un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Pasajul rutier Unirii s-a dus cu ventilația la nivelul 99, să fie!

5 Oct 2022  ·

AUTO  ·

17 comentarii

Am trecut și eu prin pasajul rutier Unirii pentru prima oară de când l-au redeschis. Am avut grijă să nu am o mașină mai înaltă de 3,4 metri, desigur.

Mă bucur că l-au reconsolidat. Înțeleg că avea probleme structurale și asta era principala problemă. Ar fi fost culmea să moară oameni la prăbușirea pasajului peste ei.

Am văzut și că pe pereți și între sensurile de circulație au montat panouri metalice perforate. Acele perforații se vor umple și bloca rapid cu praf și poluare de la mașini. Nu știu dacă mai țineți minte că la un moment dat Primăria a pus pe pereți un fel de bannere din poliester sau vinilin sau ce-or fi fost și cam într-o săptămână nu se mai cunoștea nimic din ce scria pe ele, deveniseră toate gri spre negru de la praf și poluare.

Așa că sper că primăria le va spăla periodic cu jet puternic de apă, ca să le întrețină bine. Și sper că, la inevitabilele accidente din pasaj, nu-ți va cădea totuși și un panou metalic pe mașină.

În rest, însă, mi se pare o risipă de bani ce s-a întâmplat acolo. Un heirupism care, atunci când vine de la Primăria Sectorului 4, pare mai degrabă o acordare de contracte bănoase din bani publici.

De exemplu, pasajul este foarte luminos acum. Nu vreau să fie beznă, dar sunt atât de multe lumini acum în pasaj încât este mai luminos decât afară, la exterior. Seara te orbește intrarea în pasaj.

Tot ce ai nevoie, ca șofer, este de câteva lumini puternice la intrare, cât se adaptează ochii la tunel, și apoi câteva lumini prin tunel. Am fost prin multe pasaje și tuneluri în alte țări și majoritatea sunt mai întunecoase, că doar nu stai să citești o carte în ele. Ții drumul drept și aia este.

Al doilea aspect care m-a nelămurit este sistemul de ventilație. Am văzut pe la știri ceva despre un sistem de ventilație modern pentru evacuarea gazelor din tunel, ceva similar cu sistemele folosite în tunelurile celebre din străinătate.

Am numărat ventilația aceasta. Sunt nu mai puțin de 10 ventilatoare tubulare pe fiecare sens de mers. Zece! Zece pentru un pasaj de 600 de metri lungime. La un moment dat sunt vreo trei astfel de ventilatoare chiar unde se termină pasajul, de parcă cei care l-au renovat și-au zis “-Băi, se termină pasajul și noi am vândut 10 ventilatoare într-un tunel destul de mic, unde să mai punem ultimele 3 acum? -Păi aici la final toate, unul după altul!

Bineînțeles că nu mă pricep eu la ventilație, dar am văzut astfel de ventilatoare prin tunelurile din străinătate și acolo pare a fi câte unul la fiecare 100 sau chiar 200 de metri, deși vorbim de tuneluri sau pasaje acoperite mult mai lungi. Dar na, poate așa o fi aerul mai curat în pasaj.

Am văzut că de la capete a dispărut sistemul montat acum câțiva ani de UTI, niște camere video și numărătoare de mașini care aveau rolul oficial de a detecta accidentele în pasaj. Nu știu dacă va fi montat la loc. Dacă nu, good job, un sistem gândit pentru 3 ani.

    17 comentarii

  1. Radu, asta a fost spoiala de 12 mil euro. Consolidarea (inclusiv a planșeului) incepe peste un an si jumătate. Probabil ca va dura 1-2 ani si va costa 50 mil. Dupa care va trebui refacuta lucrarea de acum. Ordinea trebuia sa fie inversa. Asta a fost o reabilitare.

      (Citează)

    • Adica exact o sifonare de bani publici.
      Dar oare de ce costa atat de mult o consolidare? Pare ca de 50 milioane euro poti sa construiesti un pasaj nou.

        (Citează)

    • E fix pentru voturi. O sa treaca repede peste mwile primite de la primele blocaje de tiruri, iar lumea ramane cu imaginea ca “uite ce repede l-a consolidat”.
      Probabil consolidarea o pune ca punct important la urmatoarele alegeri.

      Asa au facut si pe soseaua Giurgiului: au facut frumos linia de tramvai si trotuarele, dupa care se laudau ca in cateva luni incep lucrarile de inlocuire a tevilor.

        (Citează)

  2. Eu nu înțeleg de ce te plângi de ventilație. De acum încolo când vrem aer proaspăt, în loc să stăm în coloană pe Valea Prahovei, putem să mergem în tunel la Unirii.

      (Citează)

  3. “Mă bucur că l-au reconsolidat. Înțeleg că avea probleme structurale și asta era principala problemă. Ar fi fost culmea să moară oameni la prăbușirea pasajului peste ei.”

    Ar fi fost bine sa il reconsolideze, dar nu. Baluta a spus ca asta se va intampla intr-un proiect viitor. Deci ce vezi acolo e doar furt de bani publici.

    Ce a zis Baluta:
    „Intervenția asupra Planșeului Unirii este una extrem de complexă, iar experții ne vor spune cum trebuie să facem astfel încât să putem evita tragediile și a fi eficienți în demersul nostru.
    Aceștia au început deja studiile necesare înainte de a ne apuca efectiv de treabă, iar estimarea este că expertiza va dura în jur de 12-18 luni.
    Acum este clar, lucrurile nu mai pot fi amânate, pentru că situația nu arată deloc bine”, declara Daniel Băluță înainte de începerea lucrărilor de punere în siguranță la Pasajul Unirii.

      (Citează)

    • Este foarte amuzant ca toate declaratiile vin de la Baluta, desi din cate stiu, Pasajul Unirii este in administratia Primariei Capitalei.

        (Citează)

  4. Ventilatoarele alea sint dese ptr ca-s mici. Am vazut prin italia si grecia, in tuneluri, niste ventilatoare de cel putin 3-4 ori mai mari decat rahaturile astea.

      (Citează)

  5. Standardele cele mai noi pentru tunele și pasaje recomanda un iluminat puternic, plus vopsirea pereților in alb/culori deschise din motive de siguranță. Iar ventilatoarele se calculează și ele in funcție de cât aer trebuie să miște și lungimea pasajului și se dimensionează. Probabil că au limitat și dimensiunea fizică a ventilatoarelor pentru a nu scădea foarte mult înălțimea maximă admisă.

    Postarea asta este ceva de genul “hai să găsim ceva de care să ne plângem”.

      (Citează)

    • “Mă bucur că l-au reconsolidat.”
      Nu e reconsolidat. De asta il luase de la PMB, dar mai bine pune niste lumini , tabla noua si reasfaltare. Total 12 milione de euro. Cam cat 1 km de autostrada prin munti
      Consolidarea va fi alta lucrare alta distractie
      Dar lumea multumita:
      “a furat dar a si facut”
      “si? era mai bine inainte?”

        (Citează)

  6. Andrei G:
    Este foarte amuzant ca toate declaratiile vin de la Baluta, desi din cate stiu, Pasajul Unirii este in administratia Primariei Capitalei.

    Da, este, doar ca primaria generala n-are bani, asa ca l-a lasat pe Baluta sa-l faca. Stiu, informatia e la un google distanta, dar mai bine comentam sa ne aflam in treaba.

      (Citează)

    • Cumva scrie pe Google si de ce primarul de sector si-a asumat reparatia unui pasaj care nu face parte din administratia lui, desi pana la momentul teoretic al inceperii lucrarilor mandatului i se cam termina? Si este posibil sa vina un nou primar care sa nu fie de acord sa cheltuie bani pe o consolidare de care nu este responsabil.

      Oare are legatura cu sifonarea de bani prin diverse expertize tehnice?

        (Citează)

  7. “Tot ce ai nevoie, ca șofer, este de câteva lumini puternice la intrare, cât se adaptează ochii la tunel, și apoi câteva lumini prin tunel. Am fost prin multe pasaje și tuneluri în alte țări și majoritatea sunt mai întunecoase, că doar nu stai să citești o carte în ele. Ții drumul drept și aia este”

    Total de acord.

      (Citează)

  8. Inainte de toate tin sa precizez ca si la cosmetizarea pasajului Marasesti s-a folosit aceeasi manipulare pentru a induce ideea necesitatii consolidarii pasajului. Au fost articole platite in presa care spuneau ca pasajul se scufunda si e in mare pericol. Chiar m-am gandit la vremea respectiva incercand sa-mi imaginez cum se poate opri scufundarea unui pasaj. Dupa cosmetizare, (primar Videanu) am inteles ca era vorba doar de cheltuirea unor bani pe lucrari simple.
    Podul peste Dambovita de la Piata Unirii, denumit de specialistii care l-au proiectat ”planseul peste Dambovita” a fost expertizat cu multi ani in urma (deplasarea pentru culegerea de date s-a facut cu barci pe dedesubt, la lumina lanternelor, ca nu s-a obtinut aprobarea golirii Dambovitei) . II stiu pe unii care au vizionat, fotografiat, masurat, sunt cadre universitare de la facultatea de Cai Ferate Drumuri si Poduri, oameni seriosi, profesionisti in toata regula. Nu a mai urmat nimic. Am facut aceasta introducere ca sa sa inteleaga cate sanse sunt ca pasajul rutier de la Unirea (care partial trece peste planseul mentionat) sa fie consolidat. Daca ar fi ceva de consolidat, reparat, este acest planseu, nu zidurile de sprijin ale pasajului. Ca dovada acestea au fost acoperite cu o coaja frumoasa numai buna sa ia ochii. Ca arata mai bine este cert, dar au fost lucrari usoare insa prea scump platite.
    Cred ca Nicusor Dan a stiut de aceasta intentie de sifonare de bani, nu se putea opune si a spus ca n-are bani.

      (Citează)

  9. Deci practic….o alta sifonare de bani publici….si alte cateva milioane de euro pentru clanul sportivilor….

    Frumos…dar nah…daca asta au votat oamenii.

      (Citează)

  10. Lumina este extrem de puternica si deranjanta.. nu inteleg cum naiba.
    Si pe sensul spre universitate, ultimul rand de proiectoare sunt fixate asa incat iti bat fix in ochi, iei blind pt 1 secunda si nu vezi absolut nimic

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus