un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Am văzut noua Dacia Duster interior/exterior și mi-a plăcut (și are și variantă hibridă!)

29 Nov 2023  ·

AUTO  ·

68 comentarii

Am văzut ieri noul Duster și am fost chiar încântat de mașină. Modelul este probabil cel mai mare generator de venituri pentru Dacia și această nouă generație cu siguranță va avea vânzări foarte bune și în viitor.

Dacia a îmbunătățit aproape totul pe Duster, iar noua generație este proiectată și produsă integral în România. Nu s-au precizat prețuri la prezentarea ei. Poate că este prea devreme pentru asta, încă nu a intrat în producție, nu se pot da precomenzi, iar primele livrări vor fi făcute după martie 2024.

Am văzut însă mașina pe interior și exterior și iat-o în detaliu.

Susține-mă cu un Subscribe:

Update: am pus la final diverse date tehnice și despre motorizări făcute publice între timp.

Mi-a plăcut mult exteriorul. Cei de la Dacia au dat noului Duster un aspect puternic, forțos, de automobil care parcă vrea să muște din orice tip de drum.

Capota are nervuri mult mai pronunțate, iar o mare parte din suprafața ei este orizontală, ceea ce-i dă acest aspect musculos care îmi place. Masca este aproape verticală, în schimb, iar noua siglă Dacia este bine integrată cu design-ul ei. Designerii par să se fi ferit de aspectul prea de “cutie” (gen Land Rover, de exemplu) prin rotunjirea exact cât trebuie a unor muchii.

Bara față este de asemenea supradimensionată, iese în relief și contribuie mult la schimbarea de aspect a SUV-ului.  Am văzut și guri deflectoare de aer, o cameră video în vârful mașinii și senzori ultrasonici în față.

Revine motivul literei Y răsturnate. Farurile au bară LED în formă de Y răsturnat probabil pentru lumini de zi, iar sub ele se află becurile de putere. Proiectoarele de ceață lipseau de pe acest prototip, dar puteți vedea locul lor în bară.

Din lateral se vede cel mai bine cât de mult contribuie la aspect acea capotă aproape orizontală. Carenajul roților este de asemenea supradimensionat și cu o formă mai degrabă hexagonală, nu rotundă. Acel plastic negru, plus elementul de design care acum a trecut de pe aripă pe portieră, folosește și plastic reciclat și are și o ușoară textură, niște picățele fine ca de mică, arată bine.

O surpriză a fost la portiera spate, care nu mai are mâner clasic de deschidere, ci unul integrat în stâlpul ei, lângă geam. Această schimbare nu mi-a plăcut, prefer un mâner sănătos de care să tragi pentru a deschide portiera, dar până la urmă nu contează așa mult.

Oglinzile laterale sunt de culoare cenușie, dar pe echiparea de top vor fi arămii, apropo.

Partea din spate a fost și ea redesenată. Design-ul “în Y” se vede și aici, stopurile preiau din acea formă. Se văd în spate nervurile bine reliefate de pe plafon, iar bara spate este de asemenea supradimensionată și iese cu vreo 4 cm mai în spate de planul haionului.

În interior am găsit multe schimbări binevenite. Să începem cu cea mai importantă. În centru se află acum un ecran tactil de 10 inci și este amplasat în partea de sus, deasupra gurilor de ventilație, în timp ce generația anterioară le avea inversate. Este bine ca ecranul să fie cât mai sus, astfel încât ochii șoferului să se abată cât mai puțin de la parbriz spre navigație și meniuri.

Sub acest ecran se află două guri de ventilație, apoi un șir de comutatoare verticale (sau tip pian, cum vreți să le ziceți). Sub ele se află mai multe spații de depozitare pentru telefoane, inclusiv unul de încărcare wireless, și am văzut acolo și o brichetă auto normală, plus două porturi USB-C.

Spațiul de încărcare wireless mi s-a părut cam mic pentru telefoane de 6,7″, dar nu am putut testa încărcarea.

Bordul este electronic, în fața șoferului se află un ecran de 7 inci, plus martori de semnalizare în jurul său. Câteva butoane se află și în stânga acestuia, lângă portieră. Pe portieră sunt deja clasicele butoane pentru reglatul oglinzilor și pentru geamurile electrice.

Mi-a plăcut și volanul, care are pe el butoane multimedia și pentru cruise control. Volanul în sine este aplatizat sus și jos pentru a ajuta la vizibilitatea și confort.

Între scaune se află o cotieră în interiorul căreia este și un mic spațiu de depozitare. Sub cotieră se află suporții pentru 2 pahare, dar senzația mea a fost că e mai dificil accesul la aceste pahare din cauza cotierei care plutește deasupra lor. Pahare mai înalte (gen McDonald’s sau poate vreun termos) s-ar putea să fie un pic mai anevoios de scos rapid de acolo.

Frâna de mână era mecanică în acest prototip, dar o variantă de echipare va avea și frână electrică de parcare, plus frâne pe disc pentru roțile din spate.

Apropo, portierele au un accent de culoare tot în forma literei Y răsturnate, iar gurile noi de ventilație au același motiv de design. V-am spus că se regăsește în multe locuri prin noul Duster.

Ferestrele laterale mi s-au părut cam scunde. Proporția dintre înălțimea zonei carosate a portierei și înălțimea zonei vitrate pare a fi în favoarea metalului, ca să zic așa. Tot din acest motiv, spațiul acela de unde pornește geamul și unde mulți țin cotul atunci când conduc este foarte sus și nu cred că poți ține confortabil cotul în acea poziție.

În spate este loc cam ca și pe generațiile anterioare. Eu am încăput bine în spate cu scaunul față reglat pentru înălțimea mea (186 cm). În plus, scaunele din față sunt moi și nu te deranjează la genunchi. Pasagerii din spate primesc și ei 2 porturi USB-C în spatele cotierei de pe rândul din față, plus un mic spațiu de depozitare acolo.

Scaunele mi s-au părut moi. Cele din față au întărituri laterale care nu știu dacă erau pe generația anterioară, dar care par să te țină bine în mers. O anumită echipare poate fi comandată cu scaune dintr-un material ușor de curățat, o veste bună pentru flotele auto din diverse domenii unde mașina se umple de praf sau noroi.

Portbagajul a crescut cu 6%.

Apropo de echipare și modele, Duster are în premieră și un model full hybrid. Mai exact, vor fi trei motorizări:

  • cea Eco-G 100 din prezent, care funcționează și cu GPL și reprezintă varianta cea mai ieftină de Duster.
  • TCe 130 mild-hybrid, care poate fi comandată în variante 4×2 și 4×4. Este un motor în 3 cilindri, 1,2 litri, cu mild hybrid la 48 volți, frânare regenerativă și o baterie de 0,8 kWh pentru a ajuta la pornire și reducerea consumului de carburant.
  • Hybrid 140 full-hybrid, disponibilă doar în variantă 4×2, dar are cutie automată. Motorul acesta are un motor 1,6 litri pe benzină de 94 CP completat de 2 motoare electrice, unul de 49 CP pentru propulsie și altul cu rol de starter. Bateria are 1,2 kWh și se pare că există și un mod pur-electric de rulare. Are desigur și frânare regenerativă.

Dimensiuni: 4,34 x 1,81 x 1,66 metri, gardă la sol 217 mm între axe, unghiuri de atac 31 grade și degajare 36 de grade.

Modelul 4×4 are și moduri de rulare în funcție de teren: Auto, Noroi/Nisip, Zăpadă, Off-Road și Eco.

Echipament standard principal

  • Duster Essential: Media Control, bare de plafon fixe, 6 airbag-uri, radar de parcare spate și multe altele.
  • Duster Expression: la fel ca Essential + jante din aliaj de 17 inchi, cluster digital de 7 inchi, ecran tactil central de 10,1 inchi cu sistem de infotainment Media Display și replică wireless Apple CarPlay™/Android Auto™, cameră de revers și multe altele.
  • Duster Extreme: la fel ca Expression + bare de plafon modulare, tapițerie TEP MicroCloud lavabilă, covorașe din cauciuc pentru podea și portbagaj, aer condiționat automat, sistem YouClip 3-în-1, elemente decorative Coppery Brown la interior și exterior și multe altele.
  • Duster Journey: la fel ca Expression + jante din aliaj de 18 inchi, lumini de ceață, aer condiționat automat, card-cheie hands-free, frână de parcare electrică, încărcător wireless pentru smartphone, sistem de infotainment Media Nav Live cu navigație conectată, sistem de sunet Arkamys 3D Sound cu 6 difuzoare și multe altele.

Journey este orientată spre confort, Extreme mai degrabă spre off-road și, zic eu, flote auto de intervenție și muncă. Zic asta pentru că acea echipare include direct covorașe de cauciuc și o tapițerie dintr-un material ușor de spălat și curățat, util pentru munca în diverse medii.

Despre ecranul de 10,1 inci s-au spus următoarele: Standard în versiunile Expression și superioare, ecranul este disponibil cu ambele sisteme multimedia ale Duster, numite Media Display și Media Nav Live:

  • Media Display, care va fi standard pe modelele Expression și Extreme, include patru difuzoare și conectivitate wireless Apple CarPlay™ și Android Auto™.

  • Media Nav Live, care va fi standard pe modelele Journey și va fi disponibil opțional pe versiunile Extreme și Expression, include toate cele de mai sus, plus un sistem de navigație conectat care oferă actualizări de trafic în timp real și cartografie actualizată timp de 8 ani. Media Nav Live va fi standard cu un sistem de sunet Arkamys 3D Sound cu șase difuzoare.

Media Control, în versiunea Essential, este un sistem de infotainment pe care îl puteți controla de pe butoanele volanului. Afișează apelurile telefonice și informațiile legate de media pe un ecran de 3,5 inci în interiorul grupului de instrumente analogice. Are patru difuzoare, o conexiune Bluetooth, un port USB și un suport pentru smartphone integrat în bord. Atunci când îl conectați la aplicația gratuită Dacia Media Control, puteți controla radioul, alte media și câteva alte funcții de pe ecranul smartphone-ului.

Și cam acesta este noul Duster. Cum vi se pare mașina?

    68 comentarii

  1. Arata fain!
    Are un “aer” nou, demn de luat in seama!
    Bordul si organizarea interiorului aduce un pic a Peugeot 3008…

      (Citează)

  2. Noul RAV4 este pa! Toyota se duce pe copcă. Total neinspirată zona de la pasajele roților. Căruță.

      (Citează)

  3. sa nu reusesti sa ai in gama un 4×4 pe cutie automata, ciudat

      (Citează)

    • foarte putine marci de volum au.

        (Citează)

    • asta zic si eu!

        (Citează)

    • ca nu are combinatia automata-4×4.

        (Citează)

    • Aia asteptam si eu.
      As fi cumparat un Duster generatia veche acum 5 ani cand am luat ultima masina, daca era disponibila in varianta cutie automata + 4×4, pentru ca mie personal mi se pare stupid sa cumperi un SUV 4×2.
      Am asteptat varianta noua in speranta ca vor remedia problema dar se pare ca nu e cazul. Pacat, chiar imi place cum arata.

        (Citează)

    • Din câte știu eu, un 4×4 automat ajunge la prețuri care ies din bugetul cumpărătorilor uzuali de Dacia. Dacă ar fi de fapt cerere mică pentru un astfel de model (pe gură se zic multe, adevărul este la portofel), de ce să investească atâtea milioane de euro într-un astfel de model?

      Cam acesta a fost răspunsul acum un an sau doi când am întrebat de eliminarea unor cutii automate de pe anumite modele Dacia. Cică 10% dintre clienți luau acele modele, nu erau de fapt prea căutate.

        (Citează)

  4. Era surpriza daca nu iti placea.

      (Citează)

    • Ce-ar putea să nu-ți placă? Câtă vreme nu arată ca un Juke sau altceva controversat, o mașină nouă este de obicei mereu plăcută tocmai pentru că arată modern, iar generația anterioară o simți în subconștient “demodată”.

      Plus că m-au plătit bani grei ca să-mi placă. Trebuie să te faci și tu blogger, ca să te plătească și pe tine /s

        (Citează)

  5. Vechiul duster avea un scor de 60% la protectia copiilor si 70% pentru adulti..Oare asta o sa fie mai ok ?

      (Citează)

  6. Si motoarele nu sunt cele puse pe gama Renault ?

      (Citează)

  7. Imi place. Ar fi fost normal sa aiba 4×4 si pe full hybrid cu auto, dar asta e. Sper sa aiba si un pret bun.

      (Citează)

  8. probabil va fi ”doar” 29.900 varianta de top full, automata, dar fara 4×4.
    sunt pe piata masini similare care costa mai putin de atat la combinatia automata-4×4.

      (Citează)

    • zi-ne una.

        (Citează)

    • Ssang au prețuri bune la toate rablele lor acuma ( gen GG), dar ar trebui notat că sunt pe faliment. Se lupta cu insolventa din 2022. Ce vezi acum e cam autofagie.
      https://www.wardsauto.com/update-3-ssangyong-motor-seeks-bankruptcy-protection

        (Citează)

    • e bine ca esti la curent cu ultimele noutati din anul 2009!
      ”rablele” de la ssang yong sunt calitativ peste dacia, iar ca preturi, korando 4×4, cutie automata s-a vandut anul acesta cu 25.600 euro, garantie 5+5 ani, in timp ce pretul unei ”limuzine” duster automata, fara 4×4, mai cheala si cu garantie 2 (doi) ani incepea de la 24.400 euro. daca ai ocazia sa le vezi una langa alta, sa le compari si ca finisaje, chederele duster-ului seamana cu alea care se puneau pe vremuri la balcoane.
      bine, la anul nu se mai vinde korando termic, au trecut direct la electric, dacia mai trece prin 7 facelifturi pana acolo.

        (Citează)

    • Dacia nu doar că are un preț decent, dar are și costuri de întreținere mici și o rețea mare de service și suport. Zilnic se produc cam 1000 de Dustere la Mioveni — pentru că au cumpărători pentru ele.

        (Citează)

    • Salut, tu parca ai Tesla si nu o Dacie, nu ? Eu am un Sandero Stepway II, cu cutie robotizata, la care la 5- 10 000 km parcursi apar trepidatii puternice in caroserie; atitudinea Dacia-Renault : se fac ca o reparam (adica o calibrare din soft ) o data pe garantie, apoi dupa ce iese din garantie, nu mai recunosc existenta problemei (neoficial ‘asa face toate’ ) ; consumul la motor in 3 cilindri, 0.9 tce, 90 de cai, nu a scazut sub 10 la suta in aproape 7 ani…preturi la piese si manopera similare cu alte marci de volum…singurul plus la momentul achizitiei a fost pretul…acum, la ce preturi se vehiculeaza la Dusterul asta nou si cu motor in 3 cilindri, dispare acest atu…

        (Citează)

  9. La siguranta tot 3 stele amarate? (“Stati ba, ca de fapt au pierdut 2 stele pt ca nu prinde pietonu intr-un airbag tip cocon, altfel masina are 6 stele curate”)

      (Citează)

  10. Maina arata bine, in sfarsit nu mai arata ca o LADA la interior.
    Scaunele si cotiera de toata jena in schimb, puteam sa umble putin mai bine acolo si era super.

    Sa vedem pretul acum si cum se prezinta noua motorizare si mai ales cat de des pica bucse , ambreaje si altele pe sub capota.

      (Citează)

  11. VictorS:
    Arata fain!
    Are un “aer” nou, demn de luat in seama!
    Bordul si organizarea interiorului aduce un pic a Peugeot 3008…

    Aduce, ca si forme, unghiuri, dar materialul ieftin in loc de piele nu o sa lase o impresie prea buna.

    Capitonajul de pe usa soferului imi aduce aminte de designul unui dublu radio-caseton cu LED-uri pe care l-ai fi gasit la targul de duminica.

      (Citează)

    • Vorbim de o masina adresata celor care vor ieftin si nu premium stuff. Pentru segmentul care se adreseaza si gama de pret care o ofera este TOP, a se vedea vanzarile de pana acum in Europa.

      Vrei materiale premium, piele, alea alea? Baga un bmw x5 de 80k euro si ai tot ce vrei.

        (Citează)

    • OMG, n-are piele? Incredibil, pai de-aia am murit la revolutie?

      E un Duster ffs. Offroad ieftin. Deja e prea misto fata de cat ar fi fost necesar.

        (Citează)

    • Prea puțini merg off-road cu el, se pare. De fapt este “SUV ieftin”.

        (Citează)

  12. Imi plac usile din spate, anti urcare copii.

      (Citează)

    • Masina are 1,66 m inaltime. Manerul ala e ochiometric la 1,20-1,30. Un copil de 5-6 ani ajunge sa traga de el fara probleme. Un copil mai mic de atat nu ar trebui sa se urce nesupravegheat in masina, e putin probabil sa isi poata pune centura singur.

        (Citează)

  13. Not bad. Se mai face la Mioveni, sau prin Maroc?

      (Citează)

  14. au prins bine ideea cu moduri de rulare:
    – noroi/nisip
    – offroad

    cum ar veni noroi/nisip nu e neapărat offroad si invers.
    o sa fiu in dilemă cand voi fi pe munte pe un traseu cu noroi.. ce sa bag noroi sau offroad?

      (Citează)

    • Off-road poate însemna multe, de la pietre cât pumnul la iarbă sau diferențe mari de nivel șamd, dar nu musai cu patinajul pe care-l aduce noroiul/nisipul și unde trebuie să limitezi puternic cuplul.

      Dan: o sa fiu in dilemă cand voi fi pe munte pe un traseu cu noroi.. ce sa bag noroi sau offroad?

      Pui Auto :P

        (Citează)

  15. Daca ar pune si motoare pe dacii, ar fi ok. De la 1.6 cu 16 cilindrii tot in jos s-au dus. Acu’ daca fur un motor de la un lime si il pune pe un sandero ii dublez puterea.

      (Citează)

    • Ca si fost posesor de 0.9TCE(90cai), pot sa iti zic ca pentru Bucuresti si imprejurimi motorul ala era foarte bun.Pentru un drum Bucuresti Sighetul Marmatiei era “”moartea””.. Acum depinde de asteptarile fiecaruia de la masina.

        (Citează)

    • Alin, da, asa e, dar cu un 1.6 16v (si la vreo 9000 de eur cat era atunci) cum aveau pe vremuri si un drum in afara era ok (pentru astia care ne asteptam sa ajungem cu masina din a in b, nu sa ne faca masina UE, ca pentru asta avem nevasta/amanta). Cat despre bucuresti, aici e ok si cu trotineta, dar arca nu iti iei logan sau duster pentru bucuresti.

        (Citează)

    • Eu un coleg care si-a luat sandero stepway pe gpl si il foloseste 90% din timp in bucuresti, iar ceilalti 10% pana la mare si inapoi de cateva ori. El e super multumit.
      Si piata cred ca asta cere.

        (Citează)

    • Boris: dar arca nu iti iei logan sau duster pentru bucuresti.

      Ba da! Ce crezi că fac europenii cu Sandero sau Duster, urcă pe Mont Blanc? Vor o mașină ieftină, fiabilă, ieftin de întreținut, cu câteva dotări necesare acum. Asta le dă Dacia. Pentru alte cerințe există Renault și Nissan și alți producători.

        (Citează)

  16. Toti influentarii sunt fierti pe dacia, e cea mai buna masina pe care nu o cumpara niciunul.

      (Citează)

    • Sunt sigur că o vor cumpăra destui. Dar doar pentru că îți permiți o mașină mai ieftină sau mai scumpă nu înseamnă că nu poți să recunoști un model bun în gama de preț și poziționare a Duster, nu?

      Îți garantez eu că Porsche este o mașină foarte bună, chiar dacă nu o să-mi cumpăr niciodată. Sau e ok doar când mașinile scumpe sunt “bune”?

        (Citează)

  17. bronco de europa

      (Citează)

    • Bronco de Europa e Land Rover Defender. Dusterul e Bronco-ul saracului.

        (Citează)

    • Da, n-as merge așa departe până la Bronco. Mașina aceea are puțini rivali pe piață.
      Duster are performanțe off-road bune pentru prețul său, dar nu cred că are vreun echivalent în piața din SUA.

        (Citează)

  18. MIe unul chiar imi place cum arata!

      (Citează)

  19. Arata super. Daca-si pastreaza si preturile tot pe unde e acu, o sa rupa la vanzari. In vest, evident, ca noua ne place altceva. Vesticu e mult mai pragmatic si lipsit de besinile estice.

      (Citează)

    • Depinde. Sunt si in vest saraci, care nu isi permit mai mult de Dacia. Nu cred ca unu care isi permite seria 5, isi ia Duster. Sau isi ia ca masina de facut treaba.

        (Citează)

    • In vest nu isi iau doar saracii masini ieftine, exista o alta conceptie acolo. Nu o sa vezi pe cineva care castiga 3k euro pe luna cu bmw si audi, decat daca sunt estici stabiliti in vest. La noo, cine castiga 3k euro, viseaza numai premium si face cumparaturi la lidl. Plateste rata la masina 500 eur si cheltuie 300 eur pe mancare. Suntem diferiti ca gandire fata de ei si ne simtit mai bogati cu sume mult mai mici decat ei.

        (Citează)

    • Hahaha Marius, in Elvetia 3 mii de euro ia ala care tunde gazonul. Cu 3 mii de euro cam esti la limita de jos in destule tari smechere. La noi stai binisor cu banii astia.

        (Citează)

    • Blackskull: In vest, evident, ca noua ne place altceva. Vesticu e mult mai pragmatic si lipsit de besinile estice.

      Marius: Nu o sa vezi pe cineva care castiga 3k euro pe luna cu bmw si audi, decat daca sunt estici stabiliti in vest.

      Fiți serioși, sunt o grămadă care gândesc la fel în vest. Poate pe la francezi să fie mai puțini, acolo s-au învățat cu mașini mici, dar în Germania e plin și de oameni care vor mașină scumpă în timp ce stau la garsonieră sau ce altă comparație vi se pare vouă echitabilă.

      Întotdeauna și peste tot vor fi oameni pentru care va conta mai mult ce mașină au decât ce casă au. La români este boala inversă, “proprietarea este sfântă”, “trebuie să ai casa ta”, așa că par ciudați cei care pun prioritate pe o mașină scumpă. Dar dacă aia le aduce lor plăcere sau dacă nu le pasă de locul în care poate intră doar ca să doarmă, de ce ne-ar păsa nouă?

        (Citează)

  20. Îmi place cum arată, dar e prea mare pentru gusturile mele. Sau așa pare.
    Pentru București, optimul meu ca dimensiuni e Sandero Stepway. Sau Captur, puțin mai mare.

    Vorbesc doar ca impresie, nu știu dimensiuni exacte etc.

      (Citează)

    • 4,34 metri lungime. Nu-i așa mare, Duster este un SUV sub-compact în clasificarea multora.

      Captur are 4,22 metri lungime. 10 centimetri nu mi se pare un capăt de țară (la mașini!)

        (Citează)

  21. nu-i mai ziceti masina la caruta asta obosita

      (Citează)

  22. Designul e chestie de gust. Mi se pare apropiat de cel al Toyotei Rav4, dar cumva imi place mai mult acest Duster desi e plin de unghiuri si accente care incarca vizual linia generala.

    Tot de bine sunt unghiurile de atac si fuga, mai mult decat decente insa cu certitudine inutile daca nu ofera si motorizari care sa permita masinii sa abordeze astfel de unghiuri.

    Garda la sol 217mm este so-so, as zice suficienta pentru o masina la care categorisirea “off-road” este mai mult un gimmick de marketing.

    Interiorul este o evolutie ca design desi probabil o involutie la capitolul matetiale folosite. Vad hectare de plastic pe care le anticipez a nu fi de mare calitate. Ecranele sunt binevenite insa daca tehnologia din spate e cea care stiu ca echipeaza multe dintre marcile europene actuale, atunci mai bine lipsa.

    Ce nu vad nicaieri ref motorizare este detaliul esential pentru un SUV care vrea sa aiba o legatura oricat de mica cu aventura off road, anume cuplul motorului. Caii putere sunt prea putin relevanti pentru genul asta de masina.
    De neiertat absenta posibilitatii de a imperechea cutia automata cu toate motorizarile superioare, incluzand modul 4×4.

    Motorizarile sunt penibile. Nu mai zic de off road ci doar pentru o masina de talia asta. Absenta unui dCi din oferta este o tampenie din pacate necompensata prin nimic. Si nu, un hybrid nu ajuta, solutiile hybrid nu au ce cauta pe o astfel de masina cu pretentii de utilitar, ieftin de cumparat si intretinut.
    Dar asta e un trend prin care multi constructori si-au distrus deja o mare parte din oferta, Renault nefacand exceptie.

    Deocamdata, fara detalii amanuntite referitoare la motorizari, determinante pentru succesul sau insuccesul unui model, nu pot sa zic ca noul Duster m-ar tenta in vreun fel.

      (Citează)

    • Tom: Absenta unui dCi din oferta este o tampenie din pacate necompensata prin nimic. Si nu, un hybrid nu ajuta, solutiile hybrid nu au ce cauta pe o astfel de masina cu pretentii de utilitar, ieftin de cumparat si intretinut.
      Dar asta e un trend prin care multi constructori si-au distrus deja o mare parte din oferta, Renault nefacand exceptie.

      Pentru că nu se mai cer. Dacă nu le vrea clientul, de ce să le dezvolți și testezi și să-ți complici producția? Dacia face ce trebuie oferind puține motoare, asta ține prețurile sub control. Vrei o mulțime de variante? Sunt alte mărci pentru asta.

      Dacia este pe principiul “dacă mașina aceasta pare că ar fi ce-ți trebuie, cu câteva compromisuri pe care trebuie să le faci, noi ți-o vindem ieftin și o și întreții ieftin în timp. Altfel, ai 86 de SUV-uri din care să alegi în piață”.

        (Citează)

    • ROFL, unde zice ca nu se cere?! O tampenie cat casa poporului sau catedrala neamului prost.
      dCi este printre cele mai bune motoare Renault. Modele de succes de la Mercedes au facut si fac cariera cu ele, de ex.
      Nu, nu mai poduc bulangiii ca au descperit ca pot prosti pwlimea cu mizerii de 1-1.2-1.4L benzina care costa mult mai putin, au viata mult mai scurta si castiga mai mult din margine la masina, din aftersales si apoi dintr-o noua vanzare (prematura pt ca durata de viata a produselor a scazut spre jumatate).
      La adapostul tampeniilor cu poluarea si electrificarea, au scos ei dCI-ul prin europa, nu ca nu s-ar mai cere.
      Iar ce vedem acum este rezultatul influentarii pietei unde remodeleaza cererea prin ingradirea si recalibrarea ofertei. Cine naiba ar cumpara de buna voie o troaca cu motor de ascutitoare pe benzina vs 1.9 dCi de ex, unul dintre cele mai performante motoare din clasa sa?!
      Bai baiatule…

        (Citează)

  23. Tom:
    ROFL, unde zice ca nu se cere?! O tampenie cat casa poporului sau catedrala neamului prost.
    dCi este printre cele mai bune motoare Renault. Modele de succes de la Mercedes au facut si fac cariera cu ele, de ex.
    Nu, nu mai poduc bulangiii ca au descperit ca pot prosti pwlimea cu mizerii de 1-1.2-1.4L benzina care costa mult mai putin, au viata mult mai scurta si castiga mai mult din margine la masina, din aftersales si apoi dintr-o noua vanzare (prematura pt ca durata de viata a produselor a scazut spre jumatate).
    La adapostul tampeniilor cu poluarea si electrificarea, au scos ei dCI-ul prin europa, nu ca nu s-ar mai cere.
    Iar ce vedem acum este rezultatul influentarii pietei unde remodeleaza cererea prin ingradirea si recalibrarea ofertei. Cine naiba ar cumpara de buna voie o troaca cu motor de ascutitoare pe benzina vs 1.9 dCi de ex, unul dintre cele mai performante motoare din clasa sa?!
    Bai baiatule…

    Nu ești sătul de toate mașinile vechi prost întreținute care fumegă în trafic și lasă un aer în urma lor de nu îl poți respira ? De bine de rău asta nu se întâmplă la un motor pe benzină sau electric.

      (Citează)

  24. Ciprian: Nu ești sătul de toate mașinile vechi prost întreținute care fumegă în trafic și lasă un aer în urma lor de nu îl poți respira ? De bine de rău asta nu se întâmplă la un motor pe benzină sau electric.

    Nu conteaza de ce m-am saturat eu sau nu. Conteaza sa lasi in oferta un motor foarte popular si extrem de potrivit pentru o gama larga de modele, mai ales SUV mici (care au atractivitate inclusiv pentru flote cu caracter utilitar care fac peste 40,000km/an).
    Nu tai toata padurea pentru ca s-au uscat cativa copaci.

    In RO (dar nu numai), fumigenele de pe strazi sunt in general masini vechi si neintretinute care se afla in trafic, desi nu ar avea acest drept, cu concursul spagarilor din RAR si a indiferentei politiei, nu din vina producatorilor care vand astfel de motorizari.

    Excluderea dieselului nu are nicio legatura cu poluarea, considerand nivelul la care a ajuns aceasta tehnologie azi, sau cu dependenta de combustibili fosili, ci cu decizii politice alimentate de un lobby extrem de puternic pentru masini electrice unde marja per vehicul este imensa comparativ cu o ICE iar actorii statali care subventioneaza pretul au perturbat piata major, tot asa cum se intampla si in alte piete (Prima Casa in imobiliare, de ex) unde nu clientul ci tot producatorul beneficiaza de subventie.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus