un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Câteva idei și comentarii despre design-ul auto

26 May 2022  ·

AUTO  ·

7 comentarii

După câteva sute de voturi, sondajele cu BMW-ul au ieșit mai rău decât mă așteptam. Credeam că va fi un 50-50. A fost un 75-25.

Și, zic eu, am avut un ton echilibrat în articol. Dacă amorsezi oamenii spunându-le “uite ce mașină urâtă în fotografia următoare din motivele X și Y, ție cum ți se pare”, atunci vor avea opinia parțial formată încă dinainte de a vedea fotografia. Mie mi se pare că am exprimat într-un mod mai neutru problema și totuși acestea au fost rezultatele.

 

Merită discutate însă niște comentarii de la articol. Trecând peste cele de la oameni care par mai degrabă supărați că alții își permit BMW și ei nu, am văzut câteva idei ce merită dezbătute.

De exemplu, mai mulți au spus că sunt importante doar părerile celor care își permit să își cumpere acel autovehicul. Cu asta nu sunt de acord deloc din trei motive mari și late.

Întâi, o mașină premium este și un simbol social. Dincolo de scaunele confortabile și direcția bine reglată și motorul puternic, o mașină premium este și un obiect cu care te dai mare în fața celorlalți. Iar dacă ceilalți o consideră urâtă, atunci nu obții acel statut social pe care ți-l doreai, ci doar comentarii de genul “dar… de ce ai luat-o pe asta?”

Al doilea motiv: cei care nu-și permit acum mașină și-ar putea permite peste câțiva ani. Puțini s-au născut cu banii în chiloți. România este o țară în care oamenii cu bani erau relativ săraci acum 33 de ani, iar acum mulți au Mercedes, BMW, Audi, Jaguar, Range Rover. Acesta este un exemplu prea lung, de fapt. Ideea este că mulți și-au cumpărat o anumită mașină pentru că visau la acel model de când erau mici, de dinainte să aibă permis. Au crescut cu ideea “o să am BMW” sau “o să am Porsche”. Pe aceștia îi alienezi dacă nu le mai plac modelele mărcii tale și apoi, când fac 18 ani, își iau CLS.

Al treilea motiv: există și o piață second-hand. Nu-i ceva ilegal. Nu-i vreo rușine să iei mașină second-hand. Majoritatea dealerilor și chiar a producătorilor au canale de vânzare SH. Așa că mașina de astăzi ar putea fi vândută SH peste 5-7 ani, să zicem, la un preț mult mai mic, accesibil muuult mai multor clienți. Prin urmare, nici un brand nu poate spune “doar 3% din oameni își permit produsele mele, deci de restul nu-mi pasă”. Îți pasă de toți, că vrei să crești baza de clienți și să le iei bani pe service.

Altcineva (Add) a spus “inovatia in design nu se face venind cu mici retusuri si ajustari la solutii care au functionat pana acum. Asa s-a spus despre multe designuri initial.”

Din ce-am mai vorbit eu cu reprezentanții producătorilor auto de toate tipurile, se pare că în industria auto fix aceasta este ținta: să schimbi ceva pe la mașină, cât să se vadă că este o nouă generație, dar să nu schimbi prea multe pentru că vrei să păstrezi liniile tradiționale ale brandului, vrei să existe o continuitate de-a lungul anilor în imaginea mărcii.

Dacă unui om îi place produsul tău de astăzi, dar nu și-l permite acum, atunci peste 20 de ani, când poate și-l va permite, trebuie să găsească în el măcar o parte dintre elementele care l-au impresionat înainte. De asta de obicei modificările de la generația T la T+1 sunt mici. Într-una ai angel eyes de formă rotundă, în următoarea devin hexagonale, în următoarea niște hexagoane incomplete șamd. În cazul altor mărci, se face chiar o întoarcere la design-ul mai vechi, precum a făcut Porsche când a revenit la farurile mult mai cilindrice. Așadar, e cu inovație, dar ținută sub limite.

    7 comentarii

  1. Deja exagerezi cu subiectul asta
    Se întâmpla și alte nacazuri mai nasoale decât asta cu domnul castor

      (Citează)

  2. Un tovaras care-i dilaila cu bmw, are 3 seria 7, doua E38 si un G11, spunea ca dincolo de design care e praf, nu mai are senzatia aia de lux pe care o dadeau seria 7, S classe sau A7 acum multi ani. Acu e plin de displayuri, pe care le gasesti si-n masini de 10 ori mai ieftine.
    Imi arata unu din E38urile din dotare, ce putea sa aiba pe el in 1999. Nebunie efectiv, daca ne gandim ce dotari erau pe atunci la o masina normala. Are scaune cu masaj, navi, clima, toate alea reglabile electronic, senzori peste tot etc. Spaceship efectiv. Acu toate astea le pui si pe un megane de ex.

      (Citează)

    • Da si nu. Si in 99 erau branduri de buget care aveau cate o nava spatiala in gama pentru vremea lor. Renault, volvo, citroen imi vin in minte acum. Nu se ridicau la nivelul mercedes, dar aduceau multe inovatii. Si acum e la fel. Ai Opel cu n-spe ecrane si tehnologii, dar tot pe mercedes ai gesturi care deschid usile masinii automat fara sa mai atingi manerul.
      Si diferentele clare sunt la tinuta de drum, unde nu te mai poti juca doar din senzori.

        (Citează)

  3. Fă sondajul și în China.

      (Citează)

  4. Și ce facem cu sondajul asta? Îl trimitem designerilor de la BMW, pe motiv că cititorilor nu le place mașina?

      (Citează)

  5. atunci nu obții acel statut social pe care ți-l doreai, ci doar comentarii de genul “dar… de ce ai luat-o pe asta?”

    Doar oamenii cu oo mici sunt vulnerabili la astea.
    Raspunsul corect e “pentru ca pot spre deosebire de tine, ba, sarakule, d-aia. Mars inapoi la rabla ta de buget, ca-ti iau taxa pe privit”.

    La statutul social nu conteaza daca iti place sau nu rabla, ci daca ti-o permiti si din ce clasa e. “Vai , dar e hidos acest BMW, Mercedes e mult mai frumos.” – nu inseamna nimic. Cum ar fi ca aia care au bani sa cumpere masini de care le plac saracilor, ca si cand n-ar avea mai intai propriile frustrari si dorinte de rezolvat.
    “Buna ziua, am venit sa cumpar o masina noua”. “Sigur, pe care o vreti?”. “Nu stiu, cred ca o sa intreb publicul si o sa imi cumpar ce le place lor, ca sa fie multumiti de mine.”

    Așa că mașina de astăzi ar putea fi vândută SH peste 5-7 ani, să zicem, la un preț mult mai mic, accesibil muuult mai multor clienți. Prin urmare, nici un brand nu poate spune “doar 3% din oameni își permit produsele mele, deci de restul nu-mi pasă”. Îți pasă de toți, că vrei să crești baza de clienți și să le iei bani pe service.

    Acest lucru este corect dar nu din motivele expuse de tine. Majoritatea celor care cumpara produsul dupa expirarea garantiei nu aduc bani producatorului auto. Din mai multe motive, unul ar fi ca producatorul auto are contracte doar cu reprezenantele de furnizare piese.
    Dar poate fi interesat sa conserve pe cat posibil valoarea masinii ca sa fie atractiva pentru clientii care sunt interesati de asta. Totusi in ceea ce priveste valoarea unei masini din clasa aia, se pierde foarte mult din ea tocmai pentru ca sunt putini oameni care ar putea s-o cumpere la o valoare mai mare.
    Anume, dupa ce s-a izânit moral rabla, te adresezi tot saracilor, care in general cumpara alte tipuri de masini, dar unora care își asuma anumite riscuri și costuri, că să repari o mașina premium costă în general mai mult decât una de buget.

    Câtă vreme cumpărătorii 1st hand acceptă deprecierea și situația, că n-au ce face, ei știu că sunt 3% și cumpără din vanitate și statut, iar restul din sărăci așa că le pasă doar de ei, că asta-i definiția situației lor.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus