfel, cum sa gandesti ca in 2 minute, aia au iesit din pasaj, au gasit uber si l-au convins sa intre pe contrasens ca sa ce ? Parca tb ca blogul asta sa creasca in calitate…..

      (Citează)

  17. Toți conduceți ca niște descreierați în București (scuze minorității foarte mici care conduce decent). Mă mir că nu sunt accidente din astea mai des. Când am nenorocul să trebuiască să conduc în București sunt uimit cum de pot conduce normal la limita legii și tot ajung la destinație când trebuie.

    În același timp și sistematizarea (adică poliția + primăria) e praf. Pune limită de 40 în pasaj așa ca să se simtă utili și atunci teoretic ar lua amendă mii pe zi care nu sunt atenți dacă chiar ar pune un control acolo. Așa ca nu pun nici un control și toți merg ca berbecii.

    Sunt curios, când mergeți cu 80..100 prin București, ce faceți cu alea 5 minute câștigate? Găsiți leacul pentru cancer, rezolvați pacea mondială? Sau atât vă ia să vă treacă mini infarctul de la condusul bezmetic?

      (Citează)

    • Recupereaza din orele petrecuta in traficul din fiecare zi, cand stau bara la bara.
      https://newstrack.ro/bucuresti-clasament-orase-aglomerate/

        (Citează)

    • nea_caisă: Sunt curios, când mergeți cu 80..100 prin București, ce faceți cu alea 5 minute câștigate? Găsiți leacul pentru cancer, rezolvați pacea mondială? Sau atât vă ia să vă treacă mini infarctul de la condusul bezmetic?

      E o metodă de răzbunare împotriva traficului, simți că i-o tragi și tu cumva.

        (Citează)

    • cineva:
      Recupereaza din orele petrecuta in traficul din fiecare zi, cand stau bara la bara.
      https://newstrack.ro/bucuresti-clasament-orase-aglomerate/

      O frecție de scuză. Am stat în trafic în multe alte orașe și țari. În Milano de multe ori de exemplu că tot e pe listă. Totuși trafic și condus mult civilizat decât în București (cu tot cu scuteriștii ăia enervanți). Și la fel în multe alte orașe care nu sunt pe listă dar care sunt similare. Problema e că în București și duminica când e trafic lejer tot conduc cu 80, inclusiv pe străzi rezidențiale. E vorba de respect și civilizație aici. Asta lipsește.

        (Citează)

  18. De ce sa ne asteptam? Nu inteleg de unde ar trebui sa deducem asta, nu e ca si acum au loc accidente saptamanal sau lunar in acel pasa.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus