un blog de Radu Dumitru

Uitați-vă și pe canalul meu de YouTube! Un subscribe ajută enorm.

Mercedes va renunța la caroseriile wagon când alții fac invers

13 Jan 2022  ·

AUTO  ·

14 comentarii

Mai știți că ziceam că Volkswagen nu va mai produce Passat sedan, ci doar wagon, pentru că varianta wagon se vinde mult mai bine?

Ei bine, Mercedes face exact invers. Nu va mai produce wagon-uri pentru că nu există cerere pentru ele. Ciudat, nu?

Mi se pare ciudat pentru că am văzut foarte multe Mercedes și BMW și Audi-uri wagon în țările vestice. Oamenii au niște nevoi—să transporte vreo doi copii, bagaje, cumpărături în cantități mari—și unii au veniturile necesare pentru a și le satisface cu o mașină premium stil wagon, nu cu un Passat wagon. Am văzut destule AMG-uri, CLS-uri mari, RS6 șamd.

Nu pot decât să presupun că acești cumpărători au fost primii care au migrat spre SUV-uri de dimensiuni mari. Un Mercedes C sau E-class wagon costă ceva. Poate și-au luat SUV. Poate că au început să comande online mai mult și nu mai transportă ei cutiile de vin pentru stocul familiei.

Nu știu exact de ce, dar Mercedes va renunța treptat la wagon-uri până în 2030, iar generațiile viitoare nu vor mai oferi acest tip de caroserie, zice Jalopnik. Eu cred că majoritatea planetei se orientează spre două segmente: SUV-uri și sedanuri. Marea majoritate a nevoilor pot fi satisfăcute de aceste două tipuri de mașini. Și nu-i nimic, cei care vor wagon vor putea cumpăra Rolls-Royce Wraith break.

    14 comentarii

  1. Cred ca vor trece la caroserii de tip sedan-hatchback.

      (Citează)

  2. Eu am un 520 Touring si nu l-as da niciodata pentru un sedan. E minunat in vacante pentru familie de 4 persoane + caine, e confortabila si sigura, e foarte incapatoare. Am carat cu ea cutii de 2,8 m de la Ikea cu scaunele rabatate, am dus colete voluminoase. Am facut 75.000 km in 4 ani, dar e folosita 90% in afara orasului. Nu mi as lua un SUV.

      (Citează)

    • dap, am avut multi prieteni care au ramas socati la cat spatiu am in Superb break, fata de Touareg sau X5.

        (Citează)

    • Touringul e mai incapator ca un suv din aceeasi clasa.

        (Citează)

    • Cu un golf 5 cu hayon am cărat o canapea intreagă (și destul de mare, cam pentru talia mea) fără bătaie de cap.

        (Citează)

    • Sa vezi portbagajul de la x6. E o gluma. Si BMW-urile n-au in general portbagaje foarte mari ca au capota foarte lunga, motorul dupa roti. Sa vezi Skoda.

      Ontopic, clientii Mercedes iau SUV-uri de ceva vreme. Nu mai merita R&D-ul si complexitatea liniei de productie pentru wagon.

        (Citează)

  3. pacat, shooting brake-urile de la Mercedes mi s-au parut intotdeauna cele mai misto masini cu caroserie de acest fel

      (Citează)

  4. Probabil și-au împărțit piața, pe șestache și frățește.

      (Citează)

  5. CLA shooting break e chiar fain, e pe shortlist când voi schimba mașina. Dar estate-urile Mercedes sunt nasoale rău, arată ca niște dricuri.

    Păcat că dispar break-urile, dar asta e.

      (Citează)

  6. Ei bine, Mercedes face exact invers. Nu va mai produce wagon-uri pentru că nu există cerere pentru ele. Ciudat, nu?

    Nu exista cerere pentru wagon-uri Mercedes, nu asa in general.
    Mercedes sunt masini frumoase, printre altele. Si pentru aia sunt cumparate. Clientela sunt deseori executives, private hire cars, taxi, etc. Nu prea-i nevoie de practicalitatea break-ului.

    Europenii prefera masinile practice. Dar nu-i neaparat aceeasi piata cu clientela Mercedes.
    Omul care vrea masina practica de la Merc isi ia SUV ( ca au de toate dimensiunile) sau monivolum ( B-Klasse). Nu, nu ii pasa ca polueaza prea mult, distruge planeta , etc. Daca il apuca grija isi ia SUV electric, sau ceva de genul.

      (Citează)

  7. LoL, arata oribil space wagons. Si probabil Mercedes nu mai vrea sa fie asociat cu hidoseniile alea. Si fiind vorba de Mercedes, poti sa iti iei un SUV de la ei daca ai familie mare.

      (Citează)

  8. Suv-urile nu sunt chiar incapatoare.
    Am testat un Mercedes GLC si unul GLE pe vremea cand aveam Passat sedan.
    In Passat aveam loc sa pun caruciorul pe lung si mai ramanea spatiu in portbagaj.
    Atat in GLC cat si in GLE nu pot sa fac asta.
    In Passat intre scaunul meu si cel al copilului puteai sa faci o hora, la GLC ma trezesc cu picioare-n scaun, din cand in cand.
    Da, e fain un SUV: confort, siguranta mai mare etc. Dar, din punct de vedere al spatiului, e un mare minus.

      (Citează)

  9. Pai si dricurile? Cu ce se mai cara mortu de acum?

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus