un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Un review bun pentru noul Tesla Model 3 Highland facelift, care se lansează pe 25 octombrie și în România

19 Oct 2023  ·

AUTO  ·

17 comentarii

Îmi plac prezentările auto ale lui Rory Reid de la Autotrader. Se vede că are experiență, prezintă bine și reușește ca în vreo 10 minute să-mi spună cam tot ce vreau să știu despre o mașină. Nu o să cumpăr 99,999% dintre mașinile prezentate pe diverse site-uri și canale și deci nu am nevoie să știu detalii despre suspensia lor sau dimensiunea torpedoului, ci doar lucruri generale despre ce mai este nou pe modelele populare.

Prezentarea sa a noii Tesla Model 3 este similar de bună, mai ales că este și proprietar de Tesla și știe subiectul:

Mașina se pregătește de lansare și în România, data fiind 25 octombrie. Pe site-ul Tesla românesc te poți înscrie pentru a fi notificat despre când va fi disponibilă pentru testdrive mașina. Și nu uitați că, dacă veți comanda o Tesla prin linkul meu, veți primi 250 de euro discount suplimentar. Era 500 de euro luna trecută, dar bonusurile cresc și scad des. Și eu primesc niște credite cu care beneficiez de încărcare gratuită la Supercharger.

Cred că voi merge și eu la un testdrive, sunt foarte curios cum schimbi modurile de conducere fără manete și cât de bine se prinde automat mașina ce mod de conducere vrei. Testdrive-urile la showroom-ul Tesla sunt fun. Le arăți actele, îți dau ei cheia de la mașină, te plimbi vreo oră pe unde ai tu chef (sau așa era până acum).

    17 comentarii

  1. Am mai primit cheile si la cupra/kia si ne au lasat sa plecam singuri cu masina. Probabil ca si au dat seama ca e mai simplu asa.

      (Citează)

  2. Super, nu are nici macar maner pentru semnalizare, deci cand iei curba nu mai stii unde sunt butoanele de semnal. Farurile de ceata sunt de asemenea un lux pentru Elon.

    Pana acum eram cumva binevoitor fata de Tesla ca brand, dar acum deja incepe sa imi displaca. Sper sa nu patesc cu Tesla ca si cu Apple, adica sa imi displaca atat de mult incat sa evit cu orice pret.

      (Citează)

    • nu ca as fi un fan gayLon, dar farurile de ceata nu mai prea sunt a thing pe la nici un producator de ceva ani buni

        (Citează)

    • E cam greu să nu știi cum semnalizezi. Acum stai în permanență cu mâna mai aproape de butoanele de semnalizare. Când ai trecut la smartphone căutai tastele?

        (Citează)

    • Am auzit ca si la avioane au bagat taciscrin. Maneta de gaz e virtuala pe un ecran si speedbraku’ asemeni.

        (Citează)

    • Și tot fără senzori…

        (Citează)

    • Facelift-ul asta e ok pentru ca introduce niste chestii utile (ambient lighting, scaune ventilate) dar e stupid ca schimba semnalizarea si vitezele. Insistenta de a nu introduce instrumente de bord sau HUD e iar stupida, Musk are niste idei fixe absolut retardate, de om care nu foloseste produsele pe care le vinde.

      Sunt cateva chestii pe care, daca vrei neaparat sa le schimbi, trebuie sa o faci treptat pentru ca muscle memory. Franarea, semnalizarea si claxonul spre exemplu. Eu ma plang ca soferul olandez nu a auzit de semnalizare, sa vezi acum cand nu mai are indicator.

      Problema cu Tesla e ca e in continuare cea mai ieftina optiune acceptabila. Piata se umple de modele 3 SH din 2019, cred ca gasesc unul bun cu 25k spre exemplu.

        (Citează)

    • E bine ca totusi sunt alternative peste Tesla la momentul de fata, vezi KIA EV6 sau Ioniq 6 ce ofera mult mai multe optiuni in aceeasi categorie de pret.

        (Citează)

    • unde e ev6 la acelasi pret cu tesla. la care tesla te referi?
      nu exista concurenta.doar chinezii vir veni sa ne ajute sa coboram preturile, fix cum au facut cu telefoanele si alte electronice

        (Citează)

  3. Mi-a placut f mult de Rory in cele cateva sezoane cand a fost la Top Gear alaturi de Chris Harris si Joey din Friends. Se vedea pasiunea chit ca nu primea de facut video-uri prea inedite.

    El si Mat Watson de la carwow sunt top.

    Legat de Tesla asta noua, pretty nice dar ca la orice facelift/revamp, mai bine sa asteptam cateav luni sa vedem ce probleme pot aparea.

      (Citează)

  4. Similar ca Apple cand lanseaza un telefon nou, e la fel ca ala de acum 4 ani doar ca nu schimbat locatia camerei.

    Dovada ca Tesla a terminat cu inovatul si ca merge pe val, problema cu valu e ca nu e ca la mobile unde Apple are competitie mica, pe auto e competitie destula iar Tesla nu mai renteaza din punctul meu de vedere.

    Personal interiolul ala gol de la Tesla mi se pare gretos, dar e o chestie de gust.
    Din punt de vedere siguranta, mai ales in Ro, mult noroc sa gasesti functii pe ecranul ala mult prea incarcat si fara absolut nici un feedback

      (Citează)

  5. De cate ori vad un barbat la 30-40 de ani cu jeansi rupti, peticiti, imi amintesc de Irinel Columbeanu imbracat ca si cand mai avea 15 ani.

      (Citează)

  6. Adi:
    E cam greu să nu știi cum semnalizezi. Acum stai în permanență cu mâna mai aproape de butoanele de semnalizare. Când ai trecut la smartphone căutai tastele?

    cand am trecut la smartfon nu cautam tastele pentru ca aveam tot ce e nevoie ca sa scriu chiar in fata ochilor, nu?

    Ceea ce nu e cazul cu butoanele de pe volan, la care trebuie sa te uiti ca sa vezi unde sunt atunci cand volanul este rotit, adica trebuie sa iti iei ochii de la drum.

    Omul spune in clip ca asta e un neajuns, dar evident tu esti mai destept, ok thx bye.

      (Citează)

  7. urweiss:
    nu ca as fi un fan gayLon, dar farurile de ceata nu mai prea sunt a thing pe la nici un producator de ceva ani buni

    nu prea mai sunt a thing de ani buni, except chiar la versiunea anterioara de Tesla Model 3 pe care o puteai cumpara pana saptamana trecuta cu faruri de ceata. Ok cum zici tu.

      (Citează)

  8. Eu sunt curios daca ar fi sa alegi intre Y si 3-ul nou, ce ai alege ?
    din ce am mai citit se prefigureaza un facelift si pentru Y la un moment dat

      (Citează)

    • hmm. greu. dar de obicei lumea ia Y pentru spatiu si practicalitate, care nu s-au schimbat la 3-ul nou.
      cat despre facelift, unele chestii or sa le introduca treptat (inteleg ca deja in china le fac cu iluminat ambiantal) iar celelalte (si altele noi) or sa fie in faceliftul care e estimat pe la 2025. Sper sa se razgandeasca cu semnalizarea aia (cu yoke-ul s-au mai calmat).

        (Citează)

  9. inovatiile nu sunt mereu in forma tablei masinii sau a ramei telefonului, poate de aia unii nu dau de ele never. Cand producatorul e naspa si pune ecranul pe spate si camerele pe fata fii si tu golan, roteste-l, da fix cu 180, altfel te uiti la dunga. Chiar sunt curios de un ‘Tesla killer’ pe linie de inovatie si pret.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus