►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄
« S-a deschis un Vivo Fusion Food Bar cu burgeri la Șincai
Samsung S22 Ultra a coborât la 4.389 lei, o ofertă foarte bună »
Lidl își reduce programul de funcționare al magazinelor cu o oră. Noul program va fi L-V 7:30-21 și D 8-19.
Anterior magazinele funcționau până la ora 22 în timpul săptămânii.
Este interesantă ideea aceasta și cred că ar putea să o pună mai mulți comercianți în aplicare, indiferent că sunt magazine alimentare, farmacii, aprozare, frizerii și ce-o mai fi. Se face un calcul simplu: cât ne costă utilitățile în timpul nopții de la ora 21 la 22 versus ce încasări are magazinul în medie în același interval.
În funcție de cum este rezultatul, decizi dacă micșorezi sau nu programul. Și mai iei în considerare și că unii clienți probabil vor veni oricum mai devreme sau a doua zi, deci nu pierzi total acele încasări.
Cred că și angajații vor fi mai fericiți. Mama lucra într-o vreme în farmacie până la ora 22 și mereu spunea că după ora 20 nu prea mai intră nimeni. Erau două ore în care stătea degeaba în picioare, vindea de nimic și ajungea în toiul nopții acasă.
sursa: Economica.
« S-a deschis un Vivo Fusion Food Bar cu burgeri la Șincai
Samsung S22 Ultra a coborât la 4.389 lei, o ofertă foarte bună »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
23 comentarii
26/09/2022 la 2:35 PM
Probabil scot frigiderele din priza la 21 acum. Altfel, fac economie la LED-uri?
nashu_mare(Citează)
26/09/2022 la 2:48 PM
Economia nu e doar la curent. Este și la ore plătite la angajați, la agenții de paza …
Mishu(Citează)
26/09/2022 la 2:49 PM
Peste vitrine trag niste copertine iar congelatoarele nu le mai deschide nimeni, deci pastreaza mai usor temperatura. Se-aduna.
add(Citează)
26/09/2022 la 2:50 PM
La asta ma gandeam si eu. Led-uri si case de marcat, plus apa la toaleta.
Cred ca economia cea mai mare e la salarii, de fapt.
Daaar, pe de alta parte, sunt de acord cu orice reducere a programului magazinelor, pentru ca oamenii aia care lucreaza acolo au si ei dreptul sa lucreze 8 ore, ca toata lumea.
Stiu, cineva o sa zica ca sunt platiti in plus. Da, doar ca e o smecherie aici: sunt platiti in plus pentru ca salariile sunt mici, adica daca ar lucra 8 ore, nu ar avea suficient bani sa traiasca, deci practic acest program extins este fix motivul pt care salariile orare sunt mici si deci oamenii sunt fortati sa le accepte si sa munceasca mai mult. E o forma de exploatare mascata.
Daca programul ar fi batut in cuie 8 ore, ar exista presiune sa creasca salariile orare. Astfel, oamenii ar ajunge sa castige la fel, dar pe munca de numai 8 ore, cum e normal.
Marean(Citează)
26/09/2022 la 2:53 PM
Pai nu chiar
Is LED-urile .Apoi Casele de marcat . Apoi in mod teoretic, posibil si transpaletii electrici (desi, astia nu vor fi poate folositi mai putini).
Dar chiar si asa …casa de marcat estimat foloseste 100 w (cam cat un PC). Vorbim de 6 case de marcat(2 normale, 4 de alea self pay) = > 600 w
LED-urile – la 1 metru de bagheta LED vreo 30 w … sa zicem vreo 500 m LED-uri -> 1,5 kw
Mai pui si alea de la frigidere – alt 1,5 kw
In Total pe zi , 3 Kw /magazin – rotund -> 60 kw /luna inmultit cu cele 300 magazine -> 18000 kw / Luna…e ceva totusi
Dave(Citează)
26/09/2022 la 3:11 PM
Da dar cerinta EU a fost: trebuie ca la iarna sa scadem in primul rand varfurile de consum.
Solutia Lidl: Hai sa scurtam programul astfel incat sa fie mai multi oameni activi simultan.
Oamenii aia care deschid usila la frigider de la 21 la 22 vor deschide usile si mai devreme deci vor consuma curent la alta ora. In plus, vor fi si mai multi pe strada.
Altfel, cum e exemplul de mai jos de la mega, scoaterea frigiderelor cu bauturi din priza apoi repornirea lor dimineata ar putea sa nu faca mult prea multa economie. Frigiderele alea trebuie sa lucreze full dimineata sa raceasca bautura din ele.
Frigiderele Coca Cola deja trec oricum prin niste teste prin care usile sunt deschise toata ziua si apoi sunt oprite peste noapte, timp in care temperatura din interiorul unor doze este inregistrata non stop. Stiu ca am construit eu la un moment dat un astfel de stand. Daca s-ar face economie in felul asta la curent, s-ar fi vazut la testul respectiv.
nashu_mare(Citează)
26/09/2022 la 2:50 PM
Well, economia este la curent. Sunt niste cifre ametitoare.
add(Citează)
26/09/2022 la 3:00 PM
La mega de la mine, care e non stop de vreo 3 luni, dupa ora 10 scot din priza frigiderele de bauturi; tot la ora aia dezactiveaza si casele self pay, dar nu stiu daca aici e vreo legatura cu economia
Geo(Citează)
26/09/2022 la 3:09 PM
Programul era de 7 dimineața in timpul saptamanii dacă țin minte corect.
Gaelex(Citează)
26/09/2022 la 4:34 PM
Tu zici ca are sens sa inchida un magazin pentru o economie de 3kW echivalent (3*2 lei) = 6 lei / zi sau 180 lei / luna ?
WTF ?
Mie mi se pare o manevra nu tocmai reusita pentru motivele:
1. economia de energie e minora. Fiecare “maslina” se adauga insa dpdv costuri.
2. imaginea disponibilitatii ca si brand scade. De ce sa mai merg in Lidl cand ma invat cu produsele altora ?
Subiectiv: eu sunt una din persoanele care mergea la cumparaturi in Lidl cu 30 min inainte de inchiderea programului pentru ca e(era) mai putina lume in magazin. In tot acest interval, angajatii Lidl oricum munceau ca albinutele si reumpleau rafturile cu marfa din depozit, in cursul zlei am constatat ca nu au capacitatea asta.
Energia “scutita” astfel nu are cum sa aiba impact major in costurile lor:
– iluminat magazin – nu e mare consumator;
– iluminat parcare – ok, poate ceva reducere aici, dar tot infim.
– rafturile refrigerate / congelatoare – oricum vor ramane conectate si pe durata inchiderii, altfel se strica marfa. Daca cumva “taie” alimentarea la frigiderul de bauturi de langa case, “economia” de energie acolo minimala. Ok, lumea nu mai deschide atat de mult congelatoarele cu usa si nu se mai risipeste ceva energie acolo, insa asta mi se pare tot la capitolul infim.
– ar putea sa scuteasca “incalzirea” spatiului din magazin, cu 1h/zi; ~7% de aici. Programul normal e de ~14.5h/zi, devine 13.5h/zi. 1h raportat la 14.5h =~6.8%;
Eu as pune problema altfel: angajatii lor primesc o reducere de salariu lunar (sau o lipsa de crestere pe motiv de reducere program) ?
Din manevra asta vor castiga celelalte magazine mai de “cartier” gen Mega, Carrefour Express, Penny, chair si Kaufland-uri. Sa vedem cand vor reveni la program.
Ariel(Citează)
26/09/2022 la 4:45 PM
Nu e mult , la nivel de magazin, dar la nivel de concern se adauga…
Da, asta cu salariul nu am idee cum e…Frumos ar fi sa le lase la fel salariul, la fel orele de munca, si doar sa fie mai multi angajati /magazin in acelasi timp…
In Bucuresti, poate da, dar in orasele mai micute, unde de obicei Kaufland e langa Lidl, si avand in vedere ca fac parte din acelasi concern, nu cred ca se va simti asa de tare…
+ ca nu stii niciodata cand o sa vina si cele amintite de tine si vor face la fel..
Dave(Citează)
26/09/2022 la 5:23 PM
Nu cred ca au legatura cu preturile la curent, cat cu salariile si alte aspecte. Ora 9 de inchidere pe vreme rece mi se pare foarte decenta. Ba chiar si 8.30.
Daca nu incurc borcanele tin minte ca in zona mea si iarna trecuta aveau program redus iar dupa vara au inchis la 10. In iasi sunt vreo 2 magazine ce inchid mereu la 9.
Daca mai ai 30 clienti de la 9 la 10 chiar nu are rost sa tii deschis.
Robert(Citează)
26/09/2022 la 5:48 PM
Tot văd discuția asta cu oameni/salarii. Acum mulți ani am lucrat pentru unul dintre retailrii mari de la noi, nu Lidl. Câteva inside-uri:
1.Dacă magazinul se închide mai devreme, nu înseamnă că oamenii vor pleca imediat acasă. E nevoie de ei pentru diferite activități de aprovizionare a rafturilor, curățenie, ordine în depozit și altele care nu pot fi făcute în timpul zilei, mai ales dacă există un flux mare de clienți. Ba chiar există și ture de noapte în cazul hipermarket-urilor, pentru departamentele cu rulaj mare de marfă (produsele alimentare, în general)
2.Oamenii nu prea lucrează mai mult de 8 ore pe zi, cu mici excepții. Există schimburi de tură sau dacă sunt ture duble se compensează. Nu știu cazul Lidl, dar mă îndoiesc că e diferit
3.Există preconcepția că retailerii au instalat case self pay pentru a reduce numărul de angajați. Nimic mai greșit. Acele case doar felxibilizează utilizarea echipelor (ai mai puțini oameni blocați pe casele de marcat, deci rămân mai mulți pentru alte activități. Nu face nimeni reduceri de personal, deoarece, în retail e permanentă nevoie de oameni/rotația personalului e destul de mare (deh, nu e un job bine plătit)
Cătălin Tănase(Citează)
27/09/2022 la 10:20 AM
La punctul 3 nu prea ai dreptate.
Verifica de exemplu numarul mediu de angajati ai celor de al Auchan si o sa observi ca in ultimii 4-5 ani exista un trend de scadere in conditiile in care cifra de afaceri este in continua crestere.
Nu stiu daca este neaparat rau sau bine, dar automatizarea duce la reducerea numarului de angajati pe termen mediu. Poate ca nu sunt dati afara, dar atunci cand unii dintre ei pleaca, nu mai sunt inlocuiti.
Andrei G(Citează)
26/09/2022 la 6:09 PM
Este programul lor obisnuit de iarna. De 5-6 ani fac mereu schimbarea aceasta.
Kopa_Kopan(Citează)
26/09/2022 la 8:14 PM
Exact, ce mișcare genială de marketing.
Să camuflezi ceva ce oricum făceai (schimbarea orarului odată cu ora de iarnă) într-o acțiune “ECO”, verde, vezi doamne faci economie la curent, de-aia ai schimbat programul.
De când merg eu la Lidl, iarna tot timpul au avut deschis până la 21, niciodată 22.
Deci Radule, două variante, ori e articol publicitar ori ai luat țeapă.
Bogdan(Citează)
27/09/2022 la 9:05 AM
Daca ar fi dupa mine, as lasa mall-urile si retailerii deschise in weekend doar sambata pana la ora 16:00, iar duminica inchis. In timpul saptamanii pana la 20:00 si aia e. Si angajatii din domeniul acesta sunt oameni si au o viata. Plus ca, am devenit o tara de mall-isti, fara pic de retail stradal.
Silviu(Citează)
27/09/2022 la 10:02 AM
Cand spui ca angajatii ar trebui sa aiba si ei o viata, presupun ca te referi la toate domeniile de activitate, nu? Adica si restaurante, baruri, cafenele, locuri de joaca pentru copii, televiziuni, cinematografe, etc.
Sau vrei sa spui ca doar cei din mall merita o viata, in schimb cei din retail-ul stradal sunt buni de sacrificiu?
Pentru ca daca este asa, atunci cel mai probabil o mare parte din angajatii din mall-uri se vor muta in alte magazine.
Andrei G(Citează)
27/09/2022 la 10:08 AM
Asa cum spune si @nashu_mare mai sus, in loc sa scada consumul in perioada de varf, acesta va creste pentru ca o parte din clientii care mergeau seara la cumparaturi se vor inghesui in timpul zilei.
Conform graficelor de pe site-ul Transelectrica, spike-ul de consum este in jurul orei 20:15, adica exact ora la care se vor inghesui toti clientii atunci cand decizi sa inchizi la ora 21:00.
Andrei G(Citează)
27/09/2022 la 10:12 AM
Mie mi se pare mai mult o miscare PR prin care LIDL vrea sa arate ca face economie la energie si se alineaza trendului actual. Din cate imi aduc aminte, in fiecare an, atat LIDL cat si Kaufland reduceau programul de functionare cu 1-2 ore iarna revenind la programul prelungit odata cu venirea primaverii.
Acum fac acelasi lucru doar ca il imbraca frumos in “uite noi economisim energie, sa fie bine sa nu fie rau”.
Donaukinder(Citează)
27/09/2022 la 1:01 PM
Nu inteleg de ce nu instaleaza si ei mai bine niste panouri fotovoltaice pe acoperis. Sunt convins ca in cativa ani si-ar scoate investitia si le-ar creste imaginea mai mult decat ca “inchid cu o ora mai devreme sa economiseasca curent”.
Radu(Citează)
27/09/2022 la 1:16 PM
Asta implica o investitie initiala si este mai complicata decat un comunicat de PR. Oricum, Lidl in fiecare iarna avea program redus, deci nu este nici o schimbare in activitatea lor. Asa ca, de ce sa nu-si faca si niste reclama gratuita?
Andrei G(Citează)
27/09/2022 la 3:32 PM
Am vazut de curand un Lidl nou si imi pare ca avea panouri montate. De fapt, legea spune ca toate cladirile noi trebuie sa aiba un fel de echipamente pentru energie regenerabila. Pot sa fie panouri electrice sau panouri pentru incalzire sau diverse alte variante.
nashu_mare(Citează)